Elikkäs nyt ois neuvoille tarvetta.
Elikkäs ongelmat alkoivat reilu viikko sitten lauantaina kesken ajon nyki muutaman kerran ja sitten sammui, ja ei käynnistynyt vaikka starttasi vallan loistavasti. Sunnuntai aamuna sitten kokeilin seuraavaksi ja kas hienosti käynnistyi, tämän jälkeen ajelin noin kolmekymmentäkilometriä ja taas muutama nykiminen ja sammuminen. Ei taaskaan heti käyntiin mutta seuraavana aamun helähti hienosti käyntiin, ajoin n viisikilometriä hallille jossa vaihdoin poltto-ainesuodattimen ja o-renkaat suodatin jalalta lähtevään ja tulevaan putkeen.
Tämän jälkeen ongelmatonta ajoa n kuusikymmentäkilometriä ajo sisälsi valtatietä, katuja ja kaupunki ajoa muutaman sammutuksen ja starttauksen, eli toimi siis loistavasti. Kunnes siten sammutin sen viimosen kerran lämpösenä oli sammuksis n. vartin... sittenkun yritin käynnistää autoa paloi hehkunvalo jatkuvasti eikä taaskaan laisinkaan yrittänyt käynnistyä vaikka starttasi vallan perkeleesti. Tänään sitten taas käynnistyi ja sammutusten jälkeen lähti käyntiin kunnes sitten parintunnin seisomisen jälkeen ei taaskaan käyntiin.
Elikkäs mikäs H. tota nyt vaivaa kolmesataa tuhattahan tol on rullattu kakstuhatta vuotiin jne.
Sprinter 312 td ei käy
Sprinter 312 td ei käy
Viimeksi muokannut RAUDO, Su 09.08.2015 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sprinter 312 ei käy
Star diagnostiikka testeri kertoo vian, mutta veikataan vaikka tuota
http://merteil.fi/verkkokauppa/client/view/24656/149/17" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei kannata vaihtaa ilman testeriä. Kylmäspray vois olla yks keino testata anturia

http://merteil.fi/verkkokauppa/client/view/24656/149/17" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei kannata vaihtaa ilman testeriä. Kylmäspray vois olla yks keino testata anturia

Re: Sprinter 312 ei käy
ns. sähkösuutin tai kampiakselin asentotunnistin on aika vahvoja veikkauksia.
Re: Sprinter 312 ei käy
Katotaan miten käy... Tankkiin joskus tehty webaston imuputkelle reikä ja siitä muovi mujut matkustaneet poltto-aineen otto siivilälle.
Re: Sprinter 312 td ei käy

Tilannehan on nyt se, että poltto-aineputsari on vaihdettu muutamaan otteeseen, putsarin jalassa olevat o-renkaat on vaihdettu kolmesti, kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu, poltto-ainetta on tarjoiltu suoraan kannusta jne.
Mutta ei. Auto lähtee hyvin käyntiin käy nätisti, voi ajaa joitain kilsoja, ja jos ei ajele käy nätisti sellaisen reilun tunnin tyhjäkäynnillä pihassa ilman ongelmia. Mutta sitten yht äkkiä alkaa yskiminen ja kierrosten heilahtelu raju musta savutus ja jos tässä vaiheessa koskee kaasuun ottaa kierroksia tosi herkästi, mutta kaasutteli tai ei niin jonkin ajan kuluttua sammuu. tämän jälkeen kun koettaa käynnistää niin kuun kääntää virrat päälle ei hehkun valo syty heti mutta kun mittariston valot oikeasta laidasta sammuvat syttyy hehkun valo ja pala jatkuvasti sammumatta. Valon palaessa vaikka starttaisi kuinka ei edes lupaa, sittenkun odottaa muutaman tunnin tahi antaa olla yön yli ja koittaa käynnistää toimii hahku normaalisti ja lähtee normaalisti käyntiin. Ja sitten taas palataan alkuun eli aikansa pelaa nätist ja sit yskintä alkaa.
Suodattimen ja pumpun välissä kulkee kuplia mutta kysymys onkin mistäs ne sinne päätyvät.... Mitäs jos pumppu on kaput voiko korjata, jos ei mistä uutta tilalle ja mitä maksaa ja ja ja...
