w202 200 kompressor vika löytyi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sulib83
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

w202 200 kompressor vika löytyi

Viesti Kirjoittaja sulib83 »

eli mulla oli ongelmana moottorin pätkiminen vedättäessä ja etsin siihen kauan vikaa, lueskelin tätä ja jenkki foorumia vaidoin maffin,puolat,tulpat,suodattimet ym ja vieläkin pätki vedättäessä ja sit jenkkifoorumilla joku oli kirjottanut et öljyä liittimessä ja löysin moottorin edessä olevan muovin alta liittimen joka oli öljynen en voinut uskoa että vika oli siina ilmeisesti joku nokka-akselin ajoitus systeemi, olin etsinyt vikaa 2kk ja vaivannut päätäni etttä missä vika olis.
Kirjotan tänne nyt sen takia et joku vois päästä helpommalla jos on samankaltaisia oireita, ja luulen että mulla oli myös maffi hieman viallinen koska sekin auttoi hieman mutta ei postanut pätkimistä vedättäessä

kitoksia kaikille ketkä on ottanut kantaa aiheiseen keskusteluun alan jo uskoa et näist foorumeis on tosiaan jotain hyötyäkin auton korjaamises
Jouns
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jouns »

Yleensähän näille foorumeille tallentuu vain toisten veikkailut vioista ja itsekkin pyrin aina laittamaan vikaan löytyneen ratkaisun. Turhan usein kun vikoihin vastauksia etsii, tulee huomattua ettei ketään noita ratkaisuja enää jaksa kirjoittaa. Ja kyllähän näistä foorumeista on erittäin paljon apua vikojen paikallistamisessa, täälläkin kuitenkin pyörii paljon väkeä jotka työkseen mersuja korjailevat.
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
sompio
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sompio »

Tuossa olen samaa mieltä jounaksen kanssa, että josko porukka joka näitten vikojen kanssa painii ja löytää vikaan selvän ratkaisun niin pistäisi sen tänne foorumille. Siitä tosiaankin olisi hyötyä toisille jotka painivat samojen ongelmien kanssa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
sulib83
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja sulib83 »

kerroin siitä anturin öljystä aikasemmin niin totesin tänään että se on voinut olla osa syyllinen, vika palasi tääs tänään aamulla mutta pahempana rupes pätkii vaikka ei niin paljon edes vedättänyt ja mittasin puolan johdot vastus oli 2k eli se mitä niissä lukeekin mutta huomasin että toinen puolan johto oli ampunut eristeen välistä ja muoviosa siitä johdosta oli tuli kuuma menin motonettiin kun on ainut varaosa liike mikä on sunnuntaisin auki ostin uudet puolan johdot ja taas toimii eli totesin et vaikka vastus tulpan hatussa pitää paikkansa niin silti voi olla viallinen mutta en tietenkään pois sulje mahdollisuutta että siellä on vieläkin joku mikä aiheuttaa sellaista vikaa että rikkois tulpan johdon se on voinut mennä rikki siinä aikasemmassa pätkimisessä muuten eriste oli hyvä mutta siitä löyty kaks reikää mistä oli iskenyt läpi nää on nyt mun toteamuksia miten mulle on käynyt mutta epäilen että jos olisin aikasemmin vaihtanut tulpan/puolan johdot uusiin niin olis mennyt rikki samalla tavalla.
Tämä 200 kompressor on toinen niinsanottu nyky mersu jonka omistan ja on aiheuttanut paljon pään vaivaa kaiken näkösien vikojen etsinnässä, jos nyt tulis samanlainen auto samoilla vioilla vastaan niin olis varmaan huomattavasti helpompi saada kuntoon.
17 vuotiaana sain ensimmäisen autoni se oli BMW ja vieläkin on semmonen harraste autona, niihin on tullut erkoistuttua ja olis kiva erikoistua myös mersun tekniikkaan enempikin BMW:n ja mersun mottorin ojauksen eroista kun olen huomannut että mersun moottorin ohjaus on vikaherkempi mielestäni antureitten suhteen ja jäämää vika päälle voin kyllä olla väärässäkin koska ei paljoa ole kokemusta nyky mersuista.
Toivottavasti nyt pysyy mersun tekniikka kunnossa ainakin sähköjen osalta
ripekosk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: w202 200 kompressor vika löytyi

Viesti Kirjoittaja ripekosk »

sulib83 kirjoitti:eli mulla oli ongelmana moottorin pätkiminen vedättäessä ja etsin siihen kauan vikaa, lueskelin tätä ja jenkki foorumia vaidoin maffin,puolat,tulpat,suodattimet ym ja vieläkin pätki vedättäessä ja sit jenkkifoorumilla joku oli kirjottanut et öljyä liittimessä ja löysin moottorin edessä olevan muovin alta liittimen joka oli öljynen en voinut uskoa että vika oli siina ilmeisesti joku nokka-akselin ajoitus systeemi, olin etsinyt vikaa 2kk ja vaivannut päätäni etttä missä vika olis.
Kirjotan tänne nyt sen takia et joku vois päästä helpommalla jos on samankaltaisia oireita, ja luulen että mulla oli myös maffi hieman viallinen koska sekin auttoi hieman mutta ei postanut pätkimistä vedättäessä

kitoksia kaikille ketkä on ottanut kantaa aiheiseen keskusteluun alan jo uskoa et näist foorumeis on tosiaan jotain hyötyäkin auton korjaamises
Olisi kanssa nokka-akselin asento tunnistin magneetin liitin öljyssä. auto sama kuin otsikossa ja ongelma myös. noh, ostin uuden magneetin ja toimi viikon. Sitte alko ongelmat uudestaan ja huomasin, että liitin on taas öljyssä, ei tosin yhtä pahasti. onko uusi säädin viallinen vai onko jokin muu osa tiiviste tms. vaihdon tarpeessa??
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
E200kompressor
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

ripekosk kirjoitti: Sitte alko ongelmat uudestaan ja huomasin, että liitin on taas öljyssä, ei tosin yhtä pahasti. onko uusi säädin viallinen vai onko jokin muu osa tiiviste tms. vaihdon tarpeessa??
Mahdollinen öljy on valunut sieltä johtosarjasta öljyten liittimen.

Rasvanpoistajalla huolellinen puhdistus ja kevyt kuivaus vaikka paineilmalla. Useaan kertaan.

Muistithan tiivisteliiman säätimen ja sylinterikannen väliin...?
ripekosk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ok, täytyy koittaa sitä putsailla. Muistin tiivisteliiman :)
Nissan 200sx -92
Nissan Sunny -89
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Täällä kyllä ovat joutuneet itse mangneetti venttiilin vaihtamaan jontosarja öljyn suhteen ja tällöin vasta on öljy ongelma poistunut ja olikohan se jotenkin parannettu versio ton öljyn suhteen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ripekosk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Mikä se magneetti venttiili on?
Nissan 200sx -92
Nissan Sunny -89
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

siis se joka kääntää mangetoinnilla imunokan ajoitusta..onkos sen liittimessä öljyä?
Eli imunokan päässä oleva pyöreä kela,sylinterimäinen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
ripekosk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

E200kompressor kirjoitti:
ripekosk kirjoitti: Sitte alko ongelmat uudestaan ja huomasin, että liitin on taas öljyssä, ei tosin yhtä pahasti. onko uusi säädin viallinen vai onko jokin muu osa tiiviste tms. vaihdon tarpeessa??
Mahdollinen öljy on valunut sieltä johtosarjasta öljyten liittimen.

Rasvanpoistajalla huolellinen puhdistus ja kevyt kuivaus vaikka paineilmalla. Useaan kertaan.

Muistithan tiivisteliiman säätimen ja sylinterikannen väliin...?

Nyt ei enää tule öljyä. Muutaman kerran kun putsasi liittimen. Mutta vika ei lähtenyt kuitenkaan eli edelleen hyytyy/pätkii vedättäessä. Sunnuntaina hyytyi sitten kunnolla ja sammui kesken kiihdytyksen ja ei millään enää käyntiin. Kolmisen tuntia annettiin seistä eikä siltikään käymään. Seuraavana päivänä laitettiin tankkiin 40l bensaa ja hörähti käymään. Onkohan bensan saannissa nyt jotain ongelmaa? Bensamittari ei näytä väärin kun on ajettu tyhjemmälläkin tankilla ja viisari sammumishetkellä näytti vajaa puolen tankkia.

Bensapumppu ja suodatin vaihdettu kahteen kertaan edellisinä vuosina.On myös mitattu bensanpaineet, hyytymishetkellä tipahtivat selkeästi, kunnes taas palasivat normaaleiksi hyytymisen loputtua. Onko vika bensapaineiden katoaminen vai onko se seurausta jostain muusta viasta? Vaihdettu tähän mennessä MAF, kaasuläppä, nokka-akselin asennon tunnistin magneetti, bensapumppu/suodatin, tulpat.
Nissan 200sx -92
Nissan Sunny -89
Nico202
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Nico202 »

mittaa katkeaako sähköt pumpulta kun temppuilee. Vikoja ollut mm. piirilevyn tinauksissa, etu SAM/K40 rele miksi sitä nyt sitte kutsutaankin (w202 apukuskin puolella). Myös kampiaks.asentotunnistin? Jos virrat ei katkea vika ei sähköpuolella.
ripekosk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Nico202 kirjoitti:mittaa katkeaako sähköt pumpulta kun temppuilee. Vikoja ollut mm. piirilevyn tinauksissa, etu SAM/K40 rele miksi sitä nyt sitte kutsutaankin (w202 apukuskin puolella). Myös kampiaks.asentotunnistin? Jos virrat ei katkea vika ei sähköpuolella.
Täytyy kokeilla tuota!
Nissan 200sx -92
Nissan Sunny -89
Vastaa Viestiin