
300E -88 sammuu....
300E -88 sammuu....
eli auto on 300E vm.1988 ja ongelma on että auto sammuu välillä kesken ajon niin kuin seinään ja kun starttaa niin ei lähde käyntiin.kun annan auton "jäähtyä" noin vartin lähtee normaalisti käymään.ongelma ilmenee niin ajossa kuin tyhjäkäynnillä ja kerran sain auton käyntiin vauhdista vaihdepäällä kytkintä nostamalla.....mikäs vois olla vika? 

Re: 300E -88 sammuu....
Viittaa sytytysvirran katkoksiin. Tarkasta sytkälaitteet virranjakajasta lähtien puolaa poissulkematta.
Tarkista virranjakaja ja pyörijä
Moro!
Suvun 300 CE '90:ssä oli kesällä samanmoisia oireita ja vika poistui, kun ensinnäkin poistettiin varashälytinjärjestelmä kokonaisuudessaan (nämä MB:n mallit eivät kuulemma tykkää kyseisistä laitteista) ja toiseksi uusittiin virranjakaja lähetyssaarnaajineen (ja tietenkin Boschin tekemät).
Sen jälkeen on pelannut kuin junan vessa.
Suvun 300 CE '90:ssä oli kesällä samanmoisia oireita ja vika poistui, kun ensinnäkin poistettiin varashälytinjärjestelmä kokonaisuudessaan (nämä MB:n mallit eivät kuulemma tykkää kyseisistä laitteista) ja toiseksi uusittiin virranjakaja lähetyssaarnaajineen (ja tietenkin Boschin tekemät).
Sen jälkeen on pelannut kuin junan vessa.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Sytytyspuolta minäkin tarjoan. Armeijakaverilla teki kanssa tuommoista kenkkuilua, sai ajettua muutaman kilometrin kun oli viikon auto seisonut ja sen jälkeen alkoi tökkimään ja sammuu. Ei kirveelläkään käyntiin ja välillä röhähteli, mutta lähti lopullisesti vasta hetken seisonnan jälkeen, sitten ei taas mitään. Virranjakaja ja muuta sytykeosaa, alko toimimaan.
Tiedät paikan, kokeile
Omassani 300e saman tyyppinen vika. Silloin vikaa haettiin kissojen ja koirien
kanssa paikallisessa merkkihuollossa. Viaksi viimein havaittiin polttoaine-
pumppujen rele.
Auto saattoi toimia parikin päivää ja sitten matka katkesi yllättäen. Vähän aikaa
auton jäähdyttyä se toimi taasen moitteettomasti.
Uusi rele paikalle , auto on sen jälkeen toiminut vuosia.
kanssa paikallisessa merkkihuollossa. Viaksi viimein havaittiin polttoaine-
pumppujen rele.
Auto saattoi toimia parikin päivää ja sitten matka katkesi yllättäen. Vähän aikaa
auton jäähdyttyä se toimi taasen moitteettomasti.
Uusi rele paikalle , auto on sen jälkeen toiminut vuosia.
erittäin vahva veikkaus:
Ylijännitteen suojarele! 220E temppuili mystisesti nykimälä ja sammumalla milloin mihinkin, vikaa haettiin tulpista, tyhjäkäynninsäätömoottorista jne. Vika "korjaantui" kun irroitin tuon suojareleen sulakkeen ja laitoin takaisin, ei ole nykinyt eikä pätkinyt senjälkeen
Rele sijaitsee akun takana ja sen tunnistaa kirkkaasta kannesta minkä alla sulake on. Irroita ja kiinnitä sulake ihan ensimmäiseksi ennenkuin ostat mitään kalliita osia!!! Erittäin hyvä keino vian rajaukseen on kolauttaa relettä jollain kun auto on sammunut eikä lähde käyntiin. Jos kärry starttaa välittömästi releen kopautuksen jälkeen voit olla varma viasta!
Pull the old relay and check the part #
If it is 000 540 53 45, it is the old style.
Mnfg. by "Siemens"
The replac ment is 000 540 67 45.
[ not Siemens]
Also, check the fuse on top.
There are electrical diagnostic test for the circuit, but I have found the
easy way to test the OVP is to give it a couple of light "Taps" when you can't
start the car.
Then she will start if relay is in question.
VERY common problem...

Pull the old relay and check the part #
If it is 000 540 53 45, it is the old style.
Mnfg. by "Siemens"
The replac ment is 000 540 67 45.
[ not Siemens]
Also, check the fuse on top.
There are electrical diagnostic test for the circuit, but I have found the
easy way to test the OVP is to give it a couple of light "Taps" when you can't
start the car.
Then she will start if relay is in question.
VERY common problem...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Ei siis sitä 1,5s ruiskaustakaan? Muutahan sieltä ei tuolloin pitäskään tulla.kun otin ruiskun päästä bensalinjan irti ja pistin virrat päälle ei bensaa tullu olleenkaa
Releen pohjasta voi oikosulkea muistaakseni liittimet 30/87?, jolloin pumppu(t) käy jatkuvasti.
Vika voi olla myös tuossa juhan mainitsemassa ylijännitesuojareleessä.
vika selvisi
vika selvisi!!!!vika oli bensiinipumpun releessä joka on akun takan muovi suojan takana,noin kessuaskin kokoinen musta rele.niinkuin joku tuossa kirhjailikin että kiitos vaan kovasti.rele on purettava ja sen sisällä on piirilevu kaksi kelaa mikropiiri yms.pensapumpuille ei tullut virtaa joten relehän se oli rikki,avasin releen ja koskettimen jalka oli palanut irti piirilevystä, vähän tinaa ja pelaa kuin uusi ,,ja uusi olisi muuten veholla maksanut oulussa 251 euroa....
tyhjäkäynti tasoittui ja tuntuu niinkuin toimis muutenkin tasaisemmin mut voihan se olla vaan korvien välissä....mut kylllä taas kelpaa..!!!
tyhjäkäynti tasoittui ja tuntuu niinkuin toimis muutenkin tasaisemmin mut voihan se olla vaan korvien välissä....mut kylllä taas kelpaa..!!!