Elikkäs kysymys kuuluu voiko om603:sen turbon suodatinjalasta poistaa temostaatin ilman ongelmia, onko kukaan kokeillut?
Ajatus heräsi mieleen kun tuntuu että öljy menee aika kuumaksi kovissa vedoissa ST kyseessä siis, en ole öljyn lämpöjä mittaillut mutta olen vain huomannut että kone on tosi kuuma ennenkuin öljy älkaa kiertää jäähdyttimessä, koska auto ei ole talvi käytössä ei varmasti olisi haitaksi jos öljy kiertäisi jäähdyttimen kautta kokoajan. Purin suodatinjalan pois ja tutkin termostaatin rakennetta mutta en oikeen ole varma miten se öljy siellä kiertää että meneekö toinen kanava kiinni kun termostaatti aukeaa vai kuinka se systeemi toimii. Toki sen mutterin mikä pitää kamat siellä sisällä voisi jättää kuristimeksi sinne jos se termarin jättää pois. Mutta siis jos joku on kokeillut niin olisi kiva tietää ettei tule tehtyä taas turhaa työtä ja kasattua moneen kertaan.
Öljysuodatinjalan termostaatin poistaminen
Öljysuodatinjalan termostaatin poistaminen
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
Re: Öljysuodatinjalan termostaatin poistaminen
Kannattaa varmaan ensin asentaa se öljynlämpömittari.
Re: Öljysuodatinjalan termostaatin poistaminen
mitä itte 602:sta noita öljynlämpöjä joskus mittailin, niin en ainakaan minä saanu niitä kovin herkästi nouseen liian korkeelle. hyvä, kun edes 100 asteeseen nousi, kun oikein revitteli. kilometri tolkulla saa vetää nilkkasuorana, että alkaa lämmöt oleen liian korkeella. ja erillinen jäähdytin oli öljyille nokalla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Öljysuodatinjalan termostaatin poistaminen
Muistaakseni se öljynjäähdytyskierron termostaatti avautuu vasta 110-120asteessa...