Jari Ke kirjoitti:Penkissä on sitte käyty ja kyllä tehotavoite tuli täytetyksi ja hiukan ylitettyäkin.
Ahdot huipputehoilla 1.2bar ja 290hp meni rikki joten jäi varojakin ihan mukavasti. Yhteenvetona voi todeta että hyvin ellei jopa loistavasti toimii bensa-autoihin tarkoitettu ahdin ja ilmeisesti solmu ei tiedä että onkin dieselin kyljessä kiinni
Ahdinhan herää mielestäni käskettäessä erittäin hyvin ja on toimintavalmiina noin 500r/m ennen vs saman kokoluokan liukulaakeriahdin.
Mukava paketti sitä tuli. Nyt sitte aski kuitenkin vaatii vahvistusta. Sen jälkeen voi lisätä voimapuolta tuollakin ahtimella.
Kulutuspuoli on aivan uskomattoman pieni kun ajelee säästellen mutta nyt kun oli ajettu normaalisti ja osin silleen että oli käsketty ja koiteltukin + penkkiajot noin puoli tuntia niin silti vain 8.7
Pakosarja, putkisto ja imupuoli on siis balansissa.
Pientä säätöä on vielä tiedossa
Kuulostaa oikein hyvältä setupilta
Joihinkin Nissan Skyline GT-R:ien RB26DETT:ien vakioahtimien (tuplana) tilalle on swapattu noita GT2860-sarjan ahtimia (tuplana) yleisesti
Hyvä tietää että se toimii myös dieselissä... Kuulalaakeriahdin lienee tosiaan heräämisen kannalta parempi vaihtoehto.
Mikä on "uskomattoman pieni" kulutus? Jotain 6:lla alkavaa?
Saisikohan tuon kokoonpanon kestämään normaalia ajoa >100 tkm? Olisi mielenkiintoista kuulla, miten tuon ahtimen kanssa pärjää pitemmän päälle
EDIT: Ai niin tuo oli OM606... Mitenhän tuo GT2860RS menisi OM603 alkuperäiseen turboon?
Toisaalta... Hetken aikaa kyseistä topikkia lukeneenä alkoi houkututtaa OM606 swappi vastaavilla palikoilla
Kun ei tuo oma ole 4matic, niin swappikin varmaan olisi helpompi... Toki sovituksia pitäisi esim. vakkarin ja ilmastoinnin sekä ASD:n suhteen tehdä eikä se varmasti helppo bolt-on homma ole.