c32 amg
Re: c32 amg
Laitetaanhan varoitusta tännekin kun tuolla jenkkipuolella asiaa jo käsitelty.
mbworldissa myydään parannettua/tehokkaampaa välijäähdytintä, joka ei kuulemma hajoa kuten vakio ja on tehokkaampi. Ja paskat. Yhtään virtausmittausta tai ennen/jälkeen mittausta ei ole tuotteesta näkynyt. Lisäksi erään käyttäjän mukaan (ostanut tuotteen) ei sovi suoraan vaan pitää hioa. WTF! Pari kuvaa on olemassa jostain jigistä, jossa tuotetta hitsataan. Siinä kaikki.
Edelleenkin ainoa firma jenkeistä, jossa tuote ja toimitus on pitänyt kutinsa on NeedsWings. Muita kannattaa hieman varauksella katsella.
mbworldissa myydään parannettua/tehokkaampaa välijäähdytintä, joka ei kuulemma hajoa kuten vakio ja on tehokkaampi. Ja paskat. Yhtään virtausmittausta tai ennen/jälkeen mittausta ei ole tuotteesta näkynyt. Lisäksi erään käyttäjän mukaan (ostanut tuotteen) ei sovi suoraan vaan pitää hioa. WTF! Pari kuvaa on olemassa jostain jigistä, jossa tuotetta hitsataan. Siinä kaikki.
Edelleenkin ainoa firma jenkeistä, jossa tuote ja toimitus on pitänyt kutinsa on NeedsWings. Muita kannattaa hieman varauksella katsella.
Re: c32 amg
Ja samaan hengenvetoon että venkoilevat vastaamasta suoriin kysymyksiin ja tässä yhdessä tapauksessa eivät vaivautuneet kommunikoimaan ensinkään kun tuote ei sopinut paikoilleen. Ja kun kehuvat ettei tuo ala vuotamaan kuin vakio, niin en menisi vannomaan, sen verran lasten hitsaamilta saumat näyttää eikä minkään ammattilaisen hitsaamilta. Itsehän olen ihan yhtä huono hitsaamaan alumiinia niin helppo tunnistaaamgenter kirjoitti:Laitetaanhan varoitusta tännekin kun tuolla jenkkipuolella asiaa jo käsitelty.
mbworldissa myydään parannettua/tehokkaampaa välijäähdytintä, joka ei kuulemma hajoa kuten vakio ja on tehokkaampi. Ja paskat. Yhtään virtausmittausta tai ennen/jälkeen mittausta ei ole tuotteesta näkynyt. Lisäksi erään käyttäjän mukaan (ostanut tuotteen) ei sovi suoraan vaan pitää hioa. WTF! Pari kuvaa on olemassa jostain jigistä, jossa tuotetta hitsataan. Siinä kaikki.
Edelleenkin ainoa firma jenkeistä, jossa tuote ja toimitus on pitänyt kutinsa on NeedsWings. Muita kannattaa hieman varauksella katsella.

Needwingsiltä on kyllä kaikki pelannut, pitäisi taas tilailla uusi hihna sieltä kun suomesta ei moista saa. Autoakin vaivaa sellaiset synnytystuskat, että lähden viikonlopuksi rentoutumaan lomareissulle ja unohdan koko romun hetkeksi. Ensi viikolla sitten ihmettelemään lisää mikä sitä vaivaa(no tiedänhän minä, taas amerikkalainen laatutuote

Re: c32 amg
Minulla on alkanut kampiakselin pyörästä lähteä se vulkanoitu pehmeä tärinänvaimennin pullistumaan ulospäin eli auton keulaa kohti. Koitin tuossa jenkkipuolelta katsella ja sitä on muillakin tapahtunut. Siellä oli jotain korjaushommiakin ko. asialle tehty. Onko täällä joku korjaillut omaansa?
Onkos täällä jollakin lähtenyt se tärinänvaimennin (vain mikä viralliselta nimeltä onkaan) irtoamaan? Tuskin siinä mitään vaarallista tapahtuu vaikka ajelee edelleen? Hullun näköinen se kampiakselin pyörä on, kun yhdestä kohtaa on tärinänvaimennin pullahtanut 4mm ulos, näyttää että olisi epäkesko tuo kampiakselin pyörä. Onhan se hieman epätasapainossa, mutta eipä tuo kovin paljoa epätasapainoa massassa tee.
Uusi maksaisi veholla vähän yli 300€. Tästä päästäänkin toiseen asiaan... Jos sinne vaihtaisikin jonkun vähän suuremman kampiakselin pyörän esim. Needwingsiltä ASP:n 178mm pyörän apurillineen, niin mihin asti nuo vakio suuttimet riittävät? Mulla on nyt 65mm kompuranrulla paikalla ja säädöt tehty sille 395hv (pensapumppuna Walbro 255). Tuo isompi kampiakselin pyörä nostaisi tehot ehkä 420-430hv tienoille.
Onkos täällä jollakin lähtenyt se tärinänvaimennin (vain mikä viralliselta nimeltä onkaan) irtoamaan? Tuskin siinä mitään vaarallista tapahtuu vaikka ajelee edelleen? Hullun näköinen se kampiakselin pyörä on, kun yhdestä kohtaa on tärinänvaimennin pullahtanut 4mm ulos, näyttää että olisi epäkesko tuo kampiakselin pyörä. Onhan se hieman epätasapainossa, mutta eipä tuo kovin paljoa epätasapainoa massassa tee.
Uusi maksaisi veholla vähän yli 300€. Tästä päästäänkin toiseen asiaan... Jos sinne vaihtaisikin jonkun vähän suuremman kampiakselin pyörän esim. Needwingsiltä ASP:n 178mm pyörän apurillineen, niin mihin asti nuo vakio suuttimet riittävät? Mulla on nyt 65mm kompuranrulla paikalla ja säädöt tehty sille 395hv (pensapumppuna Walbro 255). Tuo isompi kampiakselin pyörä nostaisi tehot ehkä 420-430hv tienoille.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Tuota kampuran pyörää saa tarvikkeenakin, ei oo pakko ostaa tiskiltä. Ja kyllähän noita on näissä mennyt, eli ihan kuluvia osia.
Suuttimien riittävyys näkyy duty cyclestä. Jos kaipaa isommat niin mulla on pykälää suuremmat juuri myynnissä.
Suuttimien riittävyys näkyy duty cyclestä. Jos kaipaa isommat niin mulla on pykälää suuremmat juuri myynnissä.
Re: c32 amg
Minulla vaihdettu. Juurikin tuon pullistumisen takia, eli kuluvaa tavaraa.Jukikyy kirjoitti:Minulla on alkanut kampiakselin pyörästä lähteä se vulkanoitu pehmeä tärinänvaimennin pullistumaan ulospäin eli auton keulaa kohti. Koitin tuossa jenkkipuolelta katsella ja sitä on muillakin tapahtunut
Re: c32 amg
Suuttimille karkea laskukaava normibensalla: 400cc = 400hv, 500cc = 500hv jne. Vakio suuttimet taisi olla jotain 400cc, mitkä kutistuvat isommalla ahdolla jos bensanpaineita ei ole nostettu.
Itsellä on nyt kiinni 720cc ja yhdet 550cc on ylimääräisenä.
Itsellä on nyt kiinni 720cc ja yhdet 550cc on ylimääräisenä.
Re: c32 amg
Mikähän tuo vakiopaine lie kun mulla on 3,9 - 4,1 mittarin mukaan. Jonkin verran voi olla mittariheittoa ja osaltaan vaikuttaa pienoinen vuoto mikä tuli aiheutettua pumppua vaihtaessa. Korjataan kun keritään. Tämän takia mulla ei esim. käynnistyksen yhteydessä pysy paineet korkealla vaan pitää odottaa, että mittari herää (avain asentoon 1) ja sitten asentoon 2, jolloin pumppu käy ja paineet nousee ja voi laittaa käyntiin.Pansu kirjoitti:jos bensanpaineita ei ole nostettu.
Paineen heiluntaa ei ollut dynossa, joten ainetta saa tarpeeksi. Mulla on sähköinen mittari kopissa, joten näkee koko ajan miten se käyttäytyy.
Eilen sain omankin rotjan herätetty talviunilta. Seuraavaksi uudet katit paikoilleen, uudet lambdat ja katsastukseen. Sen jälkeen katit pois ja putkisto auki, josko ne vanhat katin palaset sieltä löytyisi tukkeena, joka selittäisi tuon puuttuvan pollemäärän.
Viimeksi muokannut amgenter, Ke 08.04.2015 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: c32 amg
Vakiopaine on sen 3,9 - 4,0bar.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: c32 amg
Onko mittoja ylhäällä tuosta transgon kitistä lähinä siitä isomasta ventiilistä paksumman ja ohueman pään halkaisijaPansu kirjoitti:Joo jotkut jenkit horisi ettei nää toimi meidän autoissa..
Toinen reijistä oli kulunut ainakin enemmän kuin toinen, näki silmällä. Laitoin hydrauliikka liimaa pumpulipuikolla ensin reijän reunoille, niin että pinta vain kostui ja sama homma itse venttiilin päähän. Eli varovasti, ettei oo joka paikassa
Samalla laitoin uuden kybin ja uudet o-renkaat kolmeen vaihtosolenoidiin, sekä uudet Fuchs 134 öljyt. Laatikko tuntuu nyt paljon paremmalle ja toivon mukaan pysyy sellaisena.
Minähän aiemmin shimmasin jo kaikki venttiilikoneiston jouset ja laitoin transgon shiftkitin.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: c32 amg
Ei tullu mittailtuu paprulle ylös, mutta kaikki meni ihan suoraan vakioiden paikalle.CDI203 kirjoitti:Onko mittoja ylhäällä tuosta transgon kitistä lähinä siitä isomasta ventiilistä paksumman ja ohueman pään halkaisijaPansu kirjoitti:Joo jotkut jenkit horisi ettei nää toimi meidän autoissa..
Toinen reijistä oli kulunut ainakin enemmän kuin toinen, näki silmällä. Laitoin hydrauliikka liimaa pumpulipuikolla ensin reijän reunoille, niin että pinta vain kostui ja sama homma itse venttiilin päähän. Eli varovasti, ettei oo joka paikassa
Samalla laitoin uuden kybin ja uudet o-renkaat kolmeen vaihtosolenoidiin, sekä uudet Fuchs 134 öljyt. Laatikko tuntuu nyt paljon paremmalle ja toivon mukaan pysyy sellaisena.
Minähän aiemmin shimmasin jo kaikki venttiilikoneiston jouset ja laitoin transgon shiftkitin.
Re: c32 amg
Tuosta kampipyörästä / hihnapyörästä, niin Swag ja Vaico merkkistä löytyy. Taitaa olla sama kumman laittaa?
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Itselle ainakin Vaico tunnetumpi merkki, mutta tuskin noilla hirveesti eroa on.Jukikyy kirjoitti:Tuosta kampipyörästä / hihnapyörästä, niin Swag ja Vaico merkkistä löytyy. Taitaa olla sama kumman laittaa?
Re: c32 amg
Pansu kirjoitti:Itselle ainakin Vaico tunnetumpi merkki, mutta tuskin noilla hirveesti eroa on.Jukikyy kirjoitti:Tuosta kampipyörästä / hihnapyörästä, niin Swag ja Vaico merkkistä löytyy. Taitaa olla sama kumman laittaa?
Noissa on erona se, että Vaicossa on 5 kiilaa ja Swagissa 6 kiilaa, tarkoittanee ilmeisesti niiden "puolien" määrää pyörän navasta ulkokehään.
http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/v ... yoera.html
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Jukikyy kirjoitti:Pansu kirjoitti:Itselle ainakin Vaico tunnetumpi merkki, mutta tuskin noilla hirveesti eroa on.Jukikyy kirjoitti:Tuosta kampipyörästä / hihnapyörästä, niin Swag ja Vaico merkkistä löytyy. Taitaa olla sama kumman laittaa?
Noissa on erona se, että Vaicossa on 5 kiilaa ja Swagissa 6 kiilaa, tarkoittanee ilmeisesti niiden "puolien" määrää pyörän navasta ulkokehään.
http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/v ... yoera.html
Tuo ei sitten ollut sopiva osa eli käy perus 6 syl. Mersuun, mutta ei C32 malliin, jossa on leveämpi moniurahihna. Kovin myyjä kyllä väittää osan sopivan myös C32 malliin, mutta ei sovi. Sain osan palautettua pienen väännön jälkeen ilman kuluja, hyvä niin.
Nyt on mielessä vahvistunut edelleen ajatus ASP:n 178mm kampiakselin pyörän vaihdosta apurullineen Need Wingsiltä.
Täällä, kun viisaampia ja muutoksia tehneitä on enemmän, niin meneekö tuo ihan pug and play asennuksena vaikka kompressorin pyörä on jo pienempi eli 65mm? Ei tarvitse alkaa kikkailemaan moniurahihnan kanssa ja muuttamaan sen reittiä tms?
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Aika monet vaihtaa laittaa tuon ns. Pulley Saver Kitin lähinnä sen ahtimen vieressä olevan pikkurullan eliminoinniksi, koska se käy kovimmilla kierroksilla. Toiset taas vannoo, että pakollinen kun hihna luistaa.Jukikyy kirjoitti:Täällä, kun viisaampia ja muutoksia tehneitä on enemmän, niin meneekö tuo ihan pug and play asennuksena vaikka kompressorin pyörä on jo pienempi eli 65mm? Ei tarvitse alkaa kikkailemaan moniurahihnan kanssa ja muuttamaan sen reittiä tms?
Oma 62 millinen ahtimen rulla ei ole luistanut kertaakaan kun kiristin on hyvä ja toimiva. Se hyvä puoli tuosta muutetusta reitistä on, että ahtimen öljyt saa vaihdettu sen jälkeen niin, että ei tarvitse mitään ottaa irti. Yksi ja sama miten se hihna siellä kulkee, jos joku laakeri hirttää kiinni ja ampuu ulos niin samanlaista jälkeä oli pulley saver kittiä tai ei.
Pansulla varmaan parempi tieto tuosta hihnan pituudesta kun on "stacked" kokoonpano.
Re: c32 amg
Paha sanoa mitään, kun itsellä kaikki rullat eri kokoisia, eikä ole enää vakio hihnakaan. Ja eikös toi pulley saver muuta juurikin linjan, lisää yhdem isomman rullan jos hihna tuntuu jäävän löysälle, mutta tuskin tarvetta.
Re: c32 amg
Päivitystä omalta osalta. Vappupäivä tuli auton putkiston kimpussa temmellettyä. Nyt uudet irrotettavat etupäät katalysaattoreilla varustettuna paikoillaan. Vaihto katittomaan vaatii auton tunkkaamisen ylös ja 6 pulttia irti (plus happianturit). Joten noin tunnin päästä leimalla käytöstä on vapaammin virtaava putkisto paikoillaan.
Ongelmiakin tuli. Uudet happianturit antaa jatkuvasti vikakoodia lämmityksestä, joten ei mene läpi. Takuuseen menee ja uutta anturiparia odotellaan ehkä tälle viikolle. Vai onko tuossa jotain erikoista kun ne vaihtaa?
Koko putkisto tuli tiputettua pois ja tutkittua mutta ei sieltä mitään tukkoja löytynyt, joka selittäisi tehon puutteen. Ideoita? Kunnolla tuli hakattua koko putkisto läpi eikä mitään kilinöitä tai merkkiäkään irtonaisista osista tai räjähtäneen katin palasista. Takapönttökään ei ole mielestäni tukossa, koska hiekka ihan ok liikkui ulostulon puolella kun sisäänmenosta paineilmaa lykkäsin sisään.
Lainaus omasta tekstistä, josko jollain olisi jotain lisättävää mitä voitaisiin vielä tutkia:

Ongelmiakin tuli. Uudet happianturit antaa jatkuvasti vikakoodia lämmityksestä, joten ei mene läpi. Takuuseen menee ja uutta anturiparia odotellaan ehkä tälle viikolle. Vai onko tuossa jotain erikoista kun ne vaihtaa?
Koko putkisto tuli tiputettua pois ja tutkittua mutta ei sieltä mitään tukkoja löytynyt, joka selittäisi tehon puutteen. Ideoita? Kunnolla tuli hakattua koko putkisto läpi eikä mitään kilinöitä tai merkkiäkään irtonaisista osista tai räjähtäneen katin palasista. Takapönttökään ei ole mielestäni tukossa, koska hiekka ihan ok liikkui ulostulon puolella kun sisäänmenosta paineilmaa lykkäsin sisään.
Lainaus omasta tekstistä, josko jollain olisi jotain lisättävää mitä voitaisiin vielä tutkia:
amgenter kirjoitti:Auto toimii loistavasti ei häiriöitä, ahtopaineet ok, sytytys ok, turbiinin lukko ok, imuilmat ok, seokset ok, bensapaine ok mutta silti ei tuon enempää voimaa. 8 vetoa tehtiin.
Re: c32 amg
No niin, lambada-ongelmat katsastuksen osalta selvitetty. Tulee oikein kunnon famepalm itelle.
Parit lambdat kokeiltu paikoillaan ja kaikki antoi lukijalle koodia No Activity sekä Heating Circuit. Sitten vasta katsoin tarkemmin koodeja ja nehän näytti ongelmaa Sensor 2:lle. No ilmankos kun ne makasi koko ajan tallin lattialla pahvilaatikossa.
Minä kun luulin, että ne oli kokonaan poistettu ohjelmasta mutta sähköpiirin pitää näemmä olla ehjä. Liittimet kiinni ja nippusiteillä anturit pohjaan kiinni -> ei enää vikakoodeja ja leimalle.
No 100 kilsaa ajettu ja sitten tulee taas moottorinvikavalo, jotta signaali pois kohdiltaan sensoreilta 2. Oisko ollut 136 ja 156 koodit. Nuo ei mitenkään haittaa ajoa eikä tulevia leimoja kun eivät ilmesty heti.
Saako nuo toiset lambdat (katin jälkeiset) oikeasti jotenkin pois käytöstä niin, että saa ottaa kokonaan pois?
Parit lambdat kokeiltu paikoillaan ja kaikki antoi lukijalle koodia No Activity sekä Heating Circuit. Sitten vasta katsoin tarkemmin koodeja ja nehän näytti ongelmaa Sensor 2:lle. No ilmankos kun ne makasi koko ajan tallin lattialla pahvilaatikossa.

Minä kun luulin, että ne oli kokonaan poistettu ohjelmasta mutta sähköpiirin pitää näemmä olla ehjä. Liittimet kiinni ja nippusiteillä anturit pohjaan kiinni -> ei enää vikakoodeja ja leimalle.
No 100 kilsaa ajettu ja sitten tulee taas moottorinvikavalo, jotta signaali pois kohdiltaan sensoreilta 2. Oisko ollut 136 ja 156 koodit. Nuo ei mitenkään haittaa ajoa eikä tulevia leimoja kun eivät ilmesty heti.
Saako nuo toiset lambdat (katin jälkeiset) oikeasti jotenkin pois käytöstä niin, että saa ottaa kokonaan pois?
Re: c32 amg
Tänään sitten laukesi ensimmäinen Walbro 255. Tankki tietysti melkein täynnä ja penkin alta auki. Valuihan sitä sitten vähän maahan. Walbro ei nosta lainkaan, pyörittää vain kupin pohjalla. Huomenna uusi pumppu paikoilleen.
Tämäkään ongelma ei olisi heti selvinnyt ilman bensapaineenmittaria, sillä 24 tuntia aikaisemmin auto kävi ilman ongelmia.
Tämäkään ongelma ei olisi heti selvinnyt ilman bensapaineenmittaria, sillä 24 tuntia aikaisemmin auto kävi ilman ongelmia.
Re: c32 amg
Ilmastoinnin lauhdutin vuotaa elikkä kylmäaineet, öljyt ja värit laitettiin viime viikolla. 1½ vrk toimi ja nyt hönkii taas lämmintä. Lauhduttimen alaosan liitoskohta on märkä, vihreää öljyä tiputtelee pohjalevylle. Onnistuuko uuden laittaminen tilalle kuinka simppelisti peruspertiltä? Ajamiseenhan tuo ei kai vaikuta?
W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan 

Re: c32 amg
Ei vaikuta ajamiseen. Vaihtaminen... riippuu miten peruspertistä puhutaan. Vähän joutuu purkamaan ja sen alaosan putkien kanssa pitää olla vähän varovainen ettei riko mitään. Eihän tuossa muuten mitään ihmeellistä ole. Mekaanisia osia kaikki. Rauhassa ja ajan kanssa niin ei ongelmia.wc124 kirjoitti:Ilmastoinnin lauhdutin vuotaa elikkä kylmäaineet, öljyt ja värit laitettiin viime viikolla. 1½ vrk toimi ja nyt hönkii taas lämmintä. Lauhduttimen alaosan liitoskohta on märkä, vihreää öljyä tiputtelee pohjalevylle. Onnistuuko uuden laittaminen tilalle kuinka simppelisti peruspertiltä? Ajamiseenhan tuo ei kai vaikuta?
Onkos Pansu vielä hengissä? Mihin ja milloin tullaan kattomaan 12 alitusta?

Re: c32 amg
Ohhoh walbro rikki, itsellä ollut noita useammassa autossa ja ei koskaan mitään ongelmaa.
Te seisotatte talvet autoja, minä kesät
On nyt vähän toisenlaiset projektit työn alla, niin enpä ole autoon nykäissyt kohta pariin kuukauteen...
Te seisotatte talvet autoja, minä kesät

Re: c32 amg
Tarkemmin tutkailtiin tuota ja vika oli pumpun takaiskuventtiilissä. Vuotaa takaisin tankkiin. Tartatessa piti jättää avain asentoon 1 ja odottaa, että painemittari kerkes mukaan. Sitten tarpeeksi monta kertaa käyttöä asennossa 2, että sai sinne 3 baariin paineet nousemaan ja sitten vasta kärsi kääntää käyntiin. Ajossa ei ollut mitään ongelmaa.Pansu kirjoitti:Ohhoh walbro rikki, itsellä ollut noita useammassa autossa ja ei koskaan mitään ongelmaa.
Onneksi oli toinen hyllyssä heittää plug'n play, joten nyt lähtee ilman kikkailuja käyntiin.
Oli muuten yllätys katsastuksessa kun jarrujen heitto oli vain 3 % ja kaikki iskarit vieläkin 75+. Koko omistusaikana olen yhden narinanivelen vaihtanut. Katsuri mainitsi, että kun on tyyppihyväksytty auto niin pitäisi olla se keskimmäinen äänenvaimennin paikoillaan. Vastasin, että siellähän on tyyppihyväksyttyä suoraa putkea tilalla. Ja katsuri vain nauroi.

Re: c32 amg
Yritin etsiä nopeasti ulkomaan foorumeiltakin tietoa, mutta en nopeasti löytänyt. Nettiautossa on jobbarilla myynnissä 300tkm ajettu C32 farkku. Uskaltaako tuon verran ajettuun laitteeseen koskea vai onko loputon rahareikä? Sattuisiko jopa olemaan jollekulle tuttu laite, kun ei noita c32 älyttömästi Suomessa ole. Onko mitään tietoa missä välissä tekniikka alkaa olla niin sanotusti matkansa päässä? Auto olisi tulossa lähinnä matka-ajoon kesäharrastelaitteeksi ja kilsoa ei vuodessa tule kuin 3-5tkm. Yksi mäntä autoon on veholla vaihdettu 160tkm kohdalla ja tarkemmin erittelemättä "laatikkoa on jotenkin huollettu jossain välissä". En ole auto edes käynyt koeajamassa joten sen tarkempia kysymyksiä tekniikan toimivuudesta ei tähän hätään ole.
Alunperin ajattelin jonkun -99 500 s-sarjalaisen hankkimista, mutta niissäkin on omat ongelmansa. Kevyt auto aina kiinnostaa kyllä enemmän ja nuo mekaaniset ahtimet on kyllä itselle sydäntä lähellä käytettävyyden puolesta.
Alunperin ajattelin jonkun -99 500 s-sarjalaisen hankkimista, mutta niissäkin on omat ongelmansa. Kevyt auto aina kiinnostaa kyllä enemmän ja nuo mekaaniset ahtimet on kyllä itselle sydäntä lähellä käytettävyyden puolesta.
http://finnishcodriver.blogspot.fi/
Re: c32 amg
No itseäni huolettais se ahdin noilla kilsoilla. Siinähän on toisessa päässä kestovoidellut laakerit. Siinä etupäässä on se ahtimen ratasvälitys, eikö nekin öljyt ole ikuiseksi tarkoitettu, saa vaihdettua ja paljonhan noita vaihdellaankin mutta kuinka tuohon yksilöön on vaihdettu
Ei niitä kuitenkaan taida olla vielä keltään hajonnut. Laatikko ei tässäkään mersussa ole ongelma, muutakuin siten että se on täysin väärä tähän autoon. Sais olla manuaali.
Nää mersut on vähän sellaisia, että kun ikää alkaa olemaan ja omistajia liuta takana niin ne ei oikein hyvällä pidolla enää ole ja vähän joka paikkaa on rassattu ja tuunattu. Ei toi kyllä hirveän kallis ole.

Nää mersut on vähän sellaisia, että kun ikää alkaa olemaan ja omistajia liuta takana niin ne ei oikein hyvällä pidolla enää ole ja vähän joka paikkaa on rassattu ja tuunattu. Ei toi kyllä hirveän kallis ole.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
About tonnin maksaa käytetty ahdin, joskus allekin ja joskus vähän yli. Tuosta en hirveän huolissani olisi.
Re: c32 amg
Emännän mielestä mersut on pappa-autoja ja idea ei kovin hyvin mennyt kotosalla läpi. Toisaalta ymmärrän hänenkin näkökantansa. Ei nuo tuon ajan mersut mitään muotoilun ihmelapsia ole ja kuljettajien keski-ikä on hivenen yli 30v...
http://finnishcodriver.blogspot.fi/
Re: c32 amg
No ennemmin sitä ajaa autolla joiden kuljettajien keski-ikä on 30v, kuin niillä joiden kuskien keski-ikä on 19 vuotta ja äö jotain 75 pintaan 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Tarkoitin tuolla hivenen yli 30v kommentilla enemmänkin w203 kuskien olevan tätä perinteistä +50v ikähaitaria
Kolmekymmentä hurahti iteltäkin ohi jo ajat sitten. Hallituksen mukaan ei olla vielä kuitenkaan niin vanhoja, jotta käyttikseksi hankittaisiin perinteisempää mersun farkkua. Yksi vanha C36 kyllä löytyy kotitaloudesta. Niiden kuskitkaan eivät kovin nuoria ole, mutta kovinkaan montaa ei ylipäätään pääkaupunkiseudulla näe niin siksi sillä ajaminen ei aiheuta kotona hameväellä keski-iän kriisiä 


http://finnishcodriver.blogspot.fi/
Re: c32 amg
Ruottalainen vaihtoi E55:en koneen C32:een. Näyttäs ihan hyvin mahtuvan.
mbworld, C32 113k engine swap
mbworld, C32 113k engine swap