Vanteiden ehostus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Depsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ma 19.04.2010 17:43

Vanteiden ehostus

Viesti Kirjoittaja Depsi »

Hyvää päivää!
Hiljattain tullut hommattua itselle uudet käytetyt Dotz -vanteet! Niissä kummiskin vähän olisi fiksailua, tarkoitus olisi lipat kiillottaa ja 1 kanttari osuma hävittää.
On lakka lähtenyt osittain, on kanttari osumaa, on naarmua!

Aikoinaan tuli yhdet vanteen lipat hiottua käsin vesihiomapaperilla ja lopuksi kiillotus Metalpolisilla,tuli hyvät!
Mut nyt miettinyt että kun nuissa vanteissa nuita lakkareikiä että jos poista lakat ensin, sitten hion lipat, ja lopuksi taas kiillotus metalpolisilla!
Niin miten lopuksi tuo kun poistan lakan vanteista, onko jotain vannelakkaa tai tarvitseeko välttämättä lipat lakata?

Kertokaapas kokemuksia kun ootte kunnostaneet vanteiden lipat, millä aineilla tulee hyvää jälkeä!
(kuvat plussaa)
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: Vanteiden ehostus

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Omasta mielestä paras ja nopein tehdä homma jos saat ne johonkin pyörii kuten sorvi tai joku vastaava viritelmä. O nopein tehdä.
Lakan oon ite aina ottanu aivan helvetin karkealla paperilla pois kovalla pyörimisnopeudella sorvissa. Sit siitä vähä oman mielen mukaan millaista halajaa lopputuloksesta. Aivan lasikiiltäväksi on aivan turha alumiinilippoja kiillottaa koska se alkaa hapettumaa hiljallee samantien. Tietysti sanan varsinaisessa merkityksessä hiljallee :) ja tällä lasikiiltävällä tarkoitan tapaa et käydää kaikki karkeudet 120-1200 välillä. Omasta mielestä turha homma.
Ite oon aina viimeiset pinnat vetäny karkealla karhunkielellä ja sit tahnalla lunppulaikalla kiillottanu loput.
lakan ku laittaa täyskiilto häviää. Ei lähellekkää oo yhtä kiiltävä ku ilman. Rst lipat kyl kestää hyvin kiiltävänä kyllä ilman mitään suojaavia kerroksia. Kovimmat jonnet ilmeisesti hankaa sinolia kiilloitettuihin alumiinilippoihin himmenemisen estoksi. Myös joku tosi laadukas kovavaha ajaa asiaa.

Paras ois lakat ottaa pois jollai kunnon liuottimella ja tällä tarkoitetaan jotain muuta kun nykyistä nitromorsea jota voi juoda :) sil ei tee enää mitää vaikka mihi jätesäkkii laittais käymää. Ei lähe kunnon maalit ja lakat mihinkää.
silloi on helpoin lähtee restauroimaan. Oikeestaa jos lakat saa pois lipoista jotka ovat "alumiinilla" ni ite lähtisin kokeilee ihan aluks 400 paperii ja sit karkeaa karhunkiltä. Alsa ei kuitenkaa iha älyttömää hiontaa tarvii jos on suht kunnossa.

Tos mun alllekirjoituksessa olevassa linkistä pääsee kattoo muutaman kuvan noista mitä oon tehny.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vanteiden ehostus

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Tuolla ei kiillotettu vanteita mutta alumiinia kuitenkin. Kiillotin omasta pyörästä kaikki alu-osat n.5v sitten, Sinolikäsittely, Autoglymin punainen ja kultavaha vielä sen päälle. Pinnat edelleen kunnossa, joten mielestäni tuo Sinolikäsittely toimii ja löytyyhän tuosta netissä lisääkin kokemuksia.

http://www.intruderclubfinlandry.fi/clu ... oitus.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Vastaa Viestiin