722.4 peruskysymysten äärellä. (vaihtokohdat)
722.4 peruskysymysten äärellä. (vaihtokohdat)
Olen omistanut lähes kymmnenen w124 Dieselmersua. Nykyisestä ykslilöstä en kuitenkaan saa säädettyä vaihdelaatikon toimintaa mieleisekseni.
Vaihdelaatikon käytös on seuraavanlainen:
-Jos säädän kickdown vaijerin niin tiukalle, että yli 80km/h vauhdissa laatikko laittaa vielä pienempää pykälää päälle kiihdyttäessä, vaihtokohdat karkaavat normaalissa ajossa todella ylös. (helvetin huono ajaa)
-Jos säädän kickdown vaijerin niin, että ylöspäin vaihdot ovat miellyttävät ja sellaisella kierrosalueella kun niiden kuuluukin olla, ei laatikko pykällä pienempää enää, kun kaasun survoo pohjaan, jos vauhtia se 80km/h
Mikä tähän avuksi?
Voiko tätä ongelmaa lähestyä kenties modulaattorin toiminnan näkökulmasta?
Vaihdelaatikon käytös on seuraavanlainen:
-Jos säädän kickdown vaijerin niin tiukalle, että yli 80km/h vauhdissa laatikko laittaa vielä pienempää pykälää päälle kiihdyttäessä, vaihtokohdat karkaavat normaalissa ajossa todella ylös. (helvetin huono ajaa)
-Jos säädän kickdown vaijerin niin, että ylöspäin vaihdot ovat miellyttävät ja sellaisella kierrosalueella kun niiden kuuluukin olla, ei laatikko pykällä pienempää enää, kun kaasun survoo pohjaan, jos vauhtia se 80km/h
Mikä tähän avuksi?
Voiko tätä ongelmaa lähestyä kenties modulaattorin toiminnan näkökulmasta?
Re: 722.4 peruskysymysten äärellä. (vaihtokohdat)
Korjaa sähköinen kick-down.
Re: 722.4 peruskysymysten äärellä. (vaihtokohdat)
Erittäin hyvä huomio!teppo21 kirjoitti:Korjaa sähköinen kick-down.
Re: 722.4 peruskysymysten äärellä. (vaihtokohdat)
Mutta toisaalta ei ole mukavaa ylämäkeen painaa aina kaasua pohjaan saadakseen pienemmän vaihteen. Onko tähän sittenkin olemassa ratkaisu. ?
Re: 722.4 peruskysymysten äärellä. (vaihtokohdat)
Nyt sain modulaattorin säädettyä niinkuin sen pitääkin eli täyskaasulla rajoittimeen asti. Laatikon kylestä olen paineita säädellyt ja nyt vaihdot ovat täyskaasulla ok mutta osakaasulla ja jos kaasun löysää niin jysähtää aivan kunnolla. Jotenkin tuntuu siltä, että tyhjäkäynnillä ja osakaasulla alipainetta ei ole tarpeeksi laatikolle asti?
Valojen korkeussäätö ei toimi.. Sattumaako?
Valojen korkeussäätö ei toimi.. Sattumaako?
Re: 722.4 peruskysymysten äärellä. (vaihtokohdat)
Alipaineet vuotaa jostain pois.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 722.4 peruskysymysten äärellä. (vaihtokohdat)
Testailin äsken tuota hässäkkää. mittaritaulun takaa tuleva musta paksu alipaineletku, joka menee suoraan modulaattorin kylkeen sillä 90 asteen kulmalla, siihen huilaa ilmaläpi miemällä tai puhaltamalla olipa kaasun asento mikä tahansa? onko tämä oikein? vai pitääkö ilman huilata läpi vasta täyskaasulla? Onko siinä nyt kokoajan täyskaasun paineet?
Re: 722.4 peruskysymysten äärellä. (vaihtokohdat)
Sain nyt toimimaan. Alipainepumpulta tuleva letku oli irti. Eli täyskaasun paineet kokoajan. valoje korkeussäätö ei toimi vieläkään mutta se onkin toinen juttu se.
Re: 722.4 peruskysymysten äärellä. (vaihtokohdat)
Kirjoitellaan nyt tänne välillä näitä "tällä tuli kuntoon" juttuja, kun ne niin harmillisesti melko monesta viestistä puuttuu.
Ongelmana oli modulaattorin säätö ja laatikon paineiden säätö.
Laatikko vaihtoi kokoajan jotenkin epäjohdonmukaisesti ja ei auttanut vaikka kuinka sääti. ongelmana oli 1-2 vaihteen karkea kytkeytyminen, 2-3 vaihteen löysä kytkeytyminen (tähän auttoi 2-3 vaihteen jousisarja) 3-4 vaihteen hidas kytkeytyminen=pieni luisto.
Eli kakkosen löi pesään melko kovasti ja muut vaihdot oli jotenkin lepsuja ja eri kaasunasennolla erilaisia. Katselin foorumilta vinkkejä 1-2 vaihteen karkeaan kytkeytymiseen ja joka kerralla vastauksena oli, joku 1-2 vaihteen "pannan" kuluminen/säätö.
Joku myy jossain ulkomailla jotain jousisarjaakin, josta kirjoittelin myös foorumille joka auttaa juuri näihin kaikkiin ongelmiin eli löysentää 1-2 vaihteen kytkeytymistä ja tiukentaa 3-4 vaihteen kykteytymisen.
Meinasin jo ostaa tämän jousisarjan mutta ajattelin ensin kokeilla yhtä toista konstia...
Ostin ihan uuden modulaattorin pumpun kylkeen. hinta oli jotain 125€
Kaikki ongelmat hävisivät. Laatikko toimii kuin uusi. Kaikki vaihteet vaihtuu ylös ja alaspäin samalla voimalla ja johdonmukaisesti.
Tämmöstä tälläkertaa. Jos omistamassanne mercedes-benz merkkisessä miesten henkilöautossa on kuvatunlaista ongelmaa kannattaa ainakin kokeilla uudella modulaattorilla!
Ongelmana oli modulaattorin säätö ja laatikon paineiden säätö.
Laatikko vaihtoi kokoajan jotenkin epäjohdonmukaisesti ja ei auttanut vaikka kuinka sääti. ongelmana oli 1-2 vaihteen karkea kytkeytyminen, 2-3 vaihteen löysä kytkeytyminen (tähän auttoi 2-3 vaihteen jousisarja) 3-4 vaihteen hidas kytkeytyminen=pieni luisto.
Eli kakkosen löi pesään melko kovasti ja muut vaihdot oli jotenkin lepsuja ja eri kaasunasennolla erilaisia. Katselin foorumilta vinkkejä 1-2 vaihteen karkeaan kytkeytymiseen ja joka kerralla vastauksena oli, joku 1-2 vaihteen "pannan" kuluminen/säätö.
Joku myy jossain ulkomailla jotain jousisarjaakin, josta kirjoittelin myös foorumille joka auttaa juuri näihin kaikkiin ongelmiin eli löysentää 1-2 vaihteen kytkeytymistä ja tiukentaa 3-4 vaihteen kykteytymisen.
Meinasin jo ostaa tämän jousisarjan mutta ajattelin ensin kokeilla yhtä toista konstia...
Ostin ihan uuden modulaattorin pumpun kylkeen. hinta oli jotain 125€
Kaikki ongelmat hävisivät. Laatikko toimii kuin uusi. Kaikki vaihteet vaihtuu ylös ja alaspäin samalla voimalla ja johdonmukaisesti.
Tämmöstä tälläkertaa. Jos omistamassanne mercedes-benz merkkisessä miesten henkilöautossa on kuvatunlaista ongelmaa kannattaa ainakin kokeilla uudella modulaattorilla!
Re: 722.4 peruskysymysten äärellä. (vaihtokohdat)
Pitänee testata edes vereksellä modulaattorilla. Itellä vähä samaa epämääräisyyttä ollu aina ton lootan kanssa.
S124 & W124
-
Aloittelija 300D
- Uusi tuttavuus

- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti 19.05.2015 23:38
- Paikkakunta: Pöytyä
Re: 722.4 peruskysymysten äärellä. (vaihtokohdat)
Terve! En tiedä kuuluuko asia tälle Osa alueelle mutta kuinka paljon vaikuttaa pumpun ruuvaaminen w124 300d vm 88




