w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
otsikon mukaisesti pakki ei meinaa kytkeytyä, aina jää "miettimään" ja kestää tovin ennenkuin menee päälle.. eteenpäin haluttaessa aina vaihde menee nätisti päälle, ja toimii nätisti, niinkuin kaikki muukin laatikossa, paitsi pakki.. öljyt katsoin juuri, punasen väristä on ja nestepinta karvan vajaa ylärajassa.. missä vika?
kiitos
kiitos
Viimeksi muokannut ttuppu`, Ti 16.06.2015 13:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: w124 260e automaattivaihteisto, pakki ei kytkeyty
Pakin männän tiiviste tai koko pakin mäntä rikki. Jos kaasulla avittaa kytkeytymistä jonkin aikaa niin saa yleensä vaihtaa koko pakin männänkin samalla.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: w124 260e automaattivaihteisto, pakki ei kytkeyty
just..
onko kova homma vaihtaa, vai mistämoinen rojekti on? joo oon huomannu että kaasun painaminen vaan hidastaa vaihteen kytkeymistä.. paras vaan odotella jarru pohjassa niin kauan kuin se ottaa vaihtuakseen.. mutta sillon ku menee päälle niin toimii kyllä ihan normaalisti.. ja joskus se on vähän kuin "puoliksi" kytkeytynyt, ku vähä antaa kaasua kokeillakseen että onko jo vaihde päällä, niin luistaa vain ja pikkuhiljaa liikkuu , ku kierroksia antaa.. kuuluuko vielä samaan vikaan, vai onko tämä joku toinen juttu?

ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: w124 260e automaattivaihteisto, pakki ei kytkeyty
Tuo on yksi valitettava tyyppivika tän ikäsien mersujen laatikoissa. Itekki joskus törmäsin samaan vikaan. Laita hakuun: pakin mäntä tms niinssaat lisätietoja.
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Re: w124 260e automaattivaihteisto, pakki ei kytkeyty
Aski pois ja askin etu osa ulos ja samassa osassa on öljypumppu ja akselinpäät.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 260e automaattivaihteisto, pakki ei kytkeyty
kiitoksia, eiköhän näillä päästä johonkin suuntaan, sittekun aloottaa tekemään 

ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto ja perä hajalla?
Noniin, nytkun tuossa harrasteautolla syksyn viimeiset ajelut pihatiellä tein niin tietysti piti vähä kuovittaa hietikolla, ja kuinka ollakkaa niin kauhia pamahdus ja kolina
Ajattelin ensimmääsenä että vetari poikki, ajattelin sitte suosiolla lykätä kotia, ku lyhyt matka..
Noh, kuitenki viä kokeilin ajaa, niin lähtihän se, mutta jyrisevää meteliä kuuluu, aivan kuin metalli vasten metallia täryyttämistä.
Perkeleen kovaa rynkytystä ku paikaltaan yritti lähtiä ykkös-vaihteella eteenpäin.
Talliin ajettua ajattelin vaihtaa vaihdekepin p-asentoon, niin rattaiden raksutus kuuluu pari sekunttia vaihteistosta (vähän sama ku manuaali-vaihteisella autolla yrittää vaihtaa vaihdetta ilman kytkintä), ei sitte kytkeytyny p-asentoon.
Eteenpäin tosiaan liikkui mutta tuntu kyllä siltä että ihan koska tahansa lakkaa liikkumasta.. ASD-valon välähtely alkoi tosta hetkestä, eikä aikasemmin oo välkkyny.
Vaihteistoa sen verta kokeilin, että heittää kyllä vaihteen D ja R asentoon normaalisti, P-asennolle laittaessa rattaat raksuttaa muutaman sekunnin, eikä kytkeydy p-asentoon vaan jää vapaalle.
Niin ja aina tossa on ollu sitä vikaa kuten ylempää lukemalla selviääki, että pakki ei oo meinannu kytkeytyä suosiolla, vaan aina pitäny odotella tovi..
sais taas neuvoa ja kertoa mikäperkele nyt
kiitos

Ajattelin ensimmääsenä että vetari poikki, ajattelin sitte suosiolla lykätä kotia, ku lyhyt matka..
Noh, kuitenki viä kokeilin ajaa, niin lähtihän se, mutta jyrisevää meteliä kuuluu, aivan kuin metalli vasten metallia täryyttämistä.
Perkeleen kovaa rynkytystä ku paikaltaan yritti lähtiä ykkös-vaihteella eteenpäin.
Talliin ajettua ajattelin vaihtaa vaihdekepin p-asentoon, niin rattaiden raksutus kuuluu pari sekunttia vaihteistosta (vähän sama ku manuaali-vaihteisella autolla yrittää vaihtaa vaihdetta ilman kytkintä), ei sitte kytkeytyny p-asentoon.
Eteenpäin tosiaan liikkui mutta tuntu kyllä siltä että ihan koska tahansa lakkaa liikkumasta.. ASD-valon välähtely alkoi tosta hetkestä, eikä aikasemmin oo välkkyny.
Vaihteistoa sen verta kokeilin, että heittää kyllä vaihteen D ja R asentoon normaalisti, P-asennolle laittaessa rattaat raksuttaa muutaman sekunnin, eikä kytkeydy p-asentoon vaan jää vapaalle.
Niin ja aina tossa on ollu sitä vikaa kuten ylempää lukemalla selviääki, että pakki ei oo meinannu kytkeytyä suosiolla, vaan aina pitäny odotella tovi..
sais taas neuvoa ja kertoa mikäperkele nyt

Viimeksi muokannut ttuppu`, La 23.02.2019 21:03. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto ja/tai perä hajalla?
kellään mitään käryä? 

ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto ja/tai perä hajalla?
toi että laitat p-asentoon ja askista kuuluu rattaiden rutinaa niin se meinaa että kardaani pyörii ja hahlot ei loksahda lukkoon..asd valo taas viittaa sutimiseen eli sanoisin että vetari on poikki...heiluttele vetaria sivuttain uloimmasta päästä niin löydät syyllisen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto ja/tai perä hajalla?
kuinkas se kardaani pyöriä voi ku vaihdekeppi ainoastaan ollu d-asennossa ja jalka jarrulla, mutta auto ei oo liikkunu?
ku mulla tuli ekana mieleen että se asd-perä on kokonaan hajalla ja sen takia palaa asd-valo.. no mutta jos asd-perä oliski hajalla niin palaako sillon asd-valo sen merkiksi vai se vaan sitte yksinkertasesti ei toimi?
mikäs sen täryyttämisen saa aikaan lähtiessä, sekö että vetari on poikki?
kiitos
ku mulla tuli ekana mieleen että se asd-perä on kokonaan hajalla ja sen takia palaa asd-valo.. no mutta jos asd-perä oliski hajalla niin palaako sillon asd-valo sen merkiksi vai se vaan sitte yksinkertasesti ei toimi?
mikäs sen täryyttämisen saa aikaan lähtiessä, sekö että vetari on poikki?
kiitos

ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto ja/tai perä hajalla?
No tolleen äkkiä ajatellen, niin kardaani voi pyöriä vetarin ollessa poikki, vaikka auto ei liikkuisikaan. Kardaani pyörittää perän vetopyörästöä ja se pyörittää sitä katkennutta vetaria, joka pyörii tyhjää itsekseen. Sit kun ottaa jalan pois jarrulta ja painaa kaasua, niin ASD auttaa liikkumista sen verran, että autolla pääsee liikkeelle, mutta luistava perän lukko pitää rutinaa, kun kitkalevyt hankaavat perässä toisiaan.ttuppu` kirjoitti:kuinkas se kardaani pyöriä voi ku vaihdekeppi ainoastaan ollu d-asennossa ja jalka jarrulla, mutta auto ei oo liikkunu?
ku mulla tuli ekana mieleen että se asd-perä on kokonaan hajalla ja sen takia palaa asd-valo.. no mutta jos asd-perä oliski hajalla niin palaako sillon asd-valo sen merkiksi vai se vaan sitte yksinkertasesti ei toimi?
mikäs sen täryyttämisen saa aikaan lähtiessä, sekö että vetari on poikki?
kiitos
Ja ASD:n merkkivalo (kolmio mittarin keskellä) syttyy, koska systeemi luulee auton sutivan, koska vetopyörästö pyörii vaikka auto on paikallaan. Ja samoin, kun auto liikkuu, niin jos se ASD luistaa, niin edelleen systeemi luulee takapyörien sutivan ja silloin kolmiovalo palaa. Jarrun painaminen tekee sen, että lukko ei mene päälle (elektroniikka sen estää), mutta kun nostat jalan pois jarrulta, niin ASD laittaa lukon päälle ja autolla pääsee eteenpäin. Sen rutinan saattelemana.
Tämä oli sitten tietenkin vain teoria siitä, miten se voisi mennä. Teknisesti edellä kuvattu on täysin mahdollista, mutta ei tietenkään voi olla varma, onko tässä tapauksessa tilanne juuri noin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
heptaas.. pakkiongelman kans pärjätty melko hyvin, ei tarvii kauheesti ootella kytkeytymistä.. mutta uus ongelma ilmennyt,, kylmällä koneella ei tahdo vaihtaa nelos vaihdetta, luistaa vaan,, mutta ku kierrokset käyttää korkeella pari kertaa nii menee päälle.. yleensä oon ajellu pakkokolmosella koneen lämpimäks jollon vaihde vaihtuu.. joskus toki saattaa lämpösenäki temppuilla mutta aika harvakseltaan.. laatikos on öljyä riittävästi, ehkä hitusen ylikin, mutta tuskin öljymäärä niin kirkossa kuulutettua? mikähän mättää?
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
heptaas.. pakkiongelman kans pärjätty melko hyvin, ei tarvii kauheesti ootella kytkeytymistä.. mutta uus ongelma ilmennyt,, kylmällä koneella ei tahdo vaihtaa nelos vaihdetta, luistaa vaan,, mutta ku kierrokset käyttää korkeella pari kertaa nii menee päälle.. yleensä oon ajellu pakkokolmosella koneen lämpimäks jollon vaihde vaihtuu.. joskus toki saattaa lämpösenäki temppuilla mutta aika harvakseltaan.. laatikos on öljyä riittävästi, ehkä hitusen ylikin, mutta tuskin öljymäärä niin kirkossa kuulutettua? mikähän mättää?
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
Taitaa olla koko askimjåo entinen..ei sitä kannata yhden vian takia korjailla..eli kokonaan remppaan tai toinen aski.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
juu en aatellukkaa korjailla, aattelin jos tuota vois jotenki vielä elvytellä esim säädöillä tms mutta onko mahdollista?
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
En usko että avaamatta saa kuntoon...voithan vaihtaa öljyt ja suotimen mutta sanoisin ettei auta ja rahaa palaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
juu, eli säädöillä tms ei saa paremmaksi?
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
ei se säätämällä korjaannu, jos on rikki.
lähtökohtasesti jos on joku vika, ja ajaa vaan, niin lopulta tulee ennemmin tai myöhemmin toinen vika. ja lopulta on vikoja niin, ettei enää tiedä mistä mikäkin johtuu..
joko tarkistit, ettei vetari ole poikki? yleensä menee sieltä suojakumin alka. tuolla aikasemmin mielestäni aika kattavasti kerrottu, että mistä lähteä nyt niitä vikoja purkamaan. ihan ekana kattoisin ne vetarit ja kun ne saa kuntoon, niin saattaapi auto taas liikkua normaalisti eteenpäin. ja se pakin ongelma korjaantuu ottamalla loota pöydälle ja vaihtamalla kokok pakin mäntä. siis oletettavasti. nyt, kun sillä on ajettu vaan, niin ei taida mennä enää pelkällä tiivisteen vaihdolla. taikka sitten vaihtolaatikkoa vaan koneenjatkoksi. ja jos siihen hommaan ryhdyt, niin lueskele tarkasti automaatin asennusohjeet, ettei mene sitten öljypumppu laatikosta asennuksen aikana rikki. varomaton asentaja, kun helposti rikkoo sen väärällä asennustavalla.
lähtökohtasesti jos on joku vika, ja ajaa vaan, niin lopulta tulee ennemmin tai myöhemmin toinen vika. ja lopulta on vikoja niin, ettei enää tiedä mistä mikäkin johtuu..
joko tarkistit, ettei vetari ole poikki? yleensä menee sieltä suojakumin alka. tuolla aikasemmin mielestäni aika kattavasti kerrottu, että mistä lähteä nyt niitä vikoja purkamaan. ihan ekana kattoisin ne vetarit ja kun ne saa kuntoon, niin saattaapi auto taas liikkua normaalisti eteenpäin. ja se pakin ongelma korjaantuu ottamalla loota pöydälle ja vaihtamalla kokok pakin mäntä. siis oletettavasti. nyt, kun sillä on ajettu vaan, niin ei taida mennä enää pelkällä tiivisteen vaihdolla. taikka sitten vaihtolaatikkoa vaan koneenjatkoksi. ja jos siihen hommaan ryhdyt, niin lueskele tarkasti automaatin asennusohjeet, ettei mene sitten öljypumppu laatikosta asennuksen aikana rikki. varomaton asentaja, kun helposti rikkoo sen väärällä asennustavalla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
juu no entinen omistaja sanoi laatikon paineita nostaneensa että vähän jämptimmin vaihtaa..pera8x kirjoitti:ei se säätämällä korjaannu, jos on rikki.
lähtökohtasesti jos on joku vika, ja ajaa vaan, niin lopulta tulee ennemmin tai myöhemmin toinen vika. ja lopulta on vikoja niin, ettei enää tiedä mistä mikäkin johtuu..
joko tarkistit, ettei vetari ole poikki? yleensä menee sieltä suojakumin alka. tuolla aikasemmin mielestäni aika kattavasti kerrottu, että mistä lähteä nyt niitä vikoja purkamaan. ihan ekana kattoisin ne vetarit ja kun ne saa kuntoon, niin saattaapi auto taas liikkua normaalisti eteenpäin. ja se pakin ongelma korjaantuu ottamalla loota pöydälle ja vaihtamalla kokok pakin mäntä. siis oletettavasti. nyt, kun sillä on ajettu vaan, niin ei taida mennä enää pelkällä tiivisteen vaihdolla. taikka sitten vaihtolaatikkoa vaan koneenjatkoksi. ja jos siihen hommaan ryhdyt, niin lueskele tarkasti automaatin asennusohjeet, ettei mene sitten öljypumppu laatikosta asennuksen aikana rikki. varomaton asentaja, kun helposti rikkoo sen väärällä asennustavalla.
Viimeksi muokannut ttuppu`, La 23.02.2019 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
aivan. vaihtolotta on ehkä helpoin ja halvin vaihtoehto. mielestäni vaikein osuus siinäkin on se, että tollanen automaattilaatikko painaan sen verta paljon, että jos miesvoimissa sitä sinne asentelee, niin kovin hankalaa tuntuu olevan. kunnon laatikkonosturi, vai miksikä sitä kutsutaan ja autonosturi olis varmaan parhaat työkalut siihen hommaan.
sitten, kun sitä lootaa alat sinne sovitteleen, niin haulla löytyy varmaan miljoona kertomusta, kunka se homma tapahtuu. pääpiirteittäin kuitenkin niin, että vanha loota irti ja uus turbiinin kanssa paioilleen sillain, että ihan ensimmäisenä se turbiini laitetaan sinne laatikkoon paikoilleen niin, että hahlot varmasti menevät paikoilleen. jos en väärin muista, niin menee vaan yhdessä, tai kahdessa asennossa asennossa oikeisiin hahloihinsa. siis turbiinia pyörittämällä jossain kohtaa se uppoaakin jonkun verran syvemmälle, jolloinka se on paikoillaan. siellä on takana öljypumppu ja jos sen laittaa " ei hahloillaan" paikoilleen ja pulttaa koneeseen kiinni, niin öljypumppu on entinen. muuten kyllä ihan simppeli homma.
sitten, kun sitä lootaa alat sinne sovitteleen, niin haulla löytyy varmaan miljoona kertomusta, kunka se homma tapahtuu. pääpiirteittäin kuitenkin niin, että vanha loota irti ja uus turbiinin kanssa paioilleen sillain, että ihan ensimmäisenä se turbiini laitetaan sinne laatikkoon paikoilleen niin, että hahlot varmasti menevät paikoilleen. jos en väärin muista, niin menee vaan yhdessä, tai kahdessa asennossa asennossa oikeisiin hahloihinsa. siis turbiinia pyörittämällä jossain kohtaa se uppoaakin jonkun verran syvemmälle, jolloinka se on paikoillaan. siellä on takana öljypumppu ja jos sen laittaa " ei hahloillaan" paikoilleen ja pulttaa koneeseen kiinni, niin öljypumppu on entinen. muuten kyllä ihan simppeli homma.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
Siinä voi olla 722.4 eli niitä taitaa saada jo satasesta ylöspäin ehjiä tai 722.3 mutta jo hieman kalliimpia kun ovat kestäviä.
katso apparin puolelta öljypohjan liitoksen yläpuolelta numero sarjasta toi 722.xxx niin tiedät sitten mitä metsästää.
katso apparin puolelta öljypohjan liitoksen yläpuolelta numero sarjasta toi 722.xxx niin tiedät sitten mitä metsästää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
joo pitää kattoa kun ehtii.. mieluusti laittaisin sinne sellasen joka kestää vähä enemmänki tehoa.. mersu on kuitenki harrasteautona ja ei ikinä tiä vaikka joskus hamassa tulevaisuudes yrittäs ahtaa auton, nii tämän vuoks sais olla sellanen joka kestää.. onko tämä 722.3 riittävän kestävä vai täytyykö vahvistaa? onkos laatikon vahvistaminen yleensäkkään halpaa hommaa?
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi
käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
722.3 kestää n.400nm normaali käytössä, jos vaan sattuu oleen ehjä laatikko kyseessä. ja vahvistus on halpaa/kallista riippuu keneltä kysyy ja kuka tekee. oikeista tekijöistä puhuttaessa taiaa olla jotain tonnin luokkaa, tai enemmänkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
katsopa ensin mikä aski siellä on kun ei se mene ihan heittämällä 722.4 tilalle toi isompi aski.
Käsittääkseni pistoke on erilainen..laatikon kokonais pituudesta en osaa sanoa mutta jos pitempi niin lyhyempi etu pätkä kardaania sinne.
Tietyn numeroiset 722.4 ja loppu numerot on kestävämpiä eli 250turbo 20-venaisessa on tälläinen mutta ei sekään älyttömiä kestä mutta millaista tehoa sitten ajat takaa?
Käsittääkseni pistoke on erilainen..laatikon kokonais pituudesta en osaa sanoa mutta jos pitempi niin lyhyempi etu pätkä kardaania sinne.
Tietyn numeroiset 722.4 ja loppu numerot on kestävämpiä eli 250turbo 20-venaisessa on tälläinen mutta ei sekään älyttömiä kestä mutta millaista tehoa sitten ajat takaa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
niiden sähköjen osalta ei kannata olla huolissaan. toisissa on sellanen littana liitin ja toisissa pyöreä. sinne menee muistaakseni 4 piuhaa. jos uudessa lootassa erilainen liitin, niin laatikkoon menevästä piuhasta vaan liitin pois ja ja pyöreät naaras-abikot piuhojen päihin. käy suoraan noihin laatikon liittimen pinneihin. tuollain ainakin itse korjasin tuon "liittimen", kun oli vanha murtunut rikki, eikä sopinut enää laatikon pistokkeeseen.
eikä se itse laatikko niitä sähköjä tartte toimiakseen. sinne menee vaan muistaakseni peruutusvalon piuhat ja pakkivalojen piuhat ja vaihdepäällä starttauksen esto piuha, jos siellä sellanen on. ja siitä en ole varma, että onko siellä "pakkilukko". eli että ilman virta-avainta kääntämällä ei saa vaihdettua P:ltä minnekkään. muistelisin kuitenkin, että tätä ominaisuutta ei taida olla. niitä, kun kokeilee, niin huomaa mikä on oikea järjestys. ei sitä tiätääkseni rikkoa voi vaikka kun noita kytkeilee. ellei nyt sitten vetele suoraan oikkariin niitä piuhoja. eli siis sillain, että laittaa piuhan toiseen piuhaan. mutta laatikkoon kun kytkeilee niitä, niin ei pitäisi mennä mitään rikki. jos väärin kytkee, niin korkeintaan palaa väärät valot väärään aikaan yms. niin ja kickdownin piuja on siellä lootan peräpäässä. siihen taitaa käydä ihan suoraan oli se loota sitten kumpi tahansa.
ja tuohon 260 koneeseen käy kyllä kestonsa puolestsa se halvempikin laatikko, eli 722.4 noitahan on 602 ja 605 turbokoneidenkin jatkoina, eli luulis kestävän myös tuon kokosen pensakoneen vääntömäärät.
huomioon otettava seikka on myös se, että laitat pensa-autoon pensauton laatikon. jos laitat dieselin askin, niin vaikka vetelet kickdowni pohjassa, niin vaihtaa turhan aikasin isompaa vaihdetta pesään. ne diiselin askit, kun on suunniteltu vähemmän kiertäville moottoreille, niin laatikko luulee, että ollaan jo "puna rajalla".
ja 722.3 ja 722.4 turbiinit ei käy ristiin. eli ostat turbiinin kanssa sen askin sitten, kun ostat.
eikä se itse laatikko niitä sähköjä tartte toimiakseen. sinne menee vaan muistaakseni peruutusvalon piuhat ja pakkivalojen piuhat ja vaihdepäällä starttauksen esto piuha, jos siellä sellanen on. ja siitä en ole varma, että onko siellä "pakkilukko". eli että ilman virta-avainta kääntämällä ei saa vaihdettua P:ltä minnekkään. muistelisin kuitenkin, että tätä ominaisuutta ei taida olla. niitä, kun kokeilee, niin huomaa mikä on oikea järjestys. ei sitä tiätääkseni rikkoa voi vaikka kun noita kytkeilee. ellei nyt sitten vetele suoraan oikkariin niitä piuhoja. eli siis sillain, että laittaa piuhan toiseen piuhaan. mutta laatikkoon kun kytkeilee niitä, niin ei pitäisi mennä mitään rikki. jos väärin kytkee, niin korkeintaan palaa väärät valot väärään aikaan yms. niin ja kickdownin piuja on siellä lootan peräpäässä. siihen taitaa käydä ihan suoraan oli se loota sitten kumpi tahansa.
ja tuohon 260 koneeseen käy kyllä kestonsa puolestsa se halvempikin laatikko, eli 722.4 noitahan on 602 ja 605 turbokoneidenkin jatkoina, eli luulis kestävän myös tuon kokosen pensakoneen vääntömäärät.
huomioon otettava seikka on myös se, että laitat pensa-autoon pensauton laatikon. jos laitat dieselin askin, niin vaikka vetelet kickdowni pohjassa, niin vaihtaa turhan aikasin isompaa vaihdetta pesään. ne diiselin askit, kun on suunniteltu vähemmän kiertäville moottoreille, niin laatikko luulee, että ollaan jo "puna rajalla".
ja 722.3 ja 722.4 turbiinit ei käy ristiin. eli ostat turbiinin kanssa sen askin sitten, kun ostat.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
Yksi piuha jonka sähköventtiili on ihan askin perässä oikealla alhaalla in kick-down.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
Eikös tuota vaihteen vaihtokohtaa pystynyt säätään laatikon öljypohjan alta?
Onko kellään mitään hajua paljonko yksi kierros säätimestä vaikutaa vaihtokohtaan.
Onko kellään mitään hajua paljonko yksi kierros säätimestä vaikutaa vaihtokohtaan.
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
Vaihtokohtaa säädät vaijerin tiukkuudella..paineella vain vaihdon napakkuutta ..mutta se vaihtaa nopeammin ja terävästi..ei sekään ole hyvä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
N1ppe kirjoitti:Eikös tuota vaihteen vaihtokohtaa pystynyt säätään laatikon öljypohjan alta?
Onko kellään mitään hajua paljonko yksi kierros säätimestä vaikutaa vaihtokohtaan.
nyt ei tule varmaa tietoa, mutta käsittääkseni juurikin tuolta jostain lootan syövereistä pystyy vaihdekohtaisesti sääteleen vaihtoajankohtia. esim. pensa vs diesel 722.3 sama loota, mutta eri vaihtoajankohdat täyskaasulla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 260e -92 automaattivaihteisto häikkää
Juurikin tuota täyskaasu vaihtokohdan säätöä tarkoitin.
Otin kuvan manuaalista kohdasta, jossa käsittääkseni on tuo kerrottu.(Englanti ei ole täysin hanskassa, joten saatan olla myös väärässä)
Kuva liian iso, joten en saa sitä tänne...
Mutta kohta löytyy 722 manuaalista kohdasta 27.51
Otin kuvan manuaalista kohdasta, jossa käsittääkseni on tuo kerrottu.(Englanti ei ole täysin hanskassa, joten saatan olla myös väärässä)
Kuva liian iso, joten en saa sitä tänne...
Mutta kohta löytyy 722 manuaalista kohdasta 27.51