Re: HELPPIVÄ! Konehuoneessa tapahtuu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rommeli 80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 20.05.2014 19:44

Re: HELPPIVÄ! Konehuoneessa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Voi elämän kevät. Siihen se ihanuus loppui.
Kulkineena w203 220cdi facelift. Tänään käynti oli kotia tullessa mielestäni hiukan outoa ja käväsin rivakan pikku saintsingin. Tulomatkalla ajellessa katosivat vedot ja pysähdyin.
Tsekkasin nesteet ja kone kävi täristäen.
Seuraavaaksi nostin kierroksia ja valkoista savua niin pirusti. :oops: Sitten kierroksia hiljalleen nostaessa kone alkoi nostamaan kierroksia vaikka väänsin avaimesta,mutta sain sammutettua vaihde+jarru menetelmällä.
Uusi tsekkaus ja ajattelin,et turbo varmaan selvä.....tuli ajatus,että voisiko koko motti olla paskana vai onko mahdollista,et turbo on mennyt ainoastaan. Öljyn määrä oli ok ja paisarissa nesteet kans. :thumbdown: Eniten hirvittää tuo koneen kierroksien nousu vaikka väänsin virrat pois,et jotain ylimäärästä sielä paloi männän päällä?
Viimeksi muokannut Rommeli 80, Ke 10.06.2015 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-W201 2.0d
-W210 290td
-W202 220d
-W203 220cdi Facelift
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: HELPPIVÄ!

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nou hätä..tutkit sen turbon ensin ja välijäähdyttimessähän on sitten öljyä paljon eli sen poistat.
En usko että särkyi öljy palon taa kone jos se nyt ei tee hyde lukkoa jolloin kanki vääntyy mutta kone kyllä kolkottaa tällöin.
Eli tutkipa turbon välyksiä ihan ekana.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Rommeli 80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 20.05.2014 19:44

Re: HELPPIVÄ! Konehuoneessa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Noniin. Autoa tutkailtu. Elikkäs potilashan on C220cdi Facelift -04 manuaali farkku.

Kone ravistaa ja ei käy kaikilla sylintereillä. Vikakoodit poistettu ja uusia ei ilmaantunut testin jälkeen.
Ahtoputket irrotettu ja turbon laakereissa ei mainittavaa välystä ja huohotin ok.
Kierroksia ottaessa valkoista savua tulee putkesta ja öljyn täyttö reijästä. :evil:

Nesteet ei mainittavasti katoa,eikä tuota painetta järjestelmään.=====alkaa usko loppumaan pieniin probleemiin.
Olisiko näin,et joko KANSI tai ALAKERTA hajalla? Kierroksien karkailua ei ollut kylmällä koneella ja suuttimet melko varmalla tiedolla vaihdettu viime omistajan toimesta.

SEURAA KYSYMYS: Vaihtokonettahan tuohon kannattaa varmaan etsiä tilalle,mut
Miten passaa koneet keskenään.
-Paikoillaan 220cdi 150hv jossa hiukkasloukut yms.käykö heittämällä 00-04 200,220 ja 270cdi koneet,ettei tarvi sähkö töihin alkamaan.
Kiitollisena otan vinkkejä ja ajatuksia vastaan.
-W201 2.0d
-W210 290td
-W202 220d
-W203 220cdi Facelift
Rommeli 80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 20.05.2014 19:44

Re: HELPPIVÄ! Konehuoneessa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Diagnoosia pukkaa. 4-sylinteri paineeton. :? Taitaa tulla koneen osto eteen.
-W201 2.0d
-W210 290td
-W202 220d
-W203 220cdi Facelift
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2639
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: HELPPIVÄ! Konehuoneessa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Rommeli 80 kirjoitti:Diagnoosia pukkaa. 4-sylinteri paineeton. :? Taitaa tulla koneen osto eteen.

Kuvauksen perusteella reikä männässä. Tarkempi diagnoosi kannen irroituksen jälkeen.

Ellei vaihda suoraan toista konetta tilalle. Tietysti hintakysymys ja se, että viitsiikö nähdä vaivaa koneen purkamiseen koska vaihto on selkeämpi toimenpide.
Rommeli 80
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 20.05.2014 19:44

Re: HELPPIVÄ! Konehuoneessa tapahtuu

Viesti Kirjoittaja Rommeli 80 »

Tätä epäilen itsekkin. Kantta irroitellaan parhaillaan. Kameralla katottuna mäntä oli yhtenä kappaleena.
-W201 2.0d
-W210 290td
-W202 220d
-W203 220cdi Facelift
Vastaa Viestiin