E290td lastu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
525tds
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 01.01.2004 19:31
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

E290td lastu

Viesti Kirjoittaja 525tds »

Eli pitäisi saada hommattua lastu kyseiseen autoon ,onko kokemusta noista lastuista mikä kannattais ostaa :shock:
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

No itsellä alla juurikin auto tuolla koneella ja siinä Demecin lastu. Ainakin ennen Demecillä oli kahta erilaista lastua ja mulla on se vähemmän tehoja lisäävä, muistaakseni digipower, se enemmän tehoja lisäävä tais olla nimeltään highpower. Digipower lisäsi tehot 155 heppaan ja sitten säätivät vielä hukkaporttia niin päästiin 170 heppaan ja väännöt siinä 360. Onhan se lastu ollut jo kolme vuotta ja hyvin on toiminut, ei valittamista. Kyllähän se hiukan savua pukkaa kun kiire tulee, mutta hyvin on mennyt katsastuksen mittauksista läpi.
Tarkkaa teho arvoa highpower lastulle en muista, mutta taisi nostaa tehot johonkin 170 heppaan, sit kun vielä säätäs hukkaporttia niin pääsis varmaan lähelle 200.
Ilmeisesti Demec käyttää ainakin joissakin malleissa Turbotecin lastuja, et jos haluaa välikäsiä välttää niin kannattaa katsella sieltä.
Eivät varmaankaan niitä halvinpia lastuja, mutta eivät kyllä niitä huonoimpiakaan.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
525tds
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 01.01.2004 19:31
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 525tds »

Paljon kustansi lastu+työt,ostitko suoraan demeciltä?
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Ostin tuon auton yhdeltä kaverilta joka laitatti jo silloin aikoinaan tuon lastun Demecillä, eli se oli valmiina kun sen ostin. Hintoja taisin joskus kysyä mutta enpä nyt tarkemmin muista. Ennen nykyistä päivitystä oli Demecin sivuilla jotain lastujen hintoja. En niitä tarkalleen muista, mutta muistaakseni tuo halvempi lastu eli digipower oli jotain 1000 euroo ja se tehokkaampi tais olla siinä 2000 euroo, mut nää hinnat vaan ihan muistikuvia. Eiköhän ne sieltä kysymällä selviä.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
525tds
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 01.01.2004 19:31
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 525tds »

Joo pitää kysellä!
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
525tds
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 01.01.2004 19:31
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 525tds »

Ei ollut pahan hintaisia,ei ilmeisesti ole suomessa toimipistettä :shock:
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

525tds kirjoitti:Ei ollut pahan hintaisia,ei ilmeisesti ole suomessa toimipistettä :shock:
Ei ollenkaan pahan hintaisia, kysäisin tänään tarjousta 250 TDT:n tehoyksiköstä + vapaavirtaussuodattimesta, niin vastasivat samantien että hinta on 445 (sama kuin saksalaisella saitilla listattuna), ja suodatin siis "kaupan päälle".

Forumillahan ei kauheasti ole kehuttu noita bokseja, vaan uesimmiten olen kuullut että samantien kannattais lastuttaa. Toisaalta tuo boksi olis niin kätevä kun ei tarvitsisi viedä pajalle koko autoa ja sen saisi halutessaan myös pois, talveksi tai autoa myydessä.

Olis kyllä kiva kuulla kokemuksia näistä, varsinkin kun saksalaisella saitilla luvataan noinkin mukavia lisäyslukemia C 250 TDT:n kuin +29hv ja +59nm... 179 kaakkia liikuttanee jo ihan mukavasti tuollaista pikku kaksnollakakkosta :)
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

mikkop kirjoitti:
525tds kirjoitti:Ei ollut pahan hintaisia,ei ilmeisesti ole suomessa toimipistettä :shock:
Ei ollenkaan pahan hintaisia, kysäisin tänään tarjousta 250 TDT:n tehoyksiköstä + vapaavirtaussuodattimesta, niin vastasivat samantien että hinta on 445 (sama kuin saksalaisella saitilla listattuna), ja suodatin siis "kaupan päälle".

Forumillahan ei kauheasti ole kehuttu noita bokseja, vaan uesimmiten olen kuullut että samantien kannattais lastuttaa. Toisaalta tuo boksi olis niin kätevä kun ei tarvitsisi viedä pajalle koko autoa ja sen saisi halutessaan myös pois, talveksi tai autoa myydessä.

Olis kyllä kiva kuulla kokemuksia näistä, varsinkin kun saksalaisella saitilla luvataan noinkin mukavia lisäyslukemia C 250 TDT:n kuin +29hv ja +59nm... 179 kaakkia liikuttanee jo ihan mukavasti tuollaista pikku kaksnollakakkosta :)
Itse katoin samaa.Kyllähän tuolla nytkin kerkee mutta oishan se mukava kun ois vähän lisää potkua.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

vähis kirjoitti: Itse katoin samaa.Kyllähän tuolla nytkin kerkee mutta oishan se mukava kun ois vähän lisää potkua.
Näin on. Käsittämätöntä on että siellä saksalaisella saitilla on myös lastuja, ja heidän lastulla samaan autoon saisi vain 12 hp lisää :roll: En kyllä ymmärrä miten on mahdollista. Lähetin mailikyselyn kaverille ja vastasivat saman tien että ei usko että olisi virheellistä tietoa saitilla, ja totesi hänellä olleen asiakkaan joka tilasi 250 TDT:n tehoyksikön ja olleen todella tyytyväinen...

Mene ja tiedä. Toisaalta ehkäpä pelkästään syöttöä tarpeeksi lisäämällä on mahdollista tuohon 29 hp lisäykseen päästä, ja sitähän nämä tehoyksiköt yksinomaan tekee. Kulutuksen ei varmaan kannata odottaa pahemmin muuttuvan bokseilla, kun taas lastu joka mahdollisesti pystyy vaikuttamaan myös ahtopaineisiin yms. saattaisi pienentää kulutusta samalla kun tehoja tulee enemmän.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

mikkop kirjoitti:
525tds kirjoitti:Ei ollut pahan hintaisia,ei ilmeisesti ole suomessa toimipistettä :shock:
Olis kyllä kiva kuulla kokemuksia näistä, varsinkin kun saksalaisella saitilla luvataan noinkin mukavia lisäyslukemia C 250 TDT:n kuin +29hv ja +59nm... 179 kaakkia liikuttanee jo ihan mukavasti tuollaista pikku kaksnollakakkosta :)
Terehdys!!

Tommoinen tuli tossa loppukesästä juurikin ko laitteeseen asennettua ja ihan tyytyväinen tohon on oltava :roll:

Oikeastaan mitää muuta kiihtyvyyttä en ole kelloa vastaan mitannut, kuin ton legendaarisen 0-100. Ilman lastua kiihtyvyys oli noin 10,0 sek ja lastulla se tippui tommoiseen 9,2-9,3 sek. Siis tämän kiihtyvyyden sai aikaiseksi pikkuisella kiusaamisella. Maantiellä taas ohituskiihtyvyys on huomattavasti pers´tuntumalla parantunut, siis ei olla koitta kello...

Niin ja autohan on C 250 DT 5 pykäläisellä automaatilla
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

Antti V kirjoitti: Oikeastaan mitää muuta kiihtyvyyttä en ole kelloa vastaan mitannut, kuin ton legendaarisen 0-100. Ilman lastua kiihtyvyys oli noin 10,0 sek ja lastulla se tippui tommoiseen 9,2-9,3 sek. Siis tämän kiihtyvyyden sai aikaiseksi pikkuisella kiusaamisella. Maantiellä taas ohituskiihtyvyys on huomattavasti pers´tuntumalla parantunut, siis ei olla koitta kello...

Niin ja autohan on C 250 DT 5 pykäläisellä automaatilla
No nuohan kuulostaa tosi hyviltä arvoilta.. Lisääntyikö savutus, ja oletko huomannut kulutuksessa eroa suuntaan tahi toiseen?
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

mikkop kirjoitti: No nuohan kuulostaa tosi hyviltä arvoilta.. Lisääntyikö savutus, ja oletko huomannut kulutuksessa eroa suuntaan tahi toiseen?
Toi savutus olikin se suurin ongelma, sillä sitä ei juurikaan ole ja onhan se tollaisella vanhalla automaatti dieselillä ajettaessa edes jotenkin kerrottava bensa-autoilijoille, minkälaisella polttoaineella liikkuvalle laitteelle he joutuivat nöyrtymään.

Niin ja siitä kulutuksesta, sitä menee just niin pajon kuin tankkiin lyö, eli en oikein voi sanoa lisääntymisestä tai vähentymisestä, kun tota tehoa tulee "joskus" käytettyäkin...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4777
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: E290td lastu

Viesti Kirjoittaja tuikku »

525tds kirjoitti:Eli pitäisi saada hommattua lastu kyseiseen autoon ,onko kokemusta noista lastuista mikä kannattais ostaa :shock:

http://www.turbotec.com

Sieltä katot Mika Karala.

On niitä varmaan muitakin lastun laittajia, mutta tässä nyt yksi.

Sitä boxia elä osta, suunnilleen samalla rahalla saat varmaankin jo koko ohjelman, eikä vaan vastusta muovipurkissa.

Mulla on kokemusta ko. kaverin lastuttamista autoista, suosittelen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin