KE- Jetronic bensanpaineet? RATKAISTU

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Audio67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 03.05.2012 12:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

KE- Jetronic bensanpaineet? RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja Audio67 »

Moro! Ensiksi, ko. arvot ovat halpismittarin arvoja, mutta varmaankin keskenään vertailukelpoisia. Onko oikein, että suuttimilta löytyy sama (6,2 bar) paine kuin mikä on pumpun antama maksimi muutenkin? Eikös ns. ohjauspaineen pitäisi pudottaa jonkun verran tuota yläpainetta? Ja jos pitäisi, niin minkä verran pitäisi painetta löytyä ruiskuputkilta? Jos menee säätöhommiksi, mistä säädetään? Uskaltaako EHA.n irroittaa puhdistusta varten vai meneekö automaattisesti jotain sekaisin? 1,8 kat -90.

Ohjauspaineen säädin jo kokeiltu kaverin toimivasta autosta... ei kestä kierroksia, röpeltää. Kiitos vastauksista!


EDIT: Bensapumppu rikki.Turhaa viestiä ei näköjään voi poistaa, onpa kämäinen systeemi.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: KE- Jetronic bensanpaineet? RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei viestejä pidä poistaa kun jollekin siitä on haun kautta apuja kun etsii saman kaltaisia vikoja.
Mitkä muuten oli tuotto minuutissa se raja ja oliko se liitin irti vai määrän tai paineensäätäjän jälkeen?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: KE- Jetronic bensanpaineet? RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja karra »

Mittasin toissa iltana 560 SECistä polttoaineen paineen. Määräjakajan mittausnipasta löytyi 6.2 bar mikä taitaa olla se pumpun tuottama paine. Ajossakin se paine pysyi hyvin pois lukien pitkä täyskaasukiihdytys jolloin esiintyy satunnaisesti paineen notkahdus joka tuntuu terävänä puutumisena. Ihan kun joku kääntäisi pumpun virrat on/off edestakaisin; pumppu on pois pelistä puolisen sekuntia, sanotaanko jopa alle sen mutta ei ihan silmänräpäystä. Paine meni aika alas, minulla oli painemittari kiinnitetty tuulilasinpyyhkijään... nuo testit saattaa käydä vaan ajokortin päälle eli hieman vaarallista hommaa :P

Tutkin seuraavaksi pa-pumpun releen vaikutusta. Ohitan releen hyppyjohdolla mutta silloin putoaa pelistä pois kait sekä kickdown että kierrostenrajoitin. En tiedä kun lähtee pysähdyksistä liikkeelle niin vaihtaakohan heti isommalle vai pitäöäkö kepistä tyrkkiä isompia sisään?
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Audio67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 03.05.2012 12:27
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KE- Jetronic bensanpaineet? RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja Audio67 »

Tuotto mitattiin kone sammuksissa hyppylanka releen kannassa ohjauspaineen säätäjän ulostulosta (=paluulinjasta). Saatiin tulokseksi n. 8dl/30 sek, boschin speksi sanoi minimiksi 7,5 dl/ 30 sek. Eli tuotto oli kunnossa, mutta paine ei. Tässä hommassa vei hakoteille halpa painemittari, joka näytti 6 bar, todellinen paine olikin 4,5 kunnollisella mittarilla (ohjearvo 5,2-5,5 bar M102.910). Eli pa-pumppu lopussa. Kiitän mielenkiinnosta ja avusta!
jopi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 30.09.2009 10:53
Paikkakunta: keminmaa

Re: KE- Jetronic bensanpaineet? RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja jopi73 »

Moro

Itsellä -90 sl 500 oli normiajossa ihan ok mutta kun teki täyskiihdytyksen tuntui sellaista pientä puutumista normi jantteri ei sitä edes huomannut mutta itseä häiritsi. Mittasin pensan paineet niin 6.2bar niinkuin pitikin mutta kun polkas pedaalia notkahti vähän eli tuotto ei riittänyt. Vaihdoin kunmatkin pumput niin eipä enään notkahtanut vaan paineet pysy tarkasti siinä missä pitikin.
W221 320 CDI
Vastaa Viestiin