Sulake 10 kärähtää
Sulake 10 kärähtää
Mikä vikana? Auto on 190d W201 vm.1989, manuaali 4-vaihteinen. Sulake nro 10 kärähtää jatkuvasti, mutta satunnaisesti heti käynnistyksen yhteydessä tai kun on ajettu muutamia kilometrejä tai muutamia kymmeniä kilometrejä. Sulake toimii varokkeena ainakin ulkolämpötilamittarille, ulkopeilien ojaukselle, niiden lämmitykselle, moottorin tuulettimen elektromagneettiselle kytkimelle, pissipoikien lämmitykselle... mille vielä? Olen testannut ulkolämpötilamittarin, peilit, tuulettimen kytkimen ja pissapoikien lämmityksen . Niissä ei pitäisi olla vikaa. Mikä merkitys on muuten moottorin tuulettimen elektromagneettisella kytkimellä. Jäähdytys näyttää toimivan ilman sen kytkemistäkin?
Re: Sulake 10 kärähtää
Kokeilepas pyörittää flektiä käsin, kun kone ei ole käynnissä. Pitäisi pyöriä vapaasti. Magneettihärvelin tehtävä on lukita ropeli hihnapyörään, jolloin se alkaa puhaltamaan kunnolla.JoSaa kirjoitti:Mikä merkitys on muuten moottorin tuulettimen elektromagneettisella kytkimellä. Jäähdytys näyttää toimivan ilman sen kytkemistäkin?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Termos,JoSaa kirjoitti:Kylläpä se tosiaankin näyttää siltä, että moottorin tuulettimen lämpöanturissa on vika. Kun anturin johdon irrottaa, ei sulake näytä kärähtävän. Eikun uutta anturia ostamaan. Kiitoksia vinkistä.
Liekö vika anturissa vai itse magneettikytkimessä? Olikos tuossa mallissa nyt se yksinapainen anturi? Jos on, niin eikös tuo kytkin ole tarkoitus maadoittaa nimenomaan sen kautta. Jos virtaa kulkee liikaa läpi ja sulake palaa, eikö tuo magneettikytkinkin kannattaisi tarkistaa esim. kytkemällä anturin johdon pää maihin.
Paremmin tietävät älähtäkää, jos puhun reikiä päähäni.

t.
R.
E500 – 211.070