S210

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
pasi84
Mersumies
Mersumies

Re: S210

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Keskiyön pikajuna kirjoitti:Hej Pasi ja suurkiitos ansiokkaasta dokumentoinnista! Löysin tämän ketjun kun etsin tietoja S210:stä ostoaikeissa ja luin koko stoorin läpi yhtä soittoa! Loistavaa tarinaa ja hienoa työtä! Nyt mietityttää onko ne kaikki väykyt noin ruosteisia...Kyllä täytyy tarkaan katsoa auto läpi ennen kaupantekoa! Mutta nyt tiedän ainakin minne katsoa. Tack så mycket! T Lauri
Oleppa hyvä ja kiva että tästä on hyötyä muillekin :)
pasi84
Mersumies
Mersumies

masaat kirjoitti:Tuleeko farkusta jotain osaa myyntii? yhdelle facelift keulalle vois olla tarvetta. 8)
Hei. En taida myydä koska omassa on vhän jälkiä, ei kyllä mitään pahoja eikä halkeemia.. Mutta kaikkihan riippuu siitä mitä tarjoat siitä, voin ottaa lisää kuvia siitä sulle jos haluat myös :D
pasi84
Mersumies
Mersumies

Ollut aika hiljaista tässä, auton olen laittanut seisomaan nyt koska laakerit jotka vaihdoin taakse olivat vialliset...kauhea glappi kummasakin, rengasta pystyy heilutella monta milliä.. Sain uudet laakerit tilalle,pitäis ne vaan taas vaihtaa. Samaan aikaan tämän laakerihaaverin kanssa niin alkoi meidän toyota yariksen kytkin taas luisteleen joten se myytin pois(sanoin tietysti että kytkin luistaa), kumma sekin kun Jonnan kanssa vaihdettiin kytkin siihen talvella.
Ostettiin Peugeot 508SW 2012 mallia ja 1,6Hdi koneella, ollaan tyytyväisiä vielä ainakin.

Nyt tässä on seuraavaks laakerien vaihto vielä kerran..
pasi84
Mersumies
Mersumies

Tänään tilasin uuden hiilisäiliön ja uudet jarrukilvet.
pasi84
Mersumies
Mersumies

Noniin laakerit vaihdettu verstaalla(takuuseen meni) ja nyt on hyvät , skf laakerit olivat romut.. Paljon olen ajellut autolla nyt ja hyvin toimii.
Kuka täältä oli lähettänyt mulle viestiä etupuskurin ostosta facelift w/s210:iin? Valitettavasti olen hukanut viestisi, jos viitit laittaa mulle yv uudestaan. Lähetään lomalle Suomeen reilun kahen viikon päästä joten voisin tuoda sen Suomeen, hinnasta sopien ensin.
Keskiyön pikajuna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Keskiyön pikajuna »

Ainakin masaat kysyi koko keulaa. Koeta yv:llä jos on vielä tarvetta.
Behemoth
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Millä nimellä kulkee nuo pienet palkit jotka uusit etukulmiin? Entä mistä saa noita kulmia mihin tulee puskuri päästään kiinni etukulmissa? Meinaan että ovat mulla täyttä näkkileipää ja pitäs uusia. Lisäksi suklaalevyn kokoinen pullapellin palanen pitää hitsata paikaksi tuohon etukulmaan aivan ajovalojen alapuolelle. Nämä näkyy mätänevän niin 124 kuin 210 myös.
Mauni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Mauni »

Hieno projekti! Tuskin maltoin laittaa yöunille, kun eilen illalla topikkia aloin lukemaan. Onneksi ylimääräistä aikaa saikun takia :) . Mahtavan työn olet tehnyt, varmaan uskokin ollut välillä koetuksella, kun yllätyksiä sadellut? Hatun nostot ja selkään taputtelut!
Diesel on voimaa ja turbodiesel ylivoimaa.
pasi84
Mersumies
Mersumies

Behemoth kirjoitti:Millä nimellä kulkee nuo pienet palkit jotka uusit etukulmiin? Entä mistä saa noita kulmia mihin tulee puskuri päästään kiinni etukulmissa? Meinaan että ovat mulla täyttä näkkileipää ja pitäs uusia. Lisäksi suklaalevyn kokoinen pullapellin palanen pitää hitsata paikaksi tuohon etukulmaan aivan ajovalojen alapuolelle. Nämä näkyy mätänevän niin 124 kuin 210 myös.
Hei. En muista kyllä noita palkkeja mill nimellä, tarkoitatko niitä poikittaispalkkeja ajovalojen alla? Voin katsoa mb numeron niihin jos haluat, onko sulla facelift vai ei? Mitä kulmia tarkoitat puskurin kiinityksiin?
pasi84
Mersumies
Mersumies

Mauni kirjoitti:Hieno projekti! Tuskin maltoin laittaa yöunille, kun eilen illalla topikkia aloin lukemaan. Onneksi ylimääräistä aikaa saikun takia :) . Mahtavan työn olet tehnyt, varmaan uskokin ollut välillä koetuksella, kun yllätyksiä sadellut? Hatun nostot ja selkään taputtelut!
Kiitos ja mukava kuulla että sulla on ollut mukava lukutuokio :D Joo kyllä tossa monta kertaa oli jäädä laittamiset kesken kun tuli yllätyksiä ja välillä meni tiedossa olevatkin hommat pieleen.. No vaimon avulla siitä selvisin en mä muuten ois tuota saanut valmiiks...
Kiitoksia kehuista!
pasi84
Mersumies
Mersumies

Ja tässä alkuviikon kuvia:
Kuva
Kuva
Kuva
Behemoth
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Niin siis puskurihan on päistään kiinni sellaisessaa 90 asteen vinkkeliraudassa joka on sitten kiinni lokarissa tai jossakin toisessa pellissä. Tuo kulmarauta mätänee täysin korpuksi sekä 124 että 210. Lisäksi se valojen alla oleva pelti häipyy täysin siitä. Näitähän ei näe ennen kuin ottaa etummaisen moottorin suojamuovin pois...ja muovilokarin pois. Pitänee hakea nuo häipyneet pellinpalaset Veholta tai sitten uhrata yksi pullapelti.

Edit: auto pre facelift

Siis linkinkuvan osat numero 17 ja 23 häipyvät...ja 110 myös...helpompi ois nimetä mitkä ei häivy

http://www.peachparts.com/shopforum/att ... nt-end.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja tässä kuvassa tuo kulmarauta näkyykin hyvin ja on vielä jotenkin kunnossa ....ja nuo alemmat pitkät poikittaispalkit häipyvät kans...olitkin ne tilannut jostakin ebaysta?

http://www.benzworld.org/forums/attachm ... 010031.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
pasi84
Mersumies
Mersumies

Behemoth kirjoitti:Niin siis puskurihan on päistään kiinni sellaisessaa 90 asteen vinkkeliraudassa joka on sitten kiinni lokarissa tai jossakin toisessa pellissä. Tuo kulmarauta mätänee täysin korpuksi sekä 124 että 210. Lisäksi se valojen alla oleva pelti häipyy täysin siitä. Näitähän ei näe ennen kuin ottaa etummaisen moottorin suojamuovin pois...ja muovilokarin pois. Pitänee hakea nuo häipyneet pellinpalaset Veholta tai sitten uhrata yksi pullapelti.

Edit: auto pre facelift

Siis linkinkuvan osat numero 17 ja 23 häipyvät...ja 110 myös...helpompi ois nimetä mitkä ei häivy

http://www.peachparts.com/shopforum/att ... nt-end.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja tässä kuvassa tuo kulmarauta näkyykin hyvin ja on vielä jotenkin kunnossa ....ja nuo alemmat pitkät poikittaispalkit häipyvät kans...olitkin ne tilannut jostakin ebaysta?

http://www.benzworld.org/forums/attachm ... 010031.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
poikittaispalkit ostin Saksasta:
http://www.online-teile.com/mercedes-ersatzteile/
Kulmaraudat tais olla mun autossa hyvät ja pellit ajovalojen alla tein itse koska ei tarvinut niin isoja paloja sinne vaihtaa..
pasi84
Mersumies
Mersumies

Just nytten tämä auto on mulla remontin alla. Laturi meni viikko sitten ja kun otin sen pois niin huomasin että vesipumppu pitää kumimaista ääntä akselia pyörittäessä ja laakerissa hirveä glappi. Samalla vaihdan siis laturin,vesipumpun,remminkiristimen,uuden remmin ja tulpat :)
Vaihdan myös jarrulevyt taakse koska pientä tärinää on takapäästä kun jarruttaa.
Tästä tulee meidän käyttöauto, myyn tuon meidän pösön pois jonka oli tarkotus olla ympärivuotinen käyttö auto. Mulla on uusi projekti auto joten siksi ajan tällä sitten ympäri vuoden :mrgreen:
pasi84
Mersumies
Mersumies

Tänään tilasin uudet nastarenkaat autoon :)
Mauni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Mauni »

Pasin karavaani vain kulkee, kun muistaa huoltaa välillä :D. Ja mikäs on huoltaessa, kun mies näytti olevan jo seppä syntyessään :thumbup:

Mitkä renkaat tilasit? Mulla nyt nokian alla hakkapeliitta vitoset. Järkyttävän kuuloset soikiot, juoksukalja vauhdissa jo aloittavat jurnuttamisen :sick:
Diesel on voimaa ja turbodiesel ylivoimaa.
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

Mauni kirjoitti:--

Mitkä renkaat tilasit? Mulla nyt nokian alla hakkapeliitta vitoset. Järkyttävän kuuloset soikiot, juoksukalja vauhdissa jo aloittavat jurnuttamisen :sick:
Samat kokemukset hakka vitosista. Vouvouvou kuuluu jo 45-65 alueella selvästi. Olkoot nyt alla kolmannenkin talven.
ssuvik
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Hakkapeliittojen äänestä on runsaasti juttua ympäri forumia. Pitävät hirveästi meteliä, mutta on se pitokin parasta A-ryhmää.
E350CDI&A180CDI
pasi84
Mersumies
Mersumies

Mauni kirjoitti:Pasin karavaani vain kulkee, kun muistaa huoltaa välillä :D. Ja mikäs on huoltaessa, kun mies näytti olevan jo seppä syntyessään :thumbup:

Nokian Hakka kasit ostin :)
pasi84
Mersumies
Mersumies

auto myynnissä nyt..
Vastaa Viestiin