Apua diagnoosiin? W201 käy kolmella RATKAISTU

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Audio67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 03.05.2012 12:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Apua diagnoosiin? W201 käy kolmella RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja Audio67 »

Terve! -90 190E 1,8 Oireet ovat seuraavanlaiset: Käynnistyy kaikilla pytyillä, kestää kierroksia rauhallisesti annettuna (vaihde vapaalla) vaikka kuinka, mutta kuormitettuna tai nopeasti avaten alkaa käydä kolmella. Käytännössä IHAN pintakaasulla pystyy ajamaan n 60 km/h ennenkuin kyykkää ja röpötys alkaa. Ei syty uudelleen kaikille pytyille, vaikka pudottaisi tyhjäkäynnille. Vasta kun koneen sammuttaa ja odottaa esim. minuutin, lähtee taas kaikilla. Sitten kaikki toistuu samanlaisena. Tämän jälkeen tarkistettuna ykköspytyn tulppa on märkä (ja aina sama ykköspytty siis).

En usko sähkövikaan, koska sytytysjohtosarja ja tulpat vaihdettiin eilen, jakajankansi on kuiva ja kunnoltaan kuin uusi (kokeiltu silti toisella kannellakin), pyörijä samoin. Uusia tulppiakin on vaihdettu ristiin. Bensansuodatin vaihdettiin tänään ihan vaan kun entinen oli 50 000- X 000 ajettu. Pikkuinen sihti ruiskun kyljessä läpäisi puhaltaen ilmaa hyvin. Saivarrellen pikkusihdistä löytyi jotain mitätöntä epäpuhtautta.

En keksi muuta kuin, että ykkösen suutin jumittaa auki ja tukehduttaa sen bensaan. Onko mielipiteitä puolesta tai vastaan? Mutta pliis älkää ehdottako yj-relettä tai bensapumppua, koska kumpikaan ei tuollaista tekisi. Kiitoksia jos jaksatte vastailla!! Olisi maanantaina katsastus :?
Viimeksi muokannut Audio67, To 28.05.2015 16:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Apua diagnoosiin? W201 käy kolmella

Viesti Kirjoittaja atlas »

Joko suutin tosiaan kusee suoraan tai koneessa ei ole siinä pytyssä puristus paineita.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Audio67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 03.05.2012 12:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Apua diagnoosiin? W201 käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Audio67 »

Jep, taidan alkaa katsella suutinta. Pitänee sitten syyttää itseään kun ei saanut ajoissa vaihdettua suodatinta. Ehkä jotain ylimääräistä karannut suuttimeen. Ei ole välineitä puristuspaineen mittaukseen, mutta kansiremontin jälkeen ajettu vasta reilu 10 000. Pytyissä oli silloin vielä hoonausjälki näkyvissä (250 000km) ja venttiilien läppäyksestäkin jäi hyvä fiilis. Lisäksi se yksi pytty sammuu niin veitsellä leikaten, ettei tuntuisi olevan puristuksista kiinni... Kiitos kompista!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Apua diagnoosiin? W201 käy kolmella

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vaihda suuttimen paikkaa ja katso kuinka käy...tai irti ja irrallaan putkeen kiinni ja mitä sieltä tulee ulos.
Jos päädyt hankkimaan suuttimet kaikkiin uudet niin misterauto.fi taitaa olla halvimmat..voi joutua eri mallin samalla koneella olevasta etsimään sopivan...sieltä sivuilta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Audio67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 03.05.2012 12:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Apua diagnoosiin? W201 käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Audio67 »

Eipä ollut suutinvika :( Vaihdoin ykköspyttyyn toimivasta koneesta puretun suuttimen, ei vaikutusta. Tuo on niin epäselvä oire, en ole varma saavatko ykkösen sijasta kaikki muutkin pytyt liikaa bensaa tuossa tilanteessa ja ykkönen vaan tukehtuu ensimmäisenä...Alan kallistua ECUn puolelle. Toiseksi kiinnostaa tuo EZ-boksi, mihin menee yksi alipaineletku ja isot liittimet. Onko kellään tietoa mikä tuon askin rooli on ja vikaantuuko usein?

Tuo on joku alipaineeseen (ja sytkäennakoihin?/ bensan määrään) liittyvä juttu. Pelaa kuin enkeli, kunnes yhden kerran erehtyy painamaan kunnolla kaasua. Sitten alkaa rykiä niin, että ilmamäärämittarin läppäkin tanssii masurkkaa. Saan kenties sunnuntaina kaverin autosta ECUn kokeeksi, laittelen raporttia...
Audio67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 03.05.2012 12:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Apua diagnoosiin? W201 käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Audio67 »

Eipä ollut ECU eikä sytytysboksi...Jäljellä kai sitten bensapumppu ja ruisku.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Apua diagnoosiin? W201 käy kolmella

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ollut täälläkin sellaista että määränjakaja on tullut tiensä päähän ja ei anna bensaa ollenkaan...toteappa se putkista eli suuttimet irti ja putkiin takas ja purkit alle ja pumppu huutamaan koko ajan ja paina lautasta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Audio67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 03.05.2012 12:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Apua diagnoosiin? W201 käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Audio67 »

Hyvä ajatus! Katselin jo eilen (en löytänyt) pumpun releen kytkentää. Mitkä navat laitan hyppylangalla yli, että saan jatkuvan höngän pumpulle?
Audio67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 03.05.2012 12:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Apua diagnoosiin? W201 käy kolmella RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja Audio67 »

EDIT: No niin, Biltema- laadun painemittari näytti omiaan, oikealla mittarilla pa- paineet selvästi alle speksien vaikka tuotto kohdallaan. Pumppu vaihtoon. Kiitos ja anteeks, sanoi entinen mies :)
Vastaa Viestiin