w202 alustaa
Re: w202 alustaa
Ei kellään sattuisi olemaan joensuun alueella mersun jousipuristimia vuokrata? Tai vaikka kauempaakin jos haluaa postissa lähettää.. Pitäisi madallussarja saada alle eikä se oikein ilman puristimia tahdo onnistua?
C320 V6 -00
C280 V6 -98 Ex
C230 Kompressor -98 Ex
C180 -94 Ex
C280 V6 -98 Ex
C230 Kompressor -98 Ex
C180 -94 Ex
Re: w202 alustaa
Kirjoittelin jo ennempään tähän topicciin, mutta vastausta en saanut, joten muotoillaan kysymys uudelleen. Omistan tuollaiset Brock B4 vanteet, spekseiltään 8.5/17" & 10"/17". Autossa tällä hetkellä vakio elegance alusta, jolla edessä jää kaaren ja kumin väliin tyhjää noin tupakki askillisen verran. Rengastus on tällä hetkellä (tulee muuttumaan 215/45&235/40) 195/45 & 215/45. Kuinka paljon raaskii madaltaa, ettei iskarit pohjaa?
-96 W202 M111
Re: w202 alustaa
Siis jos meinaat jättää orkkis iskarit ja vaihtaa pelkästään jouset tai rälläköidä orkkikset niin max.40mm madallus. Ei taho toimia isommilla madalluksilla perus iskarit, varsinkin jos niillä on jo kilsoja takana reilummin. Kyllä tommonen rengas/vanne setti vaatis kuitenkin enämpi madallusta ku 40mm et näyttäs hyvälle.... Laitat kunnon alustasarjan (iskarit+jouset) kerralla nii ei tarvi värkätä moneen kertaanElzux kirjoitti:Kirjoittelin jo ennempään tähän topicciin, mutta vastausta en saanut, joten muotoillaan kysymys uudelleen. Omistan tuollaiset Brock B4 vanteet, spekseiltään 8.5/17" & 10"/17". Autossa tällä hetkellä vakio elegance alusta, jolla edessä jää kaaren ja kumin väliin tyhjää noin tupakki askillisen verran. Rengastus on tällä hetkellä (tulee muuttumaan 215/45&235/40) 195/45 & 215/45. Kuinka paljon raaskii madaltaa, ettei iskarit pohjaa?

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: w202 alustaa
Onko kellään kokemusta tästä? Opiskelija budjetilla mennään, niin ei tässä ihan mitään cup-kittejä etc ostella.. 

-96 W202 M111
Re: w202 alustaa
Paljon on juttua täällä netissä nuista ta-technixin jousista/iskareista jos vähän viittii katella..itellä ollu h&R ja bilsteiniä alla ja ta-technixiä ni on kyllä hintaisekseen hyvä. Hiukan jämäkkä mutta loppuunsa mukava ajettava kun noin edullinenkin. Ebaysta tilannu paritki satsit nuita. 

Re: w202 alustaa
Sattuisko kellään olemaan kuvaa postata miltä näyttää w202 noilla Eibachin sportline jousilla? Suunnitelmissa hommata ko. setti niin sais hieman vertailtua nykyiseen korkeuteen. Nykyisellään mennään sport alustalla kiekka laikattuna, 1 edessa ja takana 3 kumeilla.
Re: w202 alustaa
Tuli sellainen kysymys mieleen noista säädettävistä iskareista. Mistä niissä näkee kuinka paljon on säätänyt? Lähinnä sitä siis haen, että esim. kummatkin etuiskarit saa samalle korkeudelle o.O
-96 W202 M111
Re: w202 alustaa
Vissiin tarkotat korkeussäädettäviä jousia? iskarien jäykkyys-säätö ei suuremmin korkeuteen vaikuta.
Vastauksena että mittaa jäljellä oleva kierre osan pituus säätölautasten alta ni saa molemmat samaan korkeuteen.
Vastauksena että mittaa jäljellä oleva kierre osan pituus säätölautasten alta ni saa molemmat samaan korkeuteen.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: w202 alustaa
Tarkoitat ilmeisesti d2 iskareita ? Joissa voi pituutta säätää, mittaamallahan sen saapi katottua.Elzux kirjoitti:Tuli sellainen kysymys mieleen noista säädettävistä iskareista. Mistä niissä näkee kuinka paljon on säätänyt? Lähinnä sitä siis haen, että esim. kummatkin etuiskarit saa samalle korkeudelle o.O
Diiiiiiiissseli
Re: w202 alustaa
Missä järjestyksessä etuiskariin tulee kumit ja prikat? Kyseessä ta-technixin iskarit.
Tai kuinka ne yleensä kuuluu olla? Vanhat oli ihan miten sattuu
Tai kuinka ne yleensä kuuluu olla? Vanhat oli ihan miten sattuu
Re: w202 alustaa
Ylhäältä alas. Mutteri prikka kumi autonrunko kumi prikka pohjaanlyöntikumi. Ainakin nuin on d2 iskarissa ja orkis iskareissa.jonitzi kirjoitti:Missä järjestyksessä etuiskariin tulee kumit ja prikat? Kyseessä ta-technixin iskarit.
Tai kuinka ne yleensä kuuluu olla? Vanhat oli ihan miten sattuu
Diiiiiiiissseli
Re: w202 alustaa
Mistä päin halpa/hyvä jousipuristin? Biltemassa näyttäisi saavan about 200€ ja ebay.de alta 100€. Kellään kokemuksia miten nuo halvat pelittää?
Re: w202 alustaa
Itellä on tuommonen eBay 80€ puristin ja hyvin on pelittäny,
on rutisteltu vakio että linttajousia ja kaikkea siltä väliltä. Ei voi moittia
on rutisteltu vakio että linttajousia ja kaikkea siltä väliltä. Ei voi moittia

Re: w202 alustaa
No kunhan sieltä H&R jouset saa pois ilman vahinkoja niin passaa itelle! Pistetään tuollainen sarja saksasta tulemaan 

-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti 20.05.2014 13:44
Re: w202 alustaa
Sellaista kyselisin että mitä eroa on w202 pre-facelift alustassa facelift alustaan verrattuna, kun aina alustasarjojen sopivuudet on joko 93-95vm. tai 96-00vm. 

Re: w202 alustaa
Jousen yläpäät erilaiset, eli erilaiset jousikumit vaativat yläpäähän.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti 20.05.2014 13:44
Re: w202 alustaa
Ok kiitos!
Eli meneekö vanhempi alusta uudempaan pelkkien jousikumien vaihdolla ja onko kaikkien (etu ja taka) jousten yläpäät erilaiset 


Re: w202 alustaa
Vanhemman jouset menee vanhemmilla jousikumeilla uudempaan ja toisinpäin.
Re: w202 alustaa
Mitähän mahtaa tapahtua, jos tungen Sportti W202 jouset Eleganceen?
Madaltuuko ollenkaan?

Re: w202 alustaa
Madaltuu jos siinä elegancessa on sen omat vakiojouset.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: w202 alustaa
Vielä yksi kysymys. Tekeekö http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/pr ... -45mm.html" onclick="window.open(this.href);return false; mitään?juu-zo kirjoitti:Madaltuu jos siinä elegancessa on sen omat vakiojouset.
Ei olisi pahan hintainen...
Re: w202 alustaa
BeseHese kirjoitti:Mitähän mahtaa tapahtua, jos tungen Sportti W202 jouset Eleganceen?Madaltuuko ollenkaan?
Riippuu siitä millä varusteilla ja millä tekniikalla (minkäpainonen) nuo autot ovat. Jos sporttissa on ollut paljon varusteita ja elegancessa vähän niin voi jopa nousta.
Re: w202 alustaa
Tässäkin ketjussa vanhimmat viestit yli 10v vanhoja, niin tullaanpa nykyaikaan
!
Mut suunnitteilla w202seen eleganceen säädettävää alustasarjaa!
Mitä hinta/laatu suhteelta suosittelisitte?
Tekeekö TA Technix korkeussäädettävällä alustasarjalla mitään muuta kuin pahaa mieltä?
Kun alustan vaihtaa niin tarviiko muuta uusia, kallistukenvakaajia tjs...?

Mut suunnitteilla w202seen eleganceen säädettävää alustasarjaa!
Mitä hinta/laatu suhteelta suosittelisitte?
Tekeekö TA Technix korkeussäädettävällä alustasarjalla mitään muuta kuin pahaa mieltä?
Kun alustan vaihtaa niin tarviiko muuta uusia, kallistukenvakaajia tjs...?
Re: w202 alustaa
Ei oo henkilökohtaista kokemusta, mut väittäisin et noi säätölautaset on noissa jumissa ekan talven jälkeen. Ja onko niille tarvetta kuitenkaan kun jousikumeilla saa korkeuden "säädettyä" kohdalleen. Kokemuksesta taas voin sanoa että halpa ja hyvä ei kohtaa. Halpa ja siedettävä tuo ta technix kyllä on, mutta ei sitä bilsteiniin voi verrata.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: w202 alustaa
noissa säädettävissä missä jousi tulee alkuperäselle paikalle ja sen alla vaan se säätökiekko on ongelmana se ettei sitä tahdo mahtua säätämään .
Tai ainakin samassa ajassa kun sitä säätää niin saa jo koko jousen tai jousenkumin vaihdettua jos omistaa ne mersun omat puristimet.
Tai ainakin samassa ajassa kun sitä säätää niin saa jo koko jousen tai jousenkumin vaihdettua jos omistaa ne mersun omat puristimet.

W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: w202 alustaa
onko mun laskutaidossa vikaa vai missä kun minusta tämä viestiketju on aloitettu vähän yli neljä vuotta sitten.Depsi kirjoitti:Tässäkin ketjussa vanhimmat viestit yli 10v vanhoja, niin tullaanpa nykyaikaan!
mutta niin ei näissä w/s202:ssa ole järkeä laittaa korkeussäädettävää alustaa kun sitä säätölautasta ei pääse säätämään jousta irroittamatta. laadukas kiinteä madalluksinen alusta on mielestäni paras vaihtoehto, säätökumeilla hienosäätää korkeuttasitten.
kallistuksen vakaajista sanon sen verran että mulla on ollut useampi näitä sport varustelulla olevia ja näissähän on paksummat vakaajat niin mielestäni on parempi ajotuntuma paksummilla vakaajilla. minä kun tykkään että auto tekee sen mitä kuski käskee eikä turhaan huoju.
Re: w202 alustaa
jukkis. kirjoitti:onko mun laskutaidossa vikaa vai missä kun minusta tämä viestiketju on aloitettu vähän yli neljä vuotta sitten.Depsi kirjoitti:Tässäkin ketjussa vanhimmat viestit yli 10v vanhoja, niin tullaanpa nykyaikaan!
mutta niin ei näissä w/s202:ssa ole järkeä laittaa korkeussäädettävää alustaa kun sitä säätölautasta ei pääse säätämään jousta irroittamatta. laadukas kiinteä madalluksinen alusta on mielestäni paras vaihtoehto, säätökumeilla hienosäätää korkeuttasitten.
kallistuksen vakaajista sanon sen verran että mulla on ollut useampi näitä sport varustelulla olevia ja näissähän on paksummat vakaajat niin mielestäni on parempi ajotuntuma paksummilla vakaajilla. minä kun tykkään että auto tekee sen mitä kuski käskee eikä turhaan huoju.
Hahaha!! Totta! Lueskellut tätä ja muita keskusteluja täällä niin josain oli 2004 alotettu keskutelu päällä, niin tais jäädä se mieleen


Mitä merkkejä suosittelette, missä alustassa ei ihan vuoden jälkeen "kuoleutus" alusta?
Joo, eli sittenpä katsellaan ilman korkeudensäätöä! Varmaan 40mm madallus riittää, kun 17" vanteet katselussa? Tarkoitus kumiskin pitää auto ajettavana

Re: w202 alustaa
Tulipa vaihettua Eibachin Sportline jouset vihdoin alle. Hyvän tuntunen ja mukava alusta, riittävän matalakin.
Ainut mikä nyt kummastuttaa jousien vaihdon jälkeen on, että ratti ja puolet autosta alkoi tärrään 80km/h nopeudesta ylöspäin. Ennen remppaa moista ei ollut. Jännältä tuntuu ajatus että vanteet/renkaat ois menny epätasapainoon, ku parin tunnin ajan hallin seinään nojannu. Onko alusta experteillä mielipidettä asiaan mistä lähteä tutkailemaan? Aiemmin alla sportin alusta kierros laikatuilla jousilla.
Ainut mikä nyt kummastuttaa jousien vaihdon jälkeen on, että ratti ja puolet autosta alkoi tärrään 80km/h nopeudesta ylöspäin. Ennen remppaa moista ei ollut. Jännältä tuntuu ajatus että vanteet/renkaat ois menny epätasapainoon, ku parin tunnin ajan hallin seinään nojannu. Onko alusta experteillä mielipidettä asiaan mistä lähteä tutkailemaan? Aiemmin alla sportin alusta kierros laikatuilla jousilla.
Re: w202 alustaa
Liekköhän tuo eibachin alusta matalempi mitä tuo aijempi laikattu sportin alusta, jonka takia cambeeria olisi enemmän, jonka seurauksena vanteiden epätasapaino korustuu jota on toden näkösesti ollut jo aijemminkin.RT_x kirjoitti:Tulipa vaihettua Eibachin Sportline jouset vihdoin alle. Hyvän tuntunen ja mukava alusta, riittävän matalakin.
Ainut mikä nyt kummastuttaa jousien vaihdon jälkeen on, että ratti ja puolet autosta alkoi tärrään 80km/h nopeudesta ylöspäin. Ennen remppaa moista ei ollut. Jännältä tuntuu ajatus että vanteet/renkaat ois menny epätasapainoon, ku parin tunnin ajan hallin seinään nojannu. Onko alusta experteillä mielipidettä asiaan mistä lähteä tutkailemaan? Aiemmin alla sportin alusta kierros laikatuilla jousilla.
Tämä siis vain villi veikkaus, ei tuossa alustan vaihossa ainakaan tarvihde mielestäni mitään sellaista niveltäkään käyttää auki joka voisi aiheuttaa vastaavaa oiretta jos ei ole kunnolla kiristelty kiinni.
Diiiiiiiissseli