Mulla on otsikon mukainen -01 ceemeli 320 bensakoneella ja jatkona on automaattiloota. Kylmänä auto täristää noin 60km/h nopeudessa. Pahiten moottorijarrutuksessa. Kiihdyttäessäkin hieman. Kokeiltu kahdellakin rengassarjalla ja sama juttu molemmilla. 230 vauhdissa alkoi myös täristää, siihen epäilen kyllä syylliseksi vanhaa rengassarjaa. Vaihdelaatikkoko tuon tekee vai mikä? Lämpimänä ei täristä. Ihan loppuunajettu ei pitäis vekottimen olla, nyt 75th mittarissa.
Kiitoksia asiallisista vastauksista jo näin etukäteen ☺
W203 320 täristäminen kylmänä...
Re: W203 320 täristäminen kylmänä...
Kartaani ?
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Ei nyt ehkä ihan noihin kuvaamiisi oireisiin osu, mutta mieleen tulee seisontajarrun kunto. Auto on siis vähän ajettu, mutta ikääntynyt, joten oireet voisi hyvin sopia, jos jarrukenkien pinnat alkaa irrota.
Oma S211 on myös alkanut täristellä alkumatkasta, varsinkin jos seissyt pidempään. Oireet on ehkä selvemmät. Välillä saa ajaa aika pitkänkin matkan, ennen kuin vaimenee. Nyrt olen kokeillut jonkin aikaa, että en ole käyttänyt seisontajarrua ollenkaan, vaan auto on ollut aina parkissa pelkästään vaihdelaatikon lukolla ja kas kummaa tärinä on hävinnyt, eli itse ainakin otan seuraavaksi nuo jarrrut ensinnä työn alle.
Oma S211 on myös alkanut täristellä alkumatkasta, varsinkin jos seissyt pidempään. Oireet on ehkä selvemmät. Välillä saa ajaa aika pitkänkin matkan, ennen kuin vaimenee. Nyrt olen kokeillut jonkin aikaa, että en ole käyttänyt seisontajarrua ollenkaan, vaan auto on ollut aina parkissa pelkästään vaihdelaatikon lukolla ja kas kummaa tärinä on hävinnyt, eli itse ainakin otan seuraavaksi nuo jarrrut ensinnä työn alle.
Kardaania mä en oikein usko syylliseksi. Tuo seisontajarruvinkki on hyvä ja looginen. Laitetaan siis vähäksi aikaa käyttökieltoon ja seuraillaan tilannetta....
Sitä ajoin lähinnä kysymykselläni takaa, että onko noissa ollut automaattilaatikon kanssa ongelmia? Pitäisikö öljyt vaihtaa vaikkei kilometrejä olekaan tuon enempää. Auto on ohjelman mukaan huollettu, mutta laatikon öljyjä ei varmaankaan vielä noilla metreillä ole vielä vaihdettu...
Sitä ajoin lähinnä kysymykselläni takaa, että onko noissa ollut automaattilaatikon kanssa ongelmia? Pitäisikö öljyt vaihtaa vaikkei kilometrejä olekaan tuon enempää. Auto on ohjelman mukaan huollettu, mutta laatikon öljyjä ei varmaankaan vielä noilla metreillä ole vielä vaihdettu...
Ei siitä ainakaan haittaa ole ja suositus joka tapauksessa on kuitenkin 60tkm, joten sen puoleenkin kyllä. Ja onhan ne öljyt kyllä jo vanhat joka tapauksessa.
Jaahas, onko tosiaan 60th laatikon öljyjen vaihtoväli. Sitten ne vaihdetaan...
Jep jos haluaa pitää laatikon kunnossa. Jos ei ikinä vaihdettu niin huutelemalla tulee paras jälki. Suodatin kanssa vaihtoon.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Kertokaas nyt nyt tyhmälle, miksei toi lootaöölien vaihto ole edes huolto-ohjelmassa...?