Lähti vähän käsistä "pikku paikkamaalaukset" meseen. As usual..
Erittäin vaillinaisilla tiedoilla ja kiireessä lähdin spraypulloilla leikkimään.
Auto on heikoissa pelleissä oleva MB C200 ja väri tuo hopea 744. Käyttänyt parin valmistajan/koodin maalia, Motipin kamaa kummatkin silti koodit 55265 ja 55290. Alle tuli joku ruosteenesto pohjamaali + spraypakkelia sekä pirusti Soudalin Metal Plasticia. 55290 maali näyttäisi olevan tummempaa ja se mm. aiheuttanut harmaita hiuksia. Ja tuo puheenaiheena ollut häivytys.
Helmojen ja satunnaisten paikkojen maalauksesta ollaan nyt edetty siihen, että päätin vetää tuolla pyöritetyllä maalarinteipillä rajan kylkiviivaan asti. Näillä pohjilla ja taidoilla kun jää ikävän karhea sekä erottuva tumma rajapinta, ihankuin mese olisi jonkun syfiliksen saanut. Kylkiviivaan vedetty rajapinta vois kivasti jakaa eri sävyt fiksun näköiseksi. Eli reilun puoli autoa kilikalimaaleilla... Joo heh, nyt tiedän paremmin ettei tällaiseen pitäisi ruveta...

Mutta kun ei omaa tallia ole saati ruiskuvehkeitä niin tällaiset "pikafiksit" sitten.
Noh. Kolmatta kertaa haettuani laina-autolla lisää Motonetin värkkejä, otin viimein testialueen ja vedin äärimmäisen huonosti peittävällä, tai toisinsanoen olisi pohjat pitänyt tehdä huomattavasti tasaisemmin, 55265:lla neljä kerrosta ja hioin viimeisen maalipinnan 1500 vesihiomapaperilla. Tovi tästä ja lakkaharso päälle plus märkäkerros vartin välein neljään kertaan. Jälki on aika karmeeta=/ -tai ei kyllä itseä tyydytä tuo appelsiinipinta. Ilmeisesti lakan pitäisi antaa kuivua huomattavasti pidempään kuin maalin?
Tuli sitten ajatus, etten lähde tuolla häivytysmaalilla enää kikkailemaan, vaan josko laittaisi kylkiviivalle uuden ja vanhan pinnan rajaan ohuen mustan "kylkiviivateipin" rumaa jälkeä peittämään. Onko kukaan kokeillut tällaista ratkaisua? Olisi yksinkertainen ja vaivaton tapa sekä ehkäpä jopa siisti. Erilainen ainakin.
Pitänee hioa kevyesti se rajapinta ennen teipin liimausta, kun tulee senverran koholle. Voiko vetää heti pölykuivalle lakalle teipin kiinni vai odottaako pari päivää? Ja mistäköhän noita hankkisi? Motonetistä kai tääkin kampe löytyy tai luulisi autotarvikeliikkeistä ainakin saavan.
Miten esim. EeKi tämän toteuttaisi tai mitkähän mielestäsi on mun vaihtoehdot ajan ja rahan sekä taitojen puute huomioiden?
Auttakee miestä hädässä! Budjetit on menneet puhki jo ajat sitten aikatauluista puhumattakaan. Eukko odottaa, lue:mököttää pohjoisessa ja ukko vaan spreijaa!
