Moi
Käytin W211:n Veholla koska kierrokset heittelee ja auto nykii. Vika häviää kun laittaa vakionopeudensäätimen päälle.
Veholla todettiin että automaattivaihteisto on kunnossa. Sanoivat että vika johtuisi todennäköisesti ahtopaineen ja railpaineen säädöstä.
En usko tuohon, koska vika häviää kun laittaa vakkarin päälle. Eikö vika jatkuisi myös vakkarilla jos syy olisi tuo vehon ehdottama??
Itse yhdistäisin vian kaasupolkimeen, koska vika ilmenee vain kun käyttää kaasupoljinta. Kysymys kuuluukin, että onko kaasupolkimessa joku anturi, joka antaa virheellistä tietoa eteenpäin? Ja voiko kaasupolkimen ja/tai anturin vaihtaa itse uuteen??
Amatööri odottelee kiitollisena ammattilaisten vastauksia.
Ei paljon kiinnosta maksaa noita Vehon laskuja kun ei siellä mitään saada edes aikaiseksi..
Kaasupolkimen vika
Re: Kaasupolkimen vika
Sähköisestä kaasupolkimesta menee eculle differentiaalinen jännitetieto, eli kaksi jännitettä, joista toinen nousee kaasua poljettaessa ja toinen laskee. Näin nyt ainakin muistelen. Kaasupolkimessa ei ole varsinaista potentiometriä, vaan se on toteutettu magneettisesti. Voi olla, että poljin on rikki, tai sitten vaikkapa liitin on löysällä tms. Sama poljin voi olla useassa automallissa ja vaikkapa purkuosa pitäisi olla helppo löytää, jolla testata kaasupolkimen osuus ongelmaan.
Itselläni oli aikoinaan semmoinen vika, että moottori meni ns. vikatilaan, eikä antanut tehoa. Tämä johtui kaasupolkimen nollakohdan ryömimisestä, todennäköisesti elektroniikan ikääntymisen ja mekaanisen kulumisen vuoksi. Korjaus oli helppo tehdä pienellä shimmilevyllä.
Itselläni oli aikoinaan semmoinen vika, että moottori meni ns. vikatilaan, eikä antanut tehoa. Tämä johtui kaasupolkimen nollakohdan ryömimisestä, todennäköisesti elektroniikan ikääntymisen ja mekaanisen kulumisen vuoksi. Korjaus oli helppo tehdä pienellä shimmilevyllä.
Re: Kaasupolkimen vika
Starilla lukemaan vikakoodit. Kaasupoljin viassa on ainakin seuraavanlainen ominaisuus eli kierrokset tippuu tyhjäkäynnille ja kaasu ei vastaa polkimen liikkeeseen millään tavalla. Ainakin eräässä kaasupoljinvikaisessa autossa tapahtui näin. Uudelleen käynnistys niin pelasi taas hetken aikaa normaalisti.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Re: Kaasupolkimen vika
Jos kaasupolkimen signaali ei ole ohjearvojen sisällä, niin siintä tosiaan seuraa vikatila/tehojen leikkaus kuten em.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Kaasupolkimen vika
testerillä on helppo todet kaikki kolme asiaa, en ymmärrä miksei veho ole näin tehnyt.
En minä vehon toimintaa ymmärrä muutenkaan, ei yllätä...
Osaavalle harrastajalle starin perään auto, ja tutkii nuo 3;
- railpaine
- ahtopaine
- kaasupolkimen arvot
Jos polkimessa ei ole mitään, niin ensimmäiset kaksi ja vaikkapa suuttimien korjausarvot syyniin koeajolla, noin aluksi.
En minä vehon toimintaa ymmärrä muutenkaan, ei yllätä...
Osaavalle harrastajalle starin perään auto, ja tutkii nuo 3;
- railpaine
- ahtopaine
- kaasupolkimen arvot
Jos polkimessa ei ole mitään, niin ensimmäiset kaksi ja vaikkapa suuttimien korjausarvot syyniin koeajolla, noin aluksi.