W115 kytkimen vaihto
W115 kytkimen vaihto
W115 200B ravistaa liikkellelähdössä varsin rajusti. Uudet kytkinhilppeet olisi jo tallissa, mutta kumpi on kohtuullisempi urakka, moottorin vai vaihteiston irrotus kytkinremonttia varten?
Re: W115 kytkimen vaihto
Varmaan riippuu minkälaiset paikat on tehdä hommaa.
Jos nosturi tai rasvamonttu niin laatikon saa aika näppärästi irti alakautta.
Jos ei ole niin moottorinnostimella saa tuollaisen neloskoneen ja manuaalin pakettina pois aika näppärästi.
Pelkän moottorin nostaminen ei taida olla järkevää, koska on hankala sovittaa sitten laatikkoa ja moottoria akselin booreihin.
Jos nosturi tai rasvamonttu niin laatikon saa aika näppärästi irti alakautta.
Jos ei ole niin moottorinnostimella saa tuollaisen neloskoneen ja manuaalin pakettina pois aika näppärästi.
Pelkän moottorin nostaminen ei taida olla järkevää, koska on hankala sovittaa sitten laatikkoa ja moottoria akselin booreihin.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W115 kytkimen vaihto
Nosturia tai monttua ei ole, mutta auto on tällä hetkellä nostettuna pukkien varaan ruostehommien takia. Joten auton allakin mahtuu kohtuullisesti ryömimään... Koneen irrotus vaatii varmaan jäähdyttimen purkamisen kokonaan pois edestä?
Re: W115 kytkimen vaihto
Vaatii kyllä syylärin pois ottamista.
Olen kyllä myös ihan autotallissa joskus pujottanut laatikon alakautta paikalleen. Siinä hommassa kun on muutama hallitunkki niin menee aika hyvin.
Toinen tunkki laatikon etupäähän ja toinen takapäähän. Niillä sai aika hyvin mallailtua kohdilleen.
Olen kyllä myös ihan autotallissa joskus pujottanut laatikon alakautta paikalleen. Siinä hommassa kun on muutama hallitunkki niin menee aika hyvin.
Toinen tunkki laatikon etupäähän ja toinen takapäähän. Niillä sai aika hyvin mallailtua kohdilleen.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W115 kytkimen vaihto
Kytkin vaihtui. Näissähän onkin fiksu systeemi, laatikon takapään tuenta liikkuu auton pohjan urissa reilut 15 senttiä, joten hallitunkki riitti kannattelemaan laatikon etupäätä. Syntyneestä raosta pystyy sitten mainiosti vaihtamaan kytkimen hilppeet...
Re: W115 kytkimen vaihto
Sehän meni kätevästi että sait siitä raosta vaihdettua 

MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)