Kytkin ottaa hirmu alhaalta ja joskus autoa startatessa ei saa edes vaihdetta pois päältä vaikka kytkimen painaisi pohjaan. Onko nyt pääsylinteri vai työsylinteri vikaa? eli kytkin ei painu tarpeeksi.
w123 4-speed manual 200d
w123 kytkin
Re: w123 kytkin
Eli ei irroita. Vika voi olla jommassa kummassa, tai molemmissa sylintereissä. Näkyykö nestevuotoa ? Palautuuko poljin takaisin ylös reippaasti ?
Jos huoltohistoriaa ei ole tiedossa, niin suosittelisin molempien sylinterien vaihtoa+ uudet nesteet + ilmaus. Ja ilmaaminen tapahtuu paineella, nestesäiliön kautta, ei polkemalla.
Mutta jos pitää arvata, niin sanoisin että työsylinteri on viallinen. Sen vuotoa ei helposti huomaa, koska pääty menee kytkinkopan sisään.
Jos huoltohistoriaa ei ole tiedossa, niin suosittelisin molempien sylinterien vaihtoa+ uudet nesteet + ilmaus. Ja ilmaaminen tapahtuu paineella, nestesäiliön kautta, ei polkemalla.
Mutta jos pitää arvata, niin sanoisin että työsylinteri on viallinen. Sen vuotoa ei helposti huomaa, koska pääty menee kytkinkopan sisään.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: w123 kytkin
Eihän kytkin ole kulunut loppuun, kuullostaa ihan sellaiselta oireelta. Tai sitten on ilmaa siellä järjestelmässä.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Re: w123 kytkin
En usko, että on kytkin kulunut loppuun. Poljin palautuu normaalisti ja reippaasti. Täytynee vaihtaa ensin työsylinteri ja sitten raportoida tänne.
Re: w123 kytkin
Senverran muuttu työsylinterin vaihdolla, että kytkin on nyt paljon tarkempi ottamaan, joka on hyvä asia. Pakki, ykkönen, kakkonen ja kolmonen rusahtaa. Pitänee niihin vaihtaa synkrot tahi sitten laittaa, joku käytetty laatikko paikoilleen.