s202 220cdi turbiinilukko ei kytkeydy
s202 220cdi turbiinilukko ei kytkeydy
Otsikonmukaisessa autossa otsikonmukaista vikaa. Auto vuosimallia 2000 eli tiptronicilla ja ajettu 190tkm Mikä mahtaa aiheuttaa asian? Voiko vähissä olevat öljyt aiheuttaa tämän? Onko näissä ollut yleisesti jotain laatikkoongelmaa? öljyt vaihdettu muutama tuhat kilsaa sitten.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: s202 220cdi turbiinilukko ei kytkeydy
tmosth kirjoitti:Otsikonmukaisessa autossa otsikonmukaista vikaa. Auto vuosimallia 2000 eli tiptronicilla ja ajettu 190tkm Mikä mahtaa aiheuttaa asian? Voiko vähissä olevat öljyt aiheuttaa tämän? Onko näissä ollut yleisesti jotain laatikkoongelmaa? öljyt vaihdettu muutama tuhat kilsaa sitten.
Onko vika koodit luettu?
(turbiini lukon solenoidi)
On ollut laatiko vikaa monen moista, alkaen esim vääristä öljyistä laatikossa
myös määrästä tarkka
myös sellaista sattunut että edeliset öljyt ollet ihan loppu sitten vaihdettu uudet, minkä jälkeen hetken päästä tullut kaikenlaisia onkelmia(kun siellätä on lähtenyt likaa liikenteesen)
tee haku CDI203 on tullut kirjotettua aiheesta
Miten vika on todettu? Pitäis jonkun asiansa osaavan tutkia testerillä ensin.
Solkku yksi mahdollisuus, venttiilikoneisto tai itse turbaani toiset.
Turbiini ei kyllä yleensä laukea noin vähillä kilsoilla.
Vielä on mahis, että on bitti poikittain, voi aiheutua esim. valovikaisen peräkärrin vedosta.
Eli töpseliin vaan kiinni, mars mars...
Solkku yksi mahdollisuus, venttiilikoneisto tai itse turbaani toiset.
Turbiini ei kyllä yleensä laukea noin vähillä kilsoilla.
Vielä on mahis, että on bitti poikittain, voi aiheutua esim. valovikaisen peräkärrin vedosta.
Eli töpseliin vaan kiinni, mars mars...
JariN
Siten itse päättelin, että ei kytkeydy kun "luistattaa" isolla vaihteella, lähtee heti kyllä kiihtymään kun kaasua painaa, mutta kierrokset nousee aluksi nopeammin kuin vauhti. Eilen tuli toista autoa ajettua jossa se toimii niin eron huomasi heti. Auto käytetty karalalla myös muutama tuhat kilometriä sitten. Toivottavasti ei nyt olisi turbiini päreinä. Laatikko vaihtaa kyllä nätisti eikä mielestäni luista vaihdoissa. Täyskaasukiihdytyksessä todella napakat vaihdot. Pitääpä käyttää testerin päässä niin näkee onkelmat.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Jos itse laatiko luistta siitä tulee vikatila
202 kierroksia noin 100kmh en tiedä mutta 203 on 100 kmhkarvan alle 2000
lukko ei tosian ole kiinni koko ajan menee kierros luvun/kuormituksen, jos sulla ohjelmaa muutettu ja kaverilla ei eri tuntuma lukosta voi tulla jo siitä
kokeile nollata laatikon oppineisuus joko foorumilta löytyvien ohjeiten mukaan tai vielä parempi jos tekke sen *
202 kierroksia noin 100kmh en tiedä mutta 203 on 100 kmhkarvan alle 2000
lukko ei tosian ole kiinni koko ajan menee kierros luvun/kuormituksen, jos sulla ohjelmaa muutettu ja kaverilla ei eri tuntuma lukosta voi tulla jo siitä
kokeile nollata laatikon oppineisuus joko foorumilta löytyvien ohjeiten mukaan tai vielä parempi jos tekke sen *
On nollattu jo pariin otteeseen. Ei tosiaan ole kokoajan päällä se lukko, sen tiesinkin. Voi toki olla, että tomaateissa on tullut niin paljon kehitystä kun ajamani auto oli vuosimallia 2007. Onkos tuossa sähkölootassa mahdollista säätää se millä kierrosalueella lukko tulee mukaan? Mutta ehkäpä jotain selviää kun vie auton piuhan päähän.
No tuo vuosimalli ero selittää kaiken. Uudemmissa on kulutusta pienennetty (tai ainakin yritetty) turbiinilukitusta lisäämällä. -> mukavuus vähenee: tulee nykimisiä (W211) ja jyrinöitä liian suuresta vaihteesta (W204)tmosth kirjoitti: Voi toki olla, että tomaateissa on tullut niin paljon kehitystä kun ajamani auto oli vuosimallia 2007. Onkos tuossa sähkölootassa mahdollista säätää se millä kierrosalueella lukko tulee mukaan? Mutta ehkäpä jotain selviää kun vie auton piuhan päähän.
.
Joo, noin se on.
Jos luistoa olisi liikaa, tulisi vikatila.
Jos vikatilaa ei tule, niin käsittääkseni voit huoletta lähtä siitä, että autossa ei ole vikaa, vaan se luistatus kovemmassa rasituksessa on ominaisuus, jolloin kaapelin nokassa käyttäminen ei oikeastaan tuo mitään lisäarvoa tilanteeseen.
Noissa vanhemmissa autoissa laatikko lukittuu vasta aika korkeilla kierroksilla, suunnilleen siellä 3000rpm tasolla.
Joo, noin se on.
Jos luistoa olisi liikaa, tulisi vikatila.
Jos vikatilaa ei tule, niin käsittääkseni voit huoletta lähtä siitä, että autossa ei ole vikaa, vaan se luistatus kovemmassa rasituksessa on ominaisuus, jolloin kaapelin nokassa käyttäminen ei oikeastaan tuo mitään lisäarvoa tilanteeseen.
Noissa vanhemmissa autoissa laatikko lukittuu vasta aika korkeilla kierroksilla, suunnilleen siellä 3000rpm tasolla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Pystyyköhän tuohon turbiinilukituksen ohjelmallisesti vaikuttaa?tuikku kirjoitti:.
Noissa vanhemmissa autoissa laatikko lukittuu vasta aika korkeilla kierroksilla, suunnilleen siellä 3000rpm tasolla.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
.
Luulen, että se turbiinin lukittuminen on ihan vaan mekaaninen juttu, siis ettei voi.
Mersuissa tuo turbiinijuttu toimii siten, että se ensin "ottaa kiinni" aika nopeaan jo pienilläkin kierroksilla, sitten jos rasitusta tuleekin tietyn rajan ylitse, se alkaakin uudelleen luistamaan, kunnes sitten taas uudelleen lukittuu suutemmilla kierroksilla.
Noin se on ilmeisesti saatu sitten hyvin kestämään.
Ja "normaalissa" matka-ajussa kulutus on pientä, kun luistoa ei pienillä kaasupolkimen asennoilla ole.
Ohjelma hoitelee vaan sitä vaihtamishetkeä.
Eikä siihenkään kannata puuttua, kun siinä näkyy olevan oikein hyvä ohjelma ihan vakiona.
Luulen, että se turbiinin lukittuminen on ihan vaan mekaaninen juttu, siis ettei voi.
Mersuissa tuo turbiinijuttu toimii siten, että se ensin "ottaa kiinni" aika nopeaan jo pienilläkin kierroksilla, sitten jos rasitusta tuleekin tietyn rajan ylitse, se alkaakin uudelleen luistamaan, kunnes sitten taas uudelleen lukittuu suutemmilla kierroksilla.
Noin se on ilmeisesti saatu sitten hyvin kestämään.
Ja "normaalissa" matka-ajussa kulutus on pientä, kun luistoa ei pienillä kaasupolkimen asennoilla ole.
Ohjelma hoitelee vaan sitä vaihtamishetkeä.
Eikä siihenkään kannata puuttua, kun siinä näkyy olevan oikein hyvä ohjelma ihan vakiona.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mahtaakohan kuitenkin luistaa turbiini mulla liikaa. n.3000kierroksessa kyllä lukittuu mutta todella pienellä kaasupolkimen liikkeellä satasen vauhdissa jo luistaa. Eli tuntuu tosiaan että ei mene turbiinilukko päälle. Kulutuskin on suurentunut niin epäilen siitäkin että turbiinilukko ei menisi päälle maantienopeuksissa.
Asia vaan tuli mieleen kun on tullut tehtyä erilaisia "kaasupoljin" variaatioita niin mielestäni tuo turbiinin käytös muuttuu.tuikku kirjoitti:.
Luulen, että se turbiinin lukittuminen on ihan vaan mekaaninen juttu, siis ettei voi.
Mersuissa tuo turbiinijuttu toimii siten, että se ensin "ottaa kiinni" aika nopeaan jo pienilläkin kierroksilla, sitten jos rasitusta tuleekin tietyn rajan ylitse, se alkaakin uudelleen luistamaan, kunnes sitten taas uudelleen lukittuu suutemmilla kierroksilla.
Noin se on ilmeisesti saatu sitten hyvin kestämään.
Ja "normaalissa" matka-ajussa kulutus on pientä, kun luistoa ei pienillä kaasupolkimen asennoilla ole.
Ohjelma hoitelee vaan sitä vaihtamishetkeä.
Eikä siihenkään kannata puuttua, kun siinä näkyy olevan oikein hyvä ohjelma ihan vakiona.
Pystyykö ohjelmallisesti vaihtohetkeä siirtää myöhemmäksi esim 200rpm niin tulis samalla vetäviä kierroksia lisää.
Ei se mullakaan jämähdä kiinteäksi jossain 100 vauhdissa.tmosth kirjoitti:Mahtaakohan kuitenkin luistaa turbiini mulla liikaa. n.3000kierroksessa kyllä lukittuu mutta todella pienellä kaasupolkimen liikkeellä satasen vauhdissa jo luistaa. Eli tuntuu tosiaan että ei mene turbiinilukko päälle. Kulutuskin on suurentunut niin epäilen siitäkin että turbiinilukko ei menisi päälle maantienopeuksissa.
Erään laatikko gurun kanssa jutellessa, tuli puheeksi mersun turbiini niin oli sitä mieltä, että näissä sähköohjatuissa ei menisi ikinä 100% lukkoon turbiini, vaan se säätys koko ajan ajotilanteen mukaan tiedä sitten.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
.
Kyllähän sitä tietty voi sitä vaihtamista muutella, jos osaa... minä en osaa, enkä edes ole yrittänytkään etsiä koko kohtaa ohjelmasta.
Tai voi sille laatikolle olla oma ohjelmansa, joka ei tavan fläshin lukemisella tule edes näkyviin, en tiedä.
Eikö "pakkovaihteilla" saa siirrettyä vaihtohetkeä ?
Kyllähän sitä tietty voi sitä vaihtamista muutella, jos osaa... minä en osaa, enkä edes ole yrittänytkään etsiä koko kohtaa ohjelmasta.
Tai voi sille laatikolle olla oma ohjelmansa, joka ei tavan fläshin lukemisella tule edes näkyviin, en tiedä.
Eikö "pakkovaihteilla" saa siirrettyä vaihtohetkeä ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vaihtaa silti samalla kerrosluvulla isomman, samanlailla kuin automaatti asennossa.tuikku kirjoitti:.
Eikö "pakkovaihteilla" saa siirrettyä vaihtohetkeä ?
Ainoastaan "dynomodessa" voi vetää ylikierroksille
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Turbiinin lukitukseen vaikutta kuormitus taso ohjelma ohjailee sen öljyn kiertoa sen mukaan,
Vaihtamisen ohjainyksikkö on erikseen varsinaine vaihtamis ohjelma on siellä,se keskustelee mootorin ohjauksen kanssa sieltä tulevaien tietojen(kaasupolkimen asento ym kuormitus tiedot) perusteela vaihtelee sitten mielestään sopivia vaihteita kuloiseenkin tilanteesen,
mootorin ohjauksen kautta voi yritää siihen vaikutta,(laatikoon päin menevää signaali)
vaihtamisen, ohjain yksikkön ohjelmaa ei tiettävästi kukaan suomessa
ole muutanut(ainakaan paremaksi)
tässä olis jolekkin työkseen näitä juttuja tekevälle markkinarako(mieluiten vielä niin että muuttais vaihteiston ohjain yksikön ohjelmaa)
jenkeissä oli joku firma mikä tekee muutoksia ainakin audin tiptronikin ohjain yksikön ohjelmaan
englannisa muistan myös nähneeni mainoksen
samoin saksasa
liekö sitten samat työkalut kävis mersuun
Vaihtamisen ohjainyksikkö on erikseen varsinaine vaihtamis ohjelma on siellä,se keskustelee mootorin ohjauksen kanssa sieltä tulevaien tietojen(kaasupolkimen asento ym kuormitus tiedot) perusteela vaihtelee sitten mielestään sopivia vaihteita kuloiseenkin tilanteesen,
mootorin ohjauksen kautta voi yritää siihen vaikutta,(laatikoon päin menevää signaali)
vaihtamisen, ohjain yksikkön ohjelmaa ei tiettävästi kukaan suomessa
ole muutanut(ainakaan paremaksi)
tässä olis jolekkin työkseen näitä juttuja tekevälle markkinarako(mieluiten vielä niin että muuttais vaihteiston ohjain yksikön ohjelmaa)
jenkeissä oli joku firma mikä tekee muutoksia ainakin audin tiptronikin ohjain yksikön ohjelmaan
englannisa muistan myös nähneeni mainoksen
samoin saksasa
liekö sitten samat työkalut kävis mersuun
Tuollaisen joskus löysin: http://i66.photobucket.com/albums/h267/ ... 1256566090
Missäs vuosimallissa näihin sähkölaatikoihin tulee turbiinin lukko?
Missäs vuosimallissa näihin sähkölaatikoihin tulee turbiinin lukko?
Turbiinin lukko on kaikissa 5-vaihteisissa sähkölaatikoissa (722.6)
Sijaitseepi turbiinin sisällä, ihan 1-3-levyinen pakka. Öljynpaine kytkee.
Se Kyb- venttiili (tjsp) on solenoidi, joka ohjaa lukon ohjausventtiiliä venttiilikoneistossa.
Asiansa osaava pystyy testerillä kattoon toimiiko lukko ohjausboksin käskyjen mukaan. Perus koodinlukija ei tähän riitä...
Sijaitseepi turbiinin sisällä, ihan 1-3-levyinen pakka. Öljynpaine kytkee.
Se Kyb- venttiili (tjsp) on solenoidi, joka ohjaa lukon ohjausventtiiliä venttiilikoneistossa.
Asiansa osaava pystyy testerillä kattoon toimiiko lukko ohjausboksin käskyjen mukaan. Perus koodinlukija ei tähän riitä...
JariN
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Toi * systeemi on hyvä noiten solenoidien toiminnan testaukseenJariN kirjoitti:Turbiinin lukko on kaikissa 5-vaihteisissa sähkölaatikoissa (722.6)
Sijaitseepi turbiinin sisällä, ihan 1-3-levyinen pakka. Öljynpaine kytkee.
Se Kyb- venttiili (tjsp) on solenoidi, joka ohjaa lukon ohjausventtiiliä venttiilikoneistossa.
Asiansa osaava pystyy testerillä kattoon toimiiko lukko ohjausboksin käskyjen mukaan. Perus koodinlukija ei tähän riitä...
Ja niitä solenoideja näistä jonkun verran mennyt
sen lisäksi on siinä "ventiili" pöydässä tähän systeemin liityvä kara ja jousi
mitkä välillä temppuilee
722.6 toosissa on kaikissa. Ei pidä sotkea 722.5- toosaan, joka on itseasiassa 4-vaihteinen 722.3 jossa sähköohjattu ylivaihde hännässä.AM kirjoitti:Jaa että se löytyisi kaikista. Sellaistakin kuullut että ekoista puuttuisi. No omassa ei ainakaan sitten toimi, tai luulisin ettei toimi. Carsoft ei löytänyt vikakoodeja lootasta, pitää kai joskus käyttää tähtivekottimen perässä.
Siinä ei lukkoa ole.
JariN
Joo, 722.6 tuossa väykyssä on, avatar kuva hämää
Vähän ongelmia oli tuon live testin kanssa Carsoftissa, ei pysy kuin hetken päällä. Ei ole ollut tarvetta niin ei ole tullut perehdyttyä miksei se tuossa oikein toimi. Ja Carsoft tällä hetkellä pöytäkoneessa tallissa, hieman hankala testiajelun kannalta

Vähän ongelmia oli tuon live testin kanssa Carsoftissa, ei pysy kuin hetken päällä. Ei ole ollut tarvetta niin ei ole tullut perehdyttyä miksei se tuossa oikein toimi. Ja Carsoft tällä hetkellä pöytäkoneessa tallissa, hieman hankala testiajelun kannalta

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Agrigatti taka konttinAM kirjoitti:Joo, 722.6 tuossa väykyssä on, avatar kuva hämää![]()
Vähän ongelmia oli tuon live testin kanssa Carsoftissa, ei pysy kuin hetken päällä. Ei ole ollut tarvetta niin ei ole tullut perehdyttyä miksei se tuossa oikein toimi. Ja Carsoft tällä hetkellä pöytäkoneessa tallissa, hieman hankala testiajelun kannalta

tai no ehkä helpompi laitta ohjelma läppäriin
Re: s202 220cdi turbiinilukko ei kytkeydy
Mulla auttoi kun vaihdettiin kyp-venttiili.