Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Mulla oli kaksi oikaisuvaatimusta jäissä, mitkä lähetin 2013. Tulikohan maaliskuussa molemmista postia kotiin, 203 kompressorista 2005 tuli palautuksia +1700€ ja E61 530dA 2005 tuli jotain 600€. Ihme jos sinulle ei ole vielä tullut mitäään? Mersun vaatimuksen lähetin Helsinkiin ja bemmin Lappeenrantaan. 204 lappu oli saapunut Lappenraantaan ja siitä odottelen nyt vielä päätöstä..
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Laitoin toissailtana tullille kyselyn, ja sain eilen vastauksen:
Ovatko muut saaneet tuollaisilla termeillä varustettuja lappuja, vai onkohan tässä vaan asiakaspalvelija joka ei yhtään tiedä mistä puhuu?
Terminologia kuulostaa hieman erikoiselta. "Veroesitys", "kuulemiselle" - minä kuvittelin, että minä teen vaatimuksen ja tulli sen perusteella joko oikaisee tai ei oikaise ja jos minä en ole tyytyväinen, on seuraava osoite hallinto-oikeus.alustavat laskelmat on juuri tehty ja veroesitys tulee Sinulle kuulemiselle todennäköisesti joskus ensi viikolla. Samalla Sinulta tullaan kysymään pankkiyhteystietoja.
Ovatko muut saaneet tuollaisilla termeillä varustettuja lappuja, vai onkohan tässä vaan asiakaspalvelija joka ei yhtään tiedä mistä puhuu?
tj86430 kirjoitti:Laitoin toissailtana tullille kyselyn, ja sain eilen vastauksen:
Terminologia kuulostaa hieman erikoiselta. "Veroesitys", "kuulemiselle" - minä kuvittelin, että minä teen vaatimuksen ja tulli sen perusteella joko oikaisee tai ei oikaise ja jos minä en ole tyytyväinen, on seuraava osoite hallinto-oikeus.alustavat laskelmat on juuri tehty ja veroesitys tulee Sinulle kuulemiselle todennäköisesti joskus ensi viikolla. Samalla Sinulta tullaan kysymään pankkiyhteystietoja.
Olet siis näköjään vaatinut tullita jotain sellaista jota eivät halua antaa . Eli Suomeksi , sinulle tulee tullilta päätösesitys ,jota voit kommentoida tulliin tiettyyn päivään menessä. Tulli kuitenkin tulee tekemaan tuon esittämänsä päätöksen, riipumatta siitä lähetäkö kommentin vai et . Todennäköisesti korjaavat autoveroprosentin lähemmäksi oikeaa, mutta eivät hyväksy esittämääsi verotusarvoa .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Tänään putkahti veropäätös Coupesta. Ensi vuoden alustahan näitäkään ei enää tarvi maksaa. 

No alkaahan autovero olla tiensä päässä, jos liisinkiautotkin vapautetaan. Ja perssuomalaiset ovat sen luvanneet poistaa. Loppuuko se 1.1.2016 vai koska niin aika näyttää.
Aika vähän tästä ollut juttua, toki huhumylly lamaannuttaisi autokauppaa entuudestaan. Olihan tänä aamuna ylen uutisissa ja ylen nettisivuilla uutisointia virkamiesten ja autokauppiaiden näkemyserosta veron poiston vaikutuksesta.tn62634 kirjoitti:No alkaahan autovero olla tiensä päässä, jos liisinkiautotkin vapautetaan.
Loppuuko se 1.1.2016 vai koska niin aika näyttää.
Mutta koska asumme maassa nimeltään Suomi niin kaikki on mahdollista, foorumilainen "avantgardea" lainatakseni

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
Joo, kirje tuli eilen. Olin laskenut vaatimukseeni oman näkemykseni veroprosentista ja sitä kautta summasta, ja se poikkeaa hieman tullin näkemyksestä. Voin halutessani jättää vastineen / vastaselityksen.sportsman kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Laitoin toissailtana tullille kyselyn, ja sain eilen vastauksen:
Olet siis näköjään vaatinut tullita jotain sellaista jota eivät halua antaa . Eli Suomeksi , sinulle tulee tullilta päätösesitys ,jota voit kommentoida tulliin tiettyyn päivään menessä. Tulli kuitenkin tulee tekemaan tuon esittämänsä päätöksen, riipumatta siitä lähetäkö kommentin vai et . Todennäköisesti korjaavat autoveroprosentin lähemmäksi oikeaa, mutta eivät hyväksy esittämääsi verotusarvoa .
Kirjeessä todetaan myös, että summalle lasketaan lainmukainen korko (niin kuin tietysti pitääkin). Mitähän korkoprosenttia tulli mahtaa soveltaa (korothan ovat tässä melkein viiden vuoden aikana vähän eläneetkin)?
Mikä tuo Tullin sivuilta löytyvä sähköinen käyttöönottoilmoitus on ja miten toimii? Kuinka nopeeta se menee läpi?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Sinne piti laittaa omat ja auton tiedot (runkonumero jne.). Mulle ainakin tuli välittömästi kuittaus sähköpostiin.MouTine kirjoitti:Mikä tuo Tullin sivuilta löytyvä sähköinen käyttöönottoilmoitus on ja miten toimii? Kuinka nopeeta se menee läpi?
E: Sehän siis pitäisi tehdä kai heti, kun saapuu Suomeen. Siis jos tarkoituksena on maksaa autovero Suomeen (eli laittaa kilpiin).
E350CDI&A180CDI
Ei sitä tarvi tehdä kuin vasta käyttöön otettaessa. Siis sähköinen käyttöönottoilmoitus. Kuittaukseen ei montaa sekuntia mennyt... ja sen tulosteen kanssa tarrakilpiä hakemaanssuvik kirjoitti:Sinne piti laittaa omat ja auton tiedot (runkonumero jne.). Mulle ainakin tuli välittömästi kuittaus sähköpostiin.MouTine kirjoitti:Mikä tuo Tullin sivuilta löytyvä sähköinen käyttöönottoilmoitus on ja miten toimii? Kuinka nopeeta se menee läpi?
E: Sehän siis pitäisi tehdä kai heti, kun saapuu Suomeen. Siis jos tarkoituksena on maksaa autovero Suomeen (eli laittaa kilpiin).

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
voiko olla että vm 93 sl,ssä veroprosentti on 32% ja veron määrä 3600€
381mese kirjoitti:voiko olla että vm 93 sl,ssä veroprosentti on 32% ja veron määrä 3600€
Mercedes Benz
SL (WDB129)
1993
32%
1.1.1993 - 31.12.1993
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... n_2003.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
230 C 1978
Toukokuussa tuli tuotua CLK 500 cabriolet.. ja tänään kun verot tulivat niin autoa oli verrattu CLK 55 AMG cabriolet malleihin...
05/06 kyseisten autojen hinnat uutena Suomessa ovat olleet:
CLK 55 AMG cabriolet: 138 800€
CLK 500 cabriolet: 105 200€
Pitää huomenissa soittaa tulille että miten autoni muuttui CLK 55 AMG-erikoismalliksi.
05/06 kyseisten autojen hinnat uutena Suomessa ovat olleet:
CLK 55 AMG cabriolet: 138 800€
CLK 500 cabriolet: 105 200€
Pitää huomenissa soittaa tulille että miten autoni muuttui CLK 55 AMG-erikoismalliksi.
Katoppa ensin, onko niiden autoveroprosenteissa ollut eroa.
Näin tulli tekee jos sillä ei ole ihan samaa autoa mihin verrata ,niin se vertaa johonkin toiseen.
Tee oikaisupyyntö ensiverotuksesta ,niin saat tullilta monisivuisen perustelun vertailusta.... tosin perustelu on todellisuudesta ihan potaskaa , mutta ....
Tee oikaisupyyntö ensiverotuksesta ,niin saat tullilta monisivuisen perustelun vertailusta.... tosin perustelu on todellisuudesta ihan potaskaa , mutta ....
Tulli sai lopulta reilun parin kuukauden odottelun jälkeen s212:n verotettua, ja maksoin verot maanantaina (eräpäivä tänään). Aamulla menin katsastuskonttorille rekisteröimään, ja tuomio tuli välittömästi: ei rekisteröintilupaa. Iltapäivällä soittelin samalle konttorille uudestaan, josko lupa olisi jo tullut, mutta eivät vastanneet telefooniin. Seuraavaksi soitin tullille, joka tiesi kertoa, että Trafin palvelin ei ole eilisestä lähtien ottanut vastaan tullin lähettämiä rekisteröintilupia. Lupa kuitenkin oli olemassa, ja katsastuskonttori saisi sen kyllä soittamalla tulliin. Toinen käynti samalla katsurilla ja asia oli selvästi jo valjennut heillekin, ja homma hoitui.
Mikä olisi muuten siisti ratkaisu s212:n eturekkarikilven kiinnitykseen? Siinä oli aiemmin leveä saksalainen aluslevy joka on liian leveä suomalaiselle kilvelle. Sen kun otti pois, ja laittoi suomalaisen kilven aluslevyn kanssa kiinni, niin muovisessa alustassa olevat kiinnitysreiät jäävät rumasti näkyviin. Lisäksi tuo muovinen aluslevy ei oikein istu nätisti V-keulaan.
Mikä olisi muuten siisti ratkaisu s212:n eturekkarikilven kiinnitykseen? Siinä oli aiemmin leveä saksalainen aluslevy joka on liian leveä suomalaiselle kilvelle. Sen kun otti pois, ja laittoi suomalaisen kilven aluslevyn kanssa kiinni, niin muovisessa alustassa olevat kiinnitysreiät jäävät rumasti näkyviin. Lisäksi tuo muovinen aluslevy ei oikein istu nätisti V-keulaan.
Tässä on ajatus muhinut päässä, että hakisi sittenkin Saksasta seuraavan mersun. Tietotaito on itsellä todella huono näissä jutuissa, joten melko varmasti päädyn siihen, että ostan palvelun joltain, joka siis hoitaa kaikki saksan byrokratia hommat. Nettiä tutkiessa tämä firma vaikuttaisi aika helpolta: http://www.auto-saksasta.fi" onclick="window.open(this.href);return false;. 850€ ja riittää että lentää itse paikalle ja ajaan auton pois. Kyssäri kuuluukin, että onko kellään kokemuksia tästä firmasta? Tai vastaavasta firmasta, joka hoitaa koko prosessin.
Some day, following the example of the United States of America, there will be a United States of Europe.
George Washington
MB W211, '05 200CDI
George Washington
MB W211, '05 200CDI
Osta mieluummin palvelu Saksan mersuliikkeestä jos kerran itse lennät paikallle. Osta junge-stern mersu niin säästyt murheilta.haltsu kirjoitti:Tässä on ajatus muhinut päässä, että hakisi sittenkin Saksasta seuraavan mersun. Tietotaito on itsellä todella huono näissä jutuissa, joten melko varmasti päädyn siihen, että ostan palvelun joltain, joka siis hoitaa kaikki saksan byrokratia hommat. Nettiä tutkiessa tämä firma vaikuttaisi aika helpolta: http://www.auto-saksasta.fi" onclick="window.open(this.href);return false;. 850€ ja riittää että lentää itse paikalle ja ajaan auton pois. Kyssäri kuuluukin, että onko kellään kokemuksia tästä firmasta? Tai vastaavasta firmasta, joka hoitaa koko prosessin.
No huhhuh mitkä hinnat. Hankalin hommahan tuossa tuonnissa on juuri lentää paikan päälle ja ajaa auto pois. Autoliikkeestä ostettaessa varmistaa vain, että liike hoitaa auton rekisteröinnin josko byrokratia siltä osalta jännittää.haltsu kirjoitti:Tässä on ajatus muhinut päässä, että hakisi sittenkin Saksasta seuraavan mersun. Tietotaito on itsellä todella huono näissä jutuissa, joten melko varmasti päädyn siihen, että ostan palvelun joltain, joka siis hoitaa kaikki saksan byrokratia hommat. Nettiä tutkiessa tämä firma vaikuttaisi aika helpolta: http://www.auto-saksasta.fi" onclick="window.open(this.href);return false;. 850€ ja riittää että lentää itse paikalle ja ajaan auton pois. Kyssäri kuuluukin, että onko kellään kokemuksia tästä firmasta? Tai vastaavasta firmasta, joka hoitaa koko prosessin.
Vilkaisin tuota hinnastoa, ja näköjään tuolla mainitulla 850 eurolla saa etsimisen, tarkastamisen (max 2 autoa) ja ostamisen (kilvittämisineen). Etsiminenhän voi olla aikaanvievää tai sitten ei, riippuen mitä etsii. Tarkastamiseen menee pari tuntia/auto (?) ja ostamiseen + kilvittämiseen ehkä tunti + viranomaiskulut. Etsimisen voi helposti hoitaa itse ja jos ostaa Junge Sterne -auton voi tarkastamisen jättää välistä. Liike auttaa kilvittämisessä tai hoitaa sen kokonaan. Tietysti jos saksa tai englanti ei taivu yhtään, niin ostaminen ilman apua voi olla hankalaa.Petomaani kirjoitti:No huhhuh mitkä hinnat. Hankalin hommahan tuossa tuonnissa on juuri lentää paikan päälle ja ajaa auto pois. Autoliikkeestä ostettaessa varmistaa vain, että liike hoitaa auton rekisteröinnin josko byrokratia siltä osalta jännittää.haltsu kirjoitti:Tässä on ajatus muhinut päässä, että hakisi sittenkin Saksasta seuraavan mersun. Tietotaito on itsellä todella huono näissä jutuissa, joten melko varmasti päädyn siihen, että ostan palvelun joltain, joka siis hoitaa kaikki saksan byrokratia hommat. Nettiä tutkiessa tämä firma vaikuttaisi aika helpolta: http://www.auto-saksasta.fi" onclick="window.open(this.href);return false;. 850€ ja riittää että lentää itse paikalle ja ajaan auton pois. Kyssäri kuuluukin, että onko kellään kokemuksia tästä firmasta? Tai vastaavasta firmasta, joka hoitaa koko prosessin.
Itse toin oman auton tuon auto-saksasta firman kautta. Kokemus oli hyvä. Siellä päin aika harvat puhuu englantia joten tuo oli ainoa vaihtoehto minulle saksaa osaamattomana. Voisin laittaa tähän vähän plussaa ja miinusta:
Plussat:
-hinnat piti paikkansa ja vaikka kyseessä oli alle 5000€ auto hoidettiin homma kunnolla.
-keltaiset 5 päivän kilvet saatiin saksasta vaikka virastot oli lakossa.
-välittäjä haki kentältä ja vei liikkeeseen ilman kilsakorvausta.
-Hinnasta saatiin tingittyä 10% (josta 5% menee välittäjälle palkkiona). Välittäjän mukaan Saksassa ei yleensä noin paljoa pudoteta hintoja, kokemusta ei ole joten en kiistäkkään.
-Auto oli hyvin lähellä sitä kuntoa mikä oli ilmoittaessa sovittu. Kaikki sähköt laitteet oli käyty läpi ja tarkat kuvat tuli sähköpostiin heti tarkistuksen jälkeen. Kuvia oli otettu joka suunnasta ja kaikesta olennaisesta. Voin sanoa etten olisi itse saanut tarkistettua autoa yhtä hyvin.
Sitten muutama miinus:
-Pientä sekoilua laskutuksen kanssa. Yksi turhaa 200€ lasku joka tosin peruttiin nopeasti kun saivat tiedon saksan pään välittäjältä asiasta.
-Luvattiin että saan PDF siitä miten auton verotus menee. Tätä ei kuitenkaan koskaan tullut.
-Autolla ei oltu ajettu kovempaa nopeuttaa (yli 70kmh), sillä renkaiden tärinästä ei mulle ilmoitettu koe-ajon jälkeen. Isosta kaupungista johtuen olisi tietysti joutunut ajamaan pitkän matkan jotta pääsisi nopeammalle tielle. Onneksi tämä korjaantui lähes kokonaan rengaspaineita nostamalla. Ilmastointi ei myöskään puhalla kylmää, mutta tämän testaaminen oli hankalaa sillä lämpötila oli tarkistus hetkellä 10 asteen luokkaa.
Yhteenvetona antaisin kouluarvosanaksi 8,5.
Plussat:
-hinnat piti paikkansa ja vaikka kyseessä oli alle 5000€ auto hoidettiin homma kunnolla.
-Hinnasta saatiin tingittyä 10% (josta 5% menee välittäjälle palkkiona). Välittäjän mukaan Saksassa ei yleensä noin paljoa pudoteta hintoja, kokemusta ei ole joten en kiistäkkään.
-Auto oli hyvin lähellä sitä kuntoa mikä oli ilmoittaessa sovittu. Kaikki sähköt laitteet oli käyty läpi ja tarkat kuvat tuli sähköpostiin heti tarkistuksen jälkeen. Kuvia oli otettu joka suunnasta ja kaikesta olennaisesta. Voin sanoa etten olisi itse saanut tarkistettua autoa yhtä hyvin.
Sitten muutama miinus:
-Pientä sekoilua laskutuksen kanssa. Yksi turhaa 200€ lasku joka tosin peruttiin nopeasti kun saivat tiedon saksan pään välittäjältä asiasta.
-Luvattiin että saan PDF siitä miten auton verotus menee. Tätä ei kuitenkaan koskaan tullut.
-Autolla ei oltu ajettu kovempaa nopeuttaa (yli 70kmh), sillä renkaiden tärinästä ei mulle ilmoitettu koe-ajon jälkeen. Isosta kaupungista johtuen olisi tietysti joutunut ajamaan pitkän matkan jotta pääsisi nopeammalle tielle. Onneksi tämä korjaantui lähes kokonaan rengaspaineita nostamalla. Ilmastointi ei myöskään puhalla kylmää, mutta tämän testaaminen oli hankalaa sillä lämpötila oli tarkistus hetkellä 10 asteen luokkaa.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Kiitos hyvästä raportista. Saksa ei tosiaan itseltänikään luonnistu, joten taidan kyllä tilata firmalta tämän palvelun.edin kirjoitti:Itse toin oman auton tuon auto-saksasta firman kautta. Kokemus oli hyvä. Siellä päin aika harvat puhuu englantia joten tuo oli ainoa vaihtoehto minulle saksaa osaamattomana. Voisin laittaa tähän vähän plussaa ja miinusta:
Plussat:
Sitten muutama miinus:
Some day, following the example of the United States of America, there will be a United States of Europe.
George Washington
MB W211, '05 200CDI
George Washington
MB W211, '05 200CDI
Anssilta http://www.klassik-auto.fi/ löytyy myös asiantuntevaa apua mersun hommaukseen. Viime syksynä hommasimme vaimolle auton Anssin avustuksella.haltsu kirjoitti: Kyssäri kuuluukin, että onko kellään kokemuksia tästä firmasta? Tai vastaavasta firmasta, joka hoitaa koko prosessin.
C207 rouvalla, Fordilla mä itte 

No eipä ole paljoa hyötyä tuosta tulevasta autoveronalennuksesta:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... 158000/304" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vero ei alene niillä autoilla, joiden päästöt ylittävät 140 g/km.
- Veronalennus toteutetaan neljässä samansuuruisessa vaiheessa vuosien 2016–2019 alussa.
Siinäpä ne tärkeimmät

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... 158000/304" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vero ei alene niillä autoilla, joiden päästöt ylittävät 140 g/km.
- Veronalennus toteutetaan neljässä samansuuruisessa vaiheessa vuosien 2016–2019 alussa.
Siinäpä ne tärkeimmät

Henkilökohtaisesti en noita välittäjiä suosi, koska ne lisäävät kuluja. Kuitenkin yksityiseltä saksaa puhuvalta ummikolta olin vähän pakotettu tähän. Manfred Bengch, vanhempi herrasmies joka on menneinä vuosina toimittanu paljonkin autoja Suomeen. Manun kanssa asiointi oli täysin luontevaa. Kaveri kävi ostamassa auton ja haki omaan häkkiinsä säilöön kunnes päsin sitä hakemaan. Hän myös haki mut rautatieasemalta. Maksoin auton kokonaisuudessaan + 400€ palkkion Manun firman tilille. Hän ei varsinaisesti etsinyt autoa vaan välitti haluamani yksilön ja sopimukseen kuului että jos auto ei ole hyvä niin homma vedetään puihin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
On niin tekstiä paksua,että silmiä kirvelee...edin kirjoitti:Itse toin oman auton tuon auto-saksasta firman kautta. Kokemus oli hyvä. Siellä päin aika harvat puhuu englantia joten tuo oli ainoa vaihtoehto minulle saksaa osaamattomana. Voisin laittaa tähän vähän plussaa ja miinusta:
Plussat:
Sitten muutama miinus:
Saksassa on samassa kaupungissa useita "kilpkonttoreita" sekä vielä eri säännöt/aukiolo ajat eri alueilla. Tai sitten välittäjä osti kerran käytetyt kilvet.
Ilmastointi kytkeytyy päälle jo +5 asteessa ja sen näkee ihan silmin pyöriikö kompura ja käsin tuntee puhaltaa kylmää.
Lisäksi kyllä Saksalainen liikkeen myyjä puhuu riittävää englantia, jotta kaupanteko onnistuu.
Näin, hyviä pointteja. Silti tämä oli selvästi helpoin vaihtoehto. Ei tarvinnut etsiä konttoria tai täytellä papereita jotka luonnollisesti on saksaksi. Auton sai avaimet käteen perjaatteella (saa varmaan ilmaiseksi jostain isommasta autoliikkeestäki). Mutta ehkäpä yritän ensi kerralla tuoda auton itsesportsman kirjoitti: On niin tekstiä paksua,että silmiä kirvelee...
Saksassa on samassa kaupungissa useita "kilpkonttoreita" sekä vielä eri säännöt/aukiolo ajat eri alueilla. Tai sitten välittäjä osti kerran käytetyt kilvet.
Ilmastointi kytkeytyy päälle jo +5 asteessa ja sen näkee ihan silmin pyöriikö kompura ja käsin tuntee puhaltaa kylmää.
Lisäksi kyllä Saksalainen liikkeen myyjä puhuu riittävää englantia, jotta kaupanteko onnistuu.

Auto:w208 CLK430 -99
Kuinkahan paljon on autoja ajettu satamaan ihan jollakin höpöhöpö-pellin kappaleilla kilven tilalla?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Itsellä on aina ollut voimassa oleva liikennevakuutus sekä voimassa olevat kilvet kun olen liikenteessä . Olen kuullut , että moni myi näitä kerran tai kaksi kertaa käytettyjä keltaisia kilpiä eteenpäin .MouTine kirjoitti:Kuinkahan paljon on autoja ajettu satamaan ihan jollakin höpöhöpö-pellin kappaleilla kilven tilalla?
Onneksi nyt pitää olla auton tiedot mukana kilpikonttorilla ja siihen punaiseen korttiin merkintään auton yksilöintitiedot.