W211 200 CDI vm 2009. Ongelma: moottori pätkii satunnaisesti, kun autolla on ajettu 40-50 km. Ilmiö toistuu lähinnä yli 100 km/h vauhdissa. Pätkiminen tarkoittaa tässä yhteydessä sitä, että moottori lopettaa työskentelyn 2-3 sekunnin ajaksi ja lähtee sitten taas vetämään. Tuntuu samalta kuin nostaisi jalan kaasulta yli 100kmh vauhdissa. Toistuu sekä vakkari päällä että ilman. Moottorin vikavalo palaa.
Auto kävi viime viikolla huollossa. Vikakoodin mukaan ongelmaa oli lämpöanturissa, joka vaihdettiin ja lisäksi D-huolto. Auto pelasi lyhyellä matkalla hyvin huollon jälkeen, mutta vikatila tuli takaisin heti kun pidemmän pätkän ajoin.
Auto menee huoltoon uudestaan, mutta olisiko jollakin kokemuksia tai ajatusta mistä voisi johtua tämä mystinen vika?
W211 200 CDI pätkii lämpimänä
Re: W211 200 CDI pätkii lämpimänä
Ei ehkä ihan vertailukelpoinen tämä kokemukseni, mutta veikkaisin että egr saattaisi olla jumissa. Nimenomaan niin, että jumittuu auki - jolloin ahtopaineet karkaa suoraan pakoputkesta ulos. Itselläni oli -05 avensiksen diiselissä vastaavanlainen ilmiö. Purin egr venttiilin irti ja puhdistin jarrupesuaineella. Tämän jälkeen toimi moitteetta.Nortti kirjoitti:W211 200 CDI vm 2009. Ongelma: moottori pätkii satunnaisesti, kun autolla on ajettu 40-50 km. Ilmiö toistuu lähinnä yli 100 km/h vauhdissa. Pätkiminen tarkoittaa tässä yhteydessä sitä, että moottori lopettaa työskentelyn 2-3 sekunnin ajaksi ja lähtee sitten taas vetämään. Tuntuu samalta kuin nostaisi jalan kaasulta yli 100kmh vauhdissa. Toistuu sekä vakkari päällä että ilman. Moottorin vikavalo palaa.
Auto kävi viime viikolla huollossa. Vikakoodin mukaan ongelmaa oli lämpöanturissa, joka vaihdettiin ja lisäksi D-huolto. Auto pelasi lyhyellä matkalla hyvin huollon jälkeen, mutta vikatila tuli takaisin heti kun pidemmän pätkän ajoin.
Auto menee huoltoon uudestaan, mutta olisiko jollakin kokemuksia tai ajatusta mistä voisi johtua tämä mystinen vika?
Voisi myös olettaa että auto savuttaisi, mikäli egr on jumissa. Siis silloin kun vaivaa ilmenee. Itselläni vaiva ilmeni juurikin auton lämmettyä kunnolla.
Re: W211 200 CDI pätkii lämpimänä
Toisella yrityksellä huollossa taisi selvitä vika. Eka kerralla vaihdettiin jäähdytysnesteen lämpötila-anturi, mutta se ei vielä auttanut. Nyt vaihdettiin polttoaineen lämpötila-anturi ja nyt vaikuttaisi siltä, että korjaus tepsi.