W123 ja ilmajouset

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W123 ja ilmajouset

Viesti Kirjoittaja Junnu »

Varmaan jos hakua käyttäisi ja asiaa ajattelisi, niin tähän löytyisi vastaus ilman kysymistä.

Itelläni on menossa W123:n läpikäynti. Meinasin kirjottaa, että kyseessä on entisöinti, mutta sitä se ei ole. Käyn kaiken huolellisesti läpitse, päivitän tekniikkaa (OM617A saa isomman ahtimen, pumppuun kajotaan jne.) Lisätään ilmastointi, hommataan mm. täysin tehaskunnostettu simpukka jne.

No, tuo alku oli täysin OT:ia. Selitin vaan missä mennään. Alkanut päivä päivältä enemmän ja enemmän kiinnostaa ilmajousitus W123:ssa.

W123:een ei tarjota valmista sarjaa... Mutta ajattelin toimia näin:
Hommataan jostain W126:n sarja. Niitä näkee myynnissä netissä. Joskus tutustunut niihin.

Taakse istuu tuo sarja suoraan. eli siitä ei ongelmia
Eteen joutuu modaamaan "vähän". Eli tukivarsiin hommataan se W126:n aluslevy. Se jousen aluslevy. Yläpään ajattelin toteuttaa niin, että hommaan jostain korjauspellit, jotka on tarkotettu W126:een. :arrow: leikkaan W123:n yläpäät irti :arrow: ja w126:n kamat tilalle. Nyt tuo ois helppoa tehdä. Koppa on pohjamaalissa jne.

Tuossa suunnitelma, miten etenisin. Mutta: onko kenelläkään tiedossa mitään, jota en ottanut äsken huomioon?
Toimiiko minun suunnitelma (itse uskon, että toimii)
Mitä sanoo katsastussetä?
Olisko jotain huomioonotettavaa tässä asiassa?
Itse ajattelen vaan ilmajousien etuja...

Mistä löytyy kohtuuhintanen sarja noille ilmajousille?
Mennään vaikka aluksi tällä..
:D
jukej
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: W123 ja ilmajouset

Viesti Kirjoittaja jukej »

Moro!
Vanhan topicci mutta kysynpä silti; Mites tämä case eteni vai etenikö? Oon tässä vähän tuumaillut w123 low rider projektia ja tuo pussittaminen olisi kieltämättä aika mielenkiintoinen lähteä kokeilemaan.. 8)
Vastaa Viestiin