SL 560 öljyt ja tulpat
SL 560 öljyt ja tulpat
Tarvisi vaihtaa kyseiseen autoon (vm. 1987) öljyt ja tulpat. Ei vaan tyllut mitään ohjekirjaa auton mukana, joten kyselisin millaista öljyä suosittelette sekä koneeseen, että automaattilootaan? Tulpista sen verran, että pitäisikö vaihtaa jotkin toisen arvoiset tulpat Suomen bensoille sopivammaksi. Auto on viettänyt nuoruutensa Californiassa ja nykyiset tulpat on siltä ajalta.
Re: SL 560 öljyt ja tulpat
Laittaisin tulpiksi NGK BP 6 ES, ne on toimineet hyvin mersun kasikoneissa aina 1990 asti. Moottoriin laittaisin Valvoline MaxLife 10W-40 (osasynteettinen), se ei taida olla ylimodernia tuolle moottorille. Olihan 1987 jo hyviä täyssynteettisiä öljyjä mutta ei varmaan tiedetä millaisilla öljyillä tuota autoa on jenkeissä ajettu. Laatikkoon Mobil ATF 220.
Nii itse asiassa tuo resepti on käytössä omassa 560 SECissäni.
Nii itse asiassa tuo resepti on käytössä omassa 560 SECissäni.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: SL 560 öljyt ja tulpat
Boschin on-line kataloogi http://www.bosch-automotive-catalog.com/fi antaa tulpaksi seuraavat vaihtoehdot:
Platin plus (WR 8 DP), 0,80 mm Elektrodien kärkiväli 0 242 229 555
Sytytystulppasarja (WR 8 DC+), 0,80 mm Elektrodien kärkiväli 0 242 229 880
Sytytystulppasarja (WR 8 DC), 0,80 mm Elektrodien kärkiväli 0 242 229 984
Sytytystulppa (WR 8 DC+), 0,80 mm Elektrodien kärkiväli 0 242 229 656
Sytytystulppa, kaksois-iridium (WR 8 DII 33 U) 0,80 mm Elektrodien kärkiväli 0 242 230 544
Nämä samat ehdotetaan niin 560SL (USA) kuin 500SL euromalliin. Platinat ja iridiumit lienee tarpeettomat harrasteautossa.
Platin plus (WR 8 DP), 0,80 mm Elektrodien kärkiväli 0 242 229 555
Sytytystulppasarja (WR 8 DC+), 0,80 mm Elektrodien kärkiväli 0 242 229 880
Sytytystulppasarja (WR 8 DC), 0,80 mm Elektrodien kärkiväli 0 242 229 984
Sytytystulppa (WR 8 DC+), 0,80 mm Elektrodien kärkiväli 0 242 229 656
Sytytystulppa, kaksois-iridium (WR 8 DII 33 U) 0,80 mm Elektrodien kärkiväli 0 242 230 544
Nämä samat ehdotetaan niin 560SL (USA) kuin 500SL euromalliin. Platinat ja iridiumit lienee tarpeettomat harrasteautossa.