MB w107 280 vm 1985 pakoputken päät
MB w107 280 vm 1985 pakoputken päät
Museokatsastusta varten olisi hyvä tietää, millaiset ko. auton
pakoputken alkuperäiset päät ovat olleet.
Ohessa kuvassa 1 on Saksassa joskus asennetut tarvikepäät, ihan hyvännäköiset,
mutta risat.
Kuvassa 2 eräs siisti ratkaisu.
Kuvassa 3 ABC kolme vaihtoehtoa, joista A saattaisi olla lähellä alkuperäistä?
Mitä mieltä ollaan?
t: norppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB w107 280 vm 1985 pakoputken päät
Hei mersumiehet!
Onko tullut kysytyksi liian vaikeata, vai muuten vaan tyhmiä?
Kovasti toivoisin jonkinlaista vinkkiä, millainen putkenpää
olisi museotarkastajan hyväksyttävissä.
Vai onko sillä pakoputken päällä väliä?
t: norppa
Onko tullut kysytyksi liian vaikeata, vai muuten vaan tyhmiä?
Kovasti toivoisin jonkinlaista vinkkiä, millainen putkenpää
olisi museotarkastajan hyväksyttävissä.
Vai onko sillä pakoputken päällä väliä?
t: norppa
Re: MB w107 280 vm 1985 pakoputken päät
Moi,
minulla oli jokin aika sitten 77 SL ja siinä oli tuommoiset ylimmänkuvan C malliset pakoputkenpäät.
Tuossa punaisessa autossa on hyvännäköiset pakoputket ja ei ne putken päät vaikuta museotarkastukseen mitenkään.
minulla oli jokin aika sitten 77 SL ja siinä oli tuommoiset ylimmänkuvan C malliset pakoputkenpäät.
Tuossa punaisessa autossa on hyvännäköiset pakoputket ja ei ne putken päät vaikuta museotarkastukseen mitenkään.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: MB w107 280 vm 1985 pakoputken päät
Tämmöiset putket omassa museo C107 450 SLC -75 ja tuolaiset alaskääntyvät putket ovat myös uutena olleet.

W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Re: MB w107 280 vm 1985 pakoputken päät
Pakoputkien pää muuttui käsittääkseni joskus tuolloin 70-l. puolivälissä alaspäin taivutetuksi. Sama juttu W116:ssa. Liekö suorapäistä pönttöä enää saakaan? Autoosi kuuluu siis alaspäin taivutetut ulostulot.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB w107 280 vm 1985 pakoputken päät
Kiitokset kommenteista!
Valmistetaan sitten alaspäin kääntyvät käyrät.
Taivutuskone hakusessa (Imatra - Lappeenranta) Tai sitten
pakko muovata suorasta putkesta ja 90 asteen käyrän siivusta.
Ja mielipiteitä edelleenkin saa kertoa!
t: norppa
Valmistetaan sitten alaspäin kääntyvät käyrät.
Taivutuskone hakusessa (Imatra - Lappeenranta) Tai sitten
pakko muovata suorasta putkesta ja 90 asteen käyrän siivusta.
Ja mielipiteitä edelleenkin saa kertoa!
t: norppa
Re: MB w107 280 vm 1985 pakoputken päät
...hyvä ihme mitä nikkarointia..onko ne tosiaan museokatastuksissa kiinnostuneita niinkin tärkeistä asioita kuin mihin suuntaan pakoputken päät sojottaa? Älkää nyt hyvänenaika oikeesti ...?
Re: MB w107 280 vm 1985 pakoputken päät
Eritoten näinä tykinputki-tuuning-pakoputken ulostuloaikakausina museotarkastuksessa vaan tsekataan että auto on mieluusti alkuperäistä vastaavassa kunnossa. Tietysti mitä harvinaisempi auto on, tarkkuutta pitää suhteuttaa.
Saksan harrasteajoneuvomarkkinoilla alkuperäisyys on vielä enemmän POP kuin Suomessa. Alkuperäisellä maalipinnalla on lähes tarunhohtoinen arvo.
Saksan harrasteajoneuvomarkkinoilla alkuperäisyys on vielä enemmän POP kuin Suomessa. Alkuperäisellä maalipinnalla on lähes tarunhohtoinen arvo.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB w107 280 vm 1985 pakoputken päät
Museotarkastus herättää aina keskustelua...
Tässä tapauksessa on oheisen kuvan mukainen hiukka jo kärsineet irtokäyrät,
jotka on tarkoitus uusia. Alunperinhän irtokäyriä ei ole, mutta ajattelin niiden
olevan hyväksyttävissä.
Jostain syystä entinen omistaja oli lisäksi muotoillut päät neliöiksi.
Kun nyt uusitaan, niin saman tien alkuperäisen näköisiksi olisi tarkoitus.
Museotarkastajista sen verran kerrottakoon, että muutama vuosi sitten rakensin
museorekisterissä olevaan autoon uuden koneen, jossa vireyttä parannettiin "auton
valmistusaikana käytetyillä osilla" Konsulttina oli museotarkastaja A, joka esikatsasti
ja hyväksyi lopputuloksen. Varsinaisessa katsastuksessa katsastaja B asettui ehdottomaan
vastahankaan. Turha työ ja rahanmeno harmittivat. "Auton pitää olla sellainen, kuin se
valmistuslinjalta tullessaan on ollut"
Että tosiaankaan lopputuloksesta ei voi etukäteen olla varma.
Liitteenä vielä pakoputken käyristä kuva.
t: norppa
Tässä tapauksessa on oheisen kuvan mukainen hiukka jo kärsineet irtokäyrät,
jotka on tarkoitus uusia. Alunperinhän irtokäyriä ei ole, mutta ajattelin niiden
olevan hyväksyttävissä.
Jostain syystä entinen omistaja oli lisäksi muotoillut päät neliöiksi.
Kun nyt uusitaan, niin saman tien alkuperäisen näköisiksi olisi tarkoitus.
Museotarkastajista sen verran kerrottakoon, että muutama vuosi sitten rakensin
museorekisterissä olevaan autoon uuden koneen, jossa vireyttä parannettiin "auton
valmistusaikana käytetyillä osilla" Konsulttina oli museotarkastaja A, joka esikatsasti
ja hyväksyi lopputuloksen. Varsinaisessa katsastuksessa katsastaja B asettui ehdottomaan
vastahankaan. Turha työ ja rahanmeno harmittivat. "Auton pitää olla sellainen, kuin se
valmistuslinjalta tullessaan on ollut"
Että tosiaankaan lopputuloksesta ei voi etukäteen olla varma.
Liitteenä vielä pakoputken käyristä kuva.
t: norppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB w107 280 vm 1985 pakoputken päät
Mä taas olen näitä museointinatseja silmälläpitäen suunnitellut asentavani omaan -65 ässääni jotain nykyherkkuja, ihan vaan koska haluan.
Eniten kiinnostais kaukosäätöinen keskuslukitus tai joidenkin valojen modaaminen 2000 luvulle. Jos vaikka rekisterivalot kirkkaan sinisiksi ledeiksi, tai etuparkkien muuttaminen, saiskohan pystärin isojen lasien taakse jotain Coolia?
Koska, onhan se tieysti yhdeltä kantilta hienoa että auto on kuin tehtaasta juuri rullannut, mutta taas toisaalta, se on m i n u n autoni.
Ai että kun nousee niskavillat oikein pystyyn kun tullaan parkkarilla nissuttamaan ettei tämän ikäisessä mersussa kuulu olla kokopeittäviä rosterikapseleita.
Kyllä kuuluu, katsos kun se on mun autoni...
Eniten kiinnostais kaukosäätöinen keskuslukitus tai joidenkin valojen modaaminen 2000 luvulle. Jos vaikka rekisterivalot kirkkaan sinisiksi ledeiksi, tai etuparkkien muuttaminen, saiskohan pystärin isojen lasien taakse jotain Coolia?
Koska, onhan se tieysti yhdeltä kantilta hienoa että auto on kuin tehtaasta juuri rullannut, mutta taas toisaalta, se on m i n u n autoni.
Ai että kun nousee niskavillat oikein pystyyn kun tullaan parkkarilla nissuttamaan ettei tämän ikäisessä mersussa kuulu olla kokopeittäviä rosterikapseleita.
Kyllä kuuluu, katsos kun se on mun autoni...
Re: MB w107 280 vm 1985 pakoputken päät
M-B Klubin museotarkastajana sanoisin, että norppa68:n tapaus on ollut ikävä esimerkki toiminnasta. Tätä varten kannattaa käydä näyttämässä autoa tai tiedustella tarkastajilta etukäteen, ettei tule pettymyksiä saati maksa sitten "turhaan" tarkastustilanteessa. Ajoneuvon aikakauden mukaista tuunausta tietysti sallitaan, sekä turvallisuutta lisäävien varusteiden asennus on ok. On vaan harmillista, että tarkastajilla ei tunnu olevan sama linja kautta maan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi