Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 11:42
Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Menin sitten ostamaan emännälle 2002 vuosimallin C 180 4A Classic MB:n
Vähän ajettu (110 000 km), hyvin pidelty siisti jne...mutta:
Liikkeelle lähdettäessä 1-vaihde "nykäisee" tosi rajusti, tekee sen joka kerta S-ajomodella, W-ajomodella vain jos painaa kaasua niin, että lähtee 1-vaihteella.
Myyjäliike kertoi, että korjaantuu ohjelmapäivityksellä?
Entinen omistaja kertoi, että on ns. tyyppivika, kaikki vastaavat tekee samaa. Asiantuntijan mukaan lähdön tulee olla tasainen eikä nykäisevä!
Mitä teen, puranko kaupan? Korjautanko myyjäliikkeen piikkiin? (ostin nimittäin toimivana autona vaikkakin on vanha)
Asiallisia vastauksia pikaisesti toivoen!!!
Vähän ajettu (110 000 km), hyvin pidelty siisti jne...mutta:
Liikkeelle lähdettäessä 1-vaihde "nykäisee" tosi rajusti, tekee sen joka kerta S-ajomodella, W-ajomodella vain jos painaa kaasua niin, että lähtee 1-vaihteella.
Myyjäliike kertoi, että korjaantuu ohjelmapäivityksellä?
Entinen omistaja kertoi, että on ns. tyyppivika, kaikki vastaavat tekee samaa. Asiantuntijan mukaan lähdön tulee olla tasainen eikä nykäisevä!
Mitä teen, puranko kaupan? Korjautanko myyjäliikkeen piikkiin? (ostin nimittäin toimivana autona vaikkakin on vanha)
Asiallisia vastauksia pikaisesti toivoen!!!
BMW x 12
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
No ei kyllä normaalia ole todellakaan. Nykäiseekö se siis heti liikkelle lähdettäessä vai ykköseltä kakkoselle vaihtaessa?
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
W-asennolla auto lähtee kakkosella liikkeelle, eli jos 1 nykii ja tuntuu myös W-asennossa, siellä nykii sitten joku muukin?
Vähän on ajettu, mutta onkohan öljyjä koskaan vaihdettu lootaan?
En kyllä tiiä onko näihin vanhoihin edes mitään uutta ohjelmistoa olemassa. Ei kyllä nyi jos on ehjä, vaikka olisi alkuperäinen softa.
Vähän on ajettu, mutta onkohan öljyjä koskaan vaihdettu lootaan?
En kyllä tiiä onko näihin vanhoihin edes mitään uutta ohjelmistoa olemassa. Ei kyllä nyi jos on ehjä, vaikka olisi alkuperäinen softa.
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Tuohan lähetee tosiaan w-asenossa aina 2 vaihteella ei se vaihda ykköselle muuten kuin lyöt kaasun pohjaan, että kick down tulee peliin. Jos ei ole ikinä vaihdettu laatikon öljyjä, niin voi olla jo melkoista kuraa. Kannataisi kokeilla laatikon adaptaation nollausta. Tuossahan on vissiin vielä 5-vaihteinen loota.noroljan kirjoitti:W-asennolla auto lähtee kakkosella liikkeelle, eli jos 1 nykii ja tuntuu myös W-asennossa, siellä nykii sitten joku muukin?
Vähän on ajettu, mutta onkohan öljyjä koskaan vaihdettu lootaan?
En kyllä tiiä onko näihin vanhoihin edes mitään uutta ohjelmistoa olemassa. Ei kyllä nyi jos on ehjä, vaikka olisi alkuperäinen softa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 11:42
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Kiitokset vastauksista!
Nykäisee siis lähdössä kun vaihtuu 1:ltä 2:lle, W-modessa nykäisee samassa kohtaa kun painaa suht ripeästi kaasua!
Laatikon öljyt on vaihdettu tammikuussa 2015. Entinen omistaja sanoi, että se on tehnyt koko ajan samaa ja onkin käyttänyt pääosin W-modea.
Tiedustelin asiaa ns. asiantuntijakorjaajalta, hän kertoi ettei laatikossa olisi vikaa, vaan kyseessä on ns. "oppiva" loota joka alkaa käyttäytymään ajatavan mukaisesti? ...ja nyt kun entinen omistaja oli ajellut vain W-modella, niin laatikossa on jostain syystä muistissa tämä voimakas lähtö????
Em. henkilön mukaan lootaa voisi opettaa taikka laittaa siihen jokin uusi päivitys > siis niin että 1-vaihteen vaihe on pidempi!
Kuulostaa fiksulta kun en asiasta mitään tiedä. Minulle luvattiin myyjäliikkeen puolelta maksaa Kouvolan mersuliikkeessä tehtävä ohjelmistopäivitys.
Miltäs tämä kuulostaa, kommentteja, mitä teen?
Nykäisee siis lähdössä kun vaihtuu 1:ltä 2:lle, W-modessa nykäisee samassa kohtaa kun painaa suht ripeästi kaasua!
Laatikon öljyt on vaihdettu tammikuussa 2015. Entinen omistaja sanoi, että se on tehnyt koko ajan samaa ja onkin käyttänyt pääosin W-modea.
Tiedustelin asiaa ns. asiantuntijakorjaajalta, hän kertoi ettei laatikossa olisi vikaa, vaan kyseessä on ns. "oppiva" loota joka alkaa käyttäytymään ajatavan mukaisesti? ...ja nyt kun entinen omistaja oli ajellut vain W-modella, niin laatikossa on jostain syystä muistissa tämä voimakas lähtö????
Em. henkilön mukaan lootaa voisi opettaa taikka laittaa siihen jokin uusi päivitys > siis niin että 1-vaihteen vaihe on pidempi!
Kuulostaa fiksulta kun en asiasta mitään tiedä. Minulle luvattiin myyjäliikkeen puolelta maksaa Kouvolan mersuliikkeessä tehtävä ohjelmistopäivitys.
Miltäs tämä kuulostaa, kommentteja, mitä teen?
BMW x 12
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Kannattaa tehdä vaan laatikon adaptataation nollaus starilla. Eli suomeksi sanottuna itse opinaisuuden nollaus.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 11:42
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Tarina jatkuu:
Kävin Kouvolan Auto-Sunilla kysymässä heidän mielipidettään nykäisyyn. Aivan kuin oltaisiin puhuttu eri kieltä....!
Sitten kun naureskelu ostamani auton vähille ajokilometreille lakkasi, niin sain ajan huoltoon jossa huoltomies "katsoo" sitä?
- ei kuulemma ehkä voi näin vanhaa päivittää jne
Enpä aio mennä toistamiseen ko. liikkeeseen naureskeltavaksi, joten muutama kysymys?
1. Mikä se STAR on ja missä sellainen olisi lähellä Kouvolaa taikka viikolla 27 Etelä-Pohjanmaalla?
2. Kävin tarkastuttamassa autoa automaalausliikkeessä, kaikkien ovien alakulmassa on aavistus ruostetta sekä samoin vähän ruostetta löytyy lokasuojien reunoista (siis todella vähän em. paikoissa). Kannattaako niitä korjata nyt? Kustannusarvio 300 - 400 euroa!
3. Kannattaako ko. autoa ruostesuojata? Auto on vanha mutta vähäruosteinen, kuinka nopeasti se ruostuu? Siis normaalissa käytössä: pestään kuukausittain, ajoa kaupungissa ja maantiellä, seisoo ulkona kesät talvet. Ruostesuojauksen kustannus 450 euroa!
Kiítokset jälleen
Kävin Kouvolan Auto-Sunilla kysymässä heidän mielipidettään nykäisyyn. Aivan kuin oltaisiin puhuttu eri kieltä....!
Sitten kun naureskelu ostamani auton vähille ajokilometreille lakkasi, niin sain ajan huoltoon jossa huoltomies "katsoo" sitä?
- ei kuulemma ehkä voi näin vanhaa päivittää jne
Enpä aio mennä toistamiseen ko. liikkeeseen naureskeltavaksi, joten muutama kysymys?
1. Mikä se STAR on ja missä sellainen olisi lähellä Kouvolaa taikka viikolla 27 Etelä-Pohjanmaalla?
2. Kävin tarkastuttamassa autoa automaalausliikkeessä, kaikkien ovien alakulmassa on aavistus ruostetta sekä samoin vähän ruostetta löytyy lokasuojien reunoista (siis todella vähän em. paikoissa). Kannattaako niitä korjata nyt? Kustannusarvio 300 - 400 euroa!
3. Kannattaako ko. autoa ruostesuojata? Auto on vanha mutta vähäruosteinen, kuinka nopeasti se ruostuu? Siis normaalissa käytössä: pestään kuukausittain, ajoa kaupungissa ja maantiellä, seisoo ulkona kesät talvet. Ruostesuojauksen kustannus 450 euroa!
Kiítokset jälleen
BMW x 12
Ajotapa opintojen nollaus
https://www.youtube.com/watch?v=AA5OBa4a698" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=AA5OBa4a698" onclick="window.open(this.href);return false;
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
1. STAR on MB:n vikadiagnosointiohjelma, luulisi löytyvän Auto-Sunista, koska kyseessä on MB:n merkkiliike.
2. Mitä aikaisemmin korjaa, sitä halvemmalla pääsee. Siis jos haluaa ruosteet korjata, tuskin ne puhki ruostuvat vielä moneen vuoteen.
3. Ruosteenestoon vaikuttaa se, kauanko autoa aikoo pitää. Mikäli auto hankittu yli 5-vuoden ajaksi, ja kyseessä kohtuullisen hyvin säilynyt yksilö, ruosteenestoa voi
ehkä harkita. Hinta ei kuulosta mielestäni kovinkaan pahalta.
2. Mitä aikaisemmin korjaa, sitä halvemmalla pääsee. Siis jos haluaa ruosteet korjata, tuskin ne puhki ruostuvat vielä moneen vuoteen.
3. Ruosteenestoon vaikuttaa se, kauanko autoa aikoo pitää. Mikäli auto hankittu yli 5-vuoden ajaksi, ja kyseessä kohtuullisen hyvin säilynyt yksilö, ruosteenestoa voi
ehkä harkita. Hinta ei kuulosta mielestäni kovinkaan pahalta.
R129 500SL 1989 (MR)
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Olipa mikä vaan vanha mese, sitä kannattaa pestä kuin se olisi harrastus
Happi on hapanta ja suola kiihdyttää reaktiota. Saippua on emäksistä ja emäs neutraloi hapanta...
Jos niitä ovien alareunoja lähtee siistimään, sinne ovien sisälle voi ruiskuttaa sen jälkeen moottoriöljyä. Voi hyvinkin olla etteivät mädi 100 vuoteen enää. Mikään firma ei kyllä öljyillä läträä, kun se on vähän laitonta...

Jos niitä ovien alareunoja lähtee siistimään, sinne ovien sisälle voi ruiskuttaa sen jälkeen moottoriöljyä. Voi hyvinkin olla etteivät mädi 100 vuoteen enää. Mikään firma ei kyllä öljyillä läträä, kun se on vähän laitonta...
77 C-kadett, 79 carina, 75 corolla, 82 corolla, 61 morris minor traveller, 78 leyland mini, 67 renault R10, 89 esco, 92 fiasko, 91 sunny, 84 polo, 84 cherry, 95 softail, 83 xs650, Volvo 242, 245, 81 mazda 626, 88 colt, 92 MB w201.
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Tuo laatikon opettaminen on mielenkiintoinen juttu, onkos foorumilla ollut ennen juttua tuosta? Juutuupissa oli facelift malli, koskeeko vain sitä vaiko vanhempia myös, mihin asti?
Sunilla saattaa olla politiikka ettei noi vanhat kiinnosta... Lappeenrannassa 2005 C180 nokkaketju/hammaspyöräremontin kustannuksiksi arvioitiin 5-7 t euroa. Heiskamon korjaamo teki sen (siltikin) pitkän kaavan mukaan 3700 eurolla.
Isäni 2004 C180 K sedanilla on ajettu 56 tuhatta. Kumma että merkkiliikettä naurattaa jonkun vähät kilometrit
.
Sunilla saattaa olla politiikka ettei noi vanhat kiinnosta... Lappeenrannassa 2005 C180 nokkaketju/hammaspyöräremontin kustannuksiksi arvioitiin 5-7 t euroa. Heiskamon korjaamo teki sen (siltikin) pitkän kaavan mukaan 3700 eurolla.
Isäni 2004 C180 K sedanilla on ajettu 56 tuhatta. Kumma että merkkiliikettä naurattaa jonkun vähät kilometrit

1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Noissa kaikissa joissa on sähkö ohjattu laatikko, niin onnistuu helposti starilla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 11:42
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Tarina jatkuu...v.1.3
Auto on käytetty 7.7.2015 Auto Sunilla Kouvolassa, siellä tehtiin automaattilaatikon adaptaatio kuulemma 10 kertaa??? Huuhdeltiin laatikko ja laitettiin uudet öljyt sisään ja ohjeeksi ajaa jonkin verran. Kysymykseeni paljonko pitää ajaa, vastattiin että pari sataa kilometriä. Merkkasin 200 km ylös ja silloin sitten sanottiin, että ehkä 1000 km... Siellä työnjohtaja myönsi, että vaiva jäi ja myyjäliike (maksaja) ilmoitti ettei nyt tehdä muuta, vaan katsotaan alkaako toimimaan (lue: väsyykö ostaja ja luovuttaa...).
Vaiva ei siis korjaantunut adaptaatiolla niinkuin myyjäliikkeessä auton ostopäätöstä tehtäessä luvattiin, joten sitten tehtiin se huuhtelu. Sen tarkoitus on avata hydrauliyksikössä oleva mahdollinen tukos (=venttiilipöydän tukos). Kokeiltuani auton toimintaa huomasin vaihteiston toiminnan muuttuneen hieman, nyt vaihtaa suuremmilla kierroksilla, ts. tuntuu loogisemmalta. MUTTA EDELLEEN LIIKKEELLELÄHDÖSSÄ NYKÄISEE NIIN ETTÄ ASFALTTI VINGAHTAA JA LUISTONESTO VÄLKKYY!
No soitin toimenpiteestä myyjäliikkeeseen ja siellä sanottiin että pitää nyt ajaa pari tuhatta kilometriä ja sitten katsellaan.
Kysymys: mikä on nyt se kohtuullinen ajomäärä, jonka aikana tukoksen tulisi ehkä aueta?
Ps. Seinäjoen CarCom:llla pikkuserkku kertoi heti vian olevan venttiilipöydässä, jossain vaan osataan ja jossain arvuutellaan. Olisi kiva kun voisi laittaa "uusi" auto kerralla kuntoon, mutta sitten joutuisi maksamaan itse!
Auto on käytetty 7.7.2015 Auto Sunilla Kouvolassa, siellä tehtiin automaattilaatikon adaptaatio kuulemma 10 kertaa??? Huuhdeltiin laatikko ja laitettiin uudet öljyt sisään ja ohjeeksi ajaa jonkin verran. Kysymykseeni paljonko pitää ajaa, vastattiin että pari sataa kilometriä. Merkkasin 200 km ylös ja silloin sitten sanottiin, että ehkä 1000 km... Siellä työnjohtaja myönsi, että vaiva jäi ja myyjäliike (maksaja) ilmoitti ettei nyt tehdä muuta, vaan katsotaan alkaako toimimaan (lue: väsyykö ostaja ja luovuttaa...).
Vaiva ei siis korjaantunut adaptaatiolla niinkuin myyjäliikkeessä auton ostopäätöstä tehtäessä luvattiin, joten sitten tehtiin se huuhtelu. Sen tarkoitus on avata hydrauliyksikössä oleva mahdollinen tukos (=venttiilipöydän tukos). Kokeiltuani auton toimintaa huomasin vaihteiston toiminnan muuttuneen hieman, nyt vaihtaa suuremmilla kierroksilla, ts. tuntuu loogisemmalta. MUTTA EDELLEEN LIIKKEELLELÄHDÖSSÄ NYKÄISEE NIIN ETTÄ ASFALTTI VINGAHTAA JA LUISTONESTO VÄLKKYY!
No soitin toimenpiteestä myyjäliikkeeseen ja siellä sanottiin että pitää nyt ajaa pari tuhatta kilometriä ja sitten katsellaan.
Kysymys: mikä on nyt se kohtuullinen ajomäärä, jonka aikana tukoksen tulisi ehkä aueta?
Ps. Seinäjoen CarCom:llla pikkuserkku kertoi heti vian olevan venttiilipöydässä, jossain vaan osataan ja jossain arvuutellaan. Olisi kiva kun voisi laittaa "uusi" auto kerralla kuntoon, mutta sitten joutuisi maksamaan itse!
BMW x 12
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Älkää koskaan ostako rikkinäistä autoa luottaen myyjän lupauksiin kuntoon laittamisesta. Huvittaa vielä kerrotut edellisen omistajan pas*apuheet siitä että kaikki nuo olisivat samanlaisia.
Ei tuossa taida adaptaatiot ja ajamiset auttaa, esimerkiksi Automaattivaihteistokorjaus Kaustinen Jarmo Tmi todennäköisesti tietäisi suoriltaan missä vika.
Ei tuossa taida adaptaatiot ja ajamiset auttaa, esimerkiksi Automaattivaihteistokorjaus Kaustinen Jarmo Tmi todennäköisesti tietäisi suoriltaan missä vika.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 11:42
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Joo, oikeassa olet, ei pitäisi muutenkaan ostaa autoa jossa on vikaa jo valmiiksi! Tämä opiksi ja ojennukseksi ainakin itselle.dealer kirjoitti:Älkää koskaan ostako rikkinäistä autoa luottaen myyjän lupauksiin kuntoon laittamisesta. Huvittaa vielä kerrotut edellisen omistajan pas*apuheet siitä että kaikki nuo olisivat samanlaisia.
Ei tuossa taida adaptaatiot ja ajamiset auttaa, esimerkiksi Automaattivaihteistokorjaus Kaustinen Jarmo Tmi todennäköisesti tietäisi suoriltaan missä vika.
On kuitenkin mahdollista ja itse uskon, että Kouvolan Ympäristön Auto mallikaasti hoitaa velvoitteensa auton kuntoon laittamisesta, muussa tapauksessa tapahtuma täyttää petoksen tuntomerkit!
BMW x 12
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Olihan autossa moottori käyntilämpötilassa kun se luovutettiin sulle? Vaihteistoöljyjen pitäisi olla vähintään 60C kun itseoppiminen suoritetaan, loota kun opettelee ensimmäisellä 40 vaihdolla ns. perustason ja tämän jälkeen hienosäätää vaihtoja.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 11:42
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Ihan pihasta seisomasta sain sen ja lähdin sitten itse ajelemaan, ei siis ollut lähdössä käyntilämpöinen.sonikki kirjoitti:Olihan autossa moottori käyntilämpötilassa kun se luovutettiin sulle? Vaihteistoöljyjen pitäisi olla vähintään 60C kun itseoppiminen suoritetaan, loota kun opettelee ensimmäisellä 40 vaihdolla ns. perustason ja tämän jälkeen hienosäätää vaihtoja.
BMW x 12
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 11:42
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Tarina jatkuu ja saa päätöksen....
Siis laatikon "opetuksen" jälkeen ja huuhtelujen + adaptaatioiden jälkeen vika jatkui.
Päädyttiin hydrauliyksikön vaihtoon, kustannusarvio Kouvolan Auto Sunilla n.2000 euroa. No auto laitettavaksi, hinta olikin 3500 euroa! Yksikön vaihdon jälkeen uusi ohjelma meni hyvin läpi muttei suostunut tallentumaan (älkää kysykö mitä tarkoittaa). Vika jäi edelleen!!! Suni kysyi neuvoja Mesen Helpdeskistä, sieltä tuli epäilys laatikossa olevasta manuaaliviasta, heh heh.. Sen kustannusarvio oli tähtitieteellinen. Päädyttiin siihen, että vanha hydrauliyksikkö laitetaan takaisin (em. 3500 euron duunista ei keneltäkään veloitettu mitään, vaan Auto Suni kärsi tappiot nahoissaan) ja KAUPPA PURETAAN. Ja näin tehtiin, eilen 13.8.2015 auto takaisin Kouvolan Ympäristön Autoon ja rahat takaisin. En saanut ihan koko summaa takaisin, n. 3500 km:n /1,5 kuukauden vituksen ja epävarmuuden hinnaksi muodostui 400 euroa, siis sen verran vähemmän liike suostui palauttamaan. Olen päätökseen ja loppuhintaan tyytyväinen.
Kuten aikaisemmin totesin, niin Kouvolan Ympäristön Auto hoiti asiaa koko ajan mallikkaasti ilman mitään kitkaa / riitelyä!!
Mutta mitä tästä opimme, oikeaa neuvoa auton viasta ei tullut miltään foorumilta!!! Ei kannata ostaa viallista autoa, autot ei maailmasta lopu. Ostotapahtumassa kannattaa olla mukana joku joka oikeasti ymmärtää autojen päälle. Auton voisi jopa kuntotarkastaa. Myyjältä tulee pyytää TRAFI:n ajoneuvotieto-ote (säästää 4 euroa, kun ei tarvitse itse tilata)
Onnea kaikille tuleviin auton hankintoihin, NYT ON HYVÄKUNTOINEN C-SARJALAINEN MANUAALIVAIHTEINEN HAUSSA!
Siis laatikon "opetuksen" jälkeen ja huuhtelujen + adaptaatioiden jälkeen vika jatkui.
Päädyttiin hydrauliyksikön vaihtoon, kustannusarvio Kouvolan Auto Sunilla n.2000 euroa. No auto laitettavaksi, hinta olikin 3500 euroa! Yksikön vaihdon jälkeen uusi ohjelma meni hyvin läpi muttei suostunut tallentumaan (älkää kysykö mitä tarkoittaa). Vika jäi edelleen!!! Suni kysyi neuvoja Mesen Helpdeskistä, sieltä tuli epäilys laatikossa olevasta manuaaliviasta, heh heh.. Sen kustannusarvio oli tähtitieteellinen. Päädyttiin siihen, että vanha hydrauliyksikkö laitetaan takaisin (em. 3500 euron duunista ei keneltäkään veloitettu mitään, vaan Auto Suni kärsi tappiot nahoissaan) ja KAUPPA PURETAAN. Ja näin tehtiin, eilen 13.8.2015 auto takaisin Kouvolan Ympäristön Autoon ja rahat takaisin. En saanut ihan koko summaa takaisin, n. 3500 km:n /1,5 kuukauden vituksen ja epävarmuuden hinnaksi muodostui 400 euroa, siis sen verran vähemmän liike suostui palauttamaan. Olen päätökseen ja loppuhintaan tyytyväinen.
Kuten aikaisemmin totesin, niin Kouvolan Ympäristön Auto hoiti asiaa koko ajan mallikkaasti ilman mitään kitkaa / riitelyä!!
Mutta mitä tästä opimme, oikeaa neuvoa auton viasta ei tullut miltään foorumilta!!! Ei kannata ostaa viallista autoa, autot ei maailmasta lopu. Ostotapahtumassa kannattaa olla mukana joku joka oikeasti ymmärtää autojen päälle. Auton voisi jopa kuntotarkastaa. Myyjältä tulee pyytää TRAFI:n ajoneuvotieto-ote (säästää 4 euroa, kun ei tarvitse itse tilata)
Onnea kaikille tuleviin auton hankintoihin, NYT ON HYVÄKUNTOINEN C-SARJALAINEN MANUAALIVAIHTEINEN HAUSSA!
BMW x 12
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Kannattaa tutkia varaosahaku.fi kautta löytyykö millaisia käytettyjä. Yleensä myöntävät 6kk takuu. 2000€ saattaa saada alle 100tkm ajetun laatikon.Jari Jäske kirjoitti:Tarina jatkuu ja saa päätöksen....
Siis laatikon "opetuksen" jälkeen ja huuhtelujen + adaptaatioiden jälkeen vika jatkui.
Päädyttiin hydrauliyksikön vaihtoon, kustannusarvio Kouvolan Auto Sunilla n.2000 euroa. No auto laitettavaksi, hinta olikin 3500 euroa! Yksikön vaihdon jälkeen uusi ohjelma meni hyvin läpi muttei suostunut tallentumaan (älkää kysykö mitä tarkoittaa). Vika jäi edelleen!!! Suni kysyi neuvoja Mesen Helpdeskistä, sieltä tuli epäilys laatikossa olevasta manuaaliviasta, heh heh.. Sen kustannusarvio oli tähtitieteellinen. Päädyttiin siihen, että vanha hydrauliyksikkö laitetaan takaisin (em. 3500 euron duunista ei keneltäkään veloitettu mitään, vaan Auto Suni kärsi tappiot nahoissaan) ja KAUPPA PURETAAN. Ja näin tehtiin, eilen 13.8.2015 auto takaisin Kouvolan Ympäristön Autoon ja rahat takaisin. En saanut ihan koko summaa takaisin, n. 3500 km:n /1,5 kuukauden vituksen ja epävarmuuden hinnaksi muodostui 400 euroa, siis sen verran vähemmän liike suostui palauttamaan. Olen päätökseen ja loppuhintaan tyytyväinen.
Kuten aikaisemmin totesin, niin Kouvolan Ympäristön Auto hoiti asiaa koko ajan mallikkaasti ilman mitään kitkaa / riitelyä!!
Mutta mitä tästä opimme, oikeaa neuvoa auton viasta ei tullut miltään foorumilta!!! Ei kannata ostaa viallista autoa, autot ei maailmasta lopu. Ostotapahtumassa kannattaa olla mukana joku joka oikeasti ymmärtää autojen päälle. Auton voisi jopa kuntotarkastaa. Myyjältä tulee pyytää TRAFI:n ajoneuvotieto-ote (säästää 4 euroa, kun ei tarvitse itse tilata)
Onnea kaikille tuleviin auton hankintoihin, NYT ON HYVÄKUNTOINEN C-SARJALAINEN MANUAALIVAIHTEINEN HAUSSA!
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Mielenkiinnolla seurannut, mitä sieltä löytyy ja hyvä juttu, että raportoit asiasta.
Miten tuo vika käytännössä ilmeni, liiikkeelle lähdössä poltti jopa kumia kirjoittamasi perusteella, eli vaihtoiko auto vasta vaihteen silmään, kun kierroksia oli koneella pirun paljon, vai ihan normi kierroksilla vaihtoi, mutta niin "äkäisesti", että kumi paloi?
Vähän ihmetyttää, miten se yleensä on rikki saatu, varmaan ajeltu ilman öljyjä tai jotain vastaavaa. Kuitenkin sama laatikko peruspiirteiltään, tuossa autossa on kuin vaikka omassa 600:sessakin ja E-sarjalaisessa, jolla on ajettu 530 tkm ja edelleen laulaa hienosti loota.
Noi summat nyt on ihan järjettömiä noin vanhaan autoon. Taas saa mersuilun kuulostamaan kalliilta.
Miten tuo vika käytännössä ilmeni, liiikkeelle lähdössä poltti jopa kumia kirjoittamasi perusteella, eli vaihtoiko auto vasta vaihteen silmään, kun kierroksia oli koneella pirun paljon, vai ihan normi kierroksilla vaihtoi, mutta niin "äkäisesti", että kumi paloi?
Tätä en kyllä ihan tajunnut, eihän se vika löytynyt edes siellä "huollossa". Vaikka heillä oli laatikko käsissään.Jari Jäske kirjoitti:Mutta mitä tästä opimme, oikeaa neuvoa auton viasta ei tullut miltään foorumilta!!!
Ymmärrän kyllä, että ottaa päähän tuo tämän kirjoitetun auton laatikko, mutta ei kannata automaattia hylätä yhden kokemuksen perusteella. Tämän ikäiset mersun automaatit kyllä kestää (722.6). Ja kyllä mersu kyuuluu olla automaattillaJari Jäske kirjoitti: NYT ON HYVÄKUNTOINEN C-SARJALAINEN MANUAALIVAIHTEINEN HAUSSA!

Vähän ihmetyttää, miten se yleensä on rikki saatu, varmaan ajeltu ilman öljyjä tai jotain vastaavaa. Kuitenkin sama laatikko peruspiirteiltään, tuossa autossa on kuin vaikka omassa 600:sessakin ja E-sarjalaisessa, jolla on ajettu 530 tkm ja edelleen laulaa hienosti loota.
Noi summat nyt on ihan järjettömiä noin vanhaan autoon. Taas saa mersuilun kuulostamaan kalliilta.
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Mukava kuulla että tämä päättyi hyvin !
Älä suotta välttele automaattivaihteista tämän kokemuksen perusteella.
Älä suotta välttele automaattivaihteista tämän kokemuksen perusteella.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 11:42
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Joo, siis reilun 10 000 euron kärry, ekat huuhtelut ja adaptaatiot 800 euroa, sitten h-yksikön vaihto 3500 euroa, jonka jälkeen olisi tullut se jotain huikeaa maksava laatikon korjaus / tsekkaus, arvio 6000 -8000 euroa HUH!!!noroljan kirjoitti:Mielenkiinnolla seurannut, mitä sieltä löytyy ja hyvä juttu, että raportoit asiasta.
Miten tuo vika käytännössä ilmeni, liiikkeelle lähdössä poltti jopa kumia kirjoittamasi perusteella, eli vaihtoiko auto vasta vaihteen silmään, kun kierroksia oli koneella pirun paljon, vai ihan normi kierroksilla vaihtoi, mutta niin "äkäisesti", että kumi paloi?
Joo, siis varsinkin S-asennolla liikkeelle lähtiessä nosti kierrokset jonnekin 2000:en ja sen jälkeen vaihtoi 2:lle, jolloin nykäisi kovasti, heti tämän jälkeen kierrokset laskivat n. 1000 kierrokseen. Muut vaihdot sujuivat normaalisti. Tämä on kuulemma tyypillistä venttiilipöytätukoksessa???Tätä en kyllä ihan tajunnut, eihän se vika löytynyt edes siellä "huollossa". Vaikka heillä oli laatikko käsissään.Jari Jäske kirjoitti:Mutta mitä tästä opimme, oikeaa neuvoa auton viasta ei tullut miltään foorumilta!!!
Niinpä, vanhassa h-yksikössä oli kuulemma karstaa, huollon mielestä se oli tukossa ja vaihto oli oikea ratkaisu. Mutta kun sitä ohjelmaa ei saatu tallennettua sinne jonnekin? Varsinaisesta laatikon kunnosta en tiedä.Ymmärrän kyllä, että ottaa päähän tuo tämän kirjoitetun auton laatikko, mutta ei kannata automaattia hylätä yhden kokemuksen perusteella. Tämän ikäiset mersun automaatit kyllä kestää (722.6). Ja kyllä mersu kyuuluu olla automaattillaJari Jäske kirjoitti: NYT ON HYVÄKUNTOINEN C-SARJALAINEN MANUAALIVAIHTEINEN HAUSSA!![]()
No kyllä tässä vähän pelästyi mersun automaattia, mulla on ranchilla isävainaan vanha Volvo 240 vm. -83 autom. 333 350 km ajettu ja siihen ei ole varmaankaan koskaan vaihdettu laatikkoon mitään! Ihmetyttää minuakin mikä siellä oikeasti on vikana.
Vähän ihmetyttää, miten se yleensä on rikki saatu, varmaan ajeltu ilman öljyjä tai jotain vastaavaa. Kuitenkin sama laatikko peruspiirteiltään, tuossa autossa on kuin vaikka omassa 600:sessakin ja E-sarjalaisessa, jolla on ajettu 530 tkm ja edelleen laulaa hienosti loota.
Noi summat nyt on ihan järjettömiä noin vanhaan autoon. Taas saa mersuilun kuulostamaan kalliilta.
Meinaan joskus kysäistä mikä ko. autoa oikean vaivasi! Se oli ihan älyttömän hieno ja kiva ajella!! Mä kestän tämän kuin mies (15 BMW:n + 1 MB:n kokemuksella), mutta emäntä on kuin maansa myynyt, auto oli hänelle.
BMW x 12
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Ihmetyttää että autoliike vie myydyn auton korjattavaksi noin kalliiseen paikkaan. Tehdasuudet osat eivät ole ainoa vaihtoehto, kunnostettu hydrauliikkayksikkö maksaa satasia eikä sen vaihtamisen kustannukset suuret ole jne...Joo, siis reilun 10 000 euron kärry, ekat huuhtelut ja adaptaatiot 800 euroa, sitten h-yksikön vaihto 3500 euroa, jonka jälkeen olisi tullut se jotain huikeaa maksava laatikon korjaus / tsekkaus, arvio 6000 -8000 euroa HUH!!
wiimax.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Automaatti nykäisee rajusti MB C 180 vm 2002
Ei se viekään...dealer kirjoitti:Ihmetyttää että autoliike vie myydyn auton korjattavaksi noin kalliiseen paikkaan. Tehdasuudet osat eivät ole ainoa vaihtoehto, kunnostettu hydrauliikkayksikkö maksaa satasia eikä sen vaihtamisen kustannukset suuret ole jne...Joo, siis reilun 10 000 euron kärry, ekat huuhtelut ja adaptaatiot 800 euroa, sitten h-yksikön vaihto 3500 euroa, jonka jälkeen olisi tullut se jotain huikeaa maksava laatikon korjaus / tsekkaus, arvio 6000 -8000 euroa HUH!!

Noilla summilla mitkä on monin kertaiseti auton arvo
Ennemin vaikka purkaa kaupan ja maksaa hiukan korvausta
Mökkillä
'
'