7G-tronic kickdown ongelma/ominaisuus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
svalkein
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 12.10.2010 21:56
Paikkakunta: Vaasa

7G-tronic kickdown ongelma/ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja svalkein »

Huomasin tänään että kun painaa reippaammin kaasua noin 50 km/h nopeudessa (5-vaihteella, sekä C- tai S-moodilla) niin aski miettii pari sekuntia ennenkuin heittää pienempää pykälää sisään.
Jos kaasun survoo pohjaan niin vaihtaa nopeasti mutta lapun pitää todellakin olla lattiassa kiinni silloin. Isommilla ja pienemmillä vaihteilla kickdown reagoi nopeasti.

Onko normaalia käytöstä, mielestäni ei? Autolla on ajettu 92 tkm, merkkiliikkeen huoltokirja löytyy, ei tosin varmaa faktaa onko vaihdelaatikon öljyjä
vaihdettu koskaan. Auto ollut itselläni vasta nelisen kuukautta, SLK280 2006.
Audi Q4 e-tron -22
peruna.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 18.01.2009 15:23
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 7G-tronic kickdown ongelma/ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja peruna. »

Minusta tuntuu myös että miettii monesti kauan tuota. Olen myös huomannut ettei heti lähde liikkeelle paikaltaankaan ellei ole hold päällä. Autona e 350cdi
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: 7G-tronic kickdown ongelma/ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja MM81 »

Itselläni on ollut nyt 3 viimeisintä autoa 7G-Tronicilla ja kyllä ne kaikki on miettinyt kickdownin tai muuten reippaamman kaasun painamisen yhteydessä.

En tiedä vaikuttaako siihen se, että ajelen pääasiassa ihan pintakaasulla ja en mitenkään kiihdyttele valoista tms.
W212 E 220 CDI BE A
ex: S205 C 180 d, W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Avatar
svalkein
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 12.10.2010 21:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: 7G-tronic kickdown ongelma/ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja svalkein »

Ok, kiitos vastauksista. Tuon kanssa voi kyllä elää kun se tosiaan ei tapahdu kuin yhdellä vaihteella, harvemmin sitä tulee painettua talla pohjaan 50 km/h nopeudesta ja jos tarvitsee niin painaa sitten pedaalin ihan pohjaan niin silloin heittää kyllä montaa pykälää pienemmän vaihteen. Silmäilin eilen huoltokirjaa ja sen mukaan vaihteistoöljyjä ei ole vaihdettu, varaan saman tien ajan sille ja ehkä laatikon nollaukselle/sopeutukselle samalla. Öljynvaihtosuositus lienee 60 tkm mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Audi Q4 e-tron -22
peruna.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 18.01.2009 15:23
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 7G-tronic kickdown ongelma/ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja peruna. »

Osaava henkilö varmaan saisi tietokoneella näppylöityä tuota viivettä pienemmäksi tai ainakin itse ajattelin käydä kysymässä onnistuuko, jos samalla tekisi pari muutakin muutosta.
Avatar
Rankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 21.02.2014 08:57
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 7G-tronic kickdown ongelma/ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja Rankkis »

Googleen ku kirjottaa "mercedes throttle response reset" niin löytyy juttua tuosta kaasuunvastaamisarvojen nollaamisesta. Toimii kaiten vähän eri vivahtein eri malleissa. Enklanti pitää tietty sujua, että ohjeista saa selvää.
S204 C250CDI -11
Vastaa Viestiin