w202 alustaa
Re: w202 alustaa
Alla on ta-technixin alustasarja toinen takaiskari on hajalla, uutta odottelen mutta loppu joka paikasta ja nyt pitäisi katsastaa.
Kelpaako katsurille jos laitan vanhat iskarit taakse ja eteen jää vakio iskarit?
Kelpaako katsurille jos laitan vanhat iskarit taakse ja eteen jää vakio iskarit?
Re: w202 alustaa
kelpaa. Kuhan samalla akselilla samanlaiset, eli toisella akselilla voi olla vakio iskarit ja toisella ta tekniksit.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: w202 alustaa
Mitenhän Elegancen alle sopii 225/45/17 renkaat 8" vanteella ET35?
Toistaiseksi vakio alusta, mut suunnitteilla madallusta!
Mahtuukohan 40mm madallus vai joutuuko tyytymään 30mm?
Toistaiseksi vakio alusta, mut suunnitteilla madallusta!
Mahtuukohan 40mm madallus vai joutuuko tyytymään 30mm?
Re: w202 alustaa
mahtuu vanteet.renkaat ja varmaan saa tiputtaakkin -40mm ilman suurempia raapimisia.
Kapeemmilla renkailla vaikka 205/45 tietty enemmänkin.
niin ja takavanne jää tuolla ET luvulla aika sisälle..
Kapeemmilla renkailla vaikka 205/45 tietty enemmänkin.
niin ja takavanne jää tuolla ET luvulla aika sisälle..
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: w202 alustaa
-230k- kirjoitti:mahtuu vanteet.renkaat ja varmaan saa tiputtaakkin -40mm ilman suurempia raapimisia.
Kapeemmilla renkailla vaikka 205/45 tietty enemmänkin.
niin ja takavanne jää tuolla ET luvulla aika sisälle..
No hyvä että mahtuu! Kyllä se 40mm saa riittää,tarkotus vielä ajellakkin autolla

Re: w202 alustaa
Kyllä sitä pystyy ajelemaan vaikka yli 40mm puottaaDepsi kirjoitti:-230k- kirjoitti:mahtuu vanteet.renkaat ja varmaan saa tiputtaakkin -40mm ilman suurempia raapimisia.
Kapeemmilla renkailla vaikka 205/45 tietty enemmänkin.
niin ja takavanne jää tuolla ET luvulla aika sisälle..
No hyvä että mahtuu! Kyllä se 40mm saa riittää,tarkotus vielä ajellakkin autollaJoo, sitä takavannetta kerkiää katella kun saa nuo alustat ostettua ja vaihettua!

Diiiiiiiissseli
Re: w202 alustaa
Löytyykö eibach/bilstein yhdistelmää muuna kun 30/30 madalluksella?
Hommasin hiljattain 17" rattaat 205/40 ja 215/40 renkailla niin tarvtitsis varmaan 40/40 alustan.
Missä hinnoissa ootte nähnyt ko. settejä myytävänä?
Hommasin hiljattain 17" rattaat 205/40 ja 215/40 renkailla niin tarvtitsis varmaan 40/40 alustan.
Missä hinnoissa ootte nähnyt ko. settejä myytävänä?
Re: w202 alustaa
Käykö muuten w124 takajouset? Ku pitäs saaha perää vähän ylemmäs ja jäykemmäks
Re: w202 alustaa
Miten onko kukaan vaihtanut classicin tilalle mitään madallusjousia tms? Katselin tuossa niin eibachin 30/30mm madaltavat jouset alko kiinnostaa, vaikuttaako niitä vaihtaa alkuperäisten tilalle jos ei ole kuin classicin iskunvaimentimet? Pitäisikö iskunvaimentimetkin vaihtaa samalla jäykempiin tms? Meneekö muuten nuo espiritin/sportin iskunvaimentimet suoraan classiciin?
Re: w202 alustaa
Kyllä ne iskarit menee heittämällä, kannattaavaan muistaa sen heittämisen jälkeen kiriä pultit. Eipä kyllä ole mikään välttämötän pakko iskareita vaihella nuin pienellä madalluksella.rubE kirjoitti:Miten onko kukaan vaihtanut classicin tilalle mitään madallusjousia tms? Katselin tuossa niin eibachin 30/30mm madaltavat jouset alko kiinnostaa, vaikuttaako niitä vaihtaa alkuperäisten tilalle jos ei ole kuin classicin iskunvaimentimet? Pitäisikö iskunvaimentimetkin vaihtaa samalla jäykempiin tms? Meneekö muuten nuo espiritin/sportin iskunvaimentimet suoraan classiciin?
Tietenkin sitten jos tunnostaa että ei ole tarpeaksi jäykkä alusta niin iskarit vaihtoon.
Diiiiiiiissseli
Re: w202 alustaa
Eestä ainakin iskarit vaihtokunnossa. Kiinnostais eniten ehkä nuo sportin/espiritin jouset&iskarit. Eikös neki mene suoraan heittämällä tuohon classicin tilalle?Juha91 kirjoitti:Kyllä ne iskarit menee heittämällä, kannattaavaan muistaa sen heittämisen jälkeen kiriä pultit. Eipä kyllä ole mikään välttämötän pakko iskareita vaihella nuin pienellä madalluksella.rubE kirjoitti:Miten onko kukaan vaihtanut classicin tilalle mitään madallusjousia tms? Katselin tuossa niin eibachin 30/30mm madaltavat jouset alko kiinnostaa, vaikuttaako niitä vaihtaa alkuperäisten tilalle jos ei ole kuin classicin iskunvaimentimet? Pitäisikö iskunvaimentimetkin vaihtaa samalla jäykempiin tms? Meneekö muuten nuo espiritin/sportin iskunvaimentimet suoraan classiciin?
Tietenkin sitten jos tunnostaa että ei ole tarpeaksi jäykkä alusta niin iskarit vaihtoon.
Re: w202 alustaa
Kyllä menee, sen verran korkeintaan on jousissa pieni ero mutta se muistaakseni riippui vuosimallista, vanhemmissa on jousen yläpää pikkusen pienempi mutta ne saapi laitettua kun jousen kumit vaihtaa. Muuten alustoiden yhteen sopivuudessa ei ole eroja.rubE kirjoitti:Eestä ainakin iskarit vaihtokunnossa. Kiinnostais eniten ehkä nuo sportin/espiritin jouset&iskarit. Eikös neki mene suoraan heittämällä tuohon classicin tilalle?Juha91 kirjoitti:Kyllä ne iskarit menee heittämällä, kannattaavaan muistaa sen heittämisen jälkeen kiriä pultit. Eipä kyllä ole mikään välttämötän pakko iskareita vaihella nuin pienellä madalluksella.rubE kirjoitti:Miten onko kukaan vaihtanut classicin tilalle mitään madallusjousia tms? Katselin tuossa niin eibachin 30/30mm madaltavat jouset alko kiinnostaa, vaikuttaako niitä vaihtaa alkuperäisten tilalle jos ei ole kuin classicin iskunvaimentimet? Pitäisikö iskunvaimentimetkin vaihtaa samalla jäykempiin tms? Meneekö muuten nuo espiritin/sportin iskunvaimentimet suoraan classiciin?
Tietenkin sitten jos tunnostaa että ei ole tarpeaksi jäykkä alusta niin iskarit vaihtoon.
Diiiiiiiissseli
Re: w202 alustaa
Tekeeköhän nuilla ta-technixin sport iskunvaimentimilla mitään? Alla sportin jouset, tarkotus että sais vähän jämäkemmäks kun vakiot classicit lössähtäneet. Tuommoset laitoin tilaukseen kun ei ollut kalliit. http://www.ebay.co.uk/itm/152051387712" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w202 alustaa
Täytyy sen verran avautua että oma on Esprit malli siinä on siis tehtaalta jo niin hyvät iskarit että=) järkevintä ois heittää Ihan Esprit mallin iskarit ja siihen ne madallus jouset itsellä on edessä Espritin vakio jouset josta laikattu kieros tai puolitoista ja tilasin lyhennetyt iskarit aikoinaan käytännössä turhaan makso rahaa ja ainoa ero oli oikeestaan että auto madaltu 1cm keulasta mitä silloin hajettiin;D takana on eibachin jouset mutta ei yhtää tietoa mitä ne laskee oisko 50mm
sitten säästösyistä laitoin vanhat etuiskarit taakse ku vanhat ruostupuhki ja pukkas öljyt;D niin niissä siis ihan sen selvä ero koska moottorin paino painaa iskaria niin joustaa siis vasta ku on painoa tähän ongelmaan leikkasin pohjaanlyöntikumeja että sai joustoa mutta on jäykkäperä:D
joten tarkkana että eteen tulee esprit mallin etuiskarit ja taakse omansa;) espritissä on siis lyhemmät iskarit mitä classic ja elegance malleissa tai olen ymmärtänyt näin
sitten säästösyistä laitoin vanhat etuiskarit taakse ku vanhat ruostupuhki ja pukkas öljyt;D niin niissä siis ihan sen selvä ero koska moottorin paino painaa iskaria niin joustaa siis vasta ku on painoa tähän ongelmaan leikkasin pohjaanlyöntikumeja että sai joustoa mutta on jäykkäperä:D
joten tarkkana että eteen tulee esprit mallin etuiskarit ja taakse omansa;) espritissä on siis lyhemmät iskarit mitä classic ja elegance malleissa tai olen ymmärtänyt näin