W124 CE 300 12v ja laatikon S/E
W124 CE 300 12v ja laatikon S/E
Elikkäs kun on tämmönen peli jossa laatikko vaihtaa hienosti ja ajettu sen 260tkm, jäänyt mietityttämään missäköhän vika on kun ilmeisesti säädöt "E" asennossa vaikka kuinka räpläisi edestakas tuota S/E vipua laatikolla, eli aina lähtee 2 vaihteella ellei polkaise kaasua kokonaan. Toinen ongelma on cruise, ei vaan tahdo toimia ollenkaan, onko näissä kahdessa mitään tekemistä toistenssa kanssa, hemmetin tyytyväinen oon tähän autoon että tekis mieli saada nuo 2 asiaa korjattua ellei sitten ole mistään tuhansista euroista tai laatikko viasta kyse. Itse vipu S/E tuntuu olevan "napakka" eli itse mekanismi ehjä ellei poiskytketty aikaisemman omistajan tahdosta.
Re: W124 CE 300 12v ja laatikon S/E
Ei s muuta sitä millä vaihteella lähtee vaan vaihtokohdat on alempana ja vaihtaa pehmeämmin.
cruise...niin jarruvalokytkin tai sitten konkat kuivuneet..eli boxiin uudet konkat...täälläkin joku niitä remppaa.
cruise...niin jarruvalokytkin tai sitten konkat kuivuneet..eli boxiin uudet konkat...täälläkin joku niitä remppaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 CE 300 12v ja laatikon S/E
Kiitti tiedoista, englannin kielinen käsikirja sanoo että E asennossa auto lähtee 2 vaihteella ja ainoastaan kickdown kumoaa tämän, ja S tilassa lähtee ykkösellä. Mulla lähtee aina kakkosella enkä huomaa mitään eroja vaihtamisessa.
Tässä PDF link, sivu 61: http://www.w-124.info/w124/!!%20Mercede ... Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä PDF link, sivu 61: http://www.w-124.info/w124/!!%20Mercede ... Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W124 CE 300 12v ja laatikon S/E
Nonhan se pitäisi toimia, ja se kerrotaan tuossa linkin manuskassa:rons kirjoitti: missäköhän vika on kun ilmeisesti säädöt "E" asennossa vaikka kuinka räpläisi edestakas tuota S/E vipua laatikolla, eli aina lähtee 2 vaihteella ellei polkaise kaasua kokonaan
S asennolla lähtee reippaassa (kaasu täysin pohjassa) kiihdytyksessä ykkösellä, muuten kakkosella.
E asennolla lähtee aina kakkosella, vaikka kaasu täysin pohjassa. Ainoastaan kick-downilla eli kun painetaan kaasu pohjaan ja yli sen eli kick-down nappula aktivoituu niin vaihtaa ykköselle.
Käytännössä autohan lähtee liikkeelle ja se alkaa liikkua kakkosella, luulisin, ennen kun kaasu menee täysin pohjaan. Paitsi jos sitä pitää jarrulla paikoillaan

Eikös näissä ole se "launch control" eli jos paikallaan ollessa käytetään vaihdevalitsinta pienimmällä vaihteella niin ykkönen menee päälle ja auto lähtee sillä vaikka ei kaasu ihan pohjassa olekaan. Mutta se pitää painaa kyllä heti pohjaan muuten laatikko vaihtaa aika nopeasti kakkoselle. Omassa SECissä tuo vaikuttaa toimivan mitä muutamia startteja harjoitellut nopeusmittausajoja varten.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224