Tietoja/Kokemuksia MB C180 W202 kaivataan

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kimbester
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 06.05.2015 15:45
Paikkakunta: Raisio

Tietoja/Kokemuksia MB C180 W202 kaivataan

Viesti Kirjoittaja Kimbester »

Morjens !

Olisi autonvaihto tiedossa ja olen katsellut tuommoista C 180 meseä.
Kaikki autot ollut tähän asti vag vehkeitä joten tietämys mersuista on aika vähäistä.
Pellit näistä tuppaa kuulema ruostumaan, mutta mitä muuta pitäisi tietää ? Tyyppivikoja ?
Autossa mitä olen katsonut niin on muuten kuulema kaikki ihan kunnossa, mutta ohjauksessa väljää ja on hänen mukaansa tyyppivika ?
Koetin tuota googlettaa, mutta heikoin tuloksin. Jos näin on niin mikä sen aiheuttaa ? Katsastettu kuitenkin vähä aika sitten joten luulisi nivelet ja raidetangonpäät yms olevan kunnossa.
Jos autoa lähden katsomaan niin olen ajatellut viedä läheiselle korjaamolle "tsekkaukseen", että on yleisesti semmoinen kun luvataan. Jos siellä ohjauksessa muka on joku "heikkolenkki" niin saapahan sen tsekattua.

Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista ! :thumbup:
k.jamsa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 534
Liittynyt: Ma 26.05.2008 12:48
Paikkakunta: Oulunseutu

Re: Tietoja/Kokemuksia MB C180 W202 kaivataan

Viesti Kirjoittaja k.jamsa »

Tiedä tuosta ohjauksen väljyydestä, paremminkin pyräkulmien säätö on näissä mersuissa melkoista millinviilausta joten jos käyttää säädöllä nii käytä sellaista korjaamoa joka osaa sen homman oikijasti. Tuosta väljyydesta viisaammat varmaan vastailevat.
Ainakin oma kokemus että jos kulmat ei oo kohillaan niin tuntuu kuin ohjauksessa tosiaan ois väljää, ei oikee kule suoraa jne.
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Tietoja/Kokemuksia MB C180 W202 kaivataan

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Varma ja luotettava valinta käyttöautoksi. Ruostetta tahtoo monessa olla, jos ei muualla niin viimeistään peräkontin kannessa rekkarivalojen ympärillä.

Varsinaisia tyyppivikoja ruostumisen lisäksi ei oikeastaan muuta tule mieleen kuin lasinpyyhkijän moottori, jonka muovihammaskehä tahtoo rikkoutua. Tosin ei tuokaan joka 100tkm välein hajoa.

Tuo ohjaus voi tuntua vähän väljältä jos hyppää ajamaan suoraan esim. vag:n tai bemarin ratin takaa. Mersussa se ei ole ihan niin tarkan ja jämäkän tuntoinen. Ainakin Classic ja Elegance -varusteluissa tuo tunnottomuus tuntuu kun niissä on aika iso ratti. Esprit ja Sport -malleissa on pienemmät ratit, ne on vähän jämäkämmän tuntosia. Jos välystä on kuitenkin niin paljon että ratissa tuntuu "tyhjä" kohta niin silloin on kyllä jotain vikaa..
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Tietoja/Kokemuksia MB C180 W202 kaivataan

Viesti Kirjoittaja atlas »

Simpukka ohjaus eli sen välyksen voi säätää...omalla vastuulla..muutenkin se kuitenkin kiristää öljynpaineella sitä.
Laidoissa on välystä enemmän mutta se ei haittaa.
Monesti väljä on apusimpukassa ja siihen hela sarja noin 30e.
Sitten jos esim. sisäpäät on väljät niin halvempi ostaa ebay.de koko tanko kaikkine palloineen kun osissa alkamaan kasaamaan sitä.
Ja tosiaan ohjaus ei ole sen tyyppi ongelma vaaan hapertuva johtosarja kuumissa paikoissa,kaasuläppäkotelo joka nyt korjaantuu toisella osalla..joko käytetty tai uutta ja senkin varmaan pitää vaihtaa vaan kerran.Mittariston toimimattomuus tai siellä olevat viat niin yleensä vaihdattaa ehjän mittariston kun on osaa kuin puhelimessa sisällä,pientä ja itse ei voi tehdä mitään sille.
Ruoste on suurin murhe mutta pesee ja ottaa kiinni ruvet niin kyllä sen kanssa pärjää.
Et kertonut mikä vaihteisto?
Forumilta saa paljon tietoa vika oloissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Kimbester
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 06.05.2015 15:45
Paikkakunta: Raisio

Re: Tietoja/Kokemuksia MB C180 W202 kaivataan

Viesti Kirjoittaja Kimbester »

Kiitoksia vastauksista !

Korjaamolla osaa varmaan tarkistaa, että missä väljää. Jos saisi hinnasta sitten vähän tingittyä.
Onneksi osat eivät ole kalliita jos joutuu jotain vaihtamaan. Katsotaan nyt paljonko sitä klappia on. Ei kuulema ole häntä haitannut ajossa juurikaan ja on aika vähäistä loppujen lopuksi.


Atlas: Manuaalivaihteisto
Mortalomena
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 25.03.2014 14:43

Re: Tietoja/Kokemuksia MB C180 W202 kaivataan

Viesti Kirjoittaja Mortalomena »

Kimbester kirjoitti:Kiitoksia vastauksista !

Korjaamolla osaa varmaan tarkistaa, että missä väljää. Jos saisi hinnasta sitten vähän tingittyä.
Onneksi osat eivät ole kalliita jos joutuu jotain vaihtamaan. Katsotaan nyt paljonko sitä klappia on. Ei kuulema ole häntä haitannut ajossa juurikaan ja on aika vähäistä loppujen lopuksi.


Atlas: Manuaalivaihteisto
Vm -90 ja -96 välin mersua ei kannata ostaa jos ei ole moottorin johtosarjaa vaihdettu. Se on mallia biohajoava ja lahoaa takuuvarmasta jossain vaiheessa, aivan sama mitä jotkut täällä väittää.
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: Tietoja/Kokemuksia MB C180 W202 kaivataan

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Ihan kelpo kulkine kaikista vioistaan huolimatta. Mallisarjalla nyt on kuitenkin jo aavistus ikää, joten pientä askartelua odotettavissa. Kulutus on siedettävä 7,5 l/100Km. Moottori on kestävää sorttia, joten pitkälle pääsee jos haluaa.

Ruoste hommat tuossa jo tulikin.

Johtosarjoihin ja muihin tyyppillisiin ongelmiin on tietysti syytä varautua, mutta ei ne mitään totaalisia tuhoutumisia ole.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Mortalomena
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 25.03.2014 14:43

Re: Tietoja/Kokemuksia MB C180 W202 kaivataan

Viesti Kirjoittaja Mortalomena »

Nastamuumio kirjoitti:Ihan kelpo kulkine kaikista vioistaan huolimatta. Mallisarjalla nyt on kuitenkin jo aavistus ikää, joten pientä askartelua odotettavissa. Kulutus on siedettävä 7,5 l/100Km. Moottori on kestävää sorttia, joten pitkälle pääsee jos haluaa.

Ruoste hommat tuossa jo tulikin.

Johtosarjoihin ja muihin tyyppillisiin ongelmiin on tietysti syytä varautua, mutta ei ne mitään totaalisia tuhoutumisia ole.
Tonnin se johtosarja kuitenkin taitaa maksaa, jos ei sitten ota vanhaa irti ja vie jonnekkin pajalle missä tekevät uuden ehkä alle tonnilla.
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Tietoja/Kokemuksia MB C180 W202 kaivataan

Viesti Kirjoittaja -230k- »

neloskoneissa aika harvinaisia nuo johotsarjaviat,tässäkin kysellään c180. alkupään malleissa siinä ei etes montaa johtoa ole,kun ei ole maffiakaan, muutamasta lämmölle ja tärinälle alttiista paikasta voi tosin eristeet kuoriutua siltikin juu.
omasta 96- oli 345tkm kohdalla vielä ainakin 99,9% johdoista hyväkuntoisia,30cm pätkän uusisin varmuudenvuoksi mikä oli koneen etuosassa lohkon lämmössä kiinni ja hiusmurtumilla/kovettunut.
Joten ei sitä erityisesti pelätä tarvitse. :thumbup: paitsi kutoskoneissa :lol:
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: Tietoja/Kokemuksia MB C180 W202 kaivataan

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

-230k- kirjoitti:neloskoneissa aika harvinaisia nuo johotsarjaviat,tässäkin kysellään c180. alkupään malleissa siinä ei etes montaa johtoa ole,kun ei ole maffiakaan, muutamasta lämmölle ja tärinälle alttiista paikasta voi tosin eristeet kuoriutua siltikin juu.
omasta 96- oli 345tkm kohdalla vielä ainakin 99,9% johdoista hyväkuntoisia,30cm pätkän uusisin varmuudenvuoksi mikä oli koneen etuosassa lohkon lämmössä kiinni ja hiusmurtumilla/kovettunut.
Joten ei sitä erityisesti pelätä tarvitse. :thumbup: paitsi kutoskoneissa :lol:
UPPIA
Täsä omassa on -96/238tkm takana ja hommelit on olleet ruosteen estoa ja jarruremonttia jarruputkineen. Etupään molemmat alatukivarret ja toinen ylätukivarsi uusittu.
Perässä tihrutteli öljyä kartaanin lävestä, mikä poistui tiivisteen uusimisella. Laturi hajosi tyystin => uusiksi koko hökötys, koska liu'ut oli morjens, Takaluukun lukko on sökö, kun ei ole käytetty ja pyyhkijän varsi rupesi nykimään. En saanut kantta irti niin porasin reiän jä työnsin LPS/spray-vaseliiniä reiästä sisään ja nyt on toiminut moitteetta 1/2 vuotta :D .

Tiedossa lienee takapään tukivarsihommaa, kun rutisee tietyissä olosuhteissa. Ajattelin pistää kerralla uusiksi kovalla kädellä jousta, iskaria, kumeja ja tankoja:x.
Takaa on jarrukilvet muuttumassa takaisin malmiksi, joten uusinta edessä ja tulloin varmaan laakeritkin. Käsijarruhommat siinä sivussa.

Odotan kuitenkin:
Eli ei ole ollut ongelmaa johdoissa, maffeissa eikä asentoantureissa. => mutta näitä vartoillaan.
Kartaaniin varmaan pitää laakereita vaihdella
Moottorin kumityynyt mietityttävät
Bensapunpun rele?
Ylijänniterele?
Kannen etupään öljyvuodon muuttuminen tihkumisesta vuodoksi?
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Vastaa Viestiin