Käväsin nyt tuota ss-70 yksilöä katsomassa. Emäntä palaili töihin, niin nassikan kanssa kahdestaan kotosalla ollessa voi viihteen kehitellä oman mielen mukaan. Aika väsyneessä kunnossa oli ulkoapäin. Etukaaret ihan ok kunnossa. Takakaaret kukkivat pahasti. Ruosteita ei ollut edes yritetty poistella. Takakontin salvan luota oli kilikalipurkilla ruosteita maalailtu niin tökerösti, että teipin rajatkin näkyivät. Lakkaa irtoillut sieltä täältä autoa. Keulassa kiveniskemäruosteita. Pakoputki näytti että olisi jossain välissä hitsailtu. Kone hikoilu öljyä etu ja takapuolelta. Sisustassakin kilometrit luonnollisesti näkyivät. En tiedä millainen oli ajolleen. En edes käynnistänyt autoa.S202 kirjoitti:No itseäni huolettais se ahdin noilla kilsoilla. Siinähän on toisessa päässä kestovoidellut laakerit. Siinä etupäässä on se ahtimen ratasvälitys, eikö nekin öljyt ole ikuiseksi tarkoitettu, saa vaihdettua ja paljonhan noita vaihdellaankin mutta kuinka tuohon yksilöön on vaihdettuEi niitä kuitenkaan taida olla vielä keltään hajonnut. Laatikko ei tässäkään mersussa ole ongelma, muutakuin siten että se on täysin väärä tähän autoon. Sais olla manuaali.
Nää mersut on vähän sellaisia, että kun ikää alkaa olemaan ja omistajia liuta takana niin ne ei oikein hyvällä pidolla enää ole ja vähän joka paikkaa on rassattu ja tuunattu. Ei toi kyllä hirveän kallis ole.
c32 amg
Re: c32 amg
http://finnishcodriver.blogspot.fi/
Re: c32 amg
Hahhah... loistava kommentti tähän turbohuurujen väliin. Toi +50v ei satu yhtäänSusiraja kirjoitti:Tarkoitin tuolla hivenen yli 30v kommentilla enemmänkin w203 kuskien olevan tätä perinteistä +50v ikähaitariaKolmekymmentä hurahti iteltäkin ohi jo ajat sitten. Hallituksen mukaan ei olla vielä kuitenkaan niin vanhoja, jotta käyttikseksi hankittaisiin perinteisempää mersun farkkua. Yksi vanha C36 kyllä löytyy kotitaloudesta. Niiden kuskitkaan eivät kovin nuoria ole, mutta kovinkaan montaa ei ylipäätään pääkaupunkiseudulla näe niin siksi sillä ajaminen ei aiheuta kotona hameväellä keski-iän kriisiä


W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan 

Re: c32 amg
Moro! Suhkot uutena C32 omistajana ois pieniä kysymyksiä...
Suosituksia pakosarjaan otetaan linkkeineen vastaan, kuten myös parempaan ilman ottoon...
Itse pystyin ohjelmoimaan muutamia kymmeniniä heppoja lisää... mutta haaveissa olis n.450hv
Myös 65mm kompuran rulla on tulossa...
Mihin asti suuttimet riittävät?
Kaikki vihjeet viritykseen siis kiinnostaa
Suosituksia pakosarjaan otetaan linkkeineen vastaan, kuten myös parempaan ilman ottoon...
Itse pystyin ohjelmoimaan muutamia kymmeniniä heppoja lisää... mutta haaveissa olis n.450hv
Myös 65mm kompuran rulla on tulossa...
Mihin asti suuttimet riittävät?
Kaikki vihjeet viritykseen siis kiinnostaa

Re: c32 amg
Pakosarjoja ei oikein paljon ole saatavilla. Hyviä vielä vähemmän. Kysele Kleemannilta. Jenkkilästä ei saa hyviä. Ilmanottoon käytännössä yksi vaihtoehto. Tästä ketjusta löytyy mm. minun ja Pansun autosta kuvat konetilasta. Muutenkin tässä ketjussa on käsitelty lähes kaikki tämän mallin virittämiseen littyvät asiat. Siitä vaan selaamaan.tomi73 kirjoitti:Suosituksia pakosarjaan otetaan linkkeineen vastaan, kuten myös parempaan ilman ottoon...
Ihan vakioon sait ohjelmoimalla muutamia kymmeniä lisää ilman mitään osien vaihtoa?tomi73 kirjoitti:Itse pystyin ohjelmoimaan muutamia kymmeniniä heppoja lisää... mutta haaveissa olis n.450hv

Toivottavasti ei ole alumiininen. Se ei kestä.tomi73 kirjoitti:Myös 65mm kompuran rulla on tulossa...
Ei varmaan ihan vielä tarvitse suuttimia vaihtaa. 450 hv menee ihan vakiosuuttimilla, jos toimivat ok.tomi73 kirjoitti:Mihin asti suuttimet riittävät?
Re: c32 amg
Tarkennetaan että 20heppaa tuli lisää... mutta tärkeintä että lähtee alempaa vetämään ja käsin vaihteen valitessa se jää pysyväksi eikä lähde pykälteleen 

Re: c32 amg
tomi73 kirjoitti:Moro! Suhkot uutena C32 omistajana ois pieniä kysymyksiä...
Suosituksia pakosarjaan otetaan linkkeineen vastaan, kuten myös parempaan ilman ottoon...
Itse pystyin ohjelmoimaan muutamia kymmeniniä heppoja lisää... mutta haaveissa olis n.450hv
Myös 65mm kompuran rulla on tulossa...
Mihin asti suuttimet riittävät?
Kaikki vihjeet viritykseen siis kiinnostaa
Martelius vois auttaa. Teki E55:een
Re: c32 amg
Morjesta pöytään ! Uuni tuore c32 omistaja kaipailee apua uuden kampiakselin hihnapyörän löytämiseen. Rovaniemeltä kun ei tarvikkeena mistään tunnu saavan ja alkuperäisenä halvimmillaan 435e
. Jonkun verran selailin ja löysinkin tästä ketjusta tietoa, mutta jos mestarit tietää mistä sais tilattua uuden niin olisin kiitollinen 


Re: c32 amg
Siis itse muokkasit ecun softaa?tomi73 kirjoitti:Tarkennetaan että 20heppaa tuli lisää... mutta tärkeintä että lähtee alempaa vetämään ja käsin vaihteen valitessa se jää pysyväksi eikä lähde pykälteleen
Re: c32 amg
En tiedä löysikö se Jukikyy hihnapyörän, kysy siltä.Tupiq kirjoitti:Morjesta pöytään ! Uuni tuore c32 omistaja kaipailee apua uuden kampiakselin hihnapyörän löytämiseen. Rovaniemeltä kun ei tarvikkeena mistään tunnu saavan ja alkuperäisenä halvimmillaan 435e. Jonkun verran selailin ja löysinkin tästä ketjusta tietoa, mutta jos mestarit tietää mistä sais tilattua uuden niin olisin kiitollinen
Minulla olisi yksi, mutta en taida raaskia myydä sitä jos vaikka joskus tarvitsee

Re: c32 amg
Kuitenkin rajoittajalla vaihtaa?tomi73 kirjoitti:käsin vaihteen valitessa se jää pysyväksi eikä lähde pykälteleen
Re: c32 amg
Joo kyllä. Tämä taitaa mennä mainostamisen puolelle, mutta minulla on erään englantilaisen firman edustus autojen optimointiin.Pansu kirjoitti:Siis itse muokkasit ecun softaa?tomi73 kirjoitti:Tarkennetaan että 20heppaa tuli lisää... mutta tärkeintä että lähtee alempaa vetämään ja käsin vaihteen valitessa se jää pysyväksi eikä lähde pykälteleen
Re: c32 amg
En ole vieläkään tarvikkeena löytänyt. Virtasen moottorista kyselin ja heiltä löytyy 8 eri valmistajan tarvike kampipyöriä, mutta minkään sopivuudesta ei ole varmuutta. Vaico ja Swag olen jo tilannut, mutta kumpikin oli perus c320 pyöriä vaikka pitäisi muka sopia myös tähän C32 malliin valmistajien mukaan.Pansu kirjoitti:En tiedä löysikö se Jukikyy hihnapyörän, kysy siltä.Tupiq kirjoitti:Morjesta pöytään ! Uuni tuore c32 omistaja kaipailee apua uuden kampiakselin hihnapyörän löytämiseen. Rovaniemeltä kun ei tarvikkeena mistään tunnu saavan ja alkuperäisenä halvimmillaan 435e. Jonkun verran selailin ja löysinkin tästä ketjusta tietoa, mutta jos mestarit tietää mistä sais tilattua uuden niin olisin kiitollinen
ll:
Ajattelin tilata Kleemanin isomman pyörän talvella.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Eli siis sait valmiin softan jostain ulkomailta. Lähinnä tarkoitin että omasta takaa olisi softan teosta ollut tieto/taitoa. Itselle pitäis jatkaa karttoja, kun loppuvat kesken ja tuntuu ettei oikein löydy asian osaavia. Damos tiedostonkin löytäminen tähän ecuun tuntuu olevan mahdoton homma.tomi73 kirjoitti:Joo kyllä. Tämä taitaa mennä mainostamisen puolelle, mutta minulla on erään englantilaisen firman edustus autojen optimointiin.Pansu kirjoitti:Siis itse muokkasit ecun softaa?tomi73 kirjoitti:Tarkennetaan että 20heppaa tuli lisää... mutta tärkeintä että lähtee alempaa vetämään ja käsin vaihteen valitessa se jää pysyväksi eikä lähde pykälteleen
Re: c32 amg
Onko kokemuksia tai ideoita kumpi kannattaisi hankkia Need wingsiltä 178mm kampipyörä tai Kleemanilta 178mm kampipyörä? Hinta oikeastaan sama 1400€ apurullineen.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Ainakin wingsin pyörä näyttää pitkälti vakiolta, eli liekkö siinä on tuo "vibration damper" minkä perään toiset kuulluttaa. Minulla on ihan jäykkä pyörä ja eipähän tuo ole vielä mitään hajoittanut. Kleemannin pyörää en ole nähnyt, mutta ainakin pakosarjat sun muut tuolta on aikamoista kiinankuraa olleet.Jukikyy kirjoitti:Onko kokemuksia tai ideoita kumpi kannattaisi hankkia Need wingsiltä 178mm kampipyörä tai Kleemanilta 178mm kampipyörä? Hinta oikeastaan sama 1400€ apurullineen.
Re: c32 amg
Kleemanin pyörä käsittääkseni vakio, johon on kietaistu lisää tavaraa päälle. Ainakin niiden nettisivun kuvien kukaan.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Moi
Täälläkin uusi c32:n omistaja joka kaipailis vinkkejä lämmittimen laittoon.
Letkulämmitin kiertovesipumpulla olisi tarkoitus asentaa,purkanutkin jo hieman mut ei meinaa löytyä paikkaa..
Mihin olette asennelleet vastaavia,tässä liittimet 16mm letkuun?
Täälläkin uusi c32:n omistaja joka kaipailis vinkkejä lämmittimen laittoon.
Letkulämmitin kiertovesipumpulla olisi tarkoitus asentaa,purkanutkin jo hieman mut ei meinaa löytyä paikkaa..
Mihin olette asennelleet vastaavia,tässä liittimet 16mm letkuun?
Ajussa :w212 200cdi(Tuikku) , w906 315, jossa toinen moottori menossa..
Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
Ex:C124 320-24,w202 280,w203 C32, w211 270Cdi
Re: c32 amg
Pansulta tais jäädä tämän kesän varttiennätys tekemättä? Ainakaan dragtimessissa ei ole uutta aikaa listattuna.
Omastakin löytyi voimanpuutteeseen selitys. Takapönttö oli aivan tukossa, joten siellä ne räjähtäneen katin palaset. Vaihdoin suoran putken tilalle ja sitten lähti renkaat alta. Katsastus edessä, joten käyttää auton alla, jotta saa katit paikoilleen.

Omastakin löytyi voimanpuutteeseen selitys. Takapönttö oli aivan tukossa, joten siellä ne räjähtäneen katin palaset. Vaihdoin suoran putken tilalle ja sitten lähti renkaat alta. Katsastus edessä, joten käyttää auton alla, jotta saa katit paikoilleen.
Re: c32 amg
Joo ei kerenny vartille ja mailin ajotkin jäi vesisateen takia ajamatta
Re: c32 amg
Kysytään nyt vielä viisaammilta ennen kuin tilaan, niin eikös tuossa riitä säätövara vakiohihnalla ja 65mm kompressorin pyörällä ja tällä setillä. Ei tarvitse hihnan reittejä muutella? Tai toi Pulley saver Kit taitaa itsessään reittiä muuttaa? Plug and play (ehkä isommat suuttimet, mut se selviää penkissä miten seokset menee).
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Tervehdys. Tuli hankittua -01 c32 perheen kakkosautoksi. Pienellä varauksella lähdin autoa katsomaan, mutta käteen se sitten jäi. Auto on Kichererin pajalla viettänyt n. puoli vuotta luovutuksen jälkeen. Sitä en tiedä, että onko ollut siellä ns. nolla-autona joihin modifikaatioita on testattu, vai vain tehtaan käytössä muuten. Mukaansa on sieltä kuitenkin saanut uuden ECU ohjelman, kampiakselin hihnapyörän (malli K32), nokka-akselin (KI001RE/L1), ilmanputsarin (BMC OD K+N) sekä esi- ja pääkatalysaattorit. Jonkinverran tuli paperifaktaa mukana, mutta jos jollakin on parempaa tietoa näistä kilkkeistä, niin olisin halukas kuulemaan lisää...
Sellainen pieni juttu jäi vielä vaivaamaan, että onko pajalla vaihdettu myös mittaritaulu koska se ulottuu nyt 330km/h asti. Kuvissa tullut vastaan "vain" 300km/h tauluja.
-Ville-
Sellainen pieni juttu jäi vielä vaivaamaan, että onko pajalla vaihdettu myös mittaritaulu koska se ulottuu nyt 330km/h asti. Kuvissa tullut vastaan "vain" 300km/h tauluja.
-Ville-
Re: c32 amg
Helsinkiin matkatessa ajo päättyikin Hämeenlinnan kohdille. Latauksesta tuli ilmoitus näytölle ja aika pian kehoitus sammuttaa ylimääräiset laitteet. Siinä kun nousin motarilta ylös pysähdystä varten huomaskin että ilmastointi ja ohjaustehostin putosi pois pelistä. Auto parkkiin ja konepelti auki. Nokkahihna (vai apulaitehihnako se nimeltään on), se moniurahihna kuitenkin irti. Jouduin jatkaan matkaa toisella kyydillä ja jättään auton seisomaan ja odotteleen apuja joita yritän matkanpäältä hankkia.
Siinä muutamaa minuuttia aiemmin motarilla oli sellainen räjähtäneen renkaan riekale jonka päältä tuli ajettua kun tuli sen verran yllättäen kun edessä olevakin siitä yli ajoi ja vieressä oli ohitettava auto eikä voinut väistää. Oliskohan se mahdollisesti jotenkin osunut tuohon hihnaan ja aiheuttanut että tollanen moniurahihna hyppää pois paikaltaan? Vai mitä muita syitä on että moniurahihna pomppaa pois? Mitä tuosta pitäis nyt ensimmäisenä tarkistaa? Autossa on mittarissa n.140 000.
Siinä muutamaa minuuttia aiemmin motarilla oli sellainen räjähtäneen renkaan riekale jonka päältä tuli ajettua kun tuli sen verran yllättäen kun edessä olevakin siitä yli ajoi ja vieressä oli ohitettava auto eikä voinut väistää. Oliskohan se mahdollisesti jotenkin osunut tuohon hihnaan ja aiheuttanut että tollanen moniurahihna hyppää pois paikaltaan? Vai mitä muita syitä on että moniurahihna pomppaa pois? Mitä tuosta pitäis nyt ensimmäisenä tarkistaa? Autossa on mittarissa n.140 000.
C32 AMG
Re: c32 amg
kattoo hihnankiristimen kunnon ,ja että kaikki apulaitteet ja apurullat pyörii hyvin, ettei oo laakeri jumissa missään tai hihnapyöriä irti.
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: c32 amg
Sieltä on kuulemma yksi rullista rikki ja se se oli nyt mitä ilmeisimmin aiheuttanut ton. Hintaa tulee uusi rulla+uus hihna 160€ plus noin tunnin työt. Sinänsä hyvää palvelua nyt lähimmällä huoltiksella sijaitsevassa korjaamolta kun huomenna saan auton ajettua paluumatkalla jo kotiinkin.-230k- kirjoitti:kattoo hihnankiristimen kunnon ,ja että kaikki apulaitteet ja apurullat pyörii hyvin, ettei oo laakeri jumissa missään tai hihnapyöriä irti.
C32 AMG
Re: c32 amg
Sen verran päivitystä että kyseessä oli kiristinrulla josta oli menny laakerit solmuun. Varaosien hinta oli hieman alhaisempi kuin alunperin ilmoitettu ja lopullinen hinta töineen oli 190€ vaikka joutuivat hakemaan osia muualta kun ei käy kuin alkuperäiset. En pidä kovin pahana kun sain paluumatkalla auton takaisin alle ja nyt jo auton kanssa kotona.-230k- kirjoitti:kattoo hihnankiristimen kunnon ,ja että kaikki apulaitteet ja apurullat pyörii hyvin, ettei oo laakeri jumissa missään tai hihnapyöriä irti.
Sen verran sanoivat että vesipumpun rulla olis kans menossa pikkuhiljaa, mutta kyllä sillä muutaman kuukauden ajelis. Eli kyllä mä alan siihen varautuun lähiaikoina, ollu jo jarrulevyjen vaihtaminenkin mielessä niin jos siihen samaan syssyyn ajoittais tuonkin. Ymmärtääkseni tuo tarkoittaa kyllä koko vesipumpun vaihtoa, eikös?
C32 AMG
Re: c32 amg
No joo harvemmin siinä itse vesipumpun rullassa mitään vikaa on, laakerit on pumpussa ja koko helahoito vaihtoon.
Re: c32 amg
perskules, kampiakselin hihnapyörä alkoi vipattamaan. Ei taida uutta saada kuin marmorilta? Noin 500,- oli Sveitsinportin Auton hinta.
GL 350 CDI
ex: C32 AMG
ex: C32 AMG
Re: c32 amg
Itse en ainakaan ole mistään tarvikeosaa löytänyt. Alkuperäinen oli Veholla samaa noin 500€ luokkaa, kun viime vuonna kyselin.Sparky kirjoitti:perskules, kampiakselin hihnapyörä alkoi vipattamaan. Ei taida uutta saada kuin marmorilta? Noin 500,- oli Sveitsinportin Auton hinta.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Re: c32 amg
Eikö sitä tuohon hintaan jo kannata miettiä fluid dampperia ja hihnapyörän teettämistä?
Re: c32 amg
No tarkoitus olisi myydä auto tässä piakkoin, joten ei ole tarvis viritellä mitenkään, pääasia että olisi kunnossa...
GL 350 CDI
ex: C32 AMG
ex: C32 AMG