Ei viittis heti tyhmänä soitella korjaamoille jos onkin joku ohan perushomma
W210 220CDI "säksättää"
W210 220CDI "säksättää"
Kyseinen auto mulle eka mersu, -98, 380 000 ajettu diisseli manuaali. Onko toi säksätys vain normaalia näin vanhassa diisselissä? Kuuluu siis alakierroksilta noin 3000 asti jolloin käynti tasoittuu tasaiseksi "hyrräämiseksi". Ei siis ole sellaista pihinänkaltaista joka tulisi jos suuttimen läpi löisi? Johtuuko toi jostain perusviasta vai onko vaan ominaisuus? Paha vertailla kun en ole vastaavalla moottorilla varustetulla autolla ajanu kun noin 20 km ennen tämän ostoa. Tehot tuntuu kyllä olevan tallessa ja kuluttaa mun kaasujalalla 6-7 väliin, vähemmälläkin pääsis.
Ei viittis heti tyhmänä soitella korjaamoille jos onkin joku ohan perushomma
Ei viittis heti tyhmänä soitella korjaamoille jos onkin joku ohan perushomma
Re: W210 220CDI "säksättää"
oletko muovikopan avannut, ja oikein katsonut ettei suutin sittenkin vuoda?
...kuvailisin suuttimen vuotoääntä juurikin säksätykseksi, enkä pihinäksi.
...kuvailisin suuttimen vuotoääntä juurikin säksätykseksi, enkä pihinäksi.
Re: W210 220CDI "säksättää"
Pitää avata, isän cdi vitossa aikanaan noi suuttimet oikkuili ja sillon ääni oli erilainen, vaimeampi. Mut pitää tosiaan varmuudeks kurkata. Onko muuta mikä tommosta vois aiheuttaa?
Re: W210 220CDI "säksättää"
Vielä lisää, moottorin suojakoppaa en viel kerinnyt ruuvaamaan pois mut huomasin että jonkinlainen ohjausakselin läpivientikumi ratilta moottoritilaan on rikki ja siinä kohtaa jonkinmoinen aukko moottoritilaan. Voisko olla et tuon takia äänet kuuluu ohjaamon selvemmin ja kovemmin, säksätys kuuluu matalalta ohjaamossa. Ääntä ei meinaan kuulu niin selkeästi kun auto on paikallaan ja konetta huudattaa. Pitää ny keritä ruuvaamaan vielä se muovikoppa pois niin tietää tarkemmin mut kaikki työkalut muussa osotteessa 
Re: W210 220CDI "säksättää"
Pakosarjantiivisteen vuoto aiheuttaa "säksätystä" kun konetta kuormittaa.




