Tervehdys foorumilaiset! Ajattelin jakaa kokemuksia kyseisestä autosta mitä olen itse kokenut.
Autohan on mahtava ajettavuudeltaan takana olevien ilmapussien osalta. Hiljainen ja osittain suorituskykyinenkin peli. Muutamia asioita olen huomannut omistettuani n.1vuoden aikana.
Ostin auton vuosi sitten ja edellinen omistaja oli huoltanut samassa korjaamossa todellakin säännöllisesti. Auto oli tuotu saksasta jyväskylään 2006. jolloin hän sen osti.
Vuoden aikana olen huomannut muutamia seikkoja joiden kanssa on oltava tarkkana. Auto ei ole ensinnäkään yhtä ruosteherkkä kuin w210 malli mutta ruostetta kertyy paikkoihin joita kannattaa tarkkailla!:
1. automaattivaihteiston lauhdutin putket syylärin kylkeen. Helppo homma vaihtaa mutta putkien "ruostuminen kiinni" syylärin kylkeen hankaloittaa vanhojen putkien irroittamista. kyse on siis alumiini putkista jotka yhdistyvät kumiputkiin auton alla. Kannattaa seurata vuotaako.
2. Vesipumppu leipoi kiinni viikko sitten kesken matkan. autolla ajettu 320000km ja SÄÄNNÖLLISESTI HUOLLETTU!!!! valtuutetussa merkkihuollossa. Ihmetyttää ja kummastuttaa että huolto-ohjelmaan ei ole sisältynyt vesipumpun vaihtoa tai edes tarkastusta!
3.etujouset herkkiä rikkoontumaan. katkeavat yleensä puolesta väliä. helpot ja halvat vaihtaa.
4.takana olevat ilmapussit. Helppoja vaihtaa jos pussi tyhjä. kannattaa hankkia virosta 350euroa kappale.
5. Suuttimien vuoto yleistä. vaihtanut jo kaksi kupariprikkaa....loputkin näyttänee vuotavan ja haisee pahalle etenkin auton seistessä
6. Moniurahihnan kiristimet ja rullat!!!!! helppoja tee se itse miehelle.
Muutoin auto on unelma ajettava ja päihittää monet muut merkit.
P.S kertokaa kokemuksia omista vastaavista ajoneuvoista....