miksi huurtuu?
miksi huurtuu?
olen tässä lueskellut vanhoja huurtumistarinoita mutta eipä tunnu vastausta löytyvän meikäläisen pulmaan, eli:w124,automaatti-ilmastointi,ei raitisilmasuodatinta,auto muuten kuiva(mattojen,penkkien ym alta),lämppärin kennosto ei vuoda,ilmastointia en ole nyt käyttänyt jotta varmistun ettei siitä ainakaan jää kondenssivedet lillumaan jonnekkin.Auton kun laitaa tulille kostealla tai pakkas aamuna niin suuttimista tulee erittäin kosteaa ilmaa ja sitten ei näe mitään. Lasit kyllä aukeavat pikkuhiljaa,mutta varsinkin pakkaskeleillä ajon jälkeen jo vartissa kaikki ikkunat on jäässä sisäpuolelta ja ei muuta kun skrabaamaan vaan. Kysyn siis: voiko kennosto kerätä kosteutta vaikka ilmastointia ei käytäkkään koska kosteus tulee varmasti putkistosta joissa se ilma liikkuu.nimim. skrabataan ulkoa ja sisältä ja sadetakki ajaessa päälle!
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Siis
Ilmastointiahan olisi hyväkin käyttää pakkasilla, jos se vaan suostuu menemään päälle.
Monessahan se ei mene enää päälle alle +4 ºC.....
Sehän sitä ilmaa juuri kuivaisi ja nimenomaan ehkäisisi huurtumista.
Asiaa en tunne, mutta voisin kuvitella kondenssin menevän sellaiseen paikkaan, ettei se ainakaan normaalitilanteessa pääsisi huurruttamaan autoa enempää.
Onko ilmanvaihtokanaalien vedenpoistot muuten auki...?
Ymmärsinköhän asiaa nyt ollenkaan oikein....

Ilmastointiahan olisi hyväkin käyttää pakkasilla, jos se vaan suostuu menemään päälle.
Monessahan se ei mene enää päälle alle +4 ºC.....
Sehän sitä ilmaa juuri kuivaisi ja nimenomaan ehkäisisi huurtumista.
Asiaa en tunne, mutta voisin kuvitella kondenssin menevän sellaiseen paikkaan, ettei se ainakaan normaalitilanteessa pääsisi huurruttamaan autoa enempää.
Onko ilmanvaihtokanaalien vedenpoistot muuten auki...?
Ymmärsinköhän asiaa nyt ollenkaan oikein....

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Lämmitys kennoihin on kondensoitunut tai päässyt vettä ja kun kenno alkaa lämmetä vesi höyrystyy ja tulee sitten ikkunoihin! Tarkista että veden poisto reiät ovat kaikki auki, jotta vesi pääsee pois. Ongelma esiintyy vain kosteilla ilmoilla!
Kun ajaa auton lämpimäksi ja sammutta, kennossa olosuhteisiin nähden suuri kosteuspitoisuus
auto jäähtyy, jolloinka kennonlämpötila ja auton sisälämpötila laskee ja samalla kosteus kennossa tiivistyy vedeksi ja sitten kuin laittaa auto tulille alkaa vesi höyrystyä ja lopputuloksen tiedättekin.
Kun ajaa auton lämpimäksi ja sammutta, kennossa olosuhteisiin nähden suuri kosteuspitoisuus

- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tulee.hak269 kirjoitti:Tuleeko vesi jostain letkuista ulos vai?
Mutta pakkasellahan se voi olla jäässä....

Siksiköhän monessa autossa ilmastointi ei toimi alle +4º C lämpötiloissa

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Pyri kuivaamaan auto kunnolla. Paras laite olisi adsorptiokuivain. Laite kuivaa vuorakaudessa sisustan vaikka syttymisherkäksi..
Sisätila lämppäri vuorokaudeksi puhaltamaan ja ikkunat ihan hitusen rakoselle, niin pahin kosteus on saatu haihdutettua. Myös kumimatot kannattaa vipata kuivatuksen ajaksi pois. Mitä kipakampi pakkanen ulkona sitä tehokkaammin kuivuu.

Sisätila lämppäri vuorokaudeksi puhaltamaan ja ikkunat ihan hitusen rakoselle, niin pahin kosteus on saatu haihdutettua. Myös kumimatot kannattaa vipata kuivatuksen ajaksi pois. Mitä kipakampi pakkanen ulkona sitä tehokkaammin kuivuu.

W210 290TD T
Re: miksi huurtuu?
Jatketaas vähän... Joo elikkäs lasit huurtuu erityisesti sateella. Todella pahasti. Onko noita vedenpoistoreikiä missä kaikkialla? Raitisilmasuodattimen poistin kokonaan ja käyn hakemassa uuden...
Auto on w124 e220. -94 ja toimimattomalla ilmastoinnilla...
Suodattimen alla oli joku muovilärpäke jonka päällä kerros superloonia tai vastaavaa... oli kastunut niinkuin suodattimetkin. varmaan vaikuttaa huurtumiseen...? Mistä päästää vettä sinne? Onko jotain tiettyä kohtaa..?

Suodattimen alla oli joku muovilärpäke jonka päällä kerros superloonia tai vastaavaa... oli kastunut niinkuin suodattimetkin. varmaan vaikuttaa huurtumiseen...? Mistä päästää vettä sinne? Onko jotain tiettyä kohtaa..?
Re: miksi huurtuu?
Huurtumista täälläkin.Lähinnä kosteilla keleillä ja pakkasilla. Autossa on ilmastointi.Raitisilmasuodattimet ovat usein vaihdettu.
Jokin poksahdus kuului joskus kojelaudan takaa.Tämän jälkeen ei ainakaan sisäkierto ole pelannut. Valo napissa syttyy,mutta mitään ei tapahdu. Epäilen että jokin kello hajonnut tai letkuliitos irti.Epäilen,että sisäkierto olisi päällä koko ajan.En tiedä pääseekö mistään näkemään läppien asentoja,vaikka ottais apumiehen bägin pois.
Toinen kohde on nuo tuuletusritilät takana,puskurin alla. Näyttäis,että olis joskus otettu korjauksen takia irti.
Kuinka päin nämä oikein kuuluu olla?
Jokin poksahdus kuului joskus kojelaudan takaa.Tämän jälkeen ei ainakaan sisäkierto ole pelannut. Valo napissa syttyy,mutta mitään ei tapahdu. Epäilen että jokin kello hajonnut tai letkuliitos irti.Epäilen,että sisäkierto olisi päällä koko ajan.En tiedä pääseekö mistään näkemään läppien asentoja,vaikka ottais apumiehen bägin pois.
Toinen kohde on nuo tuuletusritilät takana,puskurin alla. Näyttäis,että olis joskus otettu korjauksen takia irti.
Kuinka päin nämä oikein kuuluu olla?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: miksi huurtuu?
Eikös läpät pidä olla niin päin että ilma kiertää sisältä ulos. ja muistaakseni sisäpuolelta laitetaan paikalleen?
Mulla ei ole ilmastointi toiminut koko omistus aikana...
Mulla ei ole ilmastointi toiminut koko omistus aikana...

Re: miksi huurtuu?
94:sissa on jo se tuulilasin alareunassa oleva tiiviste erilainen ja se jos ei ole kunnolla paikoillaan pääsee sadevesi kastelemaan raitisilmasuotimet. Ne kun kastuu ni lasit huurtuu seuraavana kuivanakin päivänä.
Re: miksi huurtuu?
Aivan.. se kyllä tuntui olevan kiinni ihan kunnolla. voiko jostain muualta päästä vettä sinne suodattimile..?
Re: miksi huurtuu?
Raitisilmaläppä on kiinni, kun auto sammutetaan. Jos läppä ei aukea käynnistettäessä, huurtuu varmasti.
autodidakti
Re: miksi huurtuu?
Raitisilmaläppä...?
Onko siellä sellainen? Missä se sijaitsee..? 


Re: miksi huurtuu?
tulipellin kohdilla.
Ulkopuolelta purkamalla löytää,
työtä vaatii hieman
Ulkopuolelta purkamalla löytää,
työtä vaatii hieman
autodidakti
Re: miksi huurtuu?
Epäilen,että jokin kello siellä on kajahtanut.Jossakin vaiheessa vielä pelasi,mutta ei enää .Mistä läppiin pääsee käsiksi helpoiten koko kojelautaa purkamatta?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95