Joo, eli kone 1,8 M102.910 Kat.
1. Kampiakselin etupäässä on asentotunnistin, jota en löydä kytkentäkaavioista. En silti, vaikka käytössä on Boschin omat kaaviot juuri ko. moottorille. Mikähän tuon anturin virka on? Sijaitsee edestäpäin katsoen n. klo 2 ohjaustehostimen pumpun "takana". Vauhtipyörän puoleisesta päästä (ja kaavioista) löysin toki anturin, josta menee piuha sytkäboxiin, Mutta siis tämä etummainen ?...?
2. Mikä on TD-signaali? Liittyykö esim. tuo etummainen anturi siihen? Kehittääkö sytkäboksi TD-signaalin, jolla pidetään bensapumppu käynnissä "kolariin asti" VAI kuten jossain selitettiin, että ECU tekisi kierroslukutiedosta kanttiaaltomuotoisen TD- signaalin, jota sytkäboksi sitten tarvitsee johonkin (mihin?). Olisi hyvä tietää, kummalta puolelta sytkäboksin TD-pistoketta etsiä skoopilla jotakin käppyrää.
Kiinnostaisi päästä jo tuosta käyntihäiriöstä eroon...Joo kyllä olen käyttänyt forumin hakua ja googlea muutaman tunnin. Kiitos jollekin tietäjälle etukäteen!
Mystinen anturi W 201 vm-90
Re: Mystinen anturi W 201 vm-90
Hihnapyörän anturi on vain testerikäyttöön. Antaa testerille jonkinlaisen signaalin kampiakselin asennosta.
td-signaali on juuri kierroslukusignaali mm. kierroslukumittarille jne.
td-signaali on juuri kierroslukusignaali mm. kierroslukumittarille jne.
Re: Mystinen anturi W 201 vm-90
Onkos tuo TD-signaali yläkuolokohdan signaali johon testereillä verrataan mm. sytytyksen ennakkoa?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969