STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Joo on ne vaan on siellä muksin päässä jotenkin erillailla tinattu. En ole jaksanut ruveta mittailemaan noita ja katsomaan missä ero on. Eihän siinä tarvi kuin yksi piuha mennä erilailla niin ei toimi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Oikeastaan yhteensopivuus on vähän mutkikkaampi. Kaapeleita on kahdenlaisia (en ainakaan ole missään törmännyt muihin kuin kahteen perusmalliin), siis jos C3 kaapeleista puhutaan.Facelift07 kirjoitti: Totta, ne muxit joissa ei ole muunninta kaapelissa eivät sovi niihin muxeihin joisa on oikea RS232 to RS485 muunnin.
Vai oliko sinulla molemmissa muxin kaapeleissa muunnin, ja siltin ei sovi ristiin??
Halpismukseja on kahdenlaisia, sellaisia jotka toimivat vain "suoralla" kaapelilla (jossa ei ole mitään muunninta) ja sitten sellaisia jotka toimivat kummallakin kaapelityypillä.
Aito PartD/C3 muksi kelpuuttaa vain RS485-signaalit ja "aidossa Actia kloonissa" on tietenkin täsmälleen sama toteutus kuin aidossa C3 purkissa eli kelpuuttaa vain muuntimellisen kaapelin.
Eli muuntimellinen kaapeli saattaa sopia muksiin jossa ei ole muunninta, ja päinvastoin. Ehkä tarkoititkin sitä että tuo "aito klooni" ei kelpuuta "suoraa" PC-kaapelia.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti 22.11.2011 12:55
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Juuri näin, minulla ei ainakaan toiminut, olisiko näissä suorakaapeli muxeissa muunnin rakenettu muxin sisään??DBFI kirjoitti:Oikeastaan yhteensopivuus on vähän mutkikkaampi. Kaapeleita on kahdenlaisia (en ainakaan ole missään törmännyt muihin kuin kahteen perusmalliin), siis jos C3 kaapeleista puhutaan.Facelift07 kirjoitti: Totta, ne muxit joissa ei ole muunninta kaapelissa eivät sovi niihin muxeihin joisa on oikea RS232 to RS485 muunnin.
Vai oliko sinulla molemmissa muxin kaapeleissa muunnin, ja siltin ei sovi ristiin??
Halpismukseja on kahdenlaisia, sellaisia jotka toimivat vain "suoralla" kaapelilla (jossa ei ole mitään muunninta) ja sitten sellaisia jotka toimivat kummallakin kaapelityypillä.
Aito PartD/C3 muksi kelpuuttaa vain RS485-signaalit ja "aidossa Actia kloonissa" on tietenkin täsmälleen sama toteutus kuin aidossa C3 purkissa eli kelpuuttaa vain muuntimellisen kaapelin.
Eli muuntimellinen kaapeli saattaa sopia muksiin jossa ei ole muunninta, ja päinvastoin. Ehkä tarkoititkin sitä että tuo "aito klooni" ei kelpuuta "suoraa" PC-kaapelia.
Siis jos löytyy jostakin ylimääräinen RS232 to RS485 kaapeli ostaisin sen.

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Oma PartD saapui oikean muuntajan sisältämän kaapelin kanssa eikä toiminut kuin joitain minuutteja kunnes katkaisi. Ostin tilalle suoran kaapelin, jolla ei ole ikinä katkonut yhteyttä 

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Pääseekös starilla muuten WV Grafterin kimppuun? Eikös auto ole hyvin pitkälti sprintterin kopio vai onko tekniikka volkkarin omaa?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tämä ei enää taida kuulua threadin otsikon alle mutta olisi hyvä muistaa miten nuo signaaliformaatit menee eri versioissa.Facelift07 kirjoitti:
Juuri näin, minulla ei ainakaan toiminut, olisiko näissä suorakaapeli muxeissa muunnin rakenettu muxin sisään??
Lähtökohtahan on se alkuperäinen muksi ja sille tarkoitettu tietokone joiden välillä on "suora kaapeli", kaapelin kummassakin päässä samanlainen pyöreä liitin kuin C3 muksin pienempi PC-liitin. Tuosta virallisesta tietokoneesta kun lähtee sarjaliikenne valmiiksi RS485-formaatissa jolloin se aito muksikin vastaanottaa RS485-formaatin sarjaliikenteen. Muut signaalijohdot on RS232 formaatin mukaisia tuossa virallisessakin laitteessa (tietenkin sekä tietokoneessa että muksin puolella), vain rx ja tx data RS485-formaatissa.
Aito PartD/C3 muksi tai aito Actia klooni ei sitten kelpuuta mitään muuta kuin RS485 formaatin sarjadatan ja näihin mukseihin tarvitaan se muuntimellinen johto kun normi läppäreistä lähtee RS232 formaatin sarjaliikennedata.
Itse muksin sisällä on tietenkin "normi elektroniikkaa" joka toimii CMOS/TTL signaalitasoilla. ACTIA kloonissa muunnetaan se RS485 symmetrinen signaali CMOS/TTL tasoiseksi RS485 muuntimella. Halpiskloonissa taas muunnetaan RS232-tasoinen (yksinapainen) signaali CMOS/TTL tasoiseksi. Eli molemmissa on kyllä muunninpiiri muksin sisällä mutta erilainen.
Soppaa sotkee se halpismalli joka on rakennettu tunnistamaan PC-kaapelin tyyppi ja joka sisältää vastaanotinpiirit kummallekin formaatille, RS485:lle ja RS232:lle. Tässä aina kyse halpismuksista vaikka tavallaan onkin kyvykkäämpi laite kuin aito C3 (tai "aito klooni").
Muille kuin sarjaliikennedatalle ne signaalitasot ja muksin sisäiset tasomuunnokset on samoja.
Volkkarin tekniikkaaziz kirjoitti:Pääseekös starilla muuten WV Grafterin kimppuun? Eikös auto ole hyvin pitkälti sprintterin kopio vai onko tekniikka volkkarin omaa?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mistä johtuu kun kaverin ML mesen keskuslukko ei toiminut mutta star ilmoitti ettÄ aam boksiin ei saada yhteyttä? poksi sökö vai starissa/käyttäjässä vika?
ei oo kauaa ollu tuo masiina niin käyttö vielä aika hataraa, esim tuli mieleen että suutintesti pitäs opetella tekemään, onko teillä guruilla jotain hyviä neuvoja siihen? voiko siinä tehä jotain ristuksenmoisia hässäköitä?
ei oo kauaa ollu tuo masiina niin käyttö vielä aika hataraa, esim tuli mieleen että suutintesti pitäs opetella tekemään, onko teillä guruilla jotain hyviä neuvoja siihen? voiko siinä tehä jotain ristuksenmoisia hässäköitä?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Onko kaikki sulakkeet ehjiä. Voihan olla, että starissa on vika tai boksi tosiaan rikki. Tuossa on monta vaihto ehtoa minkä kautta sitä boksia voi koittaa ohjata. Suutin testissä ei voi kämmätä. Tämähän ei varsinaisesti liity topikkiin, mutta vastasin kumminkin.Pärinä kirjoitti:Mistä johtuu kun kaverin ML mesen keskuslukko ei toiminut mutta star ilmoitti ettÄ aam boksiin ei saada yhteyttä? poksi sökö vai starissa/käyttäjässä vika?
ei oo kauaa ollu tuo masiina niin käyttö vielä aika hataraa, esim tuli mieleen että suutintesti pitäs opetella tekemään, onko teillä guruilla jotain hyviä neuvoja siihen? voiko siinä tehä jotain ristuksenmoisia hässäköitä?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tuleeko oikeaan topikkiin, mutta mistä ja miten edullisesti on tälle kesälle toimivia stareja osteltu?
Joko täydellisenä pakettina, tai sitten ilman tietokonetta?
Joko täydellisenä pakettina, tai sitten ilman tietokonetta?
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kannattaisi laittaa ostoilmoitus ! Erään foorumilaisen mukaan oli ostoilmoitukseen tullut parikymmentä tarjousta satasen luokkaa tällä foorumilla.... tiedä sitten.0000 kirjoitti:Tuleeko oikeaan topikkiin, mutta mistä ja miten edullisesti on tälle kesälle toimivia stareja osteltu?
Joko täydellisenä pakettina, tai sitten ilman tietokonetta?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kiintolevyn saa ehkä siihen hintaan, muttei tuskin muuta. Rikkinäisiä paketteja myös.tuomasnuutti kirjoitti:Kannattaisi laittaa ostoilmoitus ! Erään foorumilaisen mukaan oli ostoilmoitukseen tullut parikymmentä tarjousta satasen luokkaa tällä foorumilla.... tiedä sitten.0000 kirjoitti:Tuleeko oikeaan topikkiin, mutta mistä ja miten edullisesti on tälle kesälle toimivia stareja osteltu?
Joko täydellisenä pakettina, tai sitten ilman tietokonetta?
Ajattelin, jos täällä linkissä olisi kokemusta hyvistä ja vastaavasti vaikka huonoista paikoista viime ajalta, kun on tuore topikki.
Ja halvoista, kun ei ole tarkoitus kaupallistaa vaan satunnaiseen omaan käyttöön. Kiinan suunta perinteisesti halvin, vaikkakin epävarmin.
Edit: Joo, pyhitetään ketju varsinaisiiin ongelmakysymyksiin, kuten alempana neuvottiin, mutta privana voi viestiä käytännön kokemusta, mistä ostamalla saa niitä, tai minimoi ne. Purppuranvärinen seteli on budjetti.
Viimeksi muokannut 0000, Ti 14.07.2015 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Oon pari pakettia Kiinasta tilannut ja toimii hyvin jos tinaa kaikki juotokset uudelleen. Sitten on tuo softan kopio suojaus ei anna ottaa varmuuskopiota jonka voisi palauttaa toiselle levylle.0000 kirjoitti:Kiintolevyn saa ehkä siihen hintaan, muttei tuskin muuta. Rikkinäisiä paketteja myös.tuomasnuutti kirjoitti:Kannattaisi laittaa ostoilmoitus ! Erään foorumilaisen mukaan oli ostoilmoitukseen tullut parikymmentä tarjousta satasen luokkaa tällä foorumilla.... tiedä sitten.0000 kirjoitti:Tuleeko oikeaan topikkiin, mutta mistä ja miten edullisesti on tälle kesälle toimivia stareja osteltu?
Joko täydellisenä pakettina, tai sitten ilman tietokonetta?
Ajattelin, jos täällä linkissä olisi kokemusta hyvistä ja vastaavasti vaikka huonoista paikoista viime ajalta, kun on tuore topikki.
Ja halvoista, kun ei ole tarkoitus kaupallistaa vaan satunnaiseen omaan käyttöön. Kiinan suunta perinteisesti halvin, vaikkakin epävarmin.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Halpa vai edullinen?
Valinnasta riippumatta ehdottaisin että keskustelut testilaitteiden hankinnasta jatkettaisiin muissa threadeissa tai tarpeen tullen uudella otsikolla. Näitä hankintaan liittyviä keskusteluja on ollut monta jo aiemmin ja monta varmaan vielä tulee uusia. Tämän threadin tarkoitus oli keskittyä jo hankitun laitteiston ohjelmisto/laiteongelmien ratkomiseen. Jatkossa paljon helpompaa jos ei tarvitse kahlata "hankintaviestejä" läpi kun etsii ratkaisuja tekniikkaongelmiin.
Valinnasta riippumatta ehdottaisin että keskustelut testilaitteiden hankinnasta jatkettaisiin muissa threadeissa tai tarpeen tullen uudella otsikolla. Näitä hankintaan liittyviä keskusteluja on ollut monta jo aiemmin ja monta varmaan vielä tulee uusia. Tämän threadin tarkoitus oli keskittyä jo hankitun laitteiston ohjelmisto/laiteongelmien ratkomiseen. Jatkossa paljon helpompaa jos ei tarvitse kahlata "hankintaviestejä" läpi kun etsii ratkaisuja tekniikkaongelmiin.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mikäs nyt tuli, kun ei saa yhteyttä enää ollenkaan starilla virtalukkoon? Kahteen W220:aan kokeilin ja kumpaankaan ei nyt onnistunut pääsemään
Mulla on toi halvin C3 muksi ja 1.5 vuotta se on toiminut ilman, että olen edes sitä avannut koskaan. Sekös nyt rupesi kiukuttelemaan. W164:sen kanssa toimii, kun ottaa yhteyttä ZGW:hen. Perkele!
Tollanen tulee (ei oo ennen tullut)
Ja siitä, kun menee eteenpäin, tulee tällänen kohta. Tohon kun syöttää VINin, niin ei silti pääse mihinkään, jokaiseen laitteeseen yhteyttä kokeiltaessa tulee toi sama juttu ja pikatestistä, tulee joka laitteen kohdalla !-merkki.

Tollanen tulee (ei oo ennen tullut)
Ja siitä, kun menee eteenpäin, tulee tällänen kohta. Tohon kun syöttää VINin, niin ei silti pääse mihinkään, jokaiseen laitteeseen yhteyttä kokeiltaessa tulee toi sama juttu ja pikatestistä, tulee joka laitteen kohdalla !-merkki.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Jatkoa edelliseen, tein kehotuksesta tuon Itsetestin:
Tässä kytkin laitteet päälle ja muksin kiinni autoon:
Sitten kokeilin yhteyttä virtalukkoon, eikä onnistunut ja testi näytti sen jälkeen vähän erilaiselta:
Tossa jälkimmäisessä oli kohta D2 ADC ... 2500 Error ADC
Pystyykö tästä päättelemään jotain?
E: llmeisesti johtuu tuosta, googlettemalla löytyi vähän samanlainen ongelma:
Resoldered everything and it took nearly 2 hours, the error went away on the first test but came back on the 2nd.
tried to use Star earlier on a 2003 ML and I had to enter the VIN so I knew something was wrong. anyway bought a new star system the this morning so hope this sorts the problem. The old systems going in the bin.
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=67350" onclick="window.open(this.href);return false;
E2: tuolta löytyi kanssa samaa vikaa ja vastaus oli: Lattice 1016 isplsi defective or corrupted program. Jos jollain tietoa asiasta olisi tervetullutta!
http://mhhauto.com/Thread-Ceasar-self-test-report" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä kytkin laitteet päälle ja muksin kiinni autoon:
Koodi: Valitse kaikki
SDconnect Toolkit - device diagnostic
Testresult for Part D:
CAESAR STOS+ Rev.:2.12 from Jun 16 2005
generated protocol file from 29.07.2015 18:40
SystemCheck :
Check serial ... 0 Ok
CAESAR HW Detection :
D2Access ... 0 Ok
D2DownLoad ... 0 Ok
CAESAR Part D2 detected on COM2 with baudrate: 19200
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Special EEPROM check :
D2 Special EEPROM check:
Inst. date registered ... 0 Ok
D2 Special CAN Test :
Special Test ... 0 Ok
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Slave check :
D2 Slave check
D2 Processor ... 0 Ok C165 (mask step CA) is mounted.
D2 RAM ... 0 Ok
D2 FLASH ... 0 Ok
D2 EEPROM ... 0 Ok
D2 SERCTL1 ... 0 Ok
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 0 Ok
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 12.5 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 12.2 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 9 (+), 26 (-)
Koodi: Valitse kaikki
SDconnect Toolkit - device diagnostic
Testresult for Part D:
CAESAR STOS+ Rev.:2.12 from Jun 16 2005
generated protocol file from 29.07.2015 18:48
SystemCheck :
Check serial ... 0 Ok
CAESAR HW Detection :
D2Access ... 0 Ok
D2DownLoad ... 0 Ok
CAESAR Part D2 detected on COM2 with baudrate: 19200
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Special EEPROM check :
D2 Special EEPROM check:
Inst. date registered ... 0 Ok
D2 Special CAN Test :
Special Test ... 0 Ok
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Slave check :
D2 Slave check
D2 Processor ... 0 Ok C165 (mask step CA) is mounted.
D2 RAM ... 0 Ok
D2 FLASH ... 0 Ok
D2 EEPROM ... 0 Ok
D2 SERCTL1 ... 0 Ok
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 2500 Error ADC
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 12.5 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 12.2 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 9 (+), 26 (-)
Pystyykö tästä päättelemään jotain?
E: llmeisesti johtuu tuosta, googlettemalla löytyi vähän samanlainen ongelma:
Resoldered everything and it took nearly 2 hours, the error went away on the first test but came back on the 2nd.
tried to use Star earlier on a 2003 ML and I had to enter the VIN so I knew something was wrong. anyway bought a new star system the this morning so hope this sorts the problem. The old systems going in the bin.
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=67350" onclick="window.open(this.href);return false;
E2: tuolta löytyi kanssa samaa vikaa ja vastaus oli: Lattice 1016 isplsi defective or corrupted program. Jos jollain tietoa asiasta olisi tervetullutta!
http://mhhauto.com/Thread-Ceasar-self-test-report" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Aukaisin tuon purkin:

Tämä pintaan asennettu piiri lienee tuo AD-muunnin (Max192), en minä sitä kyllä olisi tiennyt, mutta yv:llä sain infoa asiasta. Vasemmanpuolen jalat (piirilevy-piirilevy liitoksessa) on kyllä kolvattu vähän sinnepäin, täytyy ne vissiin käydä läpi. Mitähän tossa taas on kinuskeilla taustalla, että merkinnät on hiottu pois itse piiristä 
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Sä oot tutkaillu virtalukoista niin paljon dataa sen puolentoistavuoden aikana, että muxista on palanu virtalukolle datan ohjaava rele. 

Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
On niin vanhoja autoja, että sinne se virtalukkoon on yhteyttä koitettava
Onhan toi nyt ollut käytössä jonkin verran, mutta ei kait siinä nyt jo tullut tunnit täyteen
Kolvasin sen AD-piirin uusiksi ja se herja hävisi (En tosin tiedä vaikuttiko toi kolvilla sorkkiminen oikeasti asiaan.), mutta nyt se ei toimi sitten enään ollenkaan. Tulee tälläinen teksti, kun yrittää yhteyttä autoon: Huomioitavaa tuossa on, että nyt siellä ei napsu mikään rele, kun kokeilee yhteyttä muodostaa, eilen vielä naksui useaan kertaan.
Itsetestissä tuli ensiksi tälläinen tulos:
Ja tuon autoon yhdistämisen jälkeen (auto käynnissä tässä testissä.):
Näissä nyt pistää noi voltit silmään ja mihin hävisi K-lines kohdassa 26 kpl (-) merkkisiä (eiliseen verrattuna):
Testi 1 (Auto sammuksissa)
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 09.3 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 11.9 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 35 (+), 0 (-)
Testi 2 (Auto käynnissä)
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 06.4 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 14.1 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 35 (+), 0 (-)
Mitäs nyt seuraavaksi tutkitaan?


Kolvasin sen AD-piirin uusiksi ja se herja hävisi (En tosin tiedä vaikuttiko toi kolvilla sorkkiminen oikeasti asiaan.), mutta nyt se ei toimi sitten enään ollenkaan. Tulee tälläinen teksti, kun yrittää yhteyttä autoon: Huomioitavaa tuossa on, että nyt siellä ei napsu mikään rele, kun kokeilee yhteyttä muodostaa, eilen vielä naksui useaan kertaan.
Itsetestissä tuli ensiksi tälläinen tulos:
Koodi: Valitse kaikki
SDconnect Toolkit - device diagnostic
CAESAR STOS+ Rev.:2.12 from Jun 16 2005
generated protocol file from 30.07.2015 22:38
SystemCheck :
Check serial ... 0 Ok
CAESAR HW Detection :
D2Access ... 0 Ok
D2DownLoad ... 0 Ok
CAESAR Part D2 detected on COM2 with baudrate: 19200
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Special EEPROM check :
D2 Special EEPROM check:
Inst. date registered ... 0 Ok
D2 Special CAN Test :
Special Test ... 0 Ok
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Slave check :
D2 Slave check
D2 Processor ... 0 Ok C165 (mask step CA) is mounted.
D2 RAM ... 0 Ok
D2 FLASH ... 0 Ok
D2 EEPROM ... 0 Ok
D2 SERCTL1 ... 0 Ok
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 0 Ok
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 09.3 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 11.9 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 35 (+), 0 (-)
Koodi: Valitse kaikki
SDconnect Toolkit - device diagnostic
CAESAR STOS+ Rev.:2.12 from Jun 16 2005
generated protocol file from 30.07.2015 22:47
SystemCheck :
Check serial ... 0 Ok
CAESAR HW Detection :
D2Access ... 0 Ok
D2DownLoad ... 0 Ok
CAESAR Part D2 detected on COM2 with baudrate: 19200
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Special EEPROM check :
D2 Special EEPROM check:
Inst. date registered ... 0 Ok
D2 Special CAN Test :
Special Test ... 0 Ok
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 0 Ok
User is Daimler-Benz AG
User Authentification 1
Classification 0
Serial Number 022658
Authorization Level 3
Part D
Hardware Authentification 011200
Hardware Date 040301
Slave check :
D2 Slave check
D2 Processor ... 0 Ok C165 (mask step CA) is mounted.
D2 RAM ... 0 Ok
D2 FLASH ... 0 Ok
D2 EEPROM ... 0 Ok
D2 SERCTL1 ... 0 Ok
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 0 Ok
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 06.4 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 14.1 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 35 (+), 0 (-)
Testi 1 (Auto sammuksissa)
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 09.3 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 11.9 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 35 (+), 0 (-)
Testi 2 (Auto käynnissä)
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 06.4 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 14.1 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 35 (+), 0 (-)
Mitäs nyt seuraavaksi tutkitaan?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
No eipä toi enää yhdistä ees 164 koriseen. Näyttää 30-piirin jännitteksi 5,5V ja ykskään rele ei koita napsahtaa yhdistettäessä. Eikös toi nyt ole jatkuva virta, minkä muxi saa autosta?
Mitään ajatuksia mistä lähtisi tutkimaan ongelmaa?
Mitään ajatuksia mistä lähtisi tutkimaan ongelmaa?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke 07.05.2014 21:31
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
iltaa.. mulla ei tuossa testerissä toimi wis. Pyytää avainta. Kehtaako joku laskia sen? LandID: 080002036D94.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Koita tolla josko toimisi. *1rrt0zsz24vm0t4r5cxvhhtz3lhxtaonyquzqyd0vthgq
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke 07.05.2014 21:31
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
kiitos. pittääpä kokeilla.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Koita varoiksi niin että laitaa ohisyötöllä pikkin 16 +12v ja piikeihin (kaksi pitempää) 4 5 -12vnoroljan kirjoitti:No eipä toi enää yhdistä ees 164 koriseen. Näyttää 30-piirin jännitteksi 5,5V ja ykskään rele ei koita napsahtaa yhdistettäessä. Eikös toi nyt ole jatkuva virta, minkä muxi saa autosta?
Mitään ajatuksia mistä lähtisi tutkimaan ongelmaa?
Jos(kun) ei apua niin sitten mittaille minne asti tuleva siinä piuhassa olevaan boxsiin
Mökkillä
'
'
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Eikös tolla kaapelilla pysty sinne syöttämään kaiken tarvittavan:
No täytyy jostain etsiä sopiva virtalähde ja tutkia mihin asti kulkee +12V. Se ADHD piiri taitaa toimia 5v, jos nyt oikean datasheetin löysin, kun ei piiristä saa selvää mikä se todellisuudessa on.
Onko noi releet kortilla niitä K-linjan releitä, ainakin ne on nimetty K1-K38, voiko mistään päätellä mikä rele on se virtalukolle menevä? Toisella kortilla on vain 4 relettä (K1-K4) ja toisella 38 kpl (K1-K38). Tarvitseeko toi "itsetesti", muuta kun virtaa kortille, jos kokeilen sisällä virtalähteen kanssa sitä, vai kaipaako se autosta jotain tietoa, mietin vaan mikä toi keltainen "signal"-johto oikeen on?
Ainakin siinä on +12, KL15 ja maa, sekä "signal". Mitähän tuolla kaapelilla on oikeasti tarkoitus edes tehdä?No täytyy jostain etsiä sopiva virtalähde ja tutkia mihin asti kulkee +12V. Se ADHD piiri taitaa toimia 5v, jos nyt oikean datasheetin löysin, kun ei piiristä saa selvää mikä se todellisuudessa on.
Onko noi releet kortilla niitä K-linjan releitä, ainakin ne on nimetty K1-K38, voiko mistään päätellä mikä rele on se virtalukolle menevä? Toisella kortilla on vain 4 relettä (K1-K4) ja toisella 38 kpl (K1-K38). Tarvitseeko toi "itsetesti", muuta kun virtaa kortille, jos kokeilen sisällä virtalähteen kanssa sitä, vai kaipaako se autosta jotain tietoa, mietin vaan mikä toi keltainen "signal"-johto oikeen on?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
vaikka 124 mallin airbägiä/abs systeemiä tai jotain muuta mitä satuunoroljan kirjoitti:Eikös tolla kaapelilla pysty sinne syöttämään kaiken tarvittavan:Ainakin siinä on +12, KL15 ja maa, sekä "signal". Mitähän tuolla kaapelilla on oikeasti tarkoitus edes tehdä?
No täytyy jostain etsiä sopiva virtalähde ja tutkia mihin asti kulkee +12V. Se ADHD piiri taitaa toimia 5v, jos nyt oikean datasheetin löysin, kun ei piiristä saa selvää mikä se todellisuudessa on.
Onko noi releet kortilla niitä K-linjan releitä, ainakin ne on nimetty K1-K38, voiko mistään päätellä mikä rele on se virtalukolle menevä? Toisella kortilla on vain 4 relettä (K1-K4) ja toisella 38 kpl (K1-K38). Tarvitseeko toi "itsetesti", muuta kun virtaa kortille, jos kokeilen sisällä virtalähteen kanssa sitä, vai kaipaako se autosta jotain tietoa, mietin vaan mikä toi keltainen "signal"-johto oikeen on?
oleman kytketty niihin reikiin siinä pienessä muovi laatikossa
(tökimällä sitä signal johtoa aina vuorallan sen yksikön reikään mihin hht syteemi ohjeista)
hantinpuolella tuuli lasin lähellä missä on
noille paikat,
+12 ja KL15 syötää sen +12v ja maa -12 niin voi koittaa mittailla jääkö virta jonnekin matkalla
(on vaarmman jotain muitakin tapoja mutta kun ei niitä ole kukaan vielä laitellut niin tällä pääse edes alkuun)
Mökkillä
'
'
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Jotain nyt mittailin, ainakin alemmasta kortista lähtee piikkirimaa pitkin ihan järkeviä jännitteitä, luulin jo löytäväni jotain hämärää, kun 8V tuli yhdestä regusta, mutta sehän olikin 8V regulaattori
Vaalean Ruskea = 2V
Oranssi = 5V
Sininen = 8V
Punaiset = 12V (Piiri 30)
Vaalean sininen = 12V (Piiri 15)
Tuossa ekalla kortilla ei kait jännitteet jää matkalle, ainakin siitä menee jännitteet piikkirimalle (jos noista mittauksista nyt mitään voi päätellä.)
TIP42C-transistorin kaikista kannoista tulee/lähtee n.12V, eikös sekin ole kunnossa silloin (joku vahvistin?)
Ton toisen kortin, (jossa äly lienee) mittaaminen onkin vähän haastavampaa, kun se on piikkirimoilla kiinni alemmassa kortissa ja kaikki komponentit jää sinne sisäpuolelle. Täytyy siihen rakentaa joku lattakaapeli väliaikaisesti, että pääsee mittaamaan.

Vaalean Ruskea = 2V
Oranssi = 5V
Sininen = 8V
Punaiset = 12V (Piiri 30)
Vaalean sininen = 12V (Piiri 15)
Tuossa ekalla kortilla ei kait jännitteet jää matkalle, ainakin siitä menee jännitteet piikkirimalle (jos noista mittauksista nyt mitään voi päätellä.)
TIP42C-transistorin kaikista kannoista tulee/lähtee n.12V, eikös sekin ole kunnossa silloin (joku vahvistin?)
Ton toisen kortin, (jossa äly lienee) mittaaminen onkin vähän haastavampaa, kun se on piikkirimoilla kiinni alemmassa kortissa ja kaikki komponentit jää sinne sisäpuolelle. Täytyy siihen rakentaa joku lattakaapeli väliaikaisesti, että pääsee mittaamaan.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kun vaan tietäisi yhtään mitä tässä on edes tutkimassa 
Kuuluukos tuolla kortilla kulkea 2V missään? Tässä meinaan ylemmänkortin ainoisiin releisiin tulee keskimmäiseen jalkaan vasemmanpuoleisissa 12V ja oikeanpuoleisiin vaan 2V. Tiedä sitten kertooko sekään mitään

Kuuluukos tuolla kortilla kulkea 2V missään? Tässä meinaan ylemmänkortin ainoisiin releisiin tulee keskimmäiseen jalkaan vasemmanpuoleisissa 12V ja oikeanpuoleisiin vaan 2V. Tiedä sitten kertooko sekään mitään

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe 17.04.2015 19:58
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Moi,
Meneköhän tämä kysely oikeaan osioon? Löytyiskö joltain koodi millä pääse erikoistoimintoihin? C4:n valikosta löytyy kyllä paikka josta pääsee muuttamaan ABS-ohjaimen VIN-numeron mutta vaatii salasanan. Salasanan generointi vaatii vissiin VIN numeron jos sellainen generaattori joltain löytyy: VIN WDD2122821A432032
Jonkun netti tiedon mukaan salasanan ohitukseen löytyis softa mutta en ole onnistunut sitä löytämään.
Kiitoksia etukäteen
Meneköhän tämä kysely oikeaan osioon? Löytyiskö joltain koodi millä pääse erikoistoimintoihin? C4:n valikosta löytyy kyllä paikka josta pääsee muuttamaan ABS-ohjaimen VIN-numeron mutta vaatii salasanan. Salasanan generointi vaatii vissiin VIN numeron jos sellainen generaattori joltain löytyy: VIN WDD2122821A432032
Jonkun netti tiedon mukaan salasanan ohitukseen löytyis softa mutta en ole onnistunut sitä löytämään.
Kiitoksia etukäteen
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Menee mielenkiintoiseksi tämä oma ongelma. Toissapäivänä muksi ei suostunut enään näkymään edes tietokoneelle, joten en voinut itsetestiä tehdä. Olin mittaavina, että AD-piirin SSTRB ja VDD pinnit oli yhdessä. Uusinta mittauksella ne ei kuitenkaan ollut, putsasin vielä ja mittasin kaikki AD-piirin liittimet, ettei ole oikosulussa.
Kokeilin eilen (taisi olla jo tämän päivän puolella) uudelleen ja itse testi onnistui ja näytti järkevältä:
D2 Processor ... 0 Ok C165 (mask step CA) is mounted.
D2 RAM ... 0 Ok
D2 FLASH ... 0 Ok
D2 EEPROM ... 0 Ok
D2 SERCTL1 ... 0 Ok
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 0 Ok
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 12.5 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 12.7 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 0 (+), 35 (-)
Raahasin laitteet autoon (W220:aan) ja kokeilin yhteyttä. Kappas vaan nyt se otti yhteyttä virtalukkoon ihan kiltisti ja pikatestissä, löytyi kaikki laitteet.
Mutta sen jälkeen kokeilin itsetestiä uudelleen useita kertoja ja se näytti ihan mitä sattuu:
1:
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 07.1 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 12.7 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 0 (+), 35 (-)
2:
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 00.7 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 00.3 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 1 (+), 33 (-), 1 Error(s)
3:
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 00.7 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 25.4 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 0 (+), 34 (-), 1 Error(s)
Näistä huolimatta sain yhteyden muodostettua autoon testien jälkeenkin (vaikka ne olikin tuollaiset). Tiiä sitten kauan toimii ja mikä siellä oikeasti kettuilee...
Kiitos jo tässä vaiheessa viesteistä ja lukuisista yv-viesteistä auttaneille!
Kokeilin eilen (taisi olla jo tämän päivän puolella) uudelleen ja itse testi onnistui ja näytti järkevältä:
D2 Processor ... 0 Ok C165 (mask step CA) is mounted.
D2 RAM ... 0 Ok
D2 FLASH ... 0 Ok
D2 EEPROM ... 0 Ok
D2 SERCTL1 ... 0 Ok
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 0 Ok
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 12.5 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 12.7 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 0 (+), 35 (-)
Raahasin laitteet autoon (W220:aan) ja kokeilin yhteyttä. Kappas vaan nyt se otti yhteyttä virtalukkoon ihan kiltisti ja pikatestissä, löytyi kaikki laitteet.
Mutta sen jälkeen kokeilin itsetestiä uudelleen useita kertoja ja se näytti ihan mitä sattuu:
1:
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 07.1 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 12.7 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 0 (+), 35 (-)
2:
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 00.7 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 00.3 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 1 (+), 33 (-), 1 Error(s)
3:
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 00.7 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 25.4 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 0 (+), 34 (-), 1 Error(s)
Näistä huolimatta sain yhteyden muodostettua autoon testien jälkeenkin (vaikka ne olikin tuollaiset). Tiiä sitten kauan toimii ja mikä siellä oikeasti kettuilee...
Kiitos jo tässä vaiheessa viesteistä ja lukuisista yv-viesteistä auttaneille!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kuulut tapuksista että on vikaa on ollutnoroljan kirjoitti:Menee mielenkiintoiseksi tämä oma ongelma. Toissapäivänä muksi ei suostunut enään näkymään edes tietokoneelle, joten en voinut itsetestiä tehdä. Olin mittaavina, että AD-piirin SSTRB ja VDD pinnit oli yhdessä. Uusinta mittauksella ne ei kuitenkaan ollut, putsasin vielä ja mittasin kaikki AD-piirin liittimet, ettei ole oikosulussa.
Kokeilin eilen (taisi olla jo tämän päivän puolella) uudelleen ja itse testi onnistui ja näytti järkevältä:
D2 Processor ... 0 Ok C165 (mask step CA) is mounted.
D2 RAM ... 0 Ok
D2 FLASH ... 0 Ok
D2 EEPROM ... 0 Ok
D2 SERCTL1 ... 0 Ok
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 0 Ok
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 12.5 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 12.7 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 0 (+), 35 (-)
Raahasin laitteet autoon (W220:aan) ja kokeilin yhteyttä. Kappas vaan nyt se otti yhteyttä virtalukkoon ihan kiltisti ja pikatestissä, löytyi kaikki laitteet.
Mutta sen jälkeen kokeilin itsetestiä uudelleen useita kertoja ja se näytti ihan mitä sattuu:
1:
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 07.1 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 12.7 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 0 (+), 35 (-)
2:
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 00.7 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 00.3 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 1 (+), 33 (-), 1 Error(s)
3:
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = 00.7 V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = 25.4 V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 0 (+), 34 (-), 1 Error(s)
Näistä huolimatta sain yhteyden muodostettua autoon testien jälkeenkin (vaikka ne olikin tuollaiset). Tiiä sitten kauan toimii ja mikä siellä oikeasti kettuilee...
Kiitos jo tässä vaiheessa viesteistä ja lukuisista yv-viesteistä auttaneille!
ohjelmassa niin että näytää väärin ja sitten jumitaa
(liekö tahallaan tehtyä että ei toimi liian pitkään)
mitähän niin salaista näissä on että
autaavia viestejä ei voi kaikien näkösälle laitaa
hyvä kuitenkin että apua saa edes jotenkin
: sen ymärtää jos vaikka puhelimella joku neuvoo siinä kun jää kädet vapaaksi
työn tekoon,
taanoin autoani yksi asiantuntija tutki niin samalla puhui lähes koko ajan puhelimessa
ja antoi autoa tukiessan puhelintukea ainakin seinäjoelle, vaasan, kajaaniin, kalajoelle, ouluun, tornion,
upsalaan, järvenpäähän, rovaniemelle, rigan ja jokunen muukin paikka siinä oli mitä ei tullut julki
kertoil olevan normali päivä
Mökkillä
'
'