S124 peränsäätö hydrauliputket?
S124 peränsäätö hydrauliputket?
No niin nyt se minun entinen ja pojan nykyinen S124 230 -92 farkku oli rykäissyt perän korkeudensäädöstä ölpät ulos, elikkäs remonttia pukkaa. Vuoto on painelinjassa siinä missä putket nousevat sinne takapään pohjamuovin alle.
Nyt kysynkin seuraavie seikkoja korjausta varten ja osien hankintaa ajatellen. Onko putki 1/4" tuumaista vaiko 6mm ja onko se terästä vaiko NiCu sekä millainen on putkenpää säätöventtilillä (kartio vaiko kaksoiskartio tai jokin muu) ja millainen nippa päässä on onko tuuma vaiko milli nippa. Helpottais hommia kun sais hankkia osat valmiiksi kun menen Joensuun kautta Sonkajärvelle ja siinä matkalla tekaiseisin pojalle rempan.
Kiitokset jo etukäteen tietoa luovuttaneille!
P.S. Nokka-akselin ja pumpun välistä otettu siirtokappale pois ettei pumppu pyöri kuivana.
Nyt kysynkin seuraavie seikkoja korjausta varten ja osien hankintaa ajatellen. Onko putki 1/4" tuumaista vaiko 6mm ja onko se terästä vaiko NiCu sekä millainen on putkenpää säätöventtilillä (kartio vaiko kaksoiskartio tai jokin muu) ja millainen nippa päässä on onko tuuma vaiko milli nippa. Helpottais hommia kun sais hankkia osat valmiiksi kun menen Joensuun kautta Sonkajärvelle ja siinä matkalla tekaiseisin pojalle rempan.
Kiitokset jo etukäteen tietoa luovuttaneille!
P.S. Nokka-akselin ja pumpun välistä otettu siirtokappale pois ettei pumppu pyöri kuivana.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: S124 peränsäätö hydrauliputket?
Itse vaihdoin välistä vuotavan kappaleen. Eli otin poikki sieltä jostain sopivasta kohdasta, ja sitten uusi pala väliin. Helmiliittimillä askartelin sen uuden kappaleen kiinni vanhoihin rööreihin. Jostain hydrauliikkapuljusta hain palaset, ostin putkea metritavarana "riittävästi" ja liittimiäkin kasan. Helmiliitin liittyy ulkomitan mukaan, en osaa sanoa onko uusi putki sopivaa sisämittaa mutta kyllä ölppä pyöri iskareille saakka ainakin, ja palaa jopa takaisin. Lukkoperä se sijaan ei vieläkään toimi...
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: S124 peränsäätö hydrauliputket?
Pumppu kestää pyöriä kuivana, vaikka eipä tästä kommentista mitään hyötyä ole.
wiimax.fi
Re: S124 peränsäätö hydrauliputket?
Onhan tuosta kommentista se hyöty, että jatkossa jos lojahtaa tienpäällä ja kotia on pitkä matka niin uskaltaa ajella kotiin eikä tartte tienpäällä remppaa aloitella.
Se vain kiinnostais onko putki tuumakokoa vai mm ja millainen kartio päässä on. Jos remppaa tekee pyhänseutuna niin ei ole kaupat auki jos sattuu väärät osat.
Se vain kiinnostais onko putki tuumakokoa vai mm ja millainen kartio päässä on. Jos remppaa tekee pyhänseutuna niin ei ole kaupat auki jos sattuu väärät osat.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S124 peränsäätö hydrauliputket?
Eikös ne ole millikokoa, saksanlaitteissasompio kirjoitti:Se vain kiinnostais onko putki tuumakokoa vai mm ja millainen kartio päässä on. Jos remppaa tekee pyhänseutuna niin ei ole kaupat auki jos sattuu väärät osat.

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: S124 peränsäätö hydrauliputket?
toi on vähän hankala kohde korjattavaks sillain, että hankkii etukäteen kaikki tarpeiset, paitsi jos jostain saa tietoonsa noi koot ja liittimet. itse joskus vaihtaneena otin vanhat pois, mittasin pituuden ja menin vanhojen liittimien kanssa autotarvikeliikkeeseen, niin ne tekivät uudet putket vanhoilla liittimillä. jotain samaa kamaa se on kun jarruputketkin. tai siis sellasta mulle tuli. alunperinhän noi taitaa olla mersuissa rautaa kaikki putket.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: S124 peränsäätö hydrauliputket?
Siis ongelmahan on se, että auto on Joensuussa ja remppa olis tarkoitus tehdä viikonloppuna jolloin kaikki alan liikkeet ei ole auki ja remppapaikka on keskustasta parinkymmenen kilsan päässä joten jo matkoihin hukkuu aikaa ja vanhojen osien purku vie aikansa sekä siirtyminen remppapaikalle täältä kangasniemeltä. Jos joku tietäisi tarvikefirmoja Joensuussa jotka ovat lauantaisin auki ja josta vois noita tarvittavia nippeleitä ja putkea saada olisin vihjeestä kiitollinen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: S124 peränsäätö hydrauliputket?
linekkö marmoritiskiltäkään kerkee mahdottomia maksaa putkenpätkä.saattais tulla kerralla oikeakin..
ok.tylsäähän se on kerralla onnistuu.
ok.tylsäähän se on kerralla onnistuu.
W163 400 cdi
Re: S124 peränsäätö hydrauliputket?
Ihan ulkoa en muista oliko kaikki putket samaa kokoa, mutta itse olen uusinut vain tuota normaalia jarruputki kokoa (eli 1/4"=6,35mm). Pääasia että päät ovat oikeaa muotoa ja kierre oikea. Saattaisi onnistua päitten tekeminen metritavaran jarruputkeen noilla Biltema/Motonet halppis työkaluilla, helmethän voi uusio käyttää. Tosin siinä hommassa käy sitten niin, että alkuperäiset helmet lahoaa käsiin ja oikeanlaista päätä ei halvoilla kaluilla saa
Joskus olisi ehkä ihan järkevä kirjailla ylös noita asioita kun tekee remonttia, ei niitä kovin tarkkaan vuosien päästä kuitenkaan muista..
Ja sitten vielä tarpeeton lisähuomautus: On muuten semmoinen käärmeenpesä se tasonsäätöventtiilin ympäristö, että jos haluaa helpolla päästä niin hankkii originaalit putket. Taipuvat vähän joka suuntaan ja aika inhottavat auton alla väännellä ja kiertää.

Ja sitten vielä tarpeeton lisähuomautus: On muuten semmoinen käärmeenpesä se tasonsäätöventtiilin ympäristö, että jos haluaa helpolla päästä niin hankkii originaalit putket. Taipuvat vähän joka suuntaan ja aika inhottavat auton alla väännellä ja kiertää.
Re: S124 peränsäätö hydrauliputket?
VoikoMotti M kirjoitti: helmethän voi uusio käyttää.

W163 400 cdi