Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
- toyotafani-89
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe 04.01.2013 22:03
Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
Niin no käyhän se niinkin! Mutta mistä löytys nokkapukkien momentit?
Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&start=60" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=390" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten tuoltakun avaat tarpeeksi sivuja niin löydät täydet ohjeet ja momentit..siellä se on josssakin
http://www.w124performance.com/service/ ... ngine/104/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=390" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten tuoltakun avaat tarpeeksi sivuja niin löydät täydet ohjeet ja momentit..siellä se on josssakin
http://www.w124performance.com/service/ ... ngine/104/" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
Hei ! Palstalaiset olikin mielenkiintoinen keskustelu palstalla tämä. On edessä kansi remontti ainakin ventiilien ohjurien kumit on varmaan jo vaihdon tarpeessa. Täytyy tutustua noihin jutussa olleisiin ohjeisiin kunnolla ensin. Kiitos hyvästä jutusta ! 

Meseillään
Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
Jotkut sanoi että ohjuri kumit olisi helppo vaihtaa paikallaan muta itse yhtä tehneenä piti kyllä ottaa kansi pois kun meinasi mennä hermot...taaemmat ainakin tosi hankalat...tosin jos paneutuu ihan kunnolla ja tekee tosi hyvän työkalun varta vasten tolle koneelle...jossakin oli ihan pätevä työkalu joka pultattiin kanteen ja ruuvaamalla ajettiin jouset kasaan..paine ilma sylinteriin.Ei se kannen irroitus kyllä mennyt turhaan kun karsta palt olivat tehneet montuuja seeti pintaan niin kevyt hionta niin tulihan hyvä ja orkkis pahvi samalla vaihtui kun ei se ikuinen ole kuitenkaan.
300-24 koneisessa pitää sitten muistaa että nokkien oikealla puolella oleva pikkuratas niin siinä on VASENKÄTINEN KIERRE ettei tule vahinkoa...sama juttu muuten m111 koneisissa kin mutta 320 taitaa olla jo pitkät ohjurit molemmin puolin.
300-24 koneisessa pitää sitten muistaa että nokkien oikealla puolella oleva pikkuratas niin siinä on VASENKÄTINEN KIERRE ettei tule vahinkoa...sama juttu muuten m111 koneisissa kin mutta 320 taitaa olla jo pitkät ohjurit molemmin puolin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- toyotafani-89
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe 04.01.2013 22:03
Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
Tänään purin kannen ja läppäsin venat yms.. Antoivat paikallisesta varaosaliikkeestä kaksi sarjaa venttiilivarten kumeja että voi katsoa kummat ovat oikeat.. Toisessa paketissa oli sekä vihreitä kumeja ja punaisia kumeja. Punaset tuntu imupuolelle paljon nahkeemmilta ja pitävämmiltä, mutta asentaessa menivät kasaan kun koitin lyödä niitä paikoilleen
heitin sitten sinne toisesta paketista vihreän väriset jotka ei ollu niin pitävämmän oloset venttiiliv varteen.. Saa nähdä pitääkö. Onko muilla kokemusta näistä väreistä?

Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
Venttiilit eri paksuiset ja ontullut vastaan että on erilaisia sarjoja myynnissä että ei käy yksi ja sama.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 1645
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
No pittäpä sitten suosiolla vaihtaa kansi pahvi ja tarkistuttaa kannen suoruus. Tuossa ylempänä olevassa nopeassa videossa taitaavat vaihtaa myös vennttiilit ja ohjurit uusiin ?atlas kirjoitti:Jotkut sanoi että ohjuri kumit olisi helppo vaihtaa paikallaan muta itse yhtä tehneenä piti kyllä ottaa kansi pois kun meinasi mennä hermot...taaemmat ainakin tosi hankalat...tosin jos paneutuu ihan kunnolla ja tekee tosi hyvän työkalun varta vasten tolle koneelle...jossakin oli ihan pätevä työkalu joka pultattiin kanteen ja ruuvaamalla ajettiin jouset kasaan..paine ilma sylinteriin.Ei se kannen irroitus kyllä mennyt turhaan kun karsta palt olivat tehneet montuuja seeti pintaan niin kevyt hionta niin tulihan hyvä ja orkkis pahvi samalla vaihtui kun ei se ikuinen ole kuitenkaan.
300-24 koneisessa pitää sitten muistaa että nokkien oikealla puolella oleva pikkuratas niin siinä on VASENKÄTINEN KIERRE ettei tule vahinkoa...sama juttu muuten m111 koneisissa kin mutta 320 taitaa olla jo pitkät ohjurit molemmin puolin.

Meseillään
- toyotafani-89
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe 04.01.2013 22:03
Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
Taas pari kysymystä... Kasasin koneen ja täräytin tulille, kaikki kuulosti hyvältä, mutta kun kierrätti noin. 2000rpm kohdalle niin kauhea rapina kuului venttiilikopan tienoilta. Ensimmäisenä tuli mieleen imunokan ajoitus.. Otin "vanossilta" piuhat irti niin hiljeni samantien.. Onko siis "vanossin" ajoitus pielessä? Ja huomasin myös että jakoketjun kopan välistä vuoti öljyä.. Tiiviste sarjassa ei kuitenkaan kyseistä tiivistettä tullut mukana. Mistä sen löytäisi? Kiitos jo etukäteen !
Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
Tarkista nokkien ajoitus. Tarkista myös jakoketjun kiristäjän oikea kokoaminen ja se, että öljynpaine nousee normaalisti?toyotafani-89 kirjoitti:Taas pari kysymystä... Kasasin koneen ja täräytin tulille, kaikki kuulosti hyvältä, mutta kun kierrätti noin. 2000rpm kohdalle niin kauhea rapina kuului venttiilikopan tienoilta. Ensimmäisenä tuli mieleen imunokan ajoitus.. Otin "vanossilta" piuhat irti niin hiljeni samantien.. Onko siis "vanossin" ajoitus pielessä? Ja huomasin myös että jakoketjun kopan välistä vuoti öljyä.. Tiiviste sarjassa ei kuitenkaan kyseistä tiivistettä tullut mukana. Mistä sen löytäisi? Kiitos jo etukäteen !
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
Vanos piti kääntää muistaakseni nokaan nähden oikealle ja tällöin merkit kohdalleen...yhdenkin hampaan heitto on ihan vähän siellä reikien kohdalla että vaikea erottaa sitä...katso tarkkaan ja varmista se asennus kohta vanokselle mutta muistelen sen olevan että veto suunnassa siinä ei ole välystä ja kun vanos aukeaa aikaistuu nokan toiminnot.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- toyotafani-89
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe 04.01.2013 22:03
Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
Voisin väittää että kiristimen kasasin oikein ja öljynpaineet ovat ihan normit.. Kai se nokkien ajoitus on tarkistettava vielä. Uskon että vanos heittää hampaalla koska auto muuten käy nätisti ja tosiaan ilman vanossin johtoja kiertää mukavasti
Tiivisteille ois kuitenkin kova tarve. Tällä hetkellä tiivisteliimalla koppa kasassa ja tuntus vuotavan aika reilusti :/

Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
Lainataan vanhaa topiccia.Sorsso kirjoitti:Ajottaminen on helppoa...
Nokkien ja kampiakselin merkit kohdalleen.
[ http://www.benzworld.org/forums/attachments/w140-s-class/345091d1291255697-m104-timing-please-help-me-154-priv-grm-dvig-1042.jpg ]
Ja sitten pyörittää imunokan hammasrattaan myöhäiselle eli myötäpäivään (ketjun vetosuuntaan) niin paljon ko menee...
PS: Imunokan alapuolella olevan laahaimen ylimmäisen tapin joudut vetään pois... vaarana tapin vaurioituminen... Eli voi olla hyvä ajatus hommata uusi tappi heti alkuunsa.
Minkäs takia tuo tappi pitää vetää pois?
W123 200 -84
Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
Jakoketjun ylin ohjurin kiinnitys tappi on kannessa ja se pitää ottaa pois tai ohjuri katkeaa ha menee jakokopan purku hommiksi että ohjuri vaihtuu...sitten jakopäässä voi olla vasuri pultteja...m111 ja 300-24 ainakin on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
Siis kansi on jo paikallaan ja jakokoppa pois. Meinaan vaan muuttaa jakoa nokka-akseleita pyörittämällä yhden pykälän. Ketjua voi nostaa sen verran, koska ketjun jakoketjun kiristin on löysällä ja ketju nippusiteillä laahaimissa kiinni (ettei ketju hyppää alakerrassa rattaiden yli). Minun ei siis varmaan enää tarvitse poistaa tappia?atlas kirjoitti:Jakoketjun ylin ohjurin kiinnitys tappi on kannessa ja se pitää ottaa pois tai ohjuri katkeaa ha menee jakokopan purku hommiksi että ohjuri vaihtuu...sitten jakopäässä voi olla vasuri pultteja...m111 ja 300-24 ainakin on.
W123 200 -84
Re: Wuhuu! Eli M104:sesta korkkasi kansipahvi...
Jos jakoa muutat niin ei tartte..vain kannen pois ottaessa tappi pois.
Ennakko ratas taidettiin vetää veto suunnassa väljät pois ja merkkiin..siellä klo 9 ja 3 piti olla pienet reiät pukkien keski kohdalla rattaan takana.
Ennakko ratas taidettiin vetää veto suunnassa väljät pois ja merkkiin..siellä klo 9 ja 3 piti olla pienet reiät pukkien keski kohdalla rattaan takana.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-