Suutin tuli kurkistamaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: To 09.10.2014 18:12
Suutin tuli kurkistamaan
Olipa kerran kaunis ja aurinkoinen päivä. Sitten se muuttui synkäksi.
Ajelin tuossa vitostiellä autolla kohti kotia ja yhtäkkiä kuului pamaus ja alko tärinä ja supsutus. Rullasin eessä olevalle pysäkille ja ihmettelemääm miksi pellin alta nousee höyryä. Pelti auki ja ihmettelemään, jossa näky ei ollut kovin kaunis. Suutin oli lähtenyt melkein maatakiertävälle radalle, vain konepelti ja suutinputki pysäyttivät sen.
https://drive.google.com/file/d/0B5uRVO ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B5uRVO ... sp=sharing
Auto siis C220CDI -01 ja oli repinyt kannesta kierteet pultin mukaan, pultti ehjä. Kuinka yleistä tämmönen lie, ennen en oo kuullu että oisi näin käyny kellekkään.
Suutin meni ainakin mykäksi, sen kokeilin kun sain auton hinattua hallin pihaan. Konepelti menee kans vaihtoon, hirveän patin löi siihen. Miten tuo kierteen korjaus kannesta, onnistuuko se paikoillaan ollessa vai pitääkö rueta kahtelemaan toista kantta. Yhellä tutulla ois OM646 kansi, käykö se jos vaihto tulee kyseeseen.
Kiitos ja kumarrus.
Ajelin tuossa vitostiellä autolla kohti kotia ja yhtäkkiä kuului pamaus ja alko tärinä ja supsutus. Rullasin eessä olevalle pysäkille ja ihmettelemääm miksi pellin alta nousee höyryä. Pelti auki ja ihmettelemään, jossa näky ei ollut kovin kaunis. Suutin oli lähtenyt melkein maatakiertävälle radalle, vain konepelti ja suutinputki pysäyttivät sen.
https://drive.google.com/file/d/0B5uRVO ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B5uRVO ... sp=sharing
Auto siis C220CDI -01 ja oli repinyt kannesta kierteet pultin mukaan, pultti ehjä. Kuinka yleistä tämmönen lie, ennen en oo kuullu että oisi näin käyny kellekkään.
Suutin meni ainakin mykäksi, sen kokeilin kun sain auton hinattua hallin pihaan. Konepelti menee kans vaihtoon, hirveän patin löi siihen. Miten tuo kierteen korjaus kannesta, onnistuuko se paikoillaan ollessa vai pitääkö rueta kahtelemaan toista kantta. Yhellä tutulla ois OM646 kansi, käykö se jos vaihto tulee kyseeseen.
Kiitos ja kumarrus.
Re: Suutin tuli kurkistamaan
Muistelen muutaman vastaavan raportoidun... noissa saattaa olla taustalla kertaalleen korjattu tai korjaamatta jätetty kierre kun suuttimen pohjatiivistettä on vaihdettu.
Time-Serttiä tuonne vois kokeilla, pahasti revityssä reiässä on helicoili vähän niin ja näin? Jossain brittifoorumilla tais olla ohjetta hommaan... kierrehän on syvällä reiässä, joten jatkovarsia tarvitaan... joku mustaakseni laittoi timesertin siihen pintaan mutta silloin ei oma venyvä pultti taas käy...
Time-Serttiä tuonne vois kokeilla, pahasti revityssä reiässä on helicoili vähän niin ja näin? Jossain brittifoorumilla tais olla ohjetta hommaan... kierrehän on syvällä reiässä, joten jatkovarsia tarvitaan... joku mustaakseni laittoi timesertin siihen pintaan mutta silloin ei oma venyvä pultti taas käy...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Suutin tuli kurkistamaan
Väittäisin että kiristetty liikaa tai vedetty väärille kierteille, kun ei ole viitsitty putsata kunnolla. Ei se sieltä ihan itsekseen kierteitä revi.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Suutin tuli kurkistamaan
Kierreholkki kanteen ja uudella tiivisteellä + pultilla suutin kiinni, helppo korjata.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: To 09.10.2014 18:12
Re: Suutin tuli kurkistamaan
Itse tosiaan vaihtelin vuosi sitten tiivisteet ja pultit suuttimiin ja kierteet puhdistettiin erityispitkällä kierretapilla ja momenttiavaimella kirin pultit ettei ole ollut kyllä siitä kysymys, että olisi huteloiden rassattu. Tuossa hajonneessa kierteessä oli kyllä puhkaistu vesitilaan se pohja, että jotakin siellä on tolskattu ennen minua.
Kuinka syvälle kierreholkki pitää laittaa, että pultti toimii ja joustaa oikeanlailla. Ei taida venttiilikoppaa irrottamatta mahtua laittamaan uutta.
Kuinka syvälle kierreholkki pitää laittaa, että pultti toimii ja joustaa oikeanlailla. Ei taida venttiilikoppaa irrottamatta mahtua laittamaan uutta.
Re: Suutin tuli kurkistamaan
Joo, jotainhan siellä joku "ei niin osaava" on sitten turannut ennen sinua. Tuo vesitilan puhkeutuminen johtuu yleensä nimenomaan huonosta puhdistuksesta. Moni (itseni mukaan lukien) irroittaa noita suuttimia niin, että 5-10mm kiinnityspulttia auki, kone käyntiin, kierroksia että suutin pulpahtaa irti ja kierteet kestää hyvin tämänkin 

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Suutin tuli kurkistamaan
Mulla pamahti jokunen vuosi takaperin väyrysestä hehku irti. Kauhee jysäys kuului, mutta mitään vahinkoa ei sinänsä tapahtunut. Jengatkin säilyi ehjänä
Olin juuri ostanut auton liikkeestä, missä korjasivat omaan piikkiinsä. Juuri olivat siis hehkut ynnämuuta tilpehööriä vaihtaneet koneeseen. Epäilen irtoamisen syyksi sitä, että hehku oli unohtunut käsikireyteen. Siitä sitten moottorin käydessä pikkuhiljaa pyörinyt auki.

E350CDI&A180CDI
Re: Suutin tuli kurkistamaan
moi.
En tiedä millainen on sen pultin holkkiosan vahvuus em moottorissa,mut itseltä nousi tos 400cdi:stä helicoilin palasia mukana suuttimen pultin irroituksessa.asiantuntevalta taholta,sain ohjeet et kierreholkille poraus ja kierteet.holkki paikoilleen,kiilat sisään ja kovaa ajoa.näin tein ja pelannu on ny ainakin sen parituhatta km,kunnon käskytystäkin väliin.holkkia ei ainakaan mun tapaukses tarvii asentaa pohjalle,missä alkuperäinen kierre on,vaan voi jättää pikkasen venttiilikopan tiivistepinnan alapuolelle.
kysyin et kestääkö ja kaveri meinas et näin me veholla niitä on paljon korjattu,eikä sen vuoksi yhtäkään ole tullut takaisin.
En tiedä millainen on sen pultin holkkiosan vahvuus em moottorissa,mut itseltä nousi tos 400cdi:stä helicoilin palasia mukana suuttimen pultin irroituksessa.asiantuntevalta taholta,sain ohjeet et kierreholkille poraus ja kierteet.holkki paikoilleen,kiilat sisään ja kovaa ajoa.näin tein ja pelannu on ny ainakin sen parituhatta km,kunnon käskytystäkin väliin.holkkia ei ainakaan mun tapaukses tarvii asentaa pohjalle,missä alkuperäinen kierre on,vaan voi jättää pikkasen venttiilikopan tiivistepinnan alapuolelle.
kysyin et kestääkö ja kaveri meinas et näin me veholla niitä on paljon korjattu,eikä sen vuoksi yhtäkään ole tullut takaisin.
W163 400 cdi
Re: Suutin tuli kurkistamaan
En ole irrotellut venttiilikoppaa, pultti jää lyhyemmäksi mutta kestää hyvin. Omallakin olen ajanut nyt 50000 km yksi pultti holkitettuna.
wiimax.fi
Re: Suutin tuli kurkistamaan
Mitä pulttia käytät, jostain muusta merkistä? Venyvää kuitenkin?dealer kirjoitti:En ole irrotellut venttiilikoppaa, pultti jää lyhyemmäksi mutta kestää hyvin. Omallakin olen ajanut nyt 50000 km yksi pultti holkitettuna.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Suutin tuli kurkistamaan
samalla oem pultilla saa pitämään, täytyy vaan jatkaa kierrettä lisää. Kuusiokolomallin pultissa on sama halkaisija varressa että pystyyy kierrettä jatkaa, se torx kanta pultti on ohennettu että sitä ei pysty tässä kohtaa käyttää. Tai jos saa upotettua syvämmälle insertin niin sitten riittänee ilman että tarvii kierrettä jatkaa.
Re: Suutin tuli kurkistamaan
Samaa pulttia, on mahdollista laittaa kannan alle koroketta jolloin pultille jää pituutta venyä.
wiimax.fi
Re: Suutin tuli kurkistamaan
nii,en minäkään,..dealer kirjoitti:En ole irrotellut venttiilikoppaa.
hyvä kuulla ettei sen puoleen ole ongelmia edessä.
W163 400 cdi