Hei.
Minulla on ML 320 cdi 2005 jossa on airmatic offroad paketilla. Autolla ajettu n. 190 000 km.
Kun auton sammuttaa niin vasen etukulma laskeutuu hitaasti alas n. 40 mm (n. 10 min aikana). Kun auton taas käynnistää se nousee ylös ja on ajossa täysin normaali.
Koska autossa on offroad paketti, alustan korkeutta voi säätää. Kun nostan auton 1:lle tasolle niin vasen etukulma pysyy ylhäällä aivan normaalisti, samoin 2:s ja 3:s korkeudella. Jousituksen sport/normaali/comfort asennolla ei ole vaikutusta laskeutumisongelmaan, elikkä oli se missä asennossa tahansa ja korkeudensäätö ala-asennossa niin vasen etukulma laskeutuu.
Oliskohan kellään foorumilaisella "diagnoosia" ko. ongelmaan.
164 Airmatic ongelma
Re: 164 Airmatic ongelma
Ilmapalje vuotaa.
Korkeammilla asennoilla palje kääntyy eriasentoon ja hapristunut vuotokohta kääntyy sellaiseen asentoon ettei vuoda.
Tuossa vielä kuva vastaavasta airmatic ässästä.
Tämäkin tolppa painui alas ~30minuutissa. Tuo reikä tiivistyi alumiinista palkeen ulkoputkea vasten eikä vuotanut paikallaan ollessa kovin pahasti.
Hiljaisessa tallissa pyöräkotelosta kuunnellessa kuuli oikein hiljaisen suhinan.

Korkeammilla asennoilla palje kääntyy eriasentoon ja hapristunut vuotokohta kääntyy sellaiseen asentoon ettei vuoda.
Tuossa vielä kuva vastaavasta airmatic ässästä.
Tämäkin tolppa painui alas ~30minuutissa. Tuo reikä tiivistyi alumiinista palkeen ulkoputkea vasten eikä vuotanut paikallaan ollessa kovin pahasti.
Hiljaisessa tallissa pyöräkotelosta kuunnellessa kuuli oikein hiljaisen suhinan.

Re: 164 Airmatic ongelma
Kiitokset Mika.T diagnoosista.
Autoni on nyt seissyt yli vuorokauden, korkeus asennossa 1. Ei ole laskeutunut yhtään. Voisiko revennyt pussi tiivistyä jotakin pintaa vasten täysin vuotamattomaksi?
Autoni on nyt seissyt yli vuorokauden, korkeus asennossa 1. Ei ole laskeutunut yhtään. Voisiko revennyt pussi tiivistyä jotakin pintaa vasten täysin vuotamattomaksi?
Re: 164 Airmatic ongelma
Hei,
Jotta kukaan ei alkaisi "pusseja" ML:ään uusimaan Mika :n diagnoosin perusteella ilmoittelisin ettei pussissa todellakaan ollut mitään vikaa.
Asia on korjaantunut "itsekseen", elikkä lienee jotain "ohjauksellisia" ongelmia, jonkin venttiilin jumimista jne.
Jotta kukaan ei alkaisi "pusseja" ML:ään uusimaan Mika :n diagnoosin perusteella ilmoittelisin ettei pussissa todellakaan ollut mitään vikaa.
Asia on korjaantunut "itsekseen", elikkä lienee jotain "ohjauksellisia" ongelmia, jonkin venttiilin jumimista jne.
Re: 164 Airmatic ongelma
No äkkiä tuntuis että harvemmin itsekseen oikeen mikään korjaantuu...
Mutta kosteus ja kaikenlainen ylimääräinen töhnä pi systeemissä kyllä voi aiheuttaa yhtä ja toista.
Mites kompressorin huolto? Imusuodatin ja kuivausryynit?
Jos ei ole vaihdettu niin lähde niistä liikkeelle. Halpa ja helppo juttu. Vaikka vika ei just nyt varsinaisesti niissä olisikaan niin varmuudella jatkaa järjestelmän ikää ja parantaa toimintavarmuutta.
Mutta kosteus ja kaikenlainen ylimääräinen töhnä pi systeemissä kyllä voi aiheuttaa yhtä ja toista.
Mites kompressorin huolto? Imusuodatin ja kuivausryynit?
Jos ei ole vaihdettu niin lähde niistä liikkeelle. Halpa ja helppo juttu. Vaikka vika ei just nyt varsinaisesti niissä olisikaan niin varmuudella jatkaa järjestelmän ikää ja parantaa toimintavarmuutta.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: 164 Airmatic ongelma
Tarkasta asennon tunnustimen muoviset varret molemmilta puolilta. Pallonivelet jumittaa herkästi. Minulla oli ML:ssä vastaava ongelma. Jumittava varsi voi olla silläkin puolella joka ei laske.autita kirjoitti:Hei.
Minulla on ML 320 cdi 2005 jossa on airmatic offroad paketilla. Autolla ajettu n. 190 000 km.
Kun auton sammuttaa niin vasen etukulma laskeutuu hitaasti alas n. 40 mm (n. 10 min aikana). Kun auton taas käynnistää se nousee ylös ja on ajossa täysin normaali.
Koska autossa on offroad paketti, alustan korkeutta voi säätää. Kun nostan auton 1:lle tasolle niin vasen etukulma pysyy ylhäällä aivan normaalisti, samoin 2:s ja 3:s korkeudella. Jousituksen sport/normaali/comfort asennolla ei ole vaikutusta laskeutumisongelmaan, elikkä oli se missä asennossa tahansa ja korkeudensäätö ala-asennossa niin vasen etukulma laskeutuu.
Oliskohan kellään foorumilaisella "diagnoosia" ko. ongelmaan.
Re: 164 Airmatic ongelma
Ok, ei varmaankaan ole vaihdettu, pitää tsekata.Tenutähti kirjoitti:No äkkiä tuntuis että harvemmin itsekseen oikeen mikään korjaantuu...
Mutta kosteus ja kaikenlainen ylimääräinen töhnä pi systeemissä kyllä voi aiheuttaa yhtä ja toista.
Mites kompressorin huolto? Imusuodatin ja kuivausryynit?
Jos ei ole vaihdettu niin lähde niistä liikkeelle. Halpa ja helppo juttu. Vaikka vika ei just nyt varsinaisesti niissä olisikaan niin varmuudella jatkaa järjestelmän ikää ja parantaa toimintavarmuutta.
Re: 164 Airmatic ongelma
Kuulostas aika luontevalta "diagnoosilta" oireisiin nähden. Pitänee tsekata.Forestman kirjoitti:Tarkasta asennon tunnustimen muoviset varret molemmilta puolilta. Pallonivelet jumittaa herkästi. Minulla oli ML:ssä vastaava ongelma. Jumittava varsi voi olla silläkin puolella joka ei laske.autita kirjoitti:Hei.
Minulla on ML 320 cdi 2005 jossa on airmatic offroad paketilla. Autolla ajettu n. 190 000 km.
Kun auton sammuttaa niin vasen etukulma laskeutuu hitaasti alas n. 40 mm (n. 10 min aikana). Kun auton taas käynnistää se nousee ylös ja on ajossa täysin normaali.
Koska autossa on offroad paketti, alustan korkeutta voi säätää. Kun nostan auton 1:lle tasolle niin vasen etukulma pysyy ylhäällä aivan normaalisti, samoin 2:s ja 3:s korkeudella. Jousituksen sport/normaali/comfort asennolla ei ole vaikutusta laskeutumisongelmaan, elikkä oli se missä asennossa tahansa ja korkeudensäätö ala-asennossa niin vasen etukulma laskeutuu.
Oliskohan kellään foorumilaisella "diagnoosia" ko. ongelmaan.