oulangan viulu&veturikorjaamon räpellyksiä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
heikkila-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 07.04.2015 14:20

oulangan viulu&veturikorjaamon räpellyksiä

Viesti Kirjoittaja heikkila- »

Elikkä tämmöinen pienehkö perus projekti 190 2.0 bensa -> om606 TD

Auto ollut minulla kohta 2 vuotta eikä tuo kaasari kone oikeein ota pelatakseen ja syö sitä bensaa niin ei se auttanut ko tiisseli kone hommata :D

Tällä hetkellä ois tarkoitus saava tuo tekniikka pelaamaan ja muutos katastettua.

Eli muutosta

Om606 TD vakiturbolla ja mekaanisella pumpulla
Joku 450x300x75 välijäähy?
Pienehkö moottoriöljyn lauhdutin jos tarpeen ainakin ollut tässä koneessa alunperin.?
722.4 automaatti (väliaikanen)
Isompi syyläri
Avarampi putkisto


Tulevaisuudessa ois tarkoitus sitten.

Hx40/vastaava?
Ite tehty pakosarja ja painekotelo
Vahvemmat vetarit
Kestävämpi laatikko (kun tämä 722.4 ei kuulemma kestä)

Pääasia et pääsee ITE tekee kaikki mahdollisimman pitkälle ja oppia uutta tämä kuite ensmäine auto projekti.
Kaikenlaista muuta kyllä tullut rakennettua :D

Kaikki neuvot ja avut otetaan vastaan mielellään. Lähinnä tämä muutoskatastus mietityttää että mitä osia joutuu vaihtamaan?

Millä moottorin korvallisilla tuo 606 mahtuu tulla pellin alla asuttamaan?
heikkila-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 07.04.2015 14:20

Re: oulangan viulu&veturikorjaamon räpellyksiä

Viesti Kirjoittaja heikkila- »

Iltoja tätäki vähä päivittää vaan ei saa tabletin kautta kuvia tänne mutta koitetaan selostaa.

Kone meni aika nätisti paikoilleen niillä 606 vakio korvallisilla ku vähä laikkas matalammaksi ja sitä alapalkkiako pikkuse madaltaa niin tulee lukee hyvä. :D
Sitten syyläri vakio paikalle ylhäältä ja ala kiinnikkeet uusiksi myös cuuleri tuli siihen eteen aika nätisti
.
Tuohon ei kyllä saa olleen nätisti minkään laista tuuletinta jäähyttää syyläriä. Kuin herkästi kone kuumuu syyläriä siis 2.3 bensan!?

Myös laatikko ja lootaöljyn lauhuttajan letkut tuli tehtyä ja kartaaniki tuli näppärästi.
Ahtoputketki valmiit vaan ei oo jokakohas huulloksia. Paljoha kestää laittaa painetta?
Toki mulla on vakio turbo ja ei hukkaportin kelloa mutta kai kestää hukkiskiinni ajella tai ees testata??
heikkila-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 07.04.2015 14:20

Re: oulangan viulu&veturikorjaamon räpellyksiä

Viesti Kirjoittaja heikkila- »

Iltoja tätäki vähä päivittää vaan ei saa tabletin kautta kuvia tänne mutta koitetaan selostaa.

Kone meni aika nätisti paikoilleen niillä 606 vakio korvallisilla ku vähä laikkas matalammaksi ja sitä alapalkkiako pikkuse madaltaa niin tulee lukee hyvä. :D
Sitten syyläri vakio paikalle ylhäältä ja ala kiinnikkeet uusiksi myös cuuleri tuli siihen eteen aika nätisti
.
Tuohon ei kyllä saa olleen nätisti minkään laista tuuletinta jäähyttää syyläriä. Kuin herkästi kone kuumuu syyläriä siis 2.3 bensan!?

Myös laatikko ja lootaöljyn lauhuttajan letkut tuli tehtyä ja kartaaniki tuli näppärästi.
Ahtoputketki valmiit vaan ei oo jokakohas huulloksia. Paljoha kestää laittaa painetta?
Toki mulla on vakio turbo ja ei hukkaportin kelloa mutta kai kestää hukkiskiinni ajella tai ees testata??
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: oulangan viulu&veturikorjaamon räpellyksiä

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Mulla on 1.5bar holsetin kanssa painetta eikä yhessäkää letkussa oo huullosta. Ei oo vielä ainakaa kertaakaan letkut irtoilleet, tosin vasta kuukauden tuolla ajellut. :) Vakio turpollakaan ei ollu huulloksia, mut sillä oliki paine jotain 0.8bar. :)
Vastaa Viestiin