17" ufo

Laitoin kans viime kesänä tuon saman eibach sarjan ykkös kumeilla eteen ja taakse vakio iskareille. Edestä tippui sopivasti kun taas takaa jäi vähän omasta mielestä liikaa väliä renkaan ja kaaren väliin. Tiedä sitten miksei tippunut alemmas. Voi olla että joskus otan puolikierrosta takajousista pois.Jonessi kirjoitti:Vaikuttaakos iskarien kunto auton korkeuteen? Mulla on eibachin 30-35 ja 25-30 madaltavat jouset vakio iskareilla ja takaa tippui sen 50mm 25-30 sijaan. Olisko esim bilstein b8 sprint oikea vaihtoehto?
Tuossa olis suoraan saksasta bilstein b8. Onkohan kukaan foorumilainen tilannut kyseiseltä myyjältä? Luotettavuus?
http://www.huuto.net/kohteet/bilstein-b ... /348441391
Ootko kysyny Tarvikemotista?masterrontti kirjoitti:mistäs voi ostaa uudet bilstein sprint iskarit ?
Eihän se kori nyt oikeasti silmin nähden taivu jos jouset on silmä määräisesti saman mittaset.johani kirjoitti:auto ku auto nii kori antaa periksi jos ei oo turvakaaria ristiin rastiin vahvistamassa, itellä kaikki muut nurkat samalla korkeudella mutta oikia takanurkka sentin korkiampi, pitää siirtää 100A akku sinne poteroon ja vaihtaa hattuhyllylle järiämpi Beissi ja sitte vasta ruveta hienosäätämään.
johani kirjoitti:Sergey kirjoitti:kyllä lankku on hyvä ajaa 225/45/17 renkailla. minun mielestä parempi kuin vakiona kun niillä vakioilla on sellainen w123 löysä tunnelma.hirvittävä ero sportline lankusssa aina ku vaihtaa talvi kasireikäset 195/65-15" alta pois ja tilalle kesänakit 205/55-16" heti ku ois autoa vaihtanu
talvirenkaat ku olin vasta vaihtanu alle ja kokeilin ekaa kertaa 100km/h kaistanvaihtoa ja sivuttaispitotuntumaa nii meinasin pöpelikköön ajella, sellanen fiilis niinku ois asfaltin tilalla sellanen 5cm paksunen löysä kumimatto
dealer kirjoitti:Ihan hyvä ajettava MUTTA alustan pitää olla viimeisen päälle kunnossa - mitä leveämpi rengas sen pahemmin pienikin välys vaikuttaa ajossa.Sanokaapa kenellä kokemuksia millainen ajettava w124 korisesta tulee vaikkapa 17" vanteilla ja noin 225 renkailla?
Olen ajanut erästä väyrystä (jonka rengaskokoa en muista) 17 ja 18 tuuman vanteilla ja oli ihan hirveä ajettava kun haki uria koko ajan
ja piti käännellä rattia. Jos tulee hommattua tuollainen 124:nen niin mieli tekisi ihan pikkuisen madaltaa ja laittaa 17 tuuman pyörää alle.
Mutta jos ajettavuus menee niin en kyllä laita.
Kunnossa olemisella tarkoitan sitä että esim. pikku välys apusimpukassa, niin pieni ettei sitä useimmat löydä, pilaa jo ajotuntuman.
Ajettavuuden osalta pidän parhaana 205/55/16", se on selvästi jämäkämpi kuin 15" mutta ei vielä herkkä välyksille.
Ulkonäköasiat toki erikseen ja tilanne voi olla toinen jos ajo on kovinkin "rata-autoilua"...
Hmm...Sergey kirjoitti:Jep kyllä se tuo on ehdottomasti miellyttävin ja se antaa vielä vähän anteeksi väljyyksiä, 225/45/17 antaa vielä vähän anteeksi mutta 225/40/18 ei enää anna juuri mitään anteeksi.dealer kirjoitti:Ajettavuuden osalta pidän parhaana 205/55/16"
Samat on omat kokemukset. Nopeusluokkaa en nyt noista omista 18" kumeista muista, mutta Hankookin Ventus Prime jotain niissä seisoo. Taitavat olla melko pehmoista kumia, mutta ei se harrasteautossa haittaa, kun ei pahemmin kilsoja kerry.johani kirjoitti:ite vaihoin 215/55R16 Rengaskoosta 225/40R18 kokoon keskellä viikkoa, työmatka ees taas 100km ja ainoa minkä huomasin että Törkeänpaljo (tuplasti) hiljasempi, parempi pito, ei lölly kun pujottelee tiuhaan, eli pelkkää plussaa!!! nämä kun on niin makuasioita mutta ite tykkäänei ikinä enää löllyviä 195/55R15
vaihetaan löysemmät jouset jos tuntuu pidemmänpäälle että on kova, renkaan ei kuulu joustaa, sielä on jouset erikseen!
Kyllä farkkuun varsinkin 18" on oikeampi koko omasta mielestä, 17" siinä ja siinä ettei näytä pieneltä. Itellä oli ensin 9x18" et35 joka nurkassa ja renkaina 225/40. Mahtui pyörimään muistaakseni ongelmitta. Sitten vaihdoin 8x18 ja 9,5x18 et tais olla sama 35 kaikissa. Takana renkaana 255/35 joka otti vakiokaareen kiinni alasjoustossa. Kapeemmalla renkaalla ei olisi ollut mitään ongelmaa.lauri a. kirjoitti:Lueskelin tän topikin läpi mutta asiat jäi vielä hiukan askarruttaan. Mulla on projektiautona tuommonen w124 farkkumersu joka alkaa olla aikalailla läpikäyty ja olis aika kruunata kokonaisuus renkailla ja vanteilla. Alustana on Weitecin -40mm satsi, iskareina edessä vakioo lyhkäsemmät ta technixit ja takana w210 avantgarden tasonsäätöiskarit. Jousikumeina ykköset edessä ja kakkoset takana, takapäässä on lisäks säädettävät cambertangot.
Vanteiden malliks mulla on valikoitunu Keskinin kt1:set, mutta koko pitäis vielä päättää. Käyttöautona toimii vastaavanlainen mersu hyvin samankaltasella alustalla mut korkeemmilla jousikumeilla. Renkaina 225/45/17 on toiminu tosi hyvin eikä oo raapinu missään tilanteessa. Nykyset vanteet on kooltaan 8x17 et38 ja mittailin että tuosta olisi mahdollista tuoda vielä pikkasen ulommas. Keskiniä sais etuvanteet 8,5" leveenä, isoin saatava et 35. Tuolla koolla etuvanteen ulkoreuna tulis mun matematiikan mukaan 1,5cm ulommas mikä vaikuttais ihan hyvältä. 10" leveetä takavannetta oon haaveillut tuohon. Onko leveiden takavanteiden sovitus minkämoinen operaatio ja mikä olisi suotuisin et? Kaarien mahdollinen mankelointi ei oo ongelma.
Oma kysymyksensä on sitten se, valitako 17" vai 18" vanteet? Ihan älyttömiin madalluksiin mulla ei ole mielenkiintoa ja autolla on tarkoitus ajella melko paljon myös maantieajoa mikä ohjaa tietty hiukan rengasvalintaakin. Koneena on n.400hp om606 eli takarenkaat vois olla vähän leveemmätkin. Toisaalta näyttävyys olis plussaa ja mietin että jääkö 17" kuinka herkästi pienen näköiseksi näyttävämmillä vanteilla?
Vannetukulla näyttää olevan seuraavanlaisia kokoja. Vois olla fiksua valita et yläkanttiin ja tuoda sit spacereilla ulommas jos näyttää että tilaa on?
8,5"x17 ET: 20, 35
10"x17 ET: 20, 30
8,5"x18" ET: 15, 30, 35
10"x18" ET: 25, 35
Saisko täältä kokeneempien näkemystä tilanteeseen? Kiinnostaa myös, mikä olisi järkevä rengasvalinta noihin vanneyhdistelmiin. Nuo vanteet ja renkaat maksaa kumminkin jo sen verran että ei viitsi ihan summissa ostella.
Häksä kirjoitti:Sanokaahan asiaan paremmin perehtyneet, että onko W124 enää saatavissa mitään laadukasta jousi & iskari-settiä? Katsoin että Bilstein B12 ja Eibach Pro-Kitin kohdalla ei ollut enää W124:ää.
Omassa 300E-24:ssä on olemassa Weitecin 45/45 madaltavat jouset ja todennäköisesti alkuperäiset iskarit, joista yksi on aivan rikki. Olen ajatellut seuraavia vaihtoehtoja:
1. Weitecit + madalletuille jousille tarkoitetut laatuiskarit
2. Sportline-jouset + madalletuille jousille tarkoitetut laatuiskarit
3. Jokin hyvän valmistajan 20-45 mm madaltava jousi & iskaripaketti
Weitecin jousista ei ole oikein mielikuvaa, mutta ei ne liene ole parhaat, vaikkei toisaalta huonoimmatkaan. Ehdotuksia, Bilstein, Eibach, Koni.. muita merkkejä?Kiitos.
Mutta eihän noita settinä voi löytääkään, kun nuo tunnetut valmistajat valmistavat joko jousia tai iskareita, ei molempia. Mutta jos valkkaat esim. jousista Eibach tai H&R ja iskareista Bilstein tai Koni kumminpäin tahansa, niin tuskin menee pahasti pieleen.Häksä kirjoitti:Katsoin saatavuutta valmistajien omilta sivuilta, ja että settinä hinta olisi mahdollisesti edullisempi. Ajattelisin myös että ne on lähtökohtaisesti valmistettu toimimaan hyvin yhdessä. Mutta kuten sanoit, erikseenhän noita löytyy kyllä. Pitää vaan aloittaa googletusurakka että mitä kannattaa hankkia ja mistä... Ei noi nykyiset Weitecitkään varmaan mitkään järin huonot ole, mutta ainakin ne iskarit pitäisi nyt hommata.