w202 -98 2.5dt automaatin kestävyys st. käytössä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

w202 -98 2.5dt automaatin kestävyys st. käytössä

Viesti Kirjoittaja ruf »

Hei. Tämä on ensimmäinen viestini tänne.

Olen hankkimassa otsikon mukaista laitetta. Ja kysymys kuuluu.
Miten aut.laatikko kestää tehoja ja vääntöjä jos moottorista tullaan ottamaan maltilliset 230-250hv ja vääntojä 400nm. En ala kuitenkaan nyt spekuloimaan, että millä kombinaatiolla teho tullaan tuottamaan. Siitä on jo täällä foorumilla tarpeeksi asiaa.

Hupsista. Tämä viesti tuli kyllä hiukan väärälle osa-alueelle, voisiko joku ystävällisesti siirtää tämän oikeaan paikkaan :)
M-B E200cdi -07
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Re: w202 -98 2.5dt automaatin kestävyys st. käytössä

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Laatikko ei kestä ainakaan semmosennaan pitkään jos oleenkaan.Huom jos on 722.4
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w202 -98 2.5dt automaatin kestävyys st. käytössä

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

ei oo tuon ikäsessa enään 722.4 vaan 722.6 sähkölaatikko. ne kait ainakin vahvistettuna kestävät jo hyvin
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w202 -98 2.5dt automaatin kestävyys st. käytössä

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jukkis. kirjoitti:ei oo tuon ikäsessa enään 722.4 vaan 722.6 sähkölaatikko. ne kait ainakin vahvistettuna kestävät jo hyvin
Ja vakionakin melko pitkälle. Jos sitä samaa lootaa on samoilla säädöillä myös cdi-koneitten jatkona.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5496
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w202 -98 2.5dt automaatin kestävyys st. käytössä

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eikhi kirjoitti:Laatikko ei kestä ainakaan semmosennaan pitkään jos oleenkaan.Huom jos on 722.4
Älkää neuvoko jos asiasta ei mitään hajua :geek:

Tuossa autossa on laatikko 722.6 ja se pienempi malli, 400nm kestää kyllä jos kunnossa on. Varmaan aika pitkälle sama laatikko ku saman ikäsessa 200-220cdi:ssä ja mulla oli 200cdi:ssä 360nm ja hyvin kesti +500tkm ajettuna sen 50-60tkm mitä sillä ajoin.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuon taulukon mukaan muuten C220cdi:ssä on noista 330nm laatikoista vahvin versio. Jos heikoimmankin laatikon pitäis kestää se 330nm ja tossa vahvimmassa on järjestään joka pakassa yks levy enemmän niin varmasti kestää sen reilusti 400nm ja varmuuskertoimet päälle.
S124 300TE
W124 300D
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: w202 -98 2.5dt automaatin kestävyys st. käytössä

Viesti Kirjoittaja ruf »

Kiitosta kovasti tiedosta. Eli ei muutako palikkaa koneeseen. Toivottavasti ei ola suuruudenhulluus iskemään tehojen suhteen. Auto tulee olemaan käyttöautona. Niin ja autolla on ajettu reilu 200tkm.
M-B E200cdi -07
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5496
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w202 -98 2.5dt automaatin kestävyys st. käytössä

Viesti Kirjoittaja S202 »

Muista sitten että ne ei katsastuksessa välttämättä tykkää jos turbossa lukee vakioturbon kokoisilla kirjaimilla scania, nokalla on metri x metri cooleri ja kiillotetut ahtoputket häikäisee inssin sokeaksi. Eli koita tehdä siististi ja "huomaamattomasti" :thumbup:
S124 300TE
W124 300D
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: w202 -98 2.5dt automaatin kestävyys st. käytössä

Viesti Kirjoittaja ruf »

S202 kirjoitti:Muista sitten että ne ei katsastuksessa välttämättä tykkää jos turbossa lukee vakioturbon kokoisilla kirjaimilla scania, nokalla on metri x metri cooleri ja kiillotetut ahtoputket häikäisee inssin sokeaksi. Eli koita tehdä siististi ja "huomaamattomasti" :thumbup:
Juu, tottakai muutokset tehdään täysin stock tyyliin. Ei ole aikomustakaan kertoa katsastajalle auton muuttuneista voimavaroista. Niin ja tehoa tulee mitä tulee, en ala väkisin vääntämään koska pitää todellakin saada konehuone näyttään vakiolta.
M-B E200cdi -07
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5496
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w202 -98 2.5dt automaatin kestävyys st. käytössä

Viesti Kirjoittaja S202 »

Hienoa. Tuohon ~250 hepan tasoon löytyy varmaan paljon nykyaikaisia turboja joissa herääminen on vakion luokkaa.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w202 -98 2.5dt automaatin kestävyys st. käytössä

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QytQIE-eBsc&feature=plcp[/youtube]

tuosa oli kiinni katastus/myynti ahdin masterpower r4449 tehoa tuli 220hv ja 466Nm 7mm pumpulla. ylhäällä pakopuoli jo vähän jarras, mutta lähti melkeen tyhjäkäynniltä.

oli sovite laipalla kiinni vakio pakosarjassa ja olisi ollut todella huomaamaton jos olisi ollut kiinni egr ventiilit ja vakio ahtoputket. ei siitä kyllä nuinkaan tullu katastuksessa sanomista.
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: w202 -98 2.5dt automaatin kestävyys st. käytössä

Viesti Kirjoittaja ruf »

240hv. ja 450nm. mitattu ja autolla ajettu nyt viritysten jälkeen 60tkm. ei ole ollut mitään ongelmaa. Trailerikin ollut perässä jonkun tuhannen km. Toimii kuin persereikä.
M-B E200cdi -07
tuomaala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 22.03.2011 11:57
Paikkakunta: Pyhäntä

Re: w202 -98 2.5dt automaatin kestävyys st. käytössä

Viesti Kirjoittaja tuomaala »

Voiko udella mitä viriä laitettu? :D
Vastaa Viestiin