w210 2.2d piristys

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
nisu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 13.05.2015 23:16

w210 2.2d piristys

Viesti Kirjoittaja nisu »

elikkästä ensimmäinen diisseli mese tuli vaihossa ja tuntuu olevan se auto mitä on kauan ehtinyt ja tietysti pikkusta lisäpotkua ajattelin siihen ruveta laittamaan.
kiinostais että minkälainen homma ois esim pumpun ruuvaus ? mites turbotus tiesti suoraan menee cdi mallin imu ja pakosarjat mut mitä muuta pitää ottaa huomioon esim katsastusta miettien ja pitääkö kannentiivistettä ruveta vaihteleen.
tällä hetkellä kone kiertää ihan mukavasti 5500 mutta voima savua ei tule eikä liikkeelle lähtö ole kovin vauhikasta toivoisin että saisin kohtuu helppoja niksejä lisää poweria :D
toinen vaihtoehto on viedä pumppu herleville tuohon 5 km päähän mutta ensisijaisesti kiinostais ite ruuvailla mahollisimman pitkälle
heppoja on vissiin se vakio 95 jos semmoseen 120-120 vois päästä ni ois mahtava :) :clap:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w210 2.2d piristys

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kirjotappa haku-kenttään "lucas" niin pääset jyvälle siitä syöttöpumpusta.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5496
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w210 2.2d piristys

Viesti Kirjoittaja S202 »

Jos auto on manuaali tai vanhalla 4 vaihteisella automaatilla niin voit vaihtaa rivipumpun tilalle, se vakio on paska eikä sitä saa ruuvattua mitenkään. Ehkä ohjelmallisesti mutta kallista hyötyyn nähden. Cdi moottori on ihan erilainen, ei sovi pakosarja puhumattakaan imusarjasta.
Tällä hetkellä keinot on vähissä, mutta trafilla on vireillä se säännösten uudistus, jossa tuonikäisen vähäpäästöisen vois turbottaa ja vaatimuksena olis vaan se katsastuksen päästötesti. Jos turbon meinaa niin se rivipumppu pitäis silloinkin olla, viton pumpulla (6mm elementeillä) pääsis jo alkuun. Se uudistus pitäis tulla voimaan jo tänäkesänä. Itse odotan kieli pitkällä kun siinä ei puhuta maksimi iskutilavuudesta mitään.
S124 300TE
W124 300D
nisu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 13.05.2015 23:16

Re: w210 2.2d piristys

Viesti Kirjoittaja nisu »

kiitoksia vastauksista pitääpä ruvetaq selvittelehen pumppua se on 97vm classic väyrynen 5 vaihteinen
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w210 2.2d piristys

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

S202 kirjoitti: Se uudistus pitäis tulla voimaan jo tänäkesänä. Itse odotan kieli pitkällä kun siinä ei puhuta maksimi iskutilavuudesta mitään.
Mutta 20% väännönlisäys taisi olla rajoitus...
Tuohan paukkuu yli heti kättelyssä jos turbottaa vaparikoneen.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5496
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w210 2.2d piristys

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mika.T kirjoitti:
S202 kirjoitti: Se uudistus pitäis tulla voimaan jo tänäkesänä. Itse odotan kieli pitkällä kun siinä ei puhuta maksimi iskutilavuudesta mitään.
Mutta 20% väännönlisäys taisi olla rajoitus...
Tuohan paukkuu yli heti kättelyssä jos turbottaa vaparikoneen.
Joo alustavasti. Entä jos siitä moottorista tekee jonkun omavalmisteen ja penkittää sitten sopivat tehot :roll: No, eihän se tuohon automalliin mikään ongelma olisi, vakiona 150Nm ja penkittää sitten sen 190 nyyttonia. Muutoskatsastuksen jälkeen sitten ruuvataan se mitä lähtee, niinhän homma on tähänkin asti toiminut. Vai verrataanko sitä sitten tehokkaimpaan malliin vai miten? Jos siihen joku ehdoton vääntöraja tulee niin sitten on ongelmia saada v8 123:seen :evil:
S124 300TE
W124 300D
Vastaa Viestiin