Mb c w202 helmojen ja maalipinnan ruostekorjauksesta
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su 28.12.2014 19:58
Mb c w202 helmojen ja maalipinnan ruostekorjauksesta
Eli aattelin alottaa helmojen kunnostuksen autostani ja maalipinnan. Alotetaan vaikka nuista helmoista. Mitä täytyy varata siihen jos hion koko helman kirkkaalle pellille niin mitä laitan sen jälkeen pintaan että ruoste ei pääsisi enään muhimaan? Hionta---> ruosteenestopohjamaali--->pakkeli--->hionta--->massaus--->kiveniskumassa. Näinkö? Sitten kysyn vielä takakaarista mitä sinne kannattaisi laittaa ettei kivet iske heti sitä ruosteelle? Ja maalipinnassa on pari ruostekuprua niin mitä näille pitäisi tehdä ? Hiotaanko sekin ja sitten päälle sinkkimaali ja värikoodilla oikean sävyinen maali ja lakka?
Re: Mb c w202 helmojen ja maalipinnan ruostekorjauksesta
No jos helmoilla tarkoitat nuita muovien alla olevia alueita, niin ei niitä tarvii kitata jos ne piiloon jää... Ruoste vaan mahdollisimman tarkkaan pois, hyvähän niitä on vähän hialtaa loivemmaksi, mataksi kaikki alueet mitkä maalataan, jotta maali tarttuu ja pysyy.. Ennen maalia ruuosteen muunnin ruostekohtiin pensselillä vaan. Toki muunninta ei tarvitse jos voi hiekkapuhaltaa. Sitten jotain hyvää pohjamaalia. Pintamaalia. Ja massaa...
Ja mitä muihin kohtiin tulee niin ruoste vaan pois mahd. hyvin. Sitten loivennukset. Muunninta ruoste kuoppiin. Ja muuntimen kuivuttua hiotaan karhunkielellä karheaksi se muunnin. Ja kitti aina puhtaalle, pölyttämälle ja rasvattomalle pinnalle. Ei pohjamaalin päälle. Kitit kun on hiottu hyvin niin pohjamaali ja hiomaväri. Hiomavärillä saa ne viimeisetkin virheet pois.. Hiomavärin hionta ja pintamaalia päälle.
Jossain oli jokin automaalaus ohje.....
Löytyi kaksikin.
http://www.automaalit.net/WebRoot/Gagar ... t_2011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.coravari.fi/automaalausohje" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos noista jotain apua....
Ja mitä muihin kohtiin tulee niin ruoste vaan pois mahd. hyvin. Sitten loivennukset. Muunninta ruoste kuoppiin. Ja muuntimen kuivuttua hiotaan karhunkielellä karheaksi se muunnin. Ja kitti aina puhtaalle, pölyttämälle ja rasvattomalle pinnalle. Ei pohjamaalin päälle. Kitit kun on hiottu hyvin niin pohjamaali ja hiomaväri. Hiomavärillä saa ne viimeisetkin virheet pois.. Hiomavärin hionta ja pintamaalia päälle.
Jossain oli jokin automaalaus ohje.....
Löytyi kaksikin.

http://www.automaalit.net/WebRoot/Gagar ... t_2011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.coravari.fi/automaalausohje" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos noista jotain apua....