Kaivelin mersun esiin tuolta heinikosta kun pitää saada koukullinen auto leimaan. Sääli että aikaisemmin purun yhteydessä tehdyt toimenpiteet ovat unohtuneet ja yritän nyt jo jäähtyneistä raunioista selvittää mitä tuli tehtyä.
Kävin hakeemassa mätänetistä "uuden" laturin joka fyysillesti näkyisi vanhan laturin paikalle sujahtavan. Ongelmana on että uudessa laturissa on pikaliitin jossa on kolme abicoliitimen näköistä lätkää mutta vanhakytkettiin kahdella pultilla sekä yhdellä abicolla. Miten tässä nyt toimisi että uusi laturi sähköistäisi auton? Saako nuo pultattavat liittimet kiinni pikaliittimeen, jos saa, niin miten?
Apua arvostetaan, mikäli sitä löytyy.
Sitten jos joku vielä osaisi valaista mitä nuo piuhat edes ovat, eli minne menevät, niin kovasti kiinnostaisi!
W124 uuden laturin asennus, mutta piuhat eivät natsaa...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
W124 uuden laturin asennus, mutta piuhat eivät natsaa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: W124 uuden laturin asennus, mutta piuhat eivät natsaa...
Tuosta vanhasta laturista ei näkynyt merkintöjä, mutta B+ akkuun, D+ Heräte, W pulssitieto esim. kiekkamittarille tms.. Lsäksi voi olla oma maajohtoonsa.
Muoks.:
Tuo Valeo (uusi) on uskoakseni kytketty niin että nuo kaksi isompaa "abikoa" ovat samaa/yhdessä ja heräte(latausvalo) pienemmällä, maadoitus laturin rungosta
Muoks.:
Tuo Valeo (uusi) on uskoakseni kytketty niin että nuo kaksi isompaa "abikoa" ovat samaa/yhdessä ja heräte(latausvalo) pienemmällä, maadoitus laturin rungosta
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: W124 uuden laturin asennus, mutta piuhat eivät natsaa...
Hittolainen täällähän tuli vastaus nopeasti!
Eli B+ sekä D- merkinnät löytyivät laturin kyljestä. Oletan että se vika abico (W?) menee ainoaan olemassaolevaan abicoliittimeen laturissa (duh).
Onko mitään tapaa selvittää kumpi on B ja kumpi on D?
Mahtaako kenelläkään olla valoa siihen miten nämä vastaavat uuden laturin liittimiä? Uudessahan on neljä liitintä, joten jostain tarvitsisi vielä yhden piuhan, tai jonkun paikan mistä sen vetäisi.
Okei, Tukala ehti muokata tässä välissä... Eli
2+3 = B+
1 = D-
W = olisiko tämä sitten 4?
Jos nämä yleismittarilla voi selvittää kuka on kekä niin silloinhan projekti on melkein plakkarissa.
Eli B+ sekä D- merkinnät löytyivät laturin kyljestä. Oletan että se vika abico (W?) menee ainoaan olemassaolevaan abicoliittimeen laturissa (duh).
Onko mitään tapaa selvittää kumpi on B ja kumpi on D?
Mahtaako kenelläkään olla valoa siihen miten nämä vastaavat uuden laturin liittimiä? Uudessahan on neljä liitintä, joten jostain tarvitsisi vielä yhden piuhan, tai jonkun paikan mistä sen vetäisi.
Okei, Tukala ehti muokata tässä välissä... Eli
2+3 = B+
1 = D-
W = olisiko tämä sitten 4?
Jos nämä yleismittarilla voi selvittää kuka on kekä niin silloinhan projekti on melkein plakkarissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: W124 uuden laturin asennus, mutta piuhat eivät natsaa...
1 on heräte ja siellä 4 w
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: W124 uuden laturin asennus, mutta piuhat eivät natsaa...
Ajattelin viettää juhannuksen meseä ropatessa. Oikein ajattelin naatiskella. Olenkohan ainoa...
Eli tämä B/D-probleema olisi hieno selvittää, mihin menee B ja mihin D, eli onko se mahdollista selvittää kumpi on kumpi? Ne ovat autossa varsin samannäköiset...
Eli tämä B/D-probleema olisi hieno selvittää, mihin menee B ja mihin D, eli onko se mahdollista selvittää kumpi on kumpi? Ne ovat autossa varsin samannäköiset...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: W124 uuden laturin asennus, mutta piuhat eivät natsaa...
Joko johtovärinä akun edessä olevaan jakorasiasta katsot tai yleis mittarilla.
Luulen että toinen on heräte ja toinen itse +.Olikos vielä muita piuhoja kuin noi?
Yleensä laturi saa runkonsa kautta maadoitukswn korvakkeiden ja moottorin kautta ilman erillistä - piuhaa.
Luulen että toinen on heräte ja toinen itse +.Olikos vielä muita piuhoja kuin noi?
Yleensä laturi saa runkonsa kautta maadoitukswn korvakkeiden ja moottorin kautta ilman erillistä - piuhaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 uuden laturin asennus, mutta piuhat eivät natsaa...
Mie en oon pitänä 2W omassa penkissä testailessa.atlas kirjoitti:1 on heräte ja siellä 4 w
Jokainenhan saa laittaa minkä ite haluaa.
Re: W124 uuden laturin asennus, mutta piuhat eivät natsaa...
Auton alkuperäisistä johdoista kaksi paksumpaa (~6mm3) punaista johtoa ovat molemmat ns. päävirta johtoja eli B+ liittimiin. (noihin leveämpiin abikoihin)
Ja tulevat suoraan akulta ilman sulakkeita joten älä räpsi niitä mihinkään runkoon jos akun johdot ovat kiinni.
Ohut sininen johto on laturin heräte D+. ja tulee tuohon pienempään "normaalikokoiseen" abikoliittimeen.
W-napaan (jos laturissa sellainen sattuu olemaan) ei mersuissa tule mitään johtoja.
Ja tulevat suoraan akulta ilman sulakkeita joten älä räpsi niitä mihinkään runkoon jos akun johdot ovat kiinni.
Ohut sininen johto on laturin heräte D+. ja tulee tuohon pienempään "normaalikokoiseen" abikoliittimeen.
W-napaan (jos laturissa sellainen sattuu olemaan) ei mersuissa tule mitään johtoja.