Väyrynen perä kolistaa
Väyrynen perä kolistaa
Tuli ostettua ensimmäinen MB, 98 mallin sedan väyrynen manuaalilla. Kokolailla tyytyväinen olen autoon, mitä nyt pikkuvikoja vanhassa autossa aina täytyy olla. Perä/kardaani (?) pitää maltillisen kolahduksen kun kytkimen päästää vauhdilla ylös, rauhallisella nostolla kolahduksen saa vaimennettua. Tuntuu siltä et jossain ois väljää? Onko näissä jotain yleistä minkä korjaamalla tuon vian saa pois vai onko kyse vaan peruskulumisesta? Ajoa haittaava tuo kolina ei oo mut hiukan ärsyttävää välillä. Mitä laatikkoöljyjä laittaisitte tommoseen 400 ajettuun, entä peräöljyt?
-
- Vakiokalustoa
Re: Väyrynen perä kolistaa
mulla kanssa samavika w124 300tdt automaatissa (farmari). eli kaasu pohjassa jos ajelee ni aina vaihdon yhteydessä perä pamahtaa aina.. missähän mahtas väljää olla. tuli nopee vilkastuu taka akselistoo ja ei ainenkaan pistäny silmään mik paikka mikä ois vaurioitunut
Käsittääkseni yleisimmät kuvatunlaisen kolauksen aiheuttajat tuossa kohdassa ovat:
- taka-apurungon etummaiset kumityynyt, eli ne kohdat, joilla apurunko on korissa kiinni.
- perän (siis tasauspyörästön) kumipuslat, joita häränsilmiksikin jotkut kutsuvat.
- taka-apurungon etummaiset kumityynyt, eli ne kohdat, joilla apurunko on korissa kiinni.
- perän (siis tasauspyörästön) kumipuslat, joita häränsilmiksikin jotkut kutsuvat.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Juuri kävin auton alla kurkkaamassa et kardaanissa välystä noin 1cm. Onko normaalia kuluneisuutta vai pitääkö kolahduksen tuon takia?
Eturätit on rakenteeltaan huonot ja niissä on yleensä se välys..tieten takarättikin....mutta harvemmin kuin etu.
itse olen laittanut takarätin eteen kun on kestävämpi ja ei ole välyksiä jo uutena siinä.
itse olen laittanut takarätin eteen kun on kestävämpi ja ei ole välyksiä jo uutena siinä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Laadukasta automaatilaatikko öljyä askiin. Vastaus öljy kysymykseen.
Paavo mallin 300TD
Kolahdus vaihteen vaihtuessa. Minulla pamauksen perässä automaatin vaihtaessa aiheutti hydrauliöljyn vähäisyys.