alkaa meikän mesessä (190 -89 2.0b) olla jouset vissiin aika kuoliintuneet, vaikka ei ole yhtään kuormaa niin näyttäs olevan perä alempana ,kun keula
elikkäs kannattaiskohan ostaa vahvistetut jouset vai tavalliset ? nostaako vahvistetut perää kuinka ylös? (jos alkaa näyttää teini corolta, niin ei hyvä )
ps: vaunuakin tulee satunnaisesti vedettyä !, mutta ei tosiaankaan usein !
Vakkareille ääni. Tosin omakohtaisesti ei ole kokemusta vahvistetuista, mutta hyvin on vaunu linjassa noilla vakiolangoilla.
Mites etujousien tilanne? Mulla ainakin etu- ja takajousien parasta ennen päiväys oli suht sama. Ts. takaa molemmat poikki ja edestä muuten vaan eltaantuneet.
kiitoksia vinkeistä ! täytyypä hakea kl:stä uudet vakkarijouset taakse, edessä kyllä vaikuttavat aika hyviltä, saattaa olla että ne on uusittu tuolla saksan maalla, nimittäin näytti olevan jonkin verran muutakin uutta osaa etupäässä.
Mulla on autossani 124:en vakiojouset takana, rälläkällä himpun lyhennettynä. Omilla jousilla pohjaili turhan helposti ja sisälokarit kulu puhki. Ei ole vielä liian jäykkä tavalliseen ajoon.
Oletko varma että jouset ovat vaihtokunnossa? Ettei olisi niin että etupää onkin turhan korkealla liian vahvojen korokekumien vuoksi?Tai yhtä hyvin taakse laitettu liian ohuet.
Vahvistettuja jousia on varoitettu laittamasta jos ei kuskaile kuormia usein.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
mulla korjaantu toi perän mataluus uusilla iskareilla, ja korkeimmilla jousen kumeilla mutta etupää on kyllä vieläkin aika korkeella....taitaa olla edessä korkeimmat kumit
Ari kirjoitti:Oletko varma että jouset ovat vaihtokunnossa? Ettei olisi niin että etupää onkin turhan korkealla liian vahvojen korokekumien vuoksi?Tai yhtä hyvin taakse laitettu liian ohuet.
Vähän menee 124:n puolelle mutta...
Tuo etujousiasia kannattaa tosiaan tarkistaa. Omassa (124:ssa) oli edessä 250 D:n jouset ja keula niin korkealla, että huimasi. Ajo-ominaisuuksissakaan ei ollut kehumista – tempoi ilmaa alle ja oli tosi häiläkkä ajella. Nyt alla on 230:n omat jouset ja on kuin eri auto.